DANYSEK: Piráti mají za sebou 10 let v opozici, a Hřib na magistrátu je spíš ojedinělý zjev, který nemůžeš moc zobecňovat, typu "Piráti to hází na koaliční partneři"... spíš koaliční partneři si to v rámci koaličních vyjednávání vynutili, bych řekl.
Starostové samozřejmě v tomto mají jinou agendu, než Piráti... Piráti chtějí skrz transparentnost hlídat, aby se z rozpočtů nekradlo, Starostové chtějí, aby obce kontrolovaly co nejvíc peněz a nikdo jim do toho nekecal. Agenda je tedy v parlamentních volbách blízká (uhlídat struktury, které ovládají dosavadní vládu), ale v komunální a regionální politice se nutně objeví rozpory, po čase.
V zásadě souhlasím, že když se do něčeho investují miliony, jako do dopravní infratruktury, tak by to pak nemělo podléhat nahodilým výkyvům. Problém ale samozřejmě byly ztráty veřejné dopravy během pandemie, které Babiš nehodlá kompenzovat, takže fakticky, kvůli udržení těch lokálek by kraj nejspíš musel omezit daleko používanější autobusové linky. Prostě začali škrty u spojů, kterými (skoro) nikdo nejezdí, což jistý smysl dává.
Zase ke konci přecházíš do naprosto obecného nadávání a ad-hominem útoku... hlavně ale prostě nemáš pravdu, protože omezuje se provoz na lokálkou, kde jejich hlavní vadou je že nedokážou konkurovat autobusu (2-4x delší jízdní doba, než autobus na paralelní dálnici). Tzn. vůbec nejde o to, že by lidi z vlaku přešli na ojetá auta, protože už dávno přešli na autobus a zůstanou v něm... není to ideální a já bych fandil hybridním vlakům na železnici, ovšem argumentů, proč dotovat prázdný motorák jezdící na naftu, zas tolik najít nedokážu (s vyjímkou turistického ruchu, což ale víceméně řeší to zachování víkendového provozu v letní sezóně...)
Podle mě zachování každodenního provozu v rámci PID bude vyžadovat nějakou optimalizaci jízdního řádu, který by zkrátil dojezdové časy, zmenšil intervaly a udělá z většiny spojů spěšné vlaky... místního provozu mezi vesnicemi bude dnes naprosté minimum, tak by si ty lidi prostě přestoupili ve stanici, ve které se to změní na spěšný vlak. (Ono i psychologicky by to lidem připadalo rychlejší, kdyby to furt bylo v pohybu a nestavilo, i když třeba objektivně by se ušetřilo tak 10-20 minut). Samozřejmě by to muselo jezdit bez průvodčích.... to je dneska luxus, a v podstatě když už se to dotuje, může to jezdit v podstatě zadarmo (mám ale podezření, že ve vlaku z Rakovníka do Kožlan si nikdo lístky nekupoval a proto vyhodnotili, že to jezdí prázdný, takže tam je potom bez těch průvodčích ta past, že se neví, kolik lidí tam jezdí... to ale snad lze řešit nějakou elektronikou, která by počítala nástupy a výstupy, přece...)