• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ISLINGTONOzvěny Velké Písně - Letní Kempy 2016
    Zde rádi zodpovíme vaše případné dotazy, nápady a připomínky! HERNÍ MAIL: ozveny2016@gmail.com
    rozbalit záhlaví
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    MALAKK: Tohle bude spíš herní pomůcka - na Vrchovině samozřejmě všichni tyhle písně a říkanky znají nazpaměť. A číst, byť špatně, taky Vrchované umí...
    MALAKK
    MALAKK --- ---
    ISLINGTON: Hm, a jak se tedy budou vysvětlovat ty ruličky papíru se zaklínáními a texty písniček, které budou všichni nosit po kapsách? :-)
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    JANSTA: Ano, lze si takto re-rollnout i temnou sudbu, druhá však platí (MUHAHAHAHA!) :)
    DEMONIC
    DEMONIC --- ---
    JANSTA: Nu, jestli myslíš skill "spolupráce" pak mi z textu vyplývá, že si může jednu sutbu "přehodit". Není tam napsané kterou, takže podle mě si může vybrat... ale já se jen snažím číst mezi řádky :)
    JANSTA
    JANSTA --- ---
    A v případě že svou lékárnickou schopností pomáhám muži zvedat ženu z agonie nebo naopak, vztahuje se má schopnost i na krutou kartu of doom and destruction? :)
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    JANSTA: Na lékárníka máš zajímavá přirovnání... Proberu s ostatníma, ale imho v tu chvíli můžeš používat dýku a jednoručku, pokud v tu chvíli budeš moci.
    JANSTA
    JANSTA --- ---
    A když už jsme u těch dotazů, v případě že bych byl vrchní lékárník (Healovací strom B) a rozhodl se použít svou final form, čili Strážce raněných nebo jak se to jmenuje, jsem limitován na dvě dýky? Znamená to že když mám jednoručku, což mít mohu, jsem nasolenej jako mučenej Etruran?
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    "Vzdělanost, panáčku? A jak by ses ji asi naučil? Jo, druidové, ty uměj psát runama do skal a taky ty divný znaky číst. A laird nebo někdo bohatej si občas zaplatí nějakýho učence, aby jeho dítkám něco do hlavy natlouk. Podepsat pár znakama se umí každej, kdo nejni blbej, jako tady Jiran. Ale nic, Jiránku, nic! Ale jinak je potřeba dělat na poli a v lese, na takový blbosti jako číst a psát nejni moc času. A proč taky! Spočítat krávy a poníky, to je důležitý, to jo. Ale psát věci složitý a složitě je číst? Proč?"
    - bába Finwenn, co ze svojí vesnice Kamenný studně jako většina ostatních nikdá paty nevytáhla
    JANSTA
    JANSTA --- ---
    Rád bych se zeptal na to jak je to na vrchovině se vzdělaností. Probíhá asi domácí výuka a někteří chytří třeba umí číst? Ale psát? Budu si muset udělat dopolední výuku pro Arnoch?
    DEMONIC
    DEMONIC --- ---
    ISLINGTON: Jo díky, jestli si to už psal, tak se spíš omlouvám já, jsem asi slepý :)
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    DEMONIC: Ano, můžeš, pardon, asi jsem to nenapsal dost jasně.
    DEMONIC
    DEMONIC --- ---
    Hezké :) jinak, moje otázka asi zapadla... Pokud mám nějakou dovednost s číslem jedna, mužů si vzít dvojku z jiné větve, než že které je jednička? Např. Tuhý kořínek u drevorubce.
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    Co ještě s sebou?

    Něco na směnný obchod!
    Nebudeme ve hře zavádět nějaký měnový systém, ale bylo by skvělé, kdybyste si ho vytvořili sami, byť improvizovaně.
    A k tomu je dobré přinést si pár věcí na směnu, co vám nevadí, když se třeba omylem ztratí a tak.
    A co by to mohlo být?

    1) Pytlíky se sušeným ovocem či oříšky. Mňam! - pozor, ať se to nekazí! :)
    2) Drobné kamínky či tretky, přívěsky...
    3) Šátky na zkrášlení dam.
    4) Prstýnky, náramky, ozdobné spony, pletené nebo kovové... (žádné cenné věci!!!)
    5) Vždy plná čutora vody :)
    6) Pár Vrchovanských básní naškrábaných na pergamenu...
    7) Dobré příběhy k vyprávění
    8) Sušené bylinky... a kdo ví, co ještě.

    Vím, že toto přichází později, ale pokud každý z vás něco takového přinese, dodáme hře malé, ale velmi pěkné plus.
    Tak pokud máte ještě chvilku... prosím, zkuste to!
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    Abychom zodpověděli pár otázek, co se rojí:

    1) Vrchovina má asi tolik obyvatel, kolik má Skotsko a Irsko dohromady v 10.-11. stol. n.l. Počty obyvatel jsou poměrně vyrovnané a v každém se bavíme o několika tisících - nicméně, započítáni jsou i starci a děti, takže pokud se budeme bavit o vojsku, která by laird dokázal povolat, pokud by šel do totální války, bavili bychom se o několika stovkách.

    2) Vrchovina je svou kulturou a vyspělostí někdy v období Starověku, i když snad pokročilejšího.

    3) Vrchované by rádi jezdili na koních, ale mají pouze své poníky, nesetkali se s plnokrevníky a nemají jak tedy zapojit do bitev nějakou rozsáhlejší jízdu. Pěchota naprosto tvoří 90 procent všech případných armád.

    4) Co dělá Arnoch když kolem nejsou Etrurové ani Sakhullové? Mlátí Etrury a Sakhully. Jejich panství je totiž nejblíže ostrovům Etrurů a ty tu a tam podnikají i v dobách klidu nájezdy na Vrchovinu - pobrat pár ovcí, vypálit jednu dvě vísky a zdrhnout. A toho Arnoch nadšeně využívá.

    5) Vrchované nemají žádné "Mare nostrum" a Modré krásy se stále bojí. Proto nikdy nevyjeli na Etruských lodích na otevřené moře. Plavit se na svých bárkách po pobřeží je v pořádku, pokud se tedy nebojíte, že vám Morrigu poplete z vrtochu cestu. Navíc, mnohem obratnější námořníci, Etrurové své lodě vždy dobře chránili a pokud nastal problém, stále přítomná posádka nemilosrdně odrazila od břehů. Pokud někdy někde zůstala přeci jen nechráněná loď (oproti malým bárkám Vrchoviny doslova monstrum, ještě to má na přídích nějaké hlavy oblud, no fuj), Vrchované ji v bojovém opojení a za zpěvu druidů obětovali sídhe a spálili ji, jako projev díků, že bitvu přežili.

    6) Je v pořádku, že se v pohraničí jednotlivých panství vedou boje a šarvátky, často je to i "zkouška dospělosti" - přeběhnout hranici, ukrást krávu a zdrhnout zpátky. Občas, pravda, jsou z toho nějaké šrámy, modřiny či zranění... A ano, občas někdo umře. Z toho je potom VELKÝ průšvih a může to mít za následek nějakou krevní mstu - byla prolita krev, takže je to špatné.

    7) Vrchované začínají užívat trojpolního systému.

    8) Měna a směna. Jedná se o klasický "barter", tedy směnný obchod. Kurz vždy určují jednotlivý prodávající.

    9) Connavarova sláva - je pravdou, že ačkoliv uplynulo jen dvacet let, tak Connavar je legendou. Ano. Je to proto, že v době nájezdníků byl opravdu velmi akční, kráčel se sídhe a "bez vší pochybnosti" skrze něj zněla Velká Píseň. Proto je tak legendární (jistý Šedý Strážce byl taky legendární velmi rychle :))

    10) Ačkoliv Kruhy kamenů jednotlivých panství údajně mohou nejmocnějším druidům sloužit jako prostředek cestování, není to Hvězdná brána a obyčejně cesty do dalších panství trvají v řádu týdnů.

    Huh, snad to zase ulehčí to, že to nebudeme tolik muset řešit na kempech...
    A snad to púomůže .)
    JANSTA
    JANSTA --- ---
    ISLINGTON: That is the Arnoch way.
    -Náhodný mentálně chorý Fearnmoořan-
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    SERPENT: Někteří ze Sklaire si - ehm, myslí, že rána té jejich šermířky byla rychlejší, než toho Fearnmořana. A že to Cúlain udělal ze zlosti, jelikož sklairská šampionska vyřadila jejich šermíře. :)
    ISLINGTON
    ISLINGTON --- ---
    SERPENT: pardon, druhý běh má být během královským. Takže ano, Fearnmoore vyhrál oba běhy.
    RAHUF
    RAHUF --- ---
    GRAYKNIGHT: běžec z Týry by závod vyhrál nebýt toho, že hned za druhou zatáčkou uviděl v dálce mimo trať zemljak. jak pak zjistil po bližším ohledání, nebyl to zemljak, ale kámen, takže mu oběd zabral o něco více času, než čekal.
    GRAYKNIGHT
    GRAYKNIGHT --- ---
    SERPENT: Tipoval bych, že druhá zmínka o sprintu je fskutečnosti o Dlouhém běhu. Jen je to prostě jak říká Eliška; Fearnmoor byl prostě takový tvrďák, že Dlouhý běh celý odsprintoval (proto měl taky takový náskok nad tím Týrou).
    STORMAGEDDON
    STORMAGEDDON --- ---
    AXTHEB: Holt jsme asi sakra dobrý. :D
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SERPENT: zato je tam dvakrát sprint a oba vyhráli Fearnmoorové
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam