• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAJJAKUX - User experience design
    Ceník případových studií největších UX agentur


    cenik nejvetsich UX konzultacnich agentur

    Zajimave UX weby:
    Baymard.com
    Nielsen group
    GoodUI

    rozbalit záhlaví
    VIRUS31
    VIRUS31 --- ---
    IKA: Jakej je prosim u otazky "Co je hlavni naplni tvoji prace?" rozdil mezi bodem CX a UX design?
    IKA
    IKA --- ---
    KAJJAK: Nejaká predstava, kto UX robí, kde, za koľko, atď.. sa dá získať tu:

    Výsledky Humans of UX
    https://humansofux.com/cz/vysledky/
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    " Hypotéza, validace, implementace a tak pořad dokola. " v praxi to znamena A/B testovani, ocni kamery, telefonicke dotazovani klientu, osobni schuzky s testovacimi klienty nebo co si pod tim predstavit? V realu pouzivate ktere metody nejcasteji?

    Jinak neryju, jsem jen mala ryba z maleho mesta co ma zajem se priucit jak to delaj velci chlapci... Maloktery z mych klientu ma na tyhle skopiciny rozpocet, ale stejne me zajima jak se to dela spravne. Jinak naodpovedel jsi mi na ty persony, vyuzivate je nebo to je jen buzzword co se v praxi neresi?
    VIRUS31
    VIRUS31 --- ---
    KAJJAK: na to ti odpovím tím, ze co funguje jednomu, nemusí fungovat druhému. Nngroup je fajn zdroj, ale generalizovat je nonsense stejně jako když ti klient řekne, ze jeho zákazníci jsou všichni - bullshit na druhou.

    A radši než tlačítka zkoumej obsah a uc se, ze best practices a patterny jsou něco, co si musíš na své cílovce stejně ověřit. Hypotéza, validace, implementace a tak pořad dokola. It’s never finished.

    Ps: kdyby všechno bylo založeno jen na datech, za par let si to s námi AI vymění a my budem cumet. Dobrej design (a nemyslím opět ten vizuální) je tvořen daty a dílem, který vychází z nás - rukopisu a osobnosti každého designera.
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    VIRUS31:

    no zrovna ta samotna stranka jako flat design trochu koliduje s vyzkumem https://www.nngroup.com/articles/flat-ui-less-attention-cause-uncertainty/ , ze lidi ta flat tlacitka (treba subscribe vpravo nahore) vnimaji hure nez klasicka... Stranka o UX v tvem pojeti by mela byt z hlediska UX vypilovana lepe nez si hrat na designove hody na ukor prehlednosti ;-)
    VIRUS31
    VIRUS31 --- ---
    KAJJAK: zjednodusene vyzkumem – neco si urcis na zaklade informaci, ktere jsou dostupne a to pak zvalidujes.

    Nedavno jsem resil to, ze klient vi kdo jsou jeho zakaznici a postupne jsme se dobrali k tomu, ze by to meli byt vyhledove jiny zakaznici, jine target groups. A k tem zadna data uz nejsou, takze cokoli se pripravi na miru temhle hypotetickejm, musi se overit. Jinak je to zase cely jedno velky bullshit bingo.
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    VIRUS31:

    to, pro koho to resite, mate definovano nejakyma personama? Nebo jak z relativne velkeho mnozstvi ruznych typu zakazniku tveho klienta vyberete pro ten jejich business ty dulezite skupiny zakazniku?
    VIRUS31
    VIRUS31 --- ---
    Kdo byste se chtěli vzdělat, projedte si Designbetter.co - je to dobrý výchozí bod pro pochopení toho, o čem je design thinking, produktovej design a tím pádem to ux.
    VIRUS31
    VIRUS31 --- ---
    Ux je téma, který se skládá a naplňuje různýma disciplínama. Primárním cílem,aspoň pro mě, je klientovi přinést hodnotu skrz produkt tak, aby dávala smysl v jeho businessu. A to od postavení zadání, které poslouží jako solidní základ k začátku řešení až po doručení produktu, na kterém se dal staví. Protože pracuju jako full-stack designer, začínám svou práci konzultantskou činnosti, ve které se hodně ptám a získávám data pro postavení briefu. Teprve ve chvíli, kdy jsme si s klientem jisti co řešíme - známe person / tg, máme definované user journeys, atd, začíná se stavět koncept a pak přichází na řadu další práce (vývoj, grafika, ..)

    Cokoli se řeší a neví se, pro koho to je a k čemu to má v celém kontextu businessu sloužit, je obyčejné hádání a jedna velká loterie. Bez ověření hypotéz (ať už klienta nebo agentury či jednotlivce) je to střílení do tmy a to je dost dráha sranda.

    V reklamkach byl na tohle strategy planner, kterej se uměl podívat na problém shora a klientovi ho zasadil do kontextu a pomohl mu ho natvarovat.

    Kdybyste se na tohle téma chtěli dozvědět víc, klidně mi napište. Dělám na produktech, který používají mezinárodně statisíce lidi a za jejich vyvojem (nemyslím programování) leží velká data a spousta času v jejich syntéze.

    Ux je víceméně o neustále prováděné business analýze - tedy co a pro koho řešíme, v jakem kontextu, jakým jazykem a jakými prostředky, atp. což bohužel hodně lidi nevnímá a bere za ux jen dráty a za ui tu grafiku.
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    tak to bychom meli, a ted nam VIRUS31: vysvetli jak to delas ty, at taky vidime uhel pohledu nekoho, kdo vypada dle svych prispevku, ze by mohl vedet, jak se to ma delat spravne
    KULHY
    KULHY --- ---
    Já v tom nevidím nic složitého, UX je soubor všech aspektů ovlivňující uživatelskou zkušenost s produktem. Někde v reklamce na to mají specialistu, který to hlídá napříč produkty, ale obecně by se měl UX zabývat každý designér. UX tu bylo vždy before it was cool.
    NASTY
    NASTY --- ---
    Mě žádná z definicí UX nikdy úplně k srdci nepřirostla a duchem se považuji za interakčního designéra. Trh má ale tento pojem rád, a to i v odborných kruzích, proto i já sám sebe pro jednoduchost označuji za UX designéra a když to zrovna dává smysl pak rád vyložím co konkrétně umím a co ne.
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    VIRUS31:

    no pri tvorbe webovych stranek nebo eshopu, pokud to ma mit aspon trochu uroven, musis znat zasady pristupnosti, pouzitelnosti a mit nejake poneti jak se zakaznici na webu chovaji... Tak se to da delat jako bokovka pokud v rozpoctu klienta neni misto zaplatit si cloveka ktery se zivi pouze tim...
    VIRUS31
    VIRUS31 --- ---
    KAJJAK: prosimte vysvetli, co je podle tebe to uxko.. celkem me totiz zajima pojeti nekoho, kdo uxko dela jako bokovku k webdesignu.
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    KULHY: zakladani dalsiho UX auditka by bylo vazne poruseni UX ;)

    A propos, nejde nekdo na Unihunt?
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    KULHY:

    vylozene se uzivit jen UXkem takovych lidi tu bude minimum... I v CR jich je max 300 celkem co to delaji fulltime... Vesmes to delame jako bokovku u webdesignu jako takoveho bych rekl....
    VIRUS31
    VIRUS31 --- ---
    Povedzte Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom UX?
    KULHY
    KULHY --- ---
    A děláte někdo weby v Adobe XD? Případně co používáte a jaká je vaše role?
    NASTY
    NASTY --- ---
    KULHY: Taky myslím, že to sem bez problémů patří.
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    KULHY:

    klidne to hazej sem, v invision ted nejake wireframy komentuju tak se rad priucim...
    KOC256
    KOC256 --- ---
    KULHY:
    a co by mělo být takový typický TOPIC?

    Máme tu hodnocení "kritiku www...":
    [ Kritika WWW - kritika webdesignů a obecně webů, které jste sami vytvořili ]

    Máme tu totop UX auditko. A ani v jednom se to úplně nepřeplňuje...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam