• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FORELLISilniční cyklistika - "špatným dnem šetříte síly"
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    CUKI: jo mozna casem.. krom tehle tri mas ted naprosty boom napr. v Dansku nebo Holandsku. Dansko ma po Belgii asi nejsilnejsi narodak tedka a startuje tam TdF a cely narod je silnicnim kolem posedly.. to se pak projevuje na popularite i sponsoringu. kdyby se u nas min penez utapelo v debilnim fotbalu a presunulo se to na kola, mohlo by to u nas casem vypadat jako v zenskym tenisu, kde mame v top 50 asi 10 zenskych.
    CUKI
    CUKI --- ---
    Ono je to těžký. V době když jsem byl na vejšce v Plzni, tak můj landlord, taky jezdil do Německa se živit sportem. Stejně tak jako já, by se tu určitě neuživil. U nás jede pouze fotbal a hokej a případně tenis.
    Ale v jiných zemích je běžné se sportem uživit i na mnohem nižší úrovni.

    Já tedy nejezdil silnice, ale převážně triatlon hlavně ve všech jeho neběžných podobách. Závodil jsem skoro deset let a i v té nejlepší kondici jsem byl rád, že jsem měl tu klasickou trať pod 10h. V ČR by mi za to plat fakt nikdo nenabídnul. V Německu se dá. Ale je pravda že největší část platu je prize money a hlavně sázkařský procenta. Ale do začátku je třeba investovat hodně i do vybavení. A ten support taky není vůbec od věci.
    Podle mě se díky tomu hodně nadějných českých jezdců nemá šanci se prosadit. I ten sponzoring v podobě vybavení je velmi důležitý.
    Když jsem zrušil na závodě kolo, tak bych jen tak nenašel blbejch 60k na nový. Podruhý prostě nezariskuješ. No a když pak člověk vidí jak násobně dražší HW na TdF mění jak ponožky, je to fakt rozdíl.

    Podle mě je u nás profi i mnohem širší skupina jezdců, jen se o nich vůbec neví. Málo kdo tomu může dát svůj čas. 8h denně v sedle, den co den, je luxus který si 95% lidí vůbec nemůže dovolit. Přitom první 4 měsíce které jsem takto strávil byl osobně můj největší výkonnostní posun.

    Kolik lidí do toho může jít tady a kolik lidí v F, E nebo třeba I?
    ONASYS
    ONASYS --- ---
    SUMAC: krizak letos hodne velkej zmar i skrze UCI body
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    JAZ: jo plus mladosi z development teams jako Bittner se asi taky nedaj moc pocitat jako full profi...
    JAZ
    JAZ --- ---
    SUMAC: z těch 44 lidí je bohužel pořád drtivá většina těch, co jezdí zadarmo. Sparta, Favorit, Prostějov... tam dostanou na sezonu kolo, dva dresy a balíček od nutrendu, k tomu jedině nějaké prize money co si sami vyjedou. Pak Elkov je tak nějak poloprofi, top jezdci jako Bártič nebo Ťoupalík už rozumný cash mají, ale ti mladší dostanou stejně jako u Topforexu super zajištění, výbornou techniku a závodní program, a tím i šanci vyrůst. Takže jako opravdoví profi odhadem 12-15 závodníků :(
    CUKI
    CUKI --- ---
    D1RABBIT: Otázkou co si člověk vybaví pod slovem profi. Například když jsem byl na civilce, tak jsem se musel mnohdy na závody přihlašovat za kategorii profi, jen kvůli tomu že nad 80% mého příjmu platil team. Což bylo dosti kuriózní. Protože jsem právě nastoupil do německého teamu a dostal základní nepodmíněnou částku 600e (před asi 20ti lety). A nikdo v německu nemohl pochopit, že můj fulltime job nedosáhl ani na 100e.
    Takže jsem i svůj první kvalifikační rozjezd jel s profíkama :-D
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    D1RABBIT: woe, chceš snad přijít o nabarvenou keikinovu movistar kebuli? .o)
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    D1RABBIT: jestli prohraju, tak si nechám na hlavě vybarvit modré M ovistar
    JAZ
    JAZ --- ---
    KEIKIN: spíš tak do desítky :)
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    D1RABBIT: já myslel, že se jedná o profíky. Btw. Kolik si myslíš že je v ČR profíků ? Tedy, že žijí pouze z platu stáje, já bych řekl tak do stovky.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    BURKHAR: podle me to vyhraje Tereza Hurikova.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    BADHORSE: Ále, taková sranda na zimu. Kdo je nejoblíbenější cyklista.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    D1RABBIT: To tam rovnou můžeš dát Mikuláše! Mrk, mrk. ;)
    ROMI
    ROMI --- ---
    D1RABBIT: ty voe to nedelej, nechci prijit o svyho favorita MvdP hned v prvnim kole, nasad ho proti van Aertovi :D
    BADHORSE
    BADHORSE --- ---
    D1RABBIT: what?
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    YANKEEE: Vždycky se to brzo roztrhá, letos taky. Vepředu byla jedna dvojice, pak menší skupina a pak něco jako balík, cca 25 lidí, kde jsem byl taky. To je tak maximum, co se spolu udrží na těch polních cestách.
    Vinařice na závěr jsou očistec ;) Na trati ale i Mcely a Loučeň, která se jede po úseku zvaném Taxisova pomsta, ne nadarmo. A mezitím spoustu jiných chuťovek.
    YANKEEE
    YANKEEE --- ---
    JONAS3: twoe, to je muj kraj. A ty brdky na Chlumskej hreben daj vzdycky docela zabrat. A závěr do Vinařic. jak jsi tam mohl udrzet takovou prumerku? Roztrhalo se to nebo se jelo v baliku?
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    A když jsem zmínil LAWI, včera mi to jelo, i když jsem měl na předposledním úseku v poli defekt.
    100.0 km Ride Activity on August 29, 2021 by Jan J. on Strava
    https://www.strava.com/activities/5871720647
    JONAS3
    JONAS3 --- ---
    Plně uzavřenou trať jsem zažil před 14 dny na Okolo Temelína. 20 km okruh, ale opravdu uzavřeno. Každý výjezd zapáskovaný, všude lidi.
    V sobotu jsem tam nebyl, ale i podle toho, co mi říkali lidi včera na LAWI Tour bych byl s tím chlubenim se, že je to nejlépe zorganizovaný závod trošku opatrný.
    Osobně se nebudu účastnit, taky nejsem cílovka, ale taky jsem rád, že to je a že to má takové PR, jaké má. Pro propagaci cyklistiky super... A když to pomůže závodům, které jezdím, ještě líp.
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    SUMAC: no, 4-5x prudší by znamenalo 40% stoupání:)

    včera to stoupání na Ballesteros mělo průměr 12,8% s úseky co mají 20% , tomu bych fakt neříkal mírné....ale je to samozřejmě kratší než ta šílenost Gamoniteiru.

    každopádně tyhle etapy byly srovnatelné s tou co je ve středu na Covadonga.

    jenom ta čtvrteční se vymyká, letos ta Vuelta je o jedné etapě
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    PAN_SPRCHA: no Yates se pokusil a smazl 15 sekund. bych rekl, ze vcera a dnes ty kopce byly dost mirne a nestalo to za namahu. jumbo usetrila domestiky a nebyt Majky vysli z toho s etapou. cekal bych ze hlavni utoky od Bernala a Mase prijsou v Asturii, kde ty stoupani jsou 4-5x prudci nez ted.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JAZ: Mě se na tom líbí že je to u Prahy. To si myslím že je hodně potřeba.

    Jinak na na svaté trojce je to často za mnohem horšího provozu. Protože těch aut a motorek co si dělal co chtěj je tam fakt dost.
    JAZ
    JAZ --- ---
    WERT: kdyz uz jsi na slovickareni, pak ani to slavne Letape nebylo na plne uzavreny trati, jak jsi psal nize, viz. copy paste z pravidel: "Závody se jedou za omezeného silničního provozu, i přesto je účastník povinen dodržovat pravidla silničního provozu a dbát pokynů pořadatele, příslušníků Policie České republiky a Městské Policie. "

    Je samozrejme, ze to musi takhle napsat, stejne jako to dela ten Krusnoton, aby si chranili vlastni zadek, nikdo si nevezme na triko to, ze na jednom z 250 kilometru nevyjede zmateny deda se stodvacitkou ze zahrady na silnici a tam nekoho nesejme. Takhle to je i v Italii, uplne kazdy gran fondo se tam jede oficialne za plneho provozu, i kdyz tam clovek nikdy realne zadny auto nepotka. Stejne jako na Krusnotonu, Krakonosovi nebo Letape, na kazdy krizovatce jsou poradatele, to je naprosty standard techto zavodu at uz zni podminky jakkoliv. Ted jsem akorat popve videl, ze tuhle samozrejmost nekdo marketingove prodaval a chlubil se tim.

    Ja ty pravidla naprosto chapu a coby zavodnik jsem s tim vzdycky ok, jen me nastve, kdyz se tim omlouva vyska startovneho, to je krajne nefer vuci spouste ostatnich zavodu, ktere nabizi (minimalne) to stejne za zlomek ceny a organizatori tomu venuji spoustu casu bez naroku na penize, coz je proti tomuhle korporatu velky kontrast. Kdyz jsem cetl posledni tydnu tu lavinu PR clanku a komunikaci ve stylu "prisli jsme Cechy setrast ze stromu a ukazat jim, jak vypada cyklisticky zavod", tak me to uz vylozene sralo, protoze latka je tady historicky nastavena hodne vysoko, mame tradici spousty skvelych silnicnich zavodu v opravdovych kopcich, bez nadechu snobstvi a falesnosti (Tour de France v CR, jasne...)

    Ale jak jsem uz psal, je dobre ze tady takova akce je, to ze ja nejsem cilovka nic neznamena a nakonec i to zmakle PR muze pomoc tomu, aby bylo prostredi pro poradani zavodu obecne lepsi a jednou se treba mohly vratit do kalendare lahudky typu Sudet nebo Krale Sumavy.
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    D1RABBIT: Každopádně jsem to moc nepochopil tu strategii tohoto víkendu. Roglič celou vueltu útočí na každým retardéru a pak jsou dvě horský etapy po pár "odpočinkových" a před volným dnem a další rovinou......a nikdo se nepokusí vůbec o nic. etapy táhne prokonti tým v takovým tempu že se z něj nastoupit dá, ale nikdo nechce.
    BATY
    BATY --- ---
    Tak už se nehádejte, já už to teda příště nepojedu... Ale měl jsem to z práce zadarmo, navíc 3km na start, tak mi přišlo líto to nezkusit :o)
    CUKI
    CUKI --- ---
    WERT: Tak to bych bral zrovna zase jako zbytečnost. Jen bych si prošel na mapě lépe co uzavření těch míst bude znamenat. Kdyby tam projela tour, tak by to takový problém nebyl, ale oni fakt jeli po jednom a tam už je to třeba řešit. Jako že to stojí na dálnici to se stává často. Na D1 je svátek když to jede. Ale, že se doprava zastaví tak, že většina silnic je v okolí neprůjezdné parkoviště a nedá se tedy křižovat ani tyto silnice, to jsem ještě nikdy neviděl. Přitom by stačili asi 3 další značky s jinými údaji a s mapkou. Na místo asi desítky policistů a několik aut organizátorů na každém křížení. K čemu tam jsou když neiformují? 95% aut tam vůbec nemusela dorazit, kdyby to věděli.

    Doufám že takových (tedy za přijatelnou cenu) závodů v Čechách bude přibývat, ale viděl jsem pár profi závodů jinde a nepřišlo mi to jako problém.

    Osobně uzavřená trať dobrá, ale myslím že by nevadilo kdyby některé křižovatky byli za provozu. Ve Slovinsku měli na tom jejich podniku třeba semafory se "zelenou vlnou" To nic nestojí a naopak ubude problémů.
    WERT
    WERT --- ---
    CUKI: Jeste co mam info: lidem v obcich bylo rozeslano 40.000 informacnich letaku primo do schranek, a dopravni uzavera byla schvalena Policii a a vsemi urady…
    Pristi roky to bude urcite lepe resene.
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    Krušnoton vskutku není na uzavřené trati ATOMIKS
    WERT
    WERT --- ---
    JAZ: Krusnoton:

    Jinak samozřejmě nezapomeňme, že jedeme za plného silničního provozu a musíme dodržovat předpisy.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam