Tak jsem do toho zase na delsi dobu pronikl (clekem uz asi 65h) a porad nevim. V zasade mi to neprijde zas tak odlisny od hearthstone, jak mi predtim prislo - tech skutecne funkcnich designerskych prvku, ktere ty hry od sebe odlisuji, totiz neni tolik.
Stack, potazmo fast spell kouzla jsou takovy trosku zbytecny, protoze se nemuze podstrelovat v reakci na equipment a podobe, takze nejaky vylozene outplaye a trikovani se nekona.
Combat system je zajimavej, ale protoze triky se skoro vubec nehrajou, tak se to vetsinou akorat smrskava na "vyplati se mi utocit, nebo ne?" a "bude pro me pripadny trade vyhodny, nebo ne?". Coz je docela nuda, zejmena v porovnani s mtg, kde je to daleko komplexnejsi.
A pak tu mame sigil/mana system. Chapu to, je to nutnost, protoze alternativa v podobe automaticke krivky ve stylu HS me fakt nebavi a pokladam ji za zrudnost. Nicmene, slouzi to akorat k strasnymu vymrdavani hrace, kdyz 5 kol cekam na treti sigil, nebo jsem si od zacatku hry jeste nic jinyho neliznul. Empower mechanika je zajimava, ale ve vysledku tu hru moc neobohacuje.
Tenhle mana system je jeden z nejstarsich a je to na nem znat - designer MtG, Richard Garfield, se nechal slyset, ze kdyby mohl magic udelat uplne znova od zacatku, byla by to jedna z veci, kterou by vyrazne zmenil. Nicmene MtG se s nim na rozdil od eternalu umi aspon castecne vyrovnat a pouziva landy jako dalsi design space (landy mohou mit ruzny schopnosti/ability) coz je neco, co se v eternalu asi nikdy nestane, protoze by to bylo technicky velice obtizne proveditelne.
Dost to souvisi s dalsim problemem, a to je velikost baliku - 75 karet. Akorat to snizuje konzistenci a vede k vyse popsanym vymrdavkam. Kdyz si k tomu pripoctu v podstate nulovou schopnost manipulovat s knihovnou (protoze warcry mechanika), kolikrat si pripadnu, ze jsem fakt ciste zavislej na tom, co si liznu a co ne. Neexistuji veci jako scry, kvalitni prolizy a podobne. To je ostatne jedna z veci, proc je podle me control dost spatne hratelnej, protoze musim spolehat na stesti, ze si doliznu spravnou odpoved ve spravnou chvili. Prilis mockrat se mi stalo, ze jsem mel na ruce spot removal a zarval jsem na board plnej grenadinu a naopak, mel jsem AoE, ktery mi bylo k nicemu na equipmentem oveseny prase.
Abych jen nehejtil, drafty me v zasade docela bavi. Da se s tim docela slusne rozsirit sbirka a hracsky pole mi nepripadlo nijak extra silny, takze si temer vzdycky dam minimalne 4+ vyher. Vseobecne mi prijde ze to ma velice stedre nastaveny F2P faktor, pokud je hrac aspon trosku schopnej. Jen ty playsety legendarek to trosku kazi.
Jsem z toho takovej nestastnej. Je videt, ze se nekdo fakt snazil dat dohromady kvalitni karetni hru, ktera nebude tak retardovana jako hearthstone a zaroven to bude nejak rozumne hratelny (zdravime MTGO). Nicmene, bojim se, ze Eternal je spis smesice tech horsich prvku z obou stran tabora (HS/MtG). Nevim, treba se to s vydanim dalsich edic zmeni - byl bych jen rad, ale do te doby to asi zase nejspis odlozim. Skoda.