• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DWAYAlien universe - Romulus byl fajn
    DWAY
    DWAY --- ---
    A vlastne jeste jeden. Oba nakazeni byli marinaci.
    DWAY
    DWAY --- ---
    LKA:
    protoze to v cem byla ta lod zaparkovana se rozpadlo, nebo to sestrelili nebo neco. Dokonce tam jdou videt kusy toho v jedne scene prave smerem k tomu lesu.

    co se tyce jednotlivcu, nekteri z nich marinaci, byli. Ten co kuril a nadychal se spor, pak ten velitel, ta zenska co ji sezral neomorf u te vody a pak jeste jeden typek, asi ten co se pak vydal hledat kapitana.
    LKA
    LKA --- ---
    CYBERKOTLIK: Nerad bych se do toho zamotaval, tak ve zkratce. Chapu, ze je to subjektivni, ale u me to drhlo prilis casto prave na tech nepodstatnych drobnostech (rusilo me to a sedacka v imaxu byla sakra nepohodlna).
    - lepe to popsal KEB, nebo v jedne recenzi: "..se nelze se ubránit pocitu, že rozhodnutí vlastně nepatří jim, ale scenáristům, kteří musí nějak příběh posunout vpřed.
    - velike sceny jsou zvladnute, technicky, financne ..a pak ti zbyvaji ty detaily/drobnosti. Racionalni/iracionalni chovani se da neresit parkrtat, ale na idiot komplotu prece nemuzes postavit cely film.
    Takze jednotlivec se pujde vesele a sam projit po temnych chodbach strasidelneho palace na cizi planete, plne spalenych tel mimozemstanu, zamorenou zabijackymi monstry, ktera jim sezrala polovinu posadky ...ok, takze ted uz to neni ten osadnik kteremu jsem pred chvili prominul zkratovite jednani, ale ted uz je to ten neohrozeny marinak?
    Vysvetleni budto jak pises ty, nebo berlicka a kopirak z osumdesatych let, nebo pokles adrenalinu a unava, falesny pocit bezpeci diky zname tvari mistniho klauna (Davida), nebo.. Vsechno si nejak oduvodnis a vysvetlis, ale nesmi toho byt moc a drhnout to - neziskas pocit uveritelnosti pribehu, plus ze nektere sceny a udalosti jsou jenom pro formu.

    Btw, proc byla lod Davida havarovana v lese v kopci, kdyz priletel nad mesto, kde vypustil ty spory?
    A od Dannyho Mc Brida (Kenny Fucking Powers) jsem cekal vetsi fuckup s lodi, nez jenom sestup do kriticke vysky:)
    DWAY
    DWAY --- ---
    JVMLOK: pak uz to ale fakt zalezi na uhlu pohledu.

    Za me jak jsem, psal je vetrelec o tomto: Horor je často spojován s oběma dalšími druhy
    fantastické literatury a často bývá doplněn jejich tématy, na rozdíl od nich však důraz není
    kladen na obsah ale na emocionální efekt, jeho účelem je vyvolávat hrůzu.


    Uz jen jeho punch line, "In space, no one can hear you scream" naznacuje spise to zamereni, nez to ze by se jednalo o vedlejsi jev.

    A ano, jednalo se o velmi povedeny kousek, kde se lidi chovali pomerne logicky, ale to nic nemeni na tom, ze to nebylo mireno tolik na scifi, protoze ac to bylo provedene dobre, tak to byly jen kvalitne zpracovane kulisy. Nikdo neresil nejak moc detailu co se tyce lodi a technologie.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    DWAY: odcituju kousek svojí bakalářky. Zdrojem je IIRC Neffova Encyklopedie science fiction.


    Co science fiction s vědou skutečně váže je technologie práces imaginací.
    Motivem může být jakákoliv závažná technologická inovace, kontakt s cizí formou
    života, cestování časem či zasazení příběhu do kontextu jiných fyzikálních zákonů, než jaké
    jsou vlastní našemu poznání vesmíru. S touto změnou parametru reality je ovšem nakládáno
    v rámci pravidel přísné racionality, jde o vytváření hypotéz opírajících se o logickou
    argumentaci a modelování situací bez použití jakéhokoliv nadpřirozeného či
    nevysvětlitelného zásahu. Ty jsou charakteristikou jiného žánru fantastické literatury.
    Hranice mezi třemi žánry fantastické literatury: sci-fi, fantasy a horrorem jsou
    vymezeny v teorii literatury, ve skutečnosti se motivy i postupy často prolínají. Fantasy
    většinou počítá s existencí nadpřirozena a proto se nedá aplikovat požadavek racionality,
    který je důležitý pro science fiction. Horor je často spojován s oběma dalšími druhy
    fantastické literatury a často bývá doplněn jejich tématy, na rozdíl od nich však důraz není
    kladen na obsah ale na emocionální efekt, jeho účelem je vyvolávat hrůzu. Nutno podotknout,
    že velmistři žánru, E. A. Poe, H. P. Lovercraft či Stephen King využívají při práci
    s atmosférou poznatky psychologie a nezřídka hrají na nejprimitivnější struny našeho
    podvědomí.


    Takže mám v hlavě poměrně jasné kategorie:
    Racionalita a obsah - SciFi
    Emoce a forma - Horror
    Nadpřirozené nevědecké principy - Fantasy

    Dalo by se tedy říct, že základem horroru je právě irracionalita, která by z Covenanta udělala horror.
    Naopak Alien, který byl postavený na cizím prvku (Alien) ale jinak perfektně sleduje racionální chování, a vetřelec má jasně nasatvené ekologické a etologické parametry chování/lovu/sběru materiálu, kterými se neúprosně řídí, proto to vnímám jako scifi. Že to je trochu bububu je doprovodný efekt.
    Tzn když vzpomínam a přemýšlím o Alienovi, tak mi spíš naskakuje analytický rozbor chování posádky, porovnání "šancí" při střetu s podobnou hrozbou a hodnotím spíš efektivitu tohohle mezihvězdného zabijáka a její příčiny, a stejně tak parametry omezující v podobné situaci lidi, než že to bylo strašidelné.
    Při aplikaci toho samého na Covenanta mi nezbývá než konstatovat že to byli všichni úplní idioti a nezasloužili si ani samostatný film, natož strašidelnou smrt.
    MARTIK
    MARTIK --- ---
    Alien že není (sci-fi) horror? Co se ještě na těch internetech nedozvím.
    DWAY
    DWAY --- ---
    JVMLOK: Na zaklade ceho si to myslis? :)

    Science fiction horror – Often revolves around subjects that include but are not limited to killer aliens, mad scientists, and/or experiments gone wrong. Examples include: Frankenstein, Species, Mimic, Alien, The Thing, The Blob, Apollo 18, The Faculty, and Resident Evil.

    Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Horror_film :)

    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    DWAY: zakladni klasifikace zanru viz viki. Scifi horror je z definice protimluv.
    KEB
    KEB --- ---
    TRAGED: já mám dva, jednoho na čtení a druhýho na parádu :D
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    (A kde ja asi ty Poutniky mam...)
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    GANDHI: Ostudo, vysla sveho casu uz v Poutniku:


    A kdyz uz jsme u toho, tak ALIEN je silenej copycat The Voyage of the Space Beagle od A. E. van Vogt :-)
    vychazelo tez v Poutniku:

    GANDHI
    GANDHI --- ---
    KEB: v pohode, ja si to nekde vystracham:) dik za snahu
    KEB
    KEB --- ---
    GANDHI: máš smůlu, nemůžu to v tom svým bordelu najít :D Takže budeš muset pytlačit sám. Já to mám v papíru poutníka 3 s perfektníma rotreklovýma ilustracema
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    KEB: priznam se, ze nikoli, takze si rad doplnim vzdelani:)
    KEB
    KEB --- ---
    GANDHI: povídku četls?
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    KEB: heh, netvrdim, ze je to lepsi nez Carpenter - boha jeho, Crpentrova Vec se drzi v mym toptenu a kouknu na ni kdykoli znovu a rad:) To bylo spis jen takovy drobny stouchnuti do Trageda:)

    Ale pro mne maj holt tyhle stary horrory svoje kouzlo - a nekdy jsou i srovnatelny se svejma vysokorozpoctovejma kopiema (treba Last man on Earth Vince Price / I am legend)
    KEB
    KEB --- ---
    GANDHI: celý to vychází z téhle povídky http://www.legie.info/povidka/1474-john-wood-campbell-jr-kdo-je-tam kdy ten starý černobílý film je proti předloze dost mimo a je to docela blboučký. Nová barevná carpenterova jde sice taky proti předloze (trochu) ale hlavní kostra je zachována a kdyb se jí autor dožil byl by imho nadšený. Carpenter totiž dokonale dodržel duch předlohy a to se cení.
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    TRAGED: v tom pripade bych rekl, ze Alien je postaven na stejnem zaklade jako Vec, protoze ta je mnohem starsi, nez by se mohlo zdat:)

    Věc / The Thing from Another World (1951) | ČSFD.cz
    https://www.csfd.cz/film/7023-vec/prehled/
    DWAY
    DWAY --- ---
    GORG: ten byl taky fajn.
    KEB
    KEB --- ---
    GANDHI: to vypadá dobře!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam