• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSPiráti.cz (unofficial) vs. hloupí a zlí trollové, co proti nim vystupují
    Obecně plkací, otevřená a nemoderovaná alternativa k diskuzi "Česká Pirátská Strana". Stávající klub [ Česká Pirátská Strana ] slouží spíše k prezentaci aktuálního dění ve straně a oficiálních názorů strany a jejích členů, případně k debatám s příznívci... a samozřejmě přitahuje pozornost během předvolebních kampaní. No a rozmohli se nám tam odpůrci a trollové, kteří samozřejmě s napětím očekávají moment, kdy začnou být jejich příspěvky mazány, případně kdy dostanou ban. A právě v tenhle moment vzniká potřeba obecného kecacího prostoru, pro různé Pirate-related flamewars, které by v oficiálním moderovaném klubu mátly příznívce a potenciální voliče a vůbec obecně zabíraly prostor.
    rozbalit záhlaví
    KRAMERIUS
    KRAMERIUS --- ---
    XCHAOS: Klasickou úvratí v původním významu je každá konečná stanice metra.
    A takovou úvrať kterou máš na mysli (krátká odbočka, ze které se souprava vrátí a pokračuje dál otočená) nemají v metru asi nikde na světě (kouknul jsem na New York a Londýn).
    To je asi běžné jen u železnice (v Přerově se takhle vlaky Olomouc-Lipník otáčejí).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LOPIK: ani jsem to nenavrhl já, ale viděl jsem to jako jednu z alternativních variant :-) navíc úvrať není smyčka. Víceméně by si tim dosáhl toho, že trasa by neměla 2, ale 3 konce. Což se pro většinu tras plánuje stejně (odbočky), ale trochu jinak.

    A mě je to ostatně fuk, jestlii úvrať na trase D bude, tak nejspíš to bude ve stanici položené mezi Masaryčkou a Hlavákem, která se bude asi jmenovat hlavák (ale z Masaryčky do ní půjde vlézt víceméně přímo). moje varianta "úvraťové odbočky hlavák - nám.Republiky - Letná je jen můj soukromý, Břevnovocentrický plán (protože mi na Letnou jede přímá tramvaj :-) a počítám ho nikdo nikdy nezrealizuje, rozhodně to není "smyčka" .... ale bylo by to stejně cool (stanice Letná s jedinou kolejí, kde by ještě navíc šlo vlak obejít v místě, kde zastaví, a každý vlak, který na ní přijede, by zase odjel druhou stranou, pro samořídící metro bez řidiče žádné zdržení a i by se mohly otevřít dveře na obou stranách, jako v jediné stanici metra v Praze :-) ale lidi by pak na hlaváku vystupovali a přebíhali do předchozího metra, který by se z tý odbočky vracelo :-) nebo prostě se na Žižkov úplně vykašlat a jednoduše trasu D hezky přímo za nosem z Náměstí Republiky odvést na Letnou a bylo by :-)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Metro žádný smyčky nemá, nemělo a mít nebude.. Co to zase Chaosi vymejšíš za kraviny, nefušuj šotoušům do řemesla..
    Ta tvoje úvrať se dělá při výlukách, když nemáš za stanicí odstavnou kolej nebo obratiště, ale v principu se takhle jezdí - metro dojede na konečnou, tam nastoupí na druhej konec jinej fíra a jede na druhou stranu, jen se u toho zajede na obratiště, kde změní kolej..
    Jestli máš nějaký vlhký sny, že se udělá nějaká trasa do trojůhelníku, protože ti to přijde sexy, tak zapomeň, Praha není někde v Himalájích, aby se takhle muselo stavět metro..
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    VYHULENY_UFO: no vzhledem k tomu, ze Hrib dosud na nej nesehnal prachy.... :D Takze ne, ted se budou cpat prachy do toho, aby se konzervovala ta pruzkumna stola..... jo, bude to stat vic, ale hlavne ze se panacek predvedl u sbijecky :D
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    DANYSEK: stejne je to takovy zvaneni po internetech. nebo ty snad veris, ze se Dcko zacne v nejaky dohledny dobe skutecne stavet?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: tak jasne... budeme srovnavat 2-3 vozovou regionovu s petivozovou soupravou metra :D Nebo nedejboze s Elefantem :D Ano, Dcko bude nejspis bez strojvedouciho... ale je otazka, jak ten system bude fungovat a minimalne overovaci provoz bude stejne s firou... protoze tohle jsou veci, ktery se stavi dost na miru (i kvuli tomu, ze co stat, to jina legislativa) a nic odladenyho tu ted nemas :D Problem dnes jsou i automaticky obraty v konecnych... aneb se to obcas sere ;-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ale samozřejmě, prosímtě na lokálách u Prahy je úvraťová zastávka Liteň, navíc D bude jezdt bez strojvedoucího, takže tam by to bylo nulový zdržení, jen by to lidi mátlo, ale zvykli by si :-)

    Jenom v případě dvou zastávek (Hlavák a Masaryčka) by pendl Hlavák-Masaryčka-Hlavák ty tranzitní cestující asi štval, no. Takže spíš zvítězí ta smyška přes Karlín s novou stanicí Karlínské náměstí a Žižkováci holt budou na Hlavák jezdit zajížďkou přes Karlín

    Já teda měl tendenci lobovat za protažení Dčka z nám.Republiky na Letnou, aby náš břeh Vltavy taky měl Déčko :-) a na Žižkov by musela vést až úplně další nezávislá trasa, akorát tím, že by měla dohromady asi jen tři stanice, tak jsou tendence jí nějak přilepit k tomu Déčku. Ale vůči Letné to teda není fér!
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAWERICK: no je to pomerne narocny na lidi... :-) jeden, co uz ceka na soupravu, co uz prijela... a druhej, co ji doveze :D coz pri vylukach nejak davaj... ale na beznej provoz ti ponekud stoupne personalni potreba...
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    DANYSEK: proc? Ccko v tomhle rezimu fungovalo napr na Povstani kdyz se delo neco s nuselakem... A taky to slo :) I ve spicce... Takze pokud to na to bude projektovany a rizeny tak proc ne :)

    Na druihou stranu nejsem dopravni exprd takze o tom vim tuzku :)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAWERICK: v metru realne nepouzitelny... ono to neni na pul minuty... :-)
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    DANYSEK: hele wiki rika ze jo :)
    Úvrať (doprava) – Wikipedie
    https://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Avra%C5%A5_(doprava)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: ale tak funguje cely metro... prijede na konecnou a odfrci na druhou stranu tam, odkud prijelo :-) Si nekdy zajed na konecnou oprasit znalosti toho, jak metro jezdi :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: no puvodni projekt byl o tom, ze se opravi Bustehradka... bylo by to i docela levny, ale Praha 6 rekla ne... a od te doby se handrkujeme :-) Zajimavy je, ze ve Vrsovicich s podobnym konceptem problem nebyl... a koridor na jih nikdo do drahych tunelu krecovite netlaci.

    XCHAOS: simte, voni nemaj prachy ani na usek z Pankrace do Libuse... a ty tu takovy vasnivy plany :D
    XCHAOS: tomu se ale nerika uvrat :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAWERICK: jo, no to je taková železniční terminologie, no. Že by efektně vyjelo z tunelu na slepou kolej a pak odfrčelo zpět odkud přijelo - ale nebyla by to konečná.

    Varianta, že by to takhle projíždělo až na Letnou, má samozřejmě pro a proti... proti je, že už by to bylo příliš mnoho zastávek 2x po sobě, Hlavák 2x po sobě a Masaryčka mezi tím, to by bylo až až ...
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    XCHAOS: ja tim myslel "uvrat" :) to mi nic nerikalo :)
    zbytek chapu :) a asi to dava smysl...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAWERICK: že to Déčko má dva konce, nejen to co se teď řeší, a já navrhuju aby mělo 3 konce :-)
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    XCHAOS: tak sem si musel najit co ze si mi to vlastne snazil rict :D :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAWERICK: tak hlavně Dčko by dávalo smysl jako úvraťová trať, s Hlavákem a Náměstím Republiky jako úvraťovou zastávkou, s 2.vestibulem na Petrské náměstí, s prvním vestibulem na Masaryčce... s možností prodloužení té úvraťové větve až na Letnou, což by se mi pro přístup z P6 na Hlavák teda líbilo hodně :-) a na Žižkov by vedla druhá větev z Hlaváku. Vůbec nechápu, proč to řešej jako dilema - obě větve Dčka jsou potřeba, obě by uvítaly přímé spojení na Hlavák, ta varianta, že to prosviští Masaryčkou a tam se to nějak šíleně zaklikatí přes Karlín na Žižkov, sice dává okrajový smysl taky, ale úvraťovou stanici metra v Praze ještě nemáme, takže by to byla atrakce pro šotouše :-)
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    tenhle odpor proti nove vystavbe bez ohledu na vsechno okolo je imho prvni reakci lidi bydlicich v okoli (aspon vetsiny).
    Ted zrovna stejnou vec vidim u nas.. naproti pres ulici maji zbourat starej barak a postavit novou "bytovku" a vsichni kolem jsou z toho nejky vztekli... pritom ten dum ma bejt stejne velkej jako vsechny v okoli... A znemena to 12 novych bytu :) misto jednoho domu :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: já tu rychlodráhu celou dobu podporuju, ty tunely pod Střešovicema vidím jako dobrý nápad, a blbce co se snažej blokovat i tunely 100m pod jejich vilou fakt nechápu... zhodnotí to Prahu 6 jako celek, že nebudeme mít hluk z vlaku a povede to pod zemí.

    ten pás podél staré tratě, to je přesně ten, který bude najednou superatraktivní (bydlení u páteřní cyklostezky .-) leda by to tam nechali jako nostalgickou trať, ale to pochybuju, dost to blokuje místní komunikace, které přes tu starou trať zřejmě hodně navážou na sebe, až se zruší
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam