• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EXISGDPR - mýty, rady, konzultace
    OLAV
    OLAV --- ---
    DORON: Můžou, ale obecně je to prostě zbytečný náklad a myslím, že to vůbec řešit nebudou. Takových nařízení jsou fakt stovky a v těch obcích není třeba ani kanalizace a to je tlačí víc. Pověřenec asi bude ta úřednice (stejně těch funkcí má milion) a plnit se to bude max. na papíře, a to jen kdyby se někdo ptal.

    Já se snažím jen o to, co je vidět hned z úřadu od stolu nebo v čem by se mohli šťourat prudiči a to je web. Nepředpokládám, že by někdo objížděl úřady.

    (a kdyby se někdo divil, proč lidi volí jak volí, tak GDPR je krásnou ukázkou - sice zaměřeno naFB, Google a přeprodejce, ale mimo jiné to padne na ty úřednice a starosty => večer v hospodě se celá obec dozví o zlé EU a máme tu czexit)
    DORON
    DORON --- ---
    OLAV: Není to univerzální řešení, ale obce se můžou spojit a najmout si nějakého toho pověřence společně, ne?
    OLAV
    OLAV --- ---
    Jinak jestli to někomu pomůže:
    Systémová analýza obcí - Ochrana osobních údajů
    http://www.mvcr.cz/gdpr/clanek/systemova-analyza-obci.aspx
    Tam teda nic o rozesílkách emailů z webu není.

    Ale je tam aspoň vidět, kolik toho je potřeba jen s GDPR a už vidím ty úřednice (většinou je tam 1 a na půl úvazku + neuvolněný starosta), jak toto všechno budou řešit. Jasně, můžou si najmout někoho, ale ty obce mají rozpočet třeba 3 miliony a z toho platí obrovské spousty věcí.

    Takže velké množství nařízení se prostě nechá vyhnít a GDPR se mezi to určitě zařadí.

    HARALD: Já to pochopil tak, že pokud nepotvrdí do května, vyřadit.
    Což by byl průser a vidím ty davy rozzuřených důchodců, kterým nepřišlo na email oznámení o plánovaném výpadku elektřiny. Už stalo se několikrát např. když se přecházelo z jedné rozesílky na jinou a chtěl jsem po lidech, aby se aktivně zaregistrovali - polovina to neudělala. A to bylo několikrát ve zpravodaji, ve staré rozesílce i na webu.
    HARALD
    HARALD --- ---
    Koukal jsem, že Piráti nechali vypracovat GDPR návod pro obce. Uvidím v úterý jejich garanta, zeptám se ho jak na maily.

    Dostatečné by ale mělo být poslat mail všem na seznama, že GDPR a že pokud se chtějí odhlásit, tak ať kliknou na tento link.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    OLAV:
    No měl bys to chtít...
    Můžeš trochu zafixlovat a naplnit to zpětně, když víš že to není žádná obchodní sračka...

    Jinak asi balanční pravidlo (něco za něco) by zde mohlo u kontrol projít...

    A hlavně si to ošetřit do budoucna. Ať jde vidět hlavně snaha, že na to neprdíš...
    OLAV
    OLAV --- ---
    DWICH: Datum a čas nemám. Takže znovu dát souhlas = naštvaní obyvatelé obce/města, protože plno lidí nepochopí, co se po nich chce a proč a pak jim najednou přestane chodit a to by byl obrovský problém.

    Plno důchodům se to třeba nastavovalo na úřadě bez nějakýho ptaní. A taky jaký byly průsery, když jim nic nechodilo.

    Asi to proberu s jednotlivýma úřadama individuálně a upozorním na povinnost.

    Např. bezbariérovost webů, která už 10 let je ve vyhlášce pod pokutou 2 mil. a nikdo to neřeší (ani třeba na praha.eu).
    DWICH
    DWICH --- ---
    OLAV: Jestli tohle jsi schopen doložit, že máš datum/čas, kdy se každý člověk registroval a že jsi mu poslal e-mail na tu adresu, ať si ověříš, že ten e-mail zadal opravdu on a ne někdo místo něj, zároveň můžeš nějak prokázat, že ty lidi věděli, do čeho jdou, tak nemáš problém.

    Jestli to prokázat nemůžeš, tak můžeš mít problém, protože "lidi se dobrovolně přihlašovali přes formulář" může říct každý, ať je to pravda nebo ne.

    Najít se to dá přes: gdpr double opt-in
    OLAV
    OLAV --- ---
    Vím, že se to tu určitě řešilo, ale nemůžu to najít.
    Dotaz: Je potřeba znovu obeslat lidi, co odebírají aktuality, aby dali souhlas se zpracováním?
    Jde o stránky obce, lidi se dobrovolně přihlašovali přes formulář a můžou se kdykoliv odhlásit 1 klikem v každém mailu nebo i na stránkách. Při registraci bylo popsáno, co jim bude chodit a jak zrušit odběr.

    (Nikde jsem nic nevygooglil, všude jen strašení GDPR + konzultace za milion)
    NIEKT0
    NIEKT0 --- ---
    The 600+ Companies PayPal Shares Your Data With - Schneier on Security
    https://www.schneier.com/blog/archives/2018/03/the_600_compani.html
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    SPIKE411: když mysme nechtěli, aby medvědy za daně z lithia dostala ta druhá strana !
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    Vláda promrhala čas k adaptaci nařízení GDPR. Hrozí sankce v desítkách milionů eur, varuje senátor z ODS | Pro a proti
    http://www.rozhlas.cz/...eni-gdpr-hrozi-sankce-v-desitkach-milionu-eur-varuje-senator-z-ods--1790852
    MIKEFINDER
    MIKEFINDER --- ---
    MIKEFINDER: tady ještě odkaz na ten web: https://evropska673.webnode.cz/blog/
    MIKEFINDER
    MIKEFINDER --- ---
    KOC256: Dík. Zkusím tedy s příklady:
    - nezverejnuj verejne nic jmenovite (prosklena skrinka): tzn. nezveřejňovat jména osob, o kterých je v zápísu ze schůze psáno (např. XY něco navrhuje, XY něco zajistí, atp.) vůbec? Lze to nahradit opisem "obyvatel jednotky 3"? Nebo zápis nezveřejňovat vůbec? Lze zápis ze schůze s osobními údaji vhazovat do poštovních schránek? - pro každou jednotku domu unikátní klíček na zámek, zvenku se dá do schránky v pohodě dostat.
    - konkretni priklady by neskodily. Co si predstavujes pod ukazovanim v kancelari? V domě je nebytový prostor, který využívá výbor SVJ - jsou zde uložené věci spjaté se správou domu, zápisy, smlouvy... Jednou za měsíc je kancelář otevřena pro obyvatele domu - možnost nahlédnutí do podkladů - např. k plánované reknostrukci, zápisy z jednání apod. (jak jsem uváděl, tak cca polovina obyvatel nemá přístup na internet). Když někdo přijde do kanceláře, tak může požadovat nějaké informace nad rámec stanov (viz pasáže níže) např. o ostatních obyvatelích - kdo v které konkrétní jednotce bydlí? Nebo nic jiného?
    Co se týče webu, tak je např. tento GPDR ready?
    Toto máme ve stanovách:
    "nahlížet do písemných podkladů pro zasedání shromáždění, do zápisu ze zasedání
    shromáždění, do smluv sjednaných společenstvím, do účetních knih a
    účetních dokladů a požadovat zákonem stanovená potvrzení, přičemž je povinen
    uhradit společenství náklady, které tím společenství vzniknou, o konkrétní výši
    nákladů rozhodne statutární orgán společenství, pokud shromáždění nerozhodne
    jinak." ............. "Ze zasedání shromáždění se pořizuje zápis, za jehož pořízení odpovídá řídící zasedání. Zápis musí obsahovat nezbytné údaje prokazující schopnost shromáždění k jednání a usnášení, dále
    údaje o průběhu zasedání, plné znění přijatých usnesení a výsledky voleb, pokud byly volby
    prováděny. Přílohu zápisu tvoří zejména listina přítomných s jejich podpisy a písemné
    podklady, které byly předloženy k jednotlivým projednávaným bodům. Zápis podepisuje
    řídící zasedání a zapisovatel. Zápisy včetně písemných podkladů k zasedání shromáždění
    musí být uschovány u statutárního orgánu společenství."
    KOC256
    KOC256 --- ---
    MIKEFINDER:
    Zacal bych zdravym rozumem.
    - nezverejnuj verejne nic jmenovite (prosklena skrinka)
    - sam si odpovez co potrebujes uchovavat z podstaty smluvniho vztahu
    - konkretni priklady by neskodily. Co si predstavujes pod ukazovanim v kancelari?
    MIKEFINDER
    MIKEFINDER --- ---
    Jak na GDPR v oblasti správy domu (společenství vlastníků jednotek - SVJ)?
    V našem SVJ je z GDPR výbor úplně paf, že prozatím ani nechtějí spustit internetové stránky SVJ (jako SVJ jsme vznikly nedávno). Slíbil jsem jim, že jejich otázky tady zkonzultuji:
    "Především se jedná o informace při důležitých upozorněních co se týká domu, při opravách a při zápisu ze shromáždění:
    - co se může/nemůže zveřejňovat při podávání informací členům společenství?
    1) v prosklené skřínce společných prostor, (ve vchodové chodbě je skříňka, do ní mají přístup kromě obyvatel domu návštěvy, pošťačka, opraváři apod.)
    2) zaslání emailem, poštou či vhození do poštovní schránky (vzhledem k tomu, že polovina obyvatel jsou senioři bez internetu, tak se informace distribuují jak emailem, tak vhozením do poštovní schránky)
    (např. jedná se především o jména, datum narození, úplná adresa, tel. kontakt, podíly apod.)

    - co se může/nemůže poskytovat k nahlédnutí všem členům společenství?
    1) v kanceláři
    2) na shromáždění
    3) na internetových stránkách SVJ

    - co se může/nemůže poskytnout za informace třetím osobám
    (např. číslo bytu, jméno, adresa, tel. kontakt atd...)

    Další věci budou muset být řešeny vnitřními předpisy:
    Např. při kterých záležitostech si musíme nechat podepsat od členů společenství "prohlášení, o poskytnutí informací třetím osobám"?"

    Dík za názory.
    ATTILAH
    ATTILAH --- ---
    odně lidi se porad pta na to pravo na smazani, je to velky strasak. Tady je prehledna tabulka prav subjektu udaju (nejen prava na vymaz) ve vztahu k jednoltivym titulum (kdy ktere pravo nastava), ktera by mohla pomoct. Pripravili jsme ji na zaklade dostupnych dokumentu + navrhu doprovodného zákona (zatim neprijat, proto je text cervene). Gro je si kazdy zpracovani odradit pod nejaky titul.

    KOC256
    KOC256 --- ---
    SHORTY23:
    No to urcite nebude (reaguji na posledni vetu). primarne za sva data zodpovidas ty. A jak jsem psal - hosting zodpovida jen za data jako celek (zalohy, bezpecnost, ...). Ale z principu lide na hostingu maji full pristup k datum uz jen z povahy prace. Ale aplikacni logiku s GDPR souvisejici si musis resit ty sam...
    SHORTY23
    SHORTY23 --- ---
    HARALD: MIXXX: jasne, to beru - spatne sem to pochopil v kontextu... to ze je udaj verejny, neznamena, ze nepodleha GDPR.... u nas je prave jeden z produktu - sbirani a analyza verejnych dat (dalsi preprodavani atp.) a prave tohle se resilo - chapu, ze za udaje co ma clovek ve smlouvach te nikdo popotahovat nebude

    Ad. hosting - A24 to teprve pripravuje, zatim nic nemaji. Mame jeste neco mensiho u Master Internetu a tam byli sdilnejsi - udajne cekaji na certifikaci od CTU - GDPR-ready + umoznuji lidem, co si pronajimaji cele zelezo navrhnout vlastni smlouvy - nad ramec jejich standardu. Celkove jsem na to zvedavej - podle clanku tady to asi nebude tak uplne jednoduche jako rict - ja nic, to hosting.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    HARDCABB:
    - Pokud je jasne proc to zakaznik vyplnuje, tak vlastne tim vyhovujes balancnimu testu (neco za neco)...
    - Nesmi v tom formulari byt udaje, ktere konkretne nepotrebujes k podstate veci (Př.: datum narozeni). Jmeno a prijmeni uhadas pro osloveni a evidenci. Ale nesmit to vyzadovat, pokud zakaznik rekne ze si nepreje abys tyto udaje mel a da ti jen telefon. A nesmis ho za to diskriminovat.
    - V Logu to mit muzes ale jen po dobu nezbytene nutnou. dejme tomu ze zakaznik ma zajem o nemovitost XY. Takze do prohlidky a rozhodnuti zda chce/nechce koupit ma smysl ho evidovat, Pak musi byt smazan/anonymizovan
    - Musis mit nastroj, aby na dotaz zakaznika jsi mu vyjel co a kde vsechno o nem neco evidujes (teda ta RK)
    - ...a na jeho zadost umel tyto data smazat/anonymizovat

    HARDCABB
    HARDCABB --- ---
    predem se omlouvam jestli tady tadle konkretni otazka uz padla, zkousel jsem prochazet historii ale neuspesne.

    [kontaktni] formular na webu, napriklad dotaz na nemovitosti na strankach realitky. jmeno a email zakaznika, predmet a obsah. po submitu odesilam jednu kopii do realitky a jednu zpatky zakaznikovi. odeslany e-mail nasledne ukladam do databaze do logu, v pripade kdyby nedorazil do realitky.

    otazka: musim kvuli GDPR delat nejake kroky, nebo me to nezajima? pokud musim, pomohlo bych kdybych vypnul to logovani odeslanych mailu do databaze?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam