KOC256:
Dobrý den,
takže dneska je to jasné. Co se týče témat, nedostala jsem moc na výběr - roboti a jejich používání na Zonky Tržišti.
Manažerský souhrn pro ty, kteří nechtějí číst dnešní dlouhé rozumování: Zonky je služba o inovacích, technologiích, ale ze všeho nejvíc o lidech a jejich příbězích. Z toho také bude vycházet náš postoj k robotům.
Není to romantické ale čistě byznysové rozhodnutí. Lidé a jejich příběhy jsou naše největší konkureční výhoda. Je to to, co nás na přeplněném půjčkovém trhu odlišuje. To, co je základním důvodem našeho úspěchu. Lidé k nám chodí, protože na jejich příběhu záleží, protože si u nás nepřipadají jen jako evidenční číslo.
Víte, co je okamžik, kdy se s klienta Zonky stává fanoušek Zonky (ti z vás, co dělají v byznyse ví, že rozdíl v hodnotě klient/fanoušek je obrovský)? V okamžiku, kdy jde s kůží na trh, vystaví svůj příběh na Tržiště a cítí to tak, že nedostává od investorů jenom peníze, ale také důvěru. A kolik okamžiků v životě člověka - pokud nejste politik - existuje, kdy vám vyjádří důvěru třeba 300 lidí najednou? Tohle je klíčový princip služby Zonky. Tohle je v současné velikosti Zonky nezbytná podmínka dlouhodobého úspěchu.
Jak víte, doteď jsme roboty tolerovali, hlavně proto, že jsme technologická firma a líbilo se nám, jak šikovně lidé používají technologie na Zonky. Bohužel v okamžiku, kdy roboti začnou ohrožovat podstatu služby a její dlouhodobý rozvoj, je i ve vašem zájmu, abychom se postavili proti nim. Je to navždy? To určitě ne. V téhle fázi rozvoje Zonky je to ale nezbytné. Dovolit je teď, by Zonky zabilo pro nás všechny.
Vím, že roboty používáte především ze dvou důvodů:
Proto, že na Zonky je menší počet půjček typu B,C,D než je poptávka.
Náš notifikační systém nefunguje dobře a o půjčkách se dozvídáte pozdě.
Co uděláme proto, abyste se obešli bez robotů:
Pohnuli jsme se zaměřením naší marketingové kampaně tak, abychom na tržiště v co nejkratší době (a myslím dny a týdny) dostali větší počet půjček s ratingem B,C a D, po kterých je taková poptávka.
Dáme vám všem lepší, rychleji a spolehlivěji, fungující nástroje pro upozorňování na nové půjčky.
Můžeme samozřejmě roboty technologicky blokovat. Ale Zonky je služba o lidech, o vzájemné důvěře a ne o zákazech a blokacích. A tak navrhuju - dejte mi vaší důvěru a 3 týdny na to, abych na Tržiště dostala větší počet poptávaných ratingů a představila vám notifikační nástroje. Až budu mít pocit, že jsem splnila své slovo, dám vám vědět. A pak roboty sami přestaňte používat.
A až bude Zonky dost velký, sami uděláme nástroj automatického investování pro všechny naše zákazníky a zároveň všem dovolíme používat i vlastní programy.
Co si o tom myslíte? Souhlaste a nesouhlaste na mém emailu lucie.tvaruzkova@zonky.cz.
Stories rule!
Lucie Tvarůžková, ředitelka Zonky.cz
PS: Věřte nám :)