DWAY: Jasně, nějaká míra nezodpovědnosti a špatných rozhodnutí může být OK, určitě to má i nějaký vliv na to, jak se divák identifikuje s postavami resp. jak prožívá to napětí, jak jim fandí, vytváří to nějaký kontrast mezi (typicky) hlavní postavou/final girl (v Romulovi teda ten chladně racionální byl Andy, tady je to zřejmě Morrow) a lumíkovským kanónenfutrem, i když si dovedu představit i horor, kde všechny postavy (nebo aspoň většina) udělají všechno správně a stejně má "zlo" navrch. Ale asi by to vyznělo strašně beznadějně. :) Nebo by aspoň mohli vyvinout něco jako "best effort", ale holt se občas nezadaří, ochranný oblek se náhodou protrhne apod.
Tady už jsem se ale musel smát podobně jako u Alien: Covenant, že tomu šli jako fakt hodně ochotně naproti. :)
Ještě si říkám - když letí 60+ let (resp. 30+ let jedním směrem), lidi většinu cesty spí, ale mají tam živé vzorky… to úplnou náhodou jako sbírají jen dlouhověké organismy, potažmo organismy, které je možné jednoduše v zajetí rozmnožovat (což nebývá tak jednoduché ani na Zemi) nebo bez problémů hibernují* apod.? Ty organismy nejdřív někdo dostatečně dlouho studoval v přirozeném prostředí a tak věděli, že tu cestu takhle zvládnou? Když už je takhle podrobně studovali, opravdu jim přišlo jako dobrý nápad je takhle amatérsky transportovat na Zem? Samé otázky!
(*Jasně, xeno vejce evidentně vydrží "ready to pop" celou věčnost, i když teda nevím z čeho.)