• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SA213Elektronická Evidence Tržeb (EET)

    Harmonogram spuštění EET

    1/12/2016  zákon v platnosti! Ubytovací a stravovací služby
    1/3/2017 Maloobchod a velkoobchod
    1/3/2018Ostatní činnosti vyjma těch v poslední fázi, například svobodná povolání, doprava, zemědělství
    1/6/2018Vybraná řemesla a výrobní činnosti

    Narážky a vtipy v rozumé míře povoleny.

    O co jde

    Elektronická evidence tržeb spočívá v tom, že je evidována každá platba a zákazník obdrží od obchodníka účtenku s unikátním kódem. Postup bude takový, že nejpozději při uskutečnění evidované tržby odešle obchodník datovou zprávu prostřednictvím internetového připojení na server Finanční správy, kde budou informace uloženy, a bude vygenerován unikátní kód. Tento kód bude ihned odeslán zpět obchodníkovi na jeho koncové zařízení, které jej vytiskne na účtenku. Každý den půjde řádově o miliony operací, jedná se tedy o poměrně revoluční krok.
    rozbalit záhlaví
    KOC256
    KOC256 --- ---
    UCKO:
    No něco je asi špatně. Buď to EET řešení co tam máš nebo internet.
    Ale chápu, že někdy řešení z druhé strany může být jednodušší než vyřešení příčiny problému.
    UCKO
    UCKO --- ---
    KOC256: Ne. Nemám. Ne vždy. Někdy je prostě vše ok (internet), jen EET neodpovídá. Prostě jednou za x minut účtenka neprojde. A nashromáždí se a když jdeš dělat uzávěrku, tak se odesílají jako balék - tedy dalsí zdržení. A tiskárna tiskne
    KOC256
    KOC256 --- ---
    UCKO:
    Takze mas problem s internetem ne s EET jo?
    UCKO
    UCKO --- ---
    UCKO: Je velmi vhodné, aby se na kase děvčata střídala. Po nějakých intervalech. Víšjak, umejt se, atd... a předání kasy musí být rychlé a možné (tedy možnost udělat uzávěrku vždy, bez výjimek).
    UCKO
    UCKO --- ---
    NEVADA_: průtokovost zákazníků. Jde o vteřiny. Ze zkušenosti jde opravdu o častý problém. Pro vyjetí toho (BKIP?) kódu bez funkčního EET je timeout cca 3 vteřiny. Také účtenka je podstatně delší a při následném odeslání balíku plateb je výpis tištěný na tiskárně účtenek fakt dlouhý had. Také se bez odeslání všech plateb nedá udělat na kase uzávěrka.
    NEVADA_
    NEVADA_ --- ---
    IMHO cenná zkušenost pro provoz, fungovat bez chvíli EET.
    V čem?
    UCKO
    UCKO --- ---
    7. Pozastavení EET: Kvůli kolapsu v gastronomii a v obchodě se kompletně pozastavuje fungování EET, ministerstvo financí výslovně uvedlo, že „žádný poplatník nebude muset evidovat své tržby a tato povinnost nebude nikterak kontrolována“. Třetí a čtvrtá vlna EET se de facto odkládá na srpen; v zákoně sice zůstane květen, ale první tři měsíce se plnění nebude kontrolovat.
    Úlevy v daňové oblasti se rozšíří | 2020 | Ministerstvo financí ČR
    https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2020/ulevy-v-danove-oblasti-se-rozsiri-37943

    EET prostě všude vypnu. Tři kasy. Potraviny. Budu za hajzla? Nebo jsem splnil a kompletně jsem pozastavil? IMHO cenná zkušenost pro provoz, fungovat bez chvíli EET.
    ILIBOR
    ILIBOR --- ---
    TOFI: na Win10 je v Microsoft store Profi účtenka. Rok bude zdarma a už umí i tisknout z PC. Pak počítají s nějakou formou FREE s omezenými funkcemi.
    TOFI
    TOFI --- ---
    muzete poradit eet, kdyz ma clovek vlastni pc i tiskaru, neco co zarucene funguje (idealnie hotline podpora pro lamera), na cca 5-10 uctenek denne.
    ILIBOR
    ILIBOR --- ---
    NETWORK: jo u neplátce se to DPH neřeší.. a nesmí ani nikde figurovat v datové zprávě, s tím mají problém..
    NETWORK
    NETWORK --- ---
    ILIBOR: Ale já vycházím z API pro EET, tzn z tohoto viz obrázek
    Kde povinná je jen celková částka tržby (tu odesílám bez ohledu na to, zdali jsem nebo nejsem plátce). Pak tam mám ty celkové částky pro jednotlivé hladiny DPH a ty teda (chápuli to správně) posílám pouze tehdy jsemli plátce a do těhto hladin musím dosadit příslušnou část z celkové tržby (součet všech hladin = celková tržba).

    ILIBOR
    ILIBOR --- ---
    NETWORK: pak nic rozdělit nejde.
    Při markovani účtuji do skupin zboží, které jsou rozděleny podle sazeb DPH a pokladna mi to sama sečte. Pro názornost doporučuji si stáhnout do mobilu appku zdarma, třeba už zmiňovanou profiuctenku a tam si to vyzkoušet. V nastavení je někde zatržítko plátce DPH / neplátce.
    NETWORK
    NETWORK --- ---
    ILIBOR: super, tohle je ono. Díky moc.
    Takže když to shrnu:
    - neplátce DPH: odesíla pouze celkovou tržbu, případně položky účtenky
    - plátce DPH: odesílá celkovou tržbu a pak tuto celkovou částku musí ještě rozdělit do děch daňových hladin, případně pak položky účtenky

    Je to tak?
    ILIBOR
    ILIBOR --- ---
    FIFLE: podle mě je nejjednodušší mobil + bluetooth tiskárna a stáhnout si tam českou a slovenskou aplikaci. U nás třeba www.profiuctenka.cz a slovensko má dokonce ofiko aplikaci https://www.financnasprava.sk/sk/podnikatelia/dane/ekasa/vrp
    ILIBOR
    ILIBOR --- ---
    NETWORK: Aplikace a pokladny co znám, tak se u nich musí v nastavení zvolit "neplátce DPH" jinak mi tam budou pořád figurovat DPHčka a dát to do 0% DPH je taky špatně.
    Na EET odchází vždy jen celková částka a DPHčka, u neplátce jen celková částka, takže z hlediska EET je u neplátce jedno jesti je to rozepsané nebo ne. Pokud chci však EET účtenku používat zároveň jako prodejní doklad, tak vždy musí být položkově rozepsaná. Vystavit EET účtenku je povinnost, prodejní doklad vystavuji na požádání. Prodejní doklad požadují lidi, co si to potřebují dát do účetnictví nebo to požaduje kontrola z ČOI.
    EET účtenka nemusí být položkově rozepsaná, jen v případě DPH je nutné mít různé sazby v příslušné skupině zboží, u prodejního dokladu je vždy nutné ho mít konkrétně položkově rozepsaný.
    FIFLE
    FIFLE --- ---
    Ahoj..existuje na trhu pokladna s terminálem a tiskárnou, která zvládne EET i slovenskou eKasu?
    díkydíkydíky
    NETWORK
    NETWORK --- ---
    NEVADA_: projdu si to, díky moc za linky!

    KOC256: no jasne, ale min. pozadavek muzu poslat i neco jako v patek 13.1. jsem prodal celkem za 500kc + uuid a ty povinne veci...

    ILIBOR:
    ILIBOR: to je přesně to co jsem nevěděl. Akorát tedy nechápu ty neplátce - když v žádné sazbě, tak tedy poslat jen tržbu celkem a nerozepisovat?
    SARF
    SARF --- ---
    CYBERWOLF: třeba peněžnictví, pojišťovnictví, nájmy ...
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Ono u nás existuje něco s 0% DPH?
    ILIBOR
    ILIBOR --- ---
    NETWORK:
    U plátců DPH se vždy musí rozlišit co je v 21%, 15%, 10% a 0%, dokonce u 0% je ještě navíc i zvláštní režim, třeba pro použité zboží, hodně pokladen to neumí...
    U neplátců DPH zase nesmí být zboží v žádné sazbě tj. nesmí být ani v 0%
    ILIBOR
    ILIBOR --- ---
    NETWORK: DPH se vždy rozlišuje a FÚ to docela i přísně kontroluje...
    Loni jsem dokonce musel u 3 zákazníků z 1.vlny, co byli neplátci DPH stornovat všechny tržby za celé období, protože měli nastavené DPH 0% , což bylo prý taky špatně a muselo se to pak namarkovat znova, aby to nefigurovalo ani v tom DPH 0%.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam