• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PIKO23Hudební zákulisí (historky,zajímavosti,kultovní fotky a fórky z hudebního prostředí)
    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    CITÁT:
    "Než abych nějakou kytaru, byť sebelevnější, rozbil, raději ji někomu dám."
    - John McLaughlin

    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    ZAJÍMAVOST:
    Takhle vypadá domácí studio kytaristy Johna Fruscianta, kterého většina z vás bude nejspíš znát především z fungování v Red Hot Chili Peppers, ovšem má i celkem obsáhlou a poměrně zajímavou sólovou tvorbu.

    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    KULT: Yuriy Moshechkov (Klinika) (https://www.youtube.com/watch?v=3W6UHOTptC4 )
    "Pavlik ku zděctva štakalu maja....!"
    Zrovna koukám že kytarista Vadim Kotelnikov tu již bohužel s námi od roku 2014 není...


    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    FÓR:


    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    HISTORIE:
    Hendrix natáčí Joplinku, Winterland Ballroom, San Francisco 1968.

    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    ZAJÍMAVOST:
    Prvním německy zpívajícím umělcem, jenž se dostal na první místo americké hitparády byl rakouský zpěvák Falco v roce 1986 s písní Rock Me Amadeus.
    Ještě bych vám doporučil biografický snímek Falco z roku 2008.

    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    CITÁT:
    "Já nemám problémy s drogama, já mám problémy s policií..."
    - Keith Richards
    (zleva: Clapton, Berry, Richards)

    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    FÓR:


    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    PONCIK:
    Ano, je to on :)


    PONCIK
    PONCIK --- ---
    PIKO23: Tak jestli je to LEMMY - MOTORHEAD, TAK TEN UŽ SI OBJEDNÁVÁ JEN NĚJAKÝ KINDER VEJCE S PEKELNÝMA HRAČKAMA .). A VYKLIDNĚNEJ JE AŽ ZA HROB. Sorry za velký písmo.
    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    NEVŠEDNÍ POŽADAVKY HUDEBNÍKŮ II:
    Zase po nějaké době tu máme perličky z riderů. Už jich mám tolik že jich budu moct dávat ne 9 ale rovnou 10!

    MARIAH CAREY: 20 bílých koťátek, 100 bílých holubic. Na přejezd jedině vůz značky Rolls Royce a ještě ochranku skládající se minimálně z 80ti členů.

    QUEEN: Velkou šatnu aby se do ní vešel i velký bazén pro pořádání zápasů v bahně.

    FAITH NO MORE: Čisté ponožky a vajíčka Kinder Surprise.

    AC/DC: Kyslíkové bomby a připraveného chiropraktika, vše pro Anguse Younga. Mimochodem byl jsem na nich v roce 2008 a musím říct že takhle vyvádět v kuse 2 hodiny jako on a přitom ještě hrát by nedovedla zdaleka ani většina o dost mladších hudebníků.

    LADY GAGA: Malý talířek nezapáchajícího sýra na ledu.

    LEMMY: Několik vajíček Kinder Surprise (jelikož ho skládání hraček uklidňuje a může se tak při vystoupení lépe koncentrovat). Kdo měl někdy peří zajisté pochopí.

    MARILYN MANSON: Gumové medvídky (pouze značky Haribo Gold), litr 2% mléka, dvě láhve absinthu a půl kila čokoládových bonbonů.

    BILLY IDOL: Jednu velkou krabičku náhražky másla značky I can´t Believe it´s not Butter!, speciální sušenky Pepperidge Farms Soft Baked Nantucket Chocolate Chip Cookies.

    EDDIE VAN HALEN: Osm druhů tequily (na hotelový pokoj).

    JEFF BECK: Obyčejnou vodu, rýžové chlebíčky a misku řecké pomazánky z cizrny a česneku.
    A tomuhle se říká kontrast. :D
    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    HISTORKY A POVÍDÁNÍ:
    Jeff Beck o svém vztahu k hudbě, kytarách a především Stratocasteru:

    „Prvního Stratocastera jsem viděl tuším v devětapadesátým, v nějakým filmu a strašně jsem toužil se na nějakýho opravdickýho podívat a sáhnout si na něj, ale v Anglii jich tenkrát zase tak moc nebylo. A když už jsem někde nějakej viděl, měl jsem nos nalepenej na výloze celý týdny. A na svýho prvního opravdickýho Stratocastera jsem si musel sakra počkat. Prostě jednou za čas někdo přijde se správným vynálezem a tahle kytara je jedním z nich. V téhle kytaře máte všechno co potřebujete, celé spektrum lidských emocí, dají se s tím zahrát všechny tóny, který lidstvo zná.

    Pokaždý, když na tu kytaru koukám, tak si říkám, že je to jenom kus dřeva a pár drátů, kterej mě navíc dostal do spousty malérů, ale pak se podívám kolem sebe a vidím, že díky tý kytaře mám všechny ty materiální věci, který jsem potřeboval. Stálo mě to sice spoustu problémů, rozchodů a tak... moje žena mi jednou povídá: 'Tak buď tahle kytara, nebo já!' A můžete třikrát hádat, která z nich šla. Na tyhle kytary byly zahraný ty nejdůležitější a nejdokonalejší zvuky 20. století a kdyby se stalo, že by Bůh z nějakého důvodu spálil všechny kytary a nechal mi jen jeden starej rozvrzanej křáp, vyrovnal bych se s tím, protože právě s takovou kytarou jsem začínal.

    Když zahraju tu správnou notu, tak mě vůbec nezajímá, jak jsem ji zahrál a proč. Hlavně že tam sedí. Nechci se starat o nějaká hudební pravidla, preferuji svobodu. Chci aby lidi byli naprosto v šoku z toho co jsem jim předvedl, něco co ještě neviděli. To je přesně to, co chci.
    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    HISTORIE:
    Robert Plant se svou modrookou kolií Strider. V roce 1970 napsal společně s Pagem píseň Bron-Y-Aur Stomp jenž pojednává o společené procházce po lesích.



    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    PAYAMAN: jistěže slyšel :) tady jde především o to že mam The Doors mezi několika málo kapelama jenž považuju ve svym životě za nejpodstatnější, kdybych se s kýmkoliv z nich potkal tak mu začnu kouřit péro!
    PAYAMAN
    PAYAMAN --- ---
    PIKO23: si asi nikdy neslyšel komplikovanější hudbu, Doors jsou v podstatě obyčejné blues, hlavně pozdější alba
    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    HISTORKA:
    Pink Floyd nikdy nepatřili mezi ty kapely jenž si potrpí na všemožné excesy a potyčky s fanoušky, jak při vystupování tak během cestování (netvrdím že mezi členy nedocházelo ke konfliktům). Právě na celé této události je zřetelně vidět obrovský rozdíl mezi přístupy jednotlivých muzikantů.

    K incidentu došlo na závěru turné k desce Animals, 6. července 1977 v Montrealu. Situace mezi členy byla tou dobou velmi vypjatá a Watersova frustrace toho dne dostoupila vrcholu. Celý koncert neurvale pokřikoval na fanoušky, ať jsou zticha, že spousta lidí chce poslouchat hudbu, ne jejich řev. Někteří poslechli, jiní naopak svůj nesouhlas dávali najevo ještě větším řevem a pískotem. Vše začalo gradovat tím, když se jeden z fanoušků začal natahovat přes hrazení oddělující pódium od publika. To už Roger už nevydýchal a zblízka fanouškovi plivnul do tváře.

    Později se Waters vyjádřil v tom smyslu, že i jeho samotného vlastní chování šokovalo a že se ještě během koncertu dotyčnému snažil omluvit. V kontextu celého večera nicméně omluvy vyzněly poněkud nevěrohodně. Právě tehdy si prý Rogers uvědomil, jak moc se proměnil vztah mezi ním a publikem… a poprvé si začal zahrávat s myšlenkou postavit na pódiu zeď. K realizaci jeho nápadu došlo o tři roky později, na turné k megaopusu The Wall.

    Pokud byste se chtěli o průběhu koncertu dočíst víc tak zde je report v angličtině.
    (http://www.brain-damage.co.uk/...rts/pink-floyd-olympic-stadium-montreal-canada-july-6th-1977-2.html )

    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    PAYAMAN: Je pravda že se nejedná o nic neobvyklého, já to hodnotím dle sebe jelikož si nedokážu představit že bych měl hrát jednou rukou nějakou melodii a druhou zároveň držet rytmus. Učím se na baskytaru a kolikrát mě dokáže rozhodit nějaká "zběsilá" kytarová či klávesová vařba natolik že upustím od rytmu a mám tendenci se ji pokoušet kopírovat. A hlavně spousta Rayových partů mi přijde tak komplikovaná že to ve mě budí velkej respekt.
    Jo a nechci nějak prudit, ale prosím vás pro příště dávejte odkazy na video do () ať se tu nezobrazuje náhled. Jinak jsem rád za vaši spoluúčast na tomto škváru :D
    PAYAMAN
    PAYAMAN --- ---
    PAYAMAN: u nás třeba Lešek Semelka v Blue effectu

    Modrý Efekt | Blue Effect - Rajky - Live, 1978 (Remastered)
    https://www.youtube.com/watch?v=J2uWQB9qVrc
    PAYAMAN
    PAYAMAN --- ---
    PIKO23: ono to zas není tak težké...to by měl zvládnout každý klávesák
    PIKO23
    PIKO23 --- ---
    CITÁTY:
    Několik vět od mého oblíbeného muzikanta. Zároveň ho považuji i za fenomenálního basáka, jelikož v ranné tvorbě zvládal během vaření na varhany ještě druhou rukou hrát basovku na "přídavné klávesy".

    "The End bylo původně velice krátké, ale protože jsme museli bát tak dlouho na podiu, zvykli jsme si protahovat skladby způsobem zpočátku nepředstavitelným. Jasně, každý večer jsme byli sjetý. Bylo to skvělý acidový léto a užili jsme si spoustu legrace."
    - Ray Manzarek o létu 1967

    "Raději budu hrát dvaceti milionum feťáků než nějaké pivařské sešlosti."
    - Ray Manzarek, 1971


    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam