• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FORELLISilniční cyklistika - "špatným dnem šetříte síly"
    JAZ
    JAZ --- ---
    SUMAC: to bude až od příštího roku :) Museli jim každopádně nabídnout pořádný ranec. Vyhrál už vůbec někdy někdo na SRAMu Grand Tour?
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    SUMAC: a UAE přechází z campy na Shimano :-)
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    MATISK0: nekdo by ji mel rict ze Jumbo od vcerejska jezdi na Sramu, takze to Dura Ace co tam ma je na pokutu ;)
    MATISK0
    MATISK0 --- ---
    Bohuzel neni to gravel, ale je to Jutta Leerdam, mistrně sveta v rychlobruslení. Mozna i jezdi zavodne cyklistiku.

    Muzete pokracovat v hadce
    ROMI
    ROMI --- ---
    HUGH_BOYLAN: Mozart
    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    Ať si každý jezdí na tom, co mu vyhovuje. Tyhle debaty jsou podle mého skromného názoru úplně liché. Něco jako disputovat na téma, zda je lepší Jimi Hendrix nebo Wolfgang Amadeus Mozart.
    PLACHOW
    PLACHOW --- ---
    BATY: Přesně :)
    BATY
    BATY --- ---
    PLACHOW: Jak každý preferuje, proti tomu vůbec nic, ALE... :o))
    PLACHOW
    PLACHOW --- ---
    FORELLI: Samozřejmě, jak každý preferuje, proti tomu vůbec nic. Já mám na silnici 28 a taky si nepřipadám nepatřičně. Pohodlí a tak. A klidně na něm závodím. Na gravelech je mi silně protivný ten hype. Počínaje výrobci "zcela nový druh kola, kupujte!", přes pořadatele "mistrovství XYZ na GRAVELech", konče uživateli, kteří si na Stravě tagují pitomou 20 km vyjížďku po silnici "GRAVEL super group ride"
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    FORELLI: široké gumy jsou nejlepší. Tento rok jsem objevil jejich krásu i na asfaltu :D

    Inspiroval mě nový kolega co závodí na XC. Prodal na jaře silničku a celou sezónu objezdil na xc kole včetně tréninku, intervalu na asfaltu a téměř každodenním 100km nájezdem. Ze začátku sem nechápal jak na tom může jezdit, všechno na gumach 2.2 podhustenych do terénu. Akorát na závody měl jiné výplety karbonové s nesjetyma gumama.

    Tak jsem na svem pevnakovi XC s 2.2 plastema začal jezdit do práce po asfaltu a po pár vyjížďkách jsem tam byl stejně rychle jak na silničce a do toho ta možnost si z prace zajet na traily. Navíc ten hukot a pocit wattů navíc mě nějak víc motivoval a hodně zlepšoval v té "střední zátěži" :-)

    Ten trend je navíc i na silničkách podobný. Galusky/pláště jsou víc a víc širší.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    FORELLI: prave nase cesty.. jezdil jsem tedka v lete ve Chribech a Bilych Karpatech a tam bych si svoje kolo co mam v UK nebral a sel bych do gravelu. ale na to MS v Italii nebo co je bezne na zapade (UK, Holandsko, Spanelsko) je gravel 99% casu silenej overkill ;)
    FORELLI
    FORELLI --- ---
    SUMAC: jak už jsem psal, mně vyhovujou 40 mm, užší už nechci a to právě z důvodu, že tady opravdu nemáme hezké šotolinové cesty ale bohužel je to často dost prasárna.
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    FORELLI: ono uz i na bezne endurance kola co na nem jela druha z MS (Spesl Rubaix) se daji namontovat 35 Vittoria Terrena. Ja mam edunrance kolo a 33mm all season Continentaly a jezdim s tim vsude cely rok snad krome bahna a sutru, i kdyz do bahna by se mi moc nechtelo ani s necim lepsim teda... vyhoda je ze tam muzu dat nejake 27mm na leto a mam z toho solidni rychlou silnicku. kolega vedle me ma to same kolo (stejny ram) ale gravel verzi a nejvetsi rozdil je asi v prevodech, ktere jsou odolnejsi narazum. v terenu mi moc neujede, ale za to na asfaltu je na tom jak fotbalista s kopackama na betonu.

    na jezdeni po centru Anglie kde jsem ted je Endurance idealni (polni cesty, sotolina, rozbity asfalt), zadny tezsi teren tu neni. ale napr kdyz jsem doma na Morave u hor, tak do lesnich cest a ruznych horskych stezek bych spis bral gravela pac tech sutru, jam a bahna je tam o dost vic.
    FORELLI
    FORELLI --- ---
    PLACHOW: já ti řeknu k čemu ho mám já. Gravel mi dává svobodu ve výběru trasy, nemusím se držet furt na silnici a můžu jet kudy chci. Jasně, gravel nikde nevyniká, ale projede takřka vše (záleží na technice jezdce).

    Můžeš namítnout – nahoď si na silničku širší gumy a je to. No, to není úplně řešení, jezdím čtyřicítky a do užších bych fakt nešel. Mám vyzkoušeno a rozdíl mezi 35 a 40 je mimo silnici znát. Čtyřicítky na většinu silniček fakt nedáš (nijak jsem to nehledal). Mám Canyona Graila s "dvouplošníkem" a i to je mimo silnici při vrchním úchopu znát.

    Pro mě je gravel opravdu nejlepší kolo, jaký jsem kdy měl. Jak to mají ostatní je mi jedno, já jezdím na kole fakt už jen pro radost bez rychlostních ambicí.

    Do toho mi právě úplně nezapadá koncept závodění na gravelu, což je můj osobní pohled na věc, ale ať si každej dělá co chce, jestli na tom chce závodit, proč ne.
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    JAZ: tak to Tadej nikdy nebude moct vyhrát :(
    JAZ
    JAZ --- ---
    BATY: pak chybí už jen minimální délka a hustota knírku ;)
    PLACHOW
    PLACHOW --- ---
    JAZ: Říkám to furt, teda spíše neustále se táži "k čemu, mimo marketingu jsou gravely?" Zodpovězeno v odkazu...
    FORELLI
    FORELLI --- ---
    MAESTRO_007: naprostej souhlas
    BATY
    BATY --- ---
    JAZ: Musí se udělat nějaký striktní pravidla, délky, úhly rámu, gumy 42+ atd. Jinak to nejde!!!1
    Brašnička na rámové trubce, self supported...
    SUMAC
    SUMAC --- ---
    MAESTRO_007: jo je to jako nutit a chtit po nejaky Skode Superb Combi, coz je uzasny universalni auto pro celou rodinu na cestovani kolem Evropy, aby s nim nekdo zavodil pul dne na Le Mans a pak sjel do terenu a dojel zbytek na tratich Pariz Dakar. udelat se to da ale nebude to moc bavit ani zavodniky ani divaky, krom samozrejme vyhledu na scenerii kolem trati a popularizace kombiku pro vresejnost.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam