• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DAVESADEMIDGEN computer / console games (1995-2005), Win95+ required, 3Dfx supported!

    OLDGEN HERE!
    NEXTGEN HERE!
    Snažte se vypichovat hry po roce 1995, pokud si nejste jisti, dobrým vodítkem je vyžadovaný operační systém - věci pro MS-DOS patří spíše do Oldgenu, věci pro Win95-WinXP (5-6 generace konzolí) patří spíše sem a věci pro Windows 7 (7+ generace konzolí) patří do Nextgenu.
    rozbalit záhlaví
    DWAY
    DWAY --- ---
    SLEDGE: to jako fakt? Neni to zas nejaka regionalni verze?
    SLEDGE
    SLEDGE --- ---
    DWAY: Copak bugy, ty (snad) vyřeší budoucí patche, mně spíš vadí cenzura, a to na podobné věci většinou citlivý nejsem. Ale když ve hře z druhé světové záměrně chybí Hitler a hákové kříže...
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DWAY: sem na zacatku, zatim good
    DWAY
    DWAY --- ---
    DRAGON: hodnoceni je trosku slabota. Vypada to, ze to je dost zabugovane.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    nevim, jestli je to znamej fakt, ale existuje Commandos 2 Remastered :) a je to prima :)

    Save 15% on Commandos 2 - HD Remaster on Steam
    https://store.steampowered.com/app/1100410/Commandos_2__HD_Remaster/
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    TOOMIX: To se mu to restoruje, kdyz ma MB uz s knoflikovou baterkou....
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Restoring a 1998 Retro Gaming PC from Old Parts | MVG
    https://www.youtube.com/watch?v=8hTFx4GE8Y0
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Právě jsem 22 minut koukal na něco, čemu moc nerozumím, ale wow!

    MASSIVE DISCOVERY Changes Majora's Mask Forever!
    https://www.youtube.com/watch?v=Uj9Pmt-erRg
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Sam jsem poradne nechapal, proc puvodni Playstation delal dithering, kdyz umel 32k barev. Tohle video to hezky osvetluje:
    Dithering on the Sony PlayStation
    https://www.youtube.com/watch?v=3XDyQnY5GHI
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    DRAGON: některý jsou jak od Moneta :)
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    DRAGON: To jsem mel na mysli obecne z GOG. Pak zalezi hra od hry co je lepsi volba.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    VOZKA: jeste dotaz: podarilo se ti (predpokladam ze si hral toho GOG Unreal Gold) to spustit na full screen? Ja to v menu nikde nevidim. Take se mi nedari vubec zapnout Detail Textures, proste to zapnu, vylezu z menu, vlezu do nej znovu a zas je to vypnuty. dik
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    si matne vybavuju, ze sem u kamose videl v davnejch dobach prehravani modu pres Gus Maxe a prislo mi to takovy divny, pridavalo to do toho zvlastni echa a dalsi efekty
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    TRAGED: Unreal hry vyuzivaji S3M samolovane moduly, ne? K cemu by to bylo?
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    DRAGON: Mam to stejne jako VOZKA. GOG ma velmi dobre implementovanou emulaci 3Dfx.

    Co jeste muzu doporucit, je do adresare sa hrou prihrat adresar "ultrasnd" s GUS toolama a driverama, enablovat v dosboxu GUS a rucne prekonfigurovat hudbu na GUS.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    VOZKA: supr, dik moc za potvrzeni

    VOZKA: ad esrgan: mne nejvic dostalo,jak si to poradilo s 2D adventurama, krasny

    Test of my first ESRGAN model - Indy:FoA and Monkey Island 1/2 - Adobe Premier (Lanczos) vs ESRGAN
    https://www.youtube.com/watch?v=AfGZweO9o5I
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    DRAGON: hrál jsem GoG verzi asi před dvěma lety a nepamatuju si problém.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    ahoj, tusi nekdo, jak nejlepe zahrat v dnesni dobe Unreal a Unreal: Return to Na pali? je nejaky novejsi loader nebo to podporuje dnesni zelezo a windows10?
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Navážu ještě na téma vylepšovacích modů starších her.
    Nejspíš už jste někdy narazili na problém s hires texture packy, který se dá vtipně shrnout takhle:


    Vyšší rozlišení, ale spolu s tím příšerný art design nekonzistentní se stylem původní grafiky.

    Poslední zhruba dva roky začínají fanoušci dělat pokusy s tvorbou hi-res packů pomocí neuronových sítí. První pokusy myslím proběhly s komerčními Let's Enhance a Gigapixel, výraznější snahy potom s Waifu2x, což je neuronka fungující docela dobře se stylizovanými a kreslenými obrázky. Zásadnější snahy ale myslím začaly až když byla zveřejněna síť ESRGAN (a později pár konkurenčních), se kterou se dá dosáhnout fakt dobrých výsledků u hodně široké palety stylů.

    Vyžaduje to samozřejmě nějakou snahu, pro dobré výsledky je třeba u každé hry na míru upravovat parametry sítě, ale díky tomu a díky využívání dalších specializovaných neuronek lze například zmírňovat i artefakty ztrátové komprese obrázků, ať už je to jpeg komprese anebo dithering způsobený nedostatečným počtem barev (to je případ třeba Thiefa 1), které dřívější pokusy o škálování kazily. Největší opruz je potom opravit dlaždicovatelné textury tak, aby na sebe v hranách po upscalu zase navazovaly, to je třeba dělat ručně.

    Nejlíp to zatím vypadá u her, jejichž textury podobné artefakty nemají a jen jsou z dnešního pohledu trochu low-res a rozplizlé. V zásadě jediný problém se kterým se často setkávám je, že finální textury jsou nepřirozeně ostré a kontrastní. Celkem dobře vypadá třeba Dungeon Siege:
    Dungeon Siege - high resolution textures (ESRGAN)
    https://www.youtube.com/watch?v=HL8F0Tdh_YY



    Tím to ale nekončí. Spousta midgen her měla celkem dobrá ingame videa, ať už to bylo jen intro nebo třeba briefingy před levely, a některé neuronky už umí obstojně stabilně škálovat i videa. Například tohle video k Tony Hawk's Pro Skater 2 mělo původně rozlišení 320 x 240 a 15 snímků za vteřinu:
    Tony Hawk Pro Skater 2 Intro HD - 1080p AI Upscaled
    https://www.youtube.com/watch?v=blxkrPtnyOI


    Podobně následující intro k Thiefovi. Bohužel DarkEngine podporuje maximání rozlišení videa 640 x 480, takže tyhle hires videa si ve hře nepustíme, ale i těch 640 x 480 rozlišení původních videí zdvojnásobí. Nehledě na to, že můžeme očekávat vznik neuronek lépe odstraňujících kompresní artefakty raných video enkodérů.
    INTRO (Thief Gold 1080p)
    https://www.youtube.com/watch?v=Jo2tcg3Kwio


    Myslím, že tohle je ta správná cesta k remasterům, které dostatečně zachovávají kvality původní hry Očekávám, že bude v budoucnu přibývat jak fanouškovských texture/videopacků, tak komerčních remasterů her, využívajících podobné technologie. Problém je samozřejmě s legalitou, dříve či později pravděpodobně sdílení texture packů postavených na původních copyrightovaných texturách někdo právně napadne. Pořád taky čekám, kdy někdo začne hluboké neuronky používat k remasterování lofi zvuků, ale tam ten přínos asi není tak zásadní.
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    DAVESADE: hele, nedělej si srandu ze seniorů, i tebe to čeká, pokud při tom nahém hraní nechytneš zápal plic a neumřeš
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam