VYHULENY_UFO: no jo, zácpa na Strakonické je skutečně tradiční feature, sice je to zpoždění v řádu desítek minut, ale já se tomu zvysoka směju a k přesunům na chatu používám elektrokolo :-) (holt nemám rodinu, no..)
Já osobně nevím co s tím, štve mi i de-facto vyjmutí lanovky z lístků PID (pokud se nepočítá předplatné). Vlak na Dobříš je krásná lokálka, kterou využiju tak jednou do roka v rámci víkendového výletu. A samozřejmě, jízdní řad tam byl sestavený hloupě, obrovské intervaly, apod. Navíc jízdní doba z centra na Dobříš byla asi 2 hodiny. Místo rušení tam měli zkusit zavést rychlíky, které by trať prosvištěly a zkusily dojet přímo na Hlavák rychleji než autobusy s přestupem na Smíchově.
Víceméně ještě než jsem tyhle články na zdopravy.cz pročetl a bavil se o tom s lidma jsem odhadoval, že je to kvůli nákladům na ECTS a ukzauje se, že jsem to odhadl dobře. Co mi ale vzalo dech bylo, že Havlíček invstoval v roce 2020 Dobříši do zabezpečovacího zařízení 31 mega.. proboha, co tam zabezpečují, vždyť je to koncová stanice s asi jednou výhybkou, na které se otáčí motorák. Za tyhle peníze tam mohli poslat hybridní motorák na vodík, či co...
Zrovna teda nahradit motoráky hybridními bateriovými vlaky co se dobijí v Praze na trolejových úsecích bych viděl jako lepší nápad, než to rušit... jenže ty zatáčky na Dobříš asi nejde projet víc než čtyřicítkou a to je prostě pech.
Podobná situace je v Rožmitále, tam je nádraží 2 km od centra a ještě to trvá rychlíkem z Prahy do Březnice, kde přestup, asi 2h. V podstatě než se dokončí rekonstrukce trati na Beroun, tak je tahle větev železnice přes Příbram z hlediska dojezdových časů zabitá... pomohl by ten tunel do Berouna, ale ten bude tak za dalších 20 let, no. je to děsný a podle mě dost utrácej za pitomosti (viz těch 30 mega na zabezpečovací zařízení... 30 mega je fakt hodně peněz, to jako myslí vážně? hlavně stejně se jim navzdory všem těmhle investicím vlaky furt srážej, já osobně si myslím, že je to dost bordel...)