• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    4PTODnes jsem viděl veterána a pořídil foto
    CUSTOM1
    CUSTOM1 --- ---
    PREDSEDA: Ten bych moc chtěl!

    A to jako fakt!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PREDSEDA: ne, byla to tuším 1970 nebo 1971. Něco jako tohle (viz video níže), kastle kromě vnějších plechů stejná s tím Oldsem z inzerce.

    1971 Pontiac LeMans T-37 - video walk around - OldCars.Site
    https://www.oldcars.site/pontiac/1971-pontiac-lemans-t-37/
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    Pontiac LeMans asi nemyslíš Opel Kadett, co? :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Jinak nejblíž tomuhle, s čím jsem něco pořádně najel, byl Pontiac Le Mans (stejná platforma, v podstatě koncernový dvojče, akorát motor je 350 Pontiac místo 350 Olds) a taky to umělo při normálním zacházení jezdit do 15, jestli se dobře pamatuju.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Nic sériovýho nemělo čtyři dvojitý karbecy, pár polozávodních motorů mělo dvě čtyřkomory, pár mělo tři dvoukomory, jinak byl standard jedna čtyřkomora u silnějších motorů. Něco, co mělo 240 koní, mělo nejspíš jednu dvoukomoru.

    Nevím, co jsi zkoušel za V8 4.4, ale nemá to moc žádnej efekt na to, co žere nějakej úplně jinej motor.

    Z mojí osobní zkušenosti, auta co jsem vlastnil nebo jsem s nima najezdil dost abych měl odhad:
    1988 Chevy Caprice, dokud byl sériovej a emisně utlumenej, tak 11-12 klidná jízda mimo město, po městě tak 15-18, pokud se nejezdilo úplně jak magor, po předělání na staromódní karbec, dvojitý vejfuky, ostrou vačku apod. dálka za 13-15, po městě tak 25, ale to jsem jezdil jak magor a furt gumoval.

    1968 Ford Galaxie, sériovej, 390 ci (6,4 litru) big block, 2bbl karbec. Co si pamatuju, tak nějakejch 15 mimo město, třeba 20 po městě, ale nebyl v úplně fresh stavu.

    1969 Ford Torino GT, +- sériovej 302 ci small block, cca jako ta Galaxie.

    1967 Dodge Coronet 318 ci, taky +- sériovej, dvoukomora, opět plus mínus jako Galaxie a Torino, ale s tím jsem najezdil fakt maličko.

    1966 Opel Diplomat, Chevy 238ci small block, mírně zhotroděná, čtyřkomora od Edelbrocku, opět někde mezi 13-15 klidnou jízdou, po městě pořád vesměs do 20 i když jsem dělal bordel.

    Tolik moje auta.

    Cizí, co jsem s nima něco málo najezdil:

    1971 Plymouth Fury Convertible, 383 big block, spotřeba řádově jako ta moje Galaxie, tuším že to umělo dálky za 15-16 litrů.

    1968 Dodge Charger, dokud byl sériovej 318/2bbl, tak jsme s tím dokázali dojet z Pardubic do Ostravy s průměrem asi 14 litrů, když se do něj dala ostře zhotroděná 440 big block s monstrózním 4bbl karbecem, ostrou vačkou a tunou dalších věcí, 500+ koní. To jediný žralo 20+ i mimo město.

    Plus pár dalších, se kterejma jsem najel aspoň několik set kilometrů, aby se dala odhadnout spotřeba. Odhadem testovanej vzorek americkejch V8 z období 1960-1990 můžu mít tak 20 kusů, plus tak dvakrát tolik dalších, který se pohybovaly v mým blízkým okolí.

    Obecně i u předemisních aut umí smallblocky jezdit běžně v rozptylu 11-14 na sto, big blocky tak 14-18, ve městě odpovídajícím způsobem víc. Poemisní auta jsou úspornější, třeba Capricy s Oldsmobile 307 (benzín, ne nafta) umí jezdit kolem deseti.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    PREDSEDA: jj, cca 75 litrů =) ten můj Cutlass může mít i 24 galonovou nádrž, tzn cca 100 litrů a s udávanou spotřebou ve městě 13/100 to bude nadějný auto na dlouhý výlety =)
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    TEAPACK: 20 galonů je kolik, asi 80 litrů? To má i moje 406ka :)
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: Ok, tak jsem si to dohledal a dle výrobce je odhadovaná průměrná spotřeba 20 l/100, ale ve městě třeba za 28. Kdyby měl big block, tak je papírový průměr na 28, město za 40 ;)
    aspoň že to má nádrž na 20 US galonů =)
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: protože na 240 koní to nejspíš mělo 4 dvojtý karburátory a tam už toho teče dost ;) ale je možný, že s dnešním palivem by se dostal níž. Co jsem zkoušel V8 4.4 se 150 koňma a jedním dvoukanálovým karbecem, tak to vychází přes 20 na 100, ale víc se začne jezdit na jaře, tak to pak můžu upřesnit ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Proč by měl origo Cutlass se smallblockem jezdit za 35 na 100? A jak by něčeho takovýho docílil?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOMBRIDER: Není to drahý, ale na druhou stranu se to možná nevyplatí renovovat do původního stavu, origo v odpovídajícím (tedy mírně předrenovačním) stavu by stálo hádám tak 300 tisíc. A je to prej strašlivě zbastlený, takže napravit to by bylo hrozný práce a peněz.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    PREDSEDA: ale zase jezdil za 15 na 100, nikoli za 35 na 100 =D ze stejného důvodu mám dieslovýho Cutlasse, ale ten má origo diesel, LF9 =)
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    Motor z Avie a převodovka z Volhy. Tyvole, já si to snad koupim a budu tomu řikat Fidel. Z 241 koní na 72... ta představa, že v socíku jezdim amerikou a napráská mi každá 1203ka :D
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    PREDSEDA: Jesus to je geniální. To bych se vůbec nedokázal rozhodnout, jestli tam vrátit původní motor aby to bylo origo. Nebo tam nechat mozor z Avie, jako dokonalý relikt doby těžkého komunismu...
    Hele v cenách usa aut se nevyznám. Ale přijde mi že to není zrovna drahý.
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    o tohle se musím podělit...

    Oldsmobile Cutlass Supreme Convertible 1970 - Kolín - Bazoš.cz
    https://auto.bazos.cz/...70.php?fbclid=IwAR050n9jKrX5uN_7YheCtmuzDgFZG-eH2U9v9Nt0HSmkwE6CBH0SRPYyyR4
    T6MA
    T6MA --- ---

    ARAON
    ARAON --- ---
    Předevčírem před obchoďákem.

    DRAGON1FLY
    DRAGON1FLY --- ---
    CUSTOM1
    CUSTOM1 --- ---
    BACCARA: Jo.
    BACCARA
    BACCARA --- ---
    DRACONIK: Matra Bagheera?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam