• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSPiráti.cz (unofficial) - troll mého protitrolla je mým, ehm, spolutrollem
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: no a to je to, k čemu se snažím dobrat. Kdybys někdy v životě narazil na nějakou fakt zjevnou blbost (jako je tahle), nebylo by fajn třeba mít někoho, na koho se s tím můžeš obrátit? jenom taková troufalá představa, jak by demokracie mohla fungovat, kdyby fugovala... že by to nebylo o médiích, ale třeba o tom, že se lidi přímo bavěj mezi sebou a tak...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: a muzes nekoho takoveho jmenovat? :-) Priznam se, ze o zadnem kamaradovi, co by pusobil u Piratu nevim.
    XCHAOS: ano, a pripad KZC dokazuje, ze Hrib s tunely asi bojovat neumi. Nebo jenom nechce? ;-) Ono je to ve finale podobny jako ten RegioJet a jeho (ne)nasazeni novych jednotek a tim padem neobsluha linky S61... kdy se soudruh bukanyr spokojil s tim, ze RegioJet zacaluje pokutu. Aneb podpora MHD v prazi.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ok, kdybys místo trollingu tady tohle navrhl někomu z Pirátů, se kterými kamarádíš... no ale ty místo toho zřejmě komunikaci tady pokládáš za způsob, jak... nevím co. Ale pokusím se to vyřídit na fóru. Nejspíš ale budu za idiota tam i tam.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ... jinak už asi před 5 lety jsem zjistil, že KŽC je trochu tunel, neoblíbený i opravdovými šotouši. Ještě bych věřil těm víkendovým rychlíkům směrem na opuštěné lokálky, ale v Praze by mělo jezdit něco, co nebude odrazovat cestující a budou to vnímat jako pohodlnější metro...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: a on se nemuze zasadit o jeho vyhozeni...? :-) Tady ctu, ze ROPID spada primo pod nej. Takze... jakou dalsi vymluvu tam mas? :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: on je současně šéfem Ropidu? nebo nerozumím...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    a dalsi ukazka neschopnosti namestka pro dopravu... :-)
    Starostové si stěžují na kvalitu nejdražší vlakové linky v Praze. Ropid smlouvu nevypoví, i když může - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/starostove-si-stezuji-na-kvalitu-nejdrazsi-vlakove-linky-v-praze-ropid-smlouvu-nevypovi-i-kdyz-muze-233146/
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: tak zatim nejezdi, protoze... jednak ta linka nejezdi vubec, protoze holt se vybiraj firmy, ktere nemaji cim jezdit... :) a druhak ten barak pokud vim boura, by tam postavil neco noveho... takze jo, to je takova ta nenapadna "investice" do budouciho zhodnoceni vlastni novostavby...

    Ale jdi... mame krasne opravenou trat od Kacerova az do Radotina a samozrejme se od Bechovic pres Malesice tam dostanes, aniz by musel jet pres Smichov. To mel byt ten "puvodni" prubeh S61+S71. A vlastne by to byla i rozumna tangenta v obecne rovine... no, ale protoze tangenty neumime, tak radsi jezdime pres Liben, kde to je pretizeny - a kde presmyku se zase brani mistni z tech novostavbicek, co tam v posledni dobe vyrostli namisto fabrik. Jenze diky tomi se vcelku pravidelne zpozduje i S49.

    Jinak co se MHD obecne tyce, tak to Hrib (jeste se Scheinherrem), tak pekne vam to shrnul Borecky, co se uz za jeho primatorovani naopak podelalo :-)
    Borecký: Proč jezdíme v příměstských vlacích PID jako sardinky a proč situace potrvá do roku 2029 - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/borecky-proc-jezdime-v-primestskych-vlacich-pid-jako-sardinky-a-proc-situace-potrva-do-roku-2029-232899/
    Za povsimnuti opet stoji to, ze se neco zadavalo bez soutezi... protoze to "slo"... jo a ono ani ted Hrib zrovna neni z tech, co by zlepseni po roce 2029 pomahal - spis zase rozesira... :)
    Hřib ohrožuje včasný nákup nových vlaků pro PID. Schvalování obří zakázky nabralo další zpoždění - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/hrib-ohrozuje-vcasny-nakup-novych-vlaku-pro-pid-schvalovani-obri-zakazky-nabralo-dalsi-zpozdeni-227044/

    Aneb Zdenda jen kali vodu, aby zamaskoval svoje prusery - mezi ktere patri i to, ze linka D v na konci roku 2027 jak sliboval v roce 2019 taky nevyjede. Realne je to takovej ten typ politika, co si mysli ze znackou zakazu vjezdu problem vyresi ;-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: tohle už by stálo za statistiku, jak často Hřib jezdí linkou S61 :-) Není tam nějaký problém, že se měly vybudovat asi tři zastávky, které se nevybudovaly, takže by z toho byla vyhlídková jízda, která by velkou část centra prostě prosvištěla bez jediné zastávky? Já jsem příznivcem městské železnice, ale fakticky bez opravy mostu na Výtoni a dostavby Smíchova je to teď v rozkladu. Aspoň kdyby zas vlaky z Dejvic zajížděly na Masaryčku a tak... ještě tak 5 let, než se dokončí to podstatné, je to jen taková hra, potom by to mohlo být druhé metro a kdyby to někdo dokázal i pořádně prodat... třeba zkrátit intervaly, zpřehlednit prezentaci a naučit na to veřejnost....

    Prosímtě, mě z Břevnova jede tramvaj do centra dýl, než rychlík z Berouna (a to už teď... natož až tam dovrtaj ten tunel :-). Pokud nejedu přímo na Klárov, tak je Břevnov z hlediska dojezdových časů na úrovni vnějších předměstí (takových těch vesnic), intervaly nejsou všechno. Proč myslíš, že jsem přešel na to elektrokolo (které je zvládnutelné v 99% druhů počasí v Praze... i díky tomu oteplení, samozřejmě...). Břevnov má řadu předností, ale dojezdové časy do centra Prahy mezi ně fakt nepatří. Jo, kdyby přestup mezi A a C byl na Hlavním Nádraží, jak to navrhovali za 1.republiky a ne u Muzea (což udělali kvůli napřímení trasy a debilnímu zrušení tramvají...), tak by to bylo o něčem, ale takhle jezdíme do každé části centra jinak, a všechno trvá stejně dlouho.

    Ok, zase jsme odbočili. What Hřib actually do: [XCHAOS @ Česká pirátská strana - Pirátský přístav na Nyxu ] a zrovna v tomhle za ním stojím...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: takze Hrib si zhodnotil tu svou vilku, kdyz vlakovou linku S61 z Uval namisto pres Malesice nechal poslat pres Kyje? ;-) Vzdyt on na tom prece vydela, jemu ten vlak pojede kolem baraku casteji... tedy pokud to na Libni zvladnou ukocirovat, pac tam to na hubu dopravne padalo uz pred timhle majststychem.

    V obecne rovine ano, dopravni stavby nemovitost zhodnocuji... ale fakt to nemuzes omezovat jen na dalnice a okruhy. Protoze i o tom, kudy povede metro nebo kudy a jak casto pojede vlak ci autobus ve finale rozhoduji politici. Jiste, ty jses rozmazleny z Brevnova a jses zvykly na to, ze ti jede tramvaj co par minut, kdy i tu zastavku mas par metru... jenze ono i po Praze jsou mista, kde autobus jede stezi jednou za pul hodiny a pokud se nedari, tak klidne taky neprijede nic... vozidlo se poroucha, nahradni neni... a ty si porad jak umis :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: no... hranice soukromého a veřejného sektoru jsou zajímavá otázka, obecně s.r.o. jsou trochu chráněna společností, zaslouží si tedy společnost o sobě trochu informovat, budiž.

    Ale pořád nechápu, proč pro tebe "koryto" je běžné úřednické pracovní místo. A ne třeba teprve takové zneužití toho postavení úředníka, které třeba zhodnotí jeden pozemek o miliardy na úkor jiného (což třeba liniové stavby typu dálnice a okruhy nebi územní rozhodnutí o výstavbě běžně dělaj). To je totiž "koryto". To, v čem se šťouráš, jsou "korýtka".
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: ono ale jakekoliv podnikani je tak trochu vec verejna... vsak i zakon ti uklada nektere veci zverejnovat, zeano ;-) Dnes uz nektere informace musi zverejnovat treba i spolky. Zajiste, jak na strane podnikatelu, tak i tech spolku najdes cerne ovce, co na sve povinnosti kaslou. Ale porad se bavime o jiste forme verejne kontroly, kdy napriklad mas moznost si overit, s kym ze mas tu "cest". A jinak tedy... nemaji praci s daty v programu i Pirati? ;-) Co je podle tebe spatneho na tom, ze s daty, co jsou legitimne verejne dostupne ja pracuji?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: no, to je dobrý začátek, na poměry NYXu. Ok, Piráti jsou veřejně činí, jsou povolený cíl, musejí s tím počítat, já si rychle uvědomil, že nemám na to veřejně působit mimo safespace online světa (ono debaty s tebou moc jako safespace nevypadaj, ale to je právě to...) a být propíraný na Twitteru, Facebooku, zpravodajských portálech nebo dokonce v televizi. Pokud ok, politici jsou jaksi "legitimní cíl", online diskuzí a musí s tím počítat.

    Jenže když si projdeš, co si vyplodil v posledních desítkách příspěvků, tak mi přijde, že teda se vyjadřuješ opravdu k ledasčemus a ledaskomu. Ovšem ty v zásadě veřejně činný nejsi, takže nikomu do tebe nic není, takže ty můžeš drbat o komkoliv (třeba si tu rozjel i Cendru, no, můj kámoš to není, ale ani to není politik), zatimco tebe nemůže drbat nikdo?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: ale jo... treba je mi ukradeny, s kym spis... :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: zajímavé... a jsou taky nějaké věci, do kterých není nic tobě?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: ja si uzivam (vyznavam) spoustu svobod... svobodne si myslim co chci, svobodne se vyjadruju, svobodne cestuju po tomhle svete... :-) A samozrejme si svobodne volim koho chci. A protoze to je kazdeho soukroma vec, tak to samozrejme taky ctim. A smir se s tim, ze jsou veci, do kterych ti nic neni... ;-) K automobilismu nejaka pravidla samozrejme take patri - a pokud jsou respektovana, nevidm zadny duvod se na nej koukat pres prsty. Kazdy ma pravo si svobodne volit prostredek dle svych moznosti, preferenci... a samozrejme pri tom musi ty pravidla samozrejme respektovat.

    No, turecke hospodarstvi jste na MMR predvedli... ;-) Kdyz se soutez formalne ponekud "nepovedla", tak se proste ukazalo na nekoho prstem stylem "ty to budes".

    A tvuj vyklad, ze regulaci mam rad je mylny a tva fantazie je naopak prebujela ;-) Ale pokud nejaka regulace existuje, povazuji za relevantni se tim ridit... a to i v pripade, kdy se mi to uplne nelibi. Resenim spatne regulace neni to pojmout tak, ze si ze zakona udelam hajzlpapir a vytru si jim prdel. Pokud je regulace v nejakem bode spatna, ma se zrusit... mno... zjednodusovani prava je jedna z mnoha dalsich veci, ktera se Piratum nepovedla ;-) A realne spis nove regulaci pomahali zavest, viz napr. diskutovany e-Turista, ze? ;-) Ani u dalsich regulaci, ktere vznikaji poslednich par let se Pirati zrovna nepretrhli, pokud jde o jejich odbouravani. Takze ano - dojdes k tomu, ze vlastne volis mensi zlo. Ideal mozna neexistuje, ale to neznamena, ze nepujdu k volbam.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: myslím, že jsi s tím svým dovoláváním se práva v řadě případů úplně mimo. Samozřejmě, některé extrémní případy zastaví až regulace a zákazy a zastrašování. Většina lidí by jezdila nějak příčetně a bezpečně nejspíš i bez rizika postihu. Ale tím užitečnost regulace nezpochybňuju.

    Spíš si myslím, že hlavní spor mezi námi - a tady se hodně lišíš od ostatních účastníků diskuze, kteří naopak možná věří na větší cochcárnu, než já - je míra dobrovolnosti vs. silového řízení společnosti. Tvoje nechuť k vysokému stupni dobrovolnosti u těch sousedských sítí byla od samého začátku těch debat před 20 lety velmi dobře patrná. Je pravda, že jsem to neukočíroval... každá anarchie vyžaduje silného anarcha a já jsem spíš prokrastinátor, než nějaký "vládce chaosu", prostě jsme se stali nějakou součástí byrokratického konglomerátu, proti kterému jsme prve vystupovali. Spousta IT je prostě jen "computer aided bueraucracy" a my se tomu taky nevyhli.

    Fakt by mě zajímaly tvoje (většinou nepřiznané) volební preference, protože je prostě z tebe jasně znát touha po nějaké autoritě a disciplíně. Majitel je pro tebe v podstatě jen nějaká forma rukojmího, nastrčený herec, jehož úkolem je podřídit se regulacím a disciplíně, stejně jako všichni ostatní. Automobilismus u tebe pravda není projevem nějaké svobody, protože proti divokému parkování a porušování předpisů vystupuješ, ok... ale v tom případě se nabízí otázka, jestli ti vůbec nějaký projev svobody je sympatický...

    Naivitu Pirátů je možné kritizovat snadno. I já, když vznikali, jsem byl ve fázi, kdy jsem si uvědomoval naprostou bezvýchodnost naivního aktivismu a nutnost formulovat požadavky nějak politicky, nechtělo se mi řadit do davu alibistických anarchistů, kteří akorát vybízejí k neúčasti ve volbách, nechtělo se mi volit nějakého náhodné "menší zlo" ve jménu demokracie, která pak bude dělat nahodilé turecké hospodářství.

    Nepřijdeš mi úplně jako typický fanoušek volného trhu, volající po minimu regulací: ty máš regulace a složitá pravidla rád, věříš tomu, že se v nich vyznáš líp než ostatní, že je to tvoje konkurenční výhoda.... ok, v tomhle je logické, že Piráti nebudou tvoje první volba, možná ani desátá. Ale stejně by mi fakt zajímalo, když se tak dobře umíš vymezit proto tomu, kdo a co všechno je neschopný a špatně, co je podle tebe dobře? Koho by si volil? Nebo by si volby zrušil a nahradil přímou byrokratickou diktaturou kvalifikovaných úředníků? (kam ty by si samozřejmě patřil a lidi jako já ne?) Fakt nějak speciálně u tebe mi dochází fantazie. Tolik vymezování se a současně tolik poukazování na pravidla, které porušují tak či onak skoro všichni, od Pirátů po majitele bytů a aut.. kdo je pro teba ta ideální "silná ruka", co to napraví? Reálný zásah soudů a policie? Nebo jen strašení a vyhrožování?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: a tak samozrejme, ze i bezec te muze na chodniku srazit... a teda kolo muze zabijet taky, zeano :) Nikdy nevis, co se pri padu prihodi. Aneb ty tvoje mentalni zkratky, ze zrovna auto je zabijak, zatimco jine zpusoby premistovani se jsou "bezpecny" jsou tak nejak fanatisticky blud... hele, nemas ty nahodou neco spolecnyho s Springorumem? To je taky takovej fanatickej posuk, mohli byste si podat ruce ;-)

    Samozrejme, pokud by paragrafy nebyly a uplatnovalo se jen pravo silnejsiho stylem "silnejsi pes mrda", pak by se dost mozna cykliste jedouci po chodniku ani neobtezovali ani zacinkat ;-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ano, ale rychlost chodců zatím omezená není :-) ohleduplnost je samozřejmá, jako řidič na prázdné ulici mám nutkání. Je to právě ta samoregulace vlastní psychiky nějakou hromadou pravda asi nezbytných omezení, kterých se vrství strašné hromady, co mi na civilizaci sere. Já chci technologii, ale současně technologii, kterou když používám spontánně, tak nehrozí, že někoho zabiju - jako u toho řízení auta. Být řidič auta mi nutí omezovat spontánnost svého chování. Mimo města jsou rizika přijatelná, natož pak na dálnici - prostě jedu spontánně rovně za nosem - ale ve městech to spotřebovává mentální kapacitu, kterou prostě chci využívat jinak.

    (uff, konečně se mi snad podaří tě odvést od té tvé věčné debaty o tom, jak krásný by byl právně-poztivistický svět.... existuje i svět mimo paragrafy. Svět spontánních sociálních interakcí. Lidé si vypráví vtipy i na jiné bázi, než jaký je to kdo debil, že nezná všechna pravidla, která zná Danýsek - nebo, pokud jsme u Pirátů, která zná Jakub Michálek, se kterým by sis pravděpodobně měl hodně co říct, i když myslím v síťařině moc kovaný není...)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: a vis, ze i jako cyklista ci chodec se musis trapit tim, co mas dodrzovat? ;-) A specificky zrovna cyklisti jsou zrovna skupina, co si predpisy dost casto vytira prdel... nekteri drzouni jdou tak daleko, ze pri jizde po chodniku jeste na tebe zurive cinkaji, abys jim uhnul z cesty :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam