• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DYNKOperativní leasing - sdileni zkusenosti a nabidek
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    D196: Hlavně auto na operák stojí peníze podle toho, kolik se s ním najede – a ty rozdíly umí být dost brutální. Pokud on sám chce najezdit 15 - 20 tisíc ročně a ještě to s někým sdílet, tak se může dostat na třeba 40 tisíc a to už můžou být násobky základního operáku.

    Navíc se potom "účastníci leasingu" budou hádat, kdo bude platit za škody a nadměrný opotřebení a tak.

    Jestli chce operák a ušetřit, tak kromě toho, že je to z principu kokotina, tak je jediná rozumná cesta vzít si sám za sebe na operák něco super levnýho.

    Tady má mezi 5 a 6 tisícema s DPH (podle nájezdu) celkem slušně vybavenou Fabii.

    Škoda Fabia Style 1.0 TSI 95k 5MT – Carhunter
    https://carhunter.cz/auto/skoda-fabia-style-1-0-tsi-95k-5mt-2/

    Tady má holotu s bezturbovým litrem i lehce přes 4 tisíce:

    ŠKODA Fabia 1.0 MPI Ambition 59 kW | BARTH Operák
    https://barth-operak.cz/detail/skoda-fabia-1-0-mpi-ambition-59-kw-430373

    Ale pro učitele před důchodem je to úplná píčovina, protože ještě pár let bude učitel, ale pak bude důchodce a na operák už nebude mít.

    Jediná příčetná věc, co teď může udělat, je koupit si na normální finanční leasing něco, co dokáže splatit před důchodem a co bude schopný vydržet dlouho. Klidně tu základní Fabii, nebo nějakej malej Hyundai nebo Kiu (ty mají navíc skvělý záruky), nebo Toyotu, ideálně s prodlouženou zárukou a předplaceným servisem. Když se o to bude normálně starat (jakože zajede s tím do servisu když si to řekne, občas to umeje a nechá nastříkat spodek), tak mu auto za 300 vydrží klidně 15-20 let než zhebne. Možná i dýl, protože na těch jednoduchejch se nemá moc co rozbít.

    A za 20 let operáků by těch aut zaplatil několik.
    DYNK
    DYNK --- ---
    D196: Já bych teda zpochybnil tu část, že se o to auto nemusí starat. Ano, říkají to v reklamě, ale moc nechápu co tím myslí. To auto člověk musí klasický přistavit na STK, do servisu, na přezutí atd. Výhoda OL je spíš v cash flow, než v ulehčení starostí. Případně pokud chce točit auta po pár letech, tak mu ještě odpadnou nějaké cesty na magistrát kvůli přihlášení a odhlášení.
    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    D196: to neni problem, auto muze ridit kdokoliv kdo dostasne povoleni na rizeni od leasingovky, coz dostane kdokoliv.
    D196
    D196 --- ---
    KALIBAN: myslím víc lidí, co se znají a auto pak používají všichni, třeba ze dvou domácností...
    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    D196: asi nechapu otazku.
    jakoze si to auto na operak vezme vic lidi kteri se deli o splatku a jezdi s tim na stridacku podle toho jak se dohodnou? neco jako kdyz koupis auto do rodiny a to ho cely sharuje?
    a nebo by to melo byt s jinejma lidma ktery nezna?
    D196
    D196 --- ---
    Ahoj, chtěla bych poprosit o radu. Můj otec (učitel, pár let před důchodem) se na stará kolena rozhodl, že by bylo fajn mít auto. Nechce se mu ale se o to starat, takže jako "jedinou možnou variantu" vidí auto na OL. Má představu, že to funguje jako CAR4WAY s tím, že do toho akorát za vlastní kupuje benzín. Garáž nemá, stálo by to venku, podle mě by najezdil tak max. 15-20 tis. km/rok. Setkali jste se někdy s tím, že by víc lidí sdílelo auto na OL? Díky za Vaše názory.
    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    KORKMAZ: no tak vsechno slo nahoru, ja kdyz jsem kupoval formentora v breznu, tak cenikovka byla 1.3mil, ted je 1.45 ... ale porad mit pocit ze za ctyri roky na aute prijdes o 25procent je trosku chucpe
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    KALIBAN: V telce říkali, že zrovna seaty snad zdražily ze všech nejvíc, bavil se nejspíš o nových autech. Možná je to tím, že ho VW AG už několik let cenově zvýhodňovali oproti zbytku portfolia a teď to nějak srovnali.
    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    zajimavy je, ze jsem presvedcenej, ze jsem jim neplatil 2x 5000spoluucast na pojistny udalosti, i kdyz jsem celkem lempl takze sem to klidne zaplatit mohl... a dneska mi prislo tohle

    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    DYNK: ten chlapik z dekry rikal, ze pokud to je jen na lemu tak je to ok, jak to jde dal tak ne... za me byly vsechny ty 4disky vojebany jako prase. ty dva ktery byly neakceptovany byly tragedie (pujcil jsem to kamaradovi, ten to pupjcil pritelkyni a ta prijela k obrubniku oprela to o nej a ojela to kolo kolem dokola) takze za me fakt dobry


    HERR_FLICK: tak tuhle cenu nabidli nekdy v kvetnu, ted uz verim tomu, ze nekoho kdo si koupi cupru v socialu v teplakovy barve za takovouhle picovinu najdou
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DYNK: mno, ono ted je fakt trh s malo ojetejma autama uplne jinde.. oni to fakt budou za tuhle cenu schopny prodat i cizimu zakaznikovi
    DYNK
    DYNK --- ---
    KALIBAN: Dobry vedet hlavne s tema diskama - ja se bal, ze mi nauctujou novy disky (asi 11k/kus), tak jsem to nechal opravit a asi jsem teda ani nemusel. Nemas ty ojebany kola nekde na fotce, ze bychom videli kde je ta hranice co se jeste neresi a co uz jo?

    Interier by me stval - kdyz je to podle vyrobce bezny opotrebeni, tak proc by to clovek mel platit leasingovce navic.. ale resit bych to s nima teda nechtel.

    Nadstrelenou zustatkovou hodnotu jsem slysel uz z vice zdroju. Asi hrajou na to, ze clovek uprednostni auto, ktery zna pred anonymni bazarovkou, jinak si to nedazu vysvetlit.
    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    Mam tu nejaky poznatky z vraceni Leona cupry
    - nabidli mi ho k odkupu za zustatkovku, podle ktery se asi uplne posrali (novy auto stalo 960k s dani, po ctyrech letech a 60k najeto za to chteli 620)
    - normalni oderky vubec neresili, zadny problemy s naraznikem zespoda od kaminku dokonce ani kola, ktery byly ojebany normalne neresili
    - resili diru do laku ve dverich od nekoho jinyho - prelakovalo se to z pojistky, v pohode
    - resili dve kola ktery byly ojebany naprosto priserne - 1600kc za kazdy opravou
    - resili potah sedacky, kterej byl pouzivanim ponicenej, snazil sem se to reklamovat, nebylo to protrzeny, proste opouzivany, seat mi rekl ze to je bezne opotrebeni a reklamaci neuznal, skofin chtel 6600 kc za opravu, reklamoval jsem to u nich s pomoci DAS, DAS mi po mesici napsala ze vzhledem k administrativni slozitosti a vellikosti sumy mi poslou 4000 a at to zaplatim
    - porad mi neprisla faktura na spoluucast z pojistnejch udalosti kteery jsou tam treba tri mesice zpatky? uplne nechapu jestli na to zapomneli nebo co
    - vytikala mi technicka imho tesne pred predanim, zpatky, cca mesic, neresil sem to a priznam se ze sem asi jel chvilku bez technicky, tam chteli 1400 za to zaplatit, za me asi v poradku
    realne bych zaplatil 12k kdybych se neozval s tim interierem. Kterj je divnej, jinak tech 6tisic + 5tisic spluucast za dvere po 4letech je pro me naprosto v poradku reseni, takze nejaky megastrachy ze vam natankujou kazdej skrabanecek se asi neni potreba obavat u dlouhyho operaku
    DYNK
    DYNK --- ---
    MAJKY_MAGNIS: nechaval jsem mimo autorizak opravit disky kol a pri vraceni auta nikdo nic neresil. Zalezi samozrejme na kvalite opravy.
    MAJKY_MAGNIS
    MAJKY_MAGNIS --- ---
    KALIBAN: lak, apod. mi projde na havarijko se spoluúčastí.. ten interiér, to je dobrá zpráva, to by nemuselo být, tím pádem, tak drahý. Díky moc!
    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    MAJKY_MAGNIS: ten interier by mel byt v poradku tam to nikdo resit nebude, kdyz bych resil lak a podobne, tak bych to neriskoval
    MAJKY_MAGNIS
    MAJKY_MAGNIS --- ---
    děkuji moc. Ve smlouvě mám, že to musím dávat opravovat do autorizovaného servisu. Myslíte, že je cesta to opravit jinde za menší love, že to nepoznají?
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Pokud je to zadní sedačka (a ne záda přední sedačky), tak výměna je jednoduchá, hlavně v případě sedáku. Na netu je mrtě sedaček, hlavně těch základních.

    Co myslíš jeden díl sedačky? Máš lavici v kuse, pak dělenou opěrku 1/3 (loketka součástí té větší části) a pak 3 opěrky hlav. Zámky pásů jsou pak v kastli na šroubu. Boční airbag je pak taky v kastli a jestli jsi protrhl je, tak ty se těžko sháněj protože nebejvaj v základu. Moc jinýho tam nevymyslíš. Jakýkoliv slíkání potahů a výměna části sedaček je docela jebačka. Od tý doby co VW dělá sedačky v CZ tak kvalita šla dolů. Trochu lepší byly to z BiH nebo SV.

    Na prostor kufru bejval VWFS docela tolerantní, ale bohužel je to místy docela nekonzistentní i když na to mají detailní manuál
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    MAJKY_MAGNIS: nejlevnejsi v techle pripadech budes mit koupit totozny dily z vrakace/bazaru, vymena nebejva vubec problem
    MAJKY_MAGNIS
    MAJKY_MAGNIS --- ---
    HERR_FLICK: v kufru toho plastu okolo ... + ve dveřích mi vypadl kousek plastu (ne moji vinou, ale to je moc nebere...) + mám vzadu protrhlou sedačku, ta mě trápí asi nejvíc. to bude strašná pálka, ale třeba půjde vyměnit jen ten jeden díl polstrování ... uvidíme.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam