Ux je téma, který se skládá a naplňuje různýma disciplínama. Primárním cílem,aspoň pro mě, je klientovi přinést hodnotu skrz produkt tak, aby dávala smysl v jeho businessu. A to od postavení zadání, které poslouží jako solidní základ k začátku řešení až po doručení produktu, na kterém se dal staví. Protože pracuju jako full-stack designer, začínám svou práci konzultantskou činnosti, ve které se hodně ptám a získávám data pro postavení briefu. Teprve ve chvíli, kdy jsme si s klientem jisti co řešíme - známe person / tg, máme definované user journeys, atd, začíná se stavět koncept a pak přichází na řadu další práce (vývoj, grafika, ..)
Cokoli se řeší a neví se, pro koho to je a k čemu to má v celém kontextu businessu sloužit, je obyčejné hádání a jedna velká loterie. Bez ověření hypotéz (ať už klienta nebo agentury či jednotlivce) je to střílení do tmy a to je dost dráha sranda.
V reklamkach byl na tohle strategy planner, kterej se uměl podívat na problém shora a klientovi ho zasadil do kontextu a pomohl mu ho natvarovat.
Kdybyste se na tohle téma chtěli dozvědět víc, klidně mi napište. Dělám na produktech, který používají mezinárodně statisíce lidi a za jejich vyvojem (nemyslím programování) leží velká data a spousta času v jejich syntéze.
Ux je víceméně o neustále prováděné business analýze - tedy co a pro koho řešíme, v jakem kontextu, jakým jazykem a jakými prostředky, atp. což bohužel hodně lidi nevnímá a bere za ux jen dráty a za ui tu grafiku.