• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSPiráti.cz (unofficial) - troll mého protitrolla je mým, ehm, spolutrollem
    Obecně plkací, otevřená a nemoderovaná alternativa k diskuzi "Česká Pirátská Strana". Stávající klub [ Česká Pirátská Strana ] slouží spíše k prezentaci aktuálního dění ve straně a oficiálních názorů strany a jejích členů, případně k debatám s příznívci... a samozřejmě přitahuje pozornost během předvolebních kampaní. No a rozmohli se nám tam odpůrci a trollové, kteří samozřejmě s napětím očekávají moment, kdy začnou být jejich příspěvky mazány, případně kdy dostanou ban. A právě v tenhle moment vzniká potřeba obecného kecacího prostoru, pro různé Pirate-related flamewars, které by v oficiálním moderovaném klubu mátly příznívce a potenciální voliče a vůbec obecně zabíraly prostor.
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ano, na venkově dnes bez auta prakticky nejde existovat, to vím. ale v Praze naopak nejde moc existovat s autem. Je to úplně jiná situace.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: tak ono nemusis mit rodinu, staci bydlet v nejake prdeli sveta, kam nic proste poradne nejezdi - presneji staci, ze treba delas na smeny a public transport je stavenej max na dopravu do/z skoly, ale uz ne na to aby te dopravil domu po sichte co ti konci v deset vecer nebo naopak na sichtu zacinajici ve ctyri. Inu, zivot je pestry... jako jasne, kdyz ti pod okny projizdi nocni tramvaj, tak nektere problemy nedomyslis :-)

    Ano, v dobe analogove to proste jen bylo dobre serizene. Jenze tehda moc jinych moznosti nebylo. Dnes ty moznosti jsou uplne jinde - a paradoxne vysledny stav je horsi nez za dob toho rucne sestelovaneho analogu. Protoze to spolu realne vlastne nekomunikuje. Si predstav, ze by takhle jezdily vlaky - jakoze by se ti vlakova cesta stavela az v momente, kdy vypravci vlak uvidi :D Jenze takhle se realne "stavi" ta cesta i pro MHD... a teorie, ze autobus ti diky preferenci projede rychleji funguje jen za predpokladu, ze ta ulice neni zrovna ucpana. A najdes hromadu krizovatek, kdy diky preferenci MHD je.... blokovana MHD. Staci, kdyz se ta linka "jen" ke krizovatce blizi z blbyho smeru.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ano, auto je velmi rodinný dopravní prostředek. problém ale je, že ho nadužívají i lidi, kteří rodinu nemají... myslím je to tady offtopic.

    "Zelená vlna" fungovala snad už na Evropské v 80ých letech a její historie sahala snad ještě dál. Byla dost hardcoded, takže po omezení rychlosti na 50 km/h to radši zrušili, než aby to "přeladili" :-) o tomhle tuším málo, to se ve všech těch smart city nesmyslech nenašel kontext centrálního ladění semaforů?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: ja nikoho lakat nepotrebuju :-) Pokud mas sve neuskutecnene touhy a prani... tak vojak se stara, vojak ma :D

    Tak ono muzes postat v zacpe stejne jako muzes skejsnout ve vlaku, pod ktery ti zrovna skoci nejaky skokan nebo nedejboze kdyz si protijedouci lokomotivy zacnou vzajemne pomerovat sve sily :-) Ono v tomhle smeru ma auto trosku vyhodu, pokud nejses linej trosku vic kroutit volantem, tak muzes zvolit i alternativni trasu a kriticky mista objet. V pripade tebou zminene trati na Summerau se k tomu pridava i fakt, ze tam jde o jednokolejku - takze musis mit mj. i stesti, ze nebude vyluka... to uz to pak tak luxusni taky neni :) Proste ty rizika jsou co se promarnenyho casu tyce vicemene podobny...

    Ale jiste jsis vsimnul, ze i ti rakusaci dalkove vlaky umi spojovat. Ano, nektere relace umi byt fajn a vlak je i casove konkurenceschopny tomu autu, jakoze sedm, osm vs jedenact, nejdejboze sedmnact hodin. A to u smerem Alpy. Jo, kdyz to jde treba pres noc, tak tam je jiny benefit - ale ona ta nabidka takovych spoju je takova suboptimalni. A spravne jsi poznamenal, ze "single" cestovani taky klade jiny naroky v porovnani treba s tim, kdyz cestujes s malym deckem. To pak resis i to, aby ta cesta proste nebyla casove delsi nez je nutne. A ta flexibilita se hodi, muzes kdekoliv zastavit, udelat pauzu treba u nejake atrakce, kolem ktere zrovna projizdis... kdyz uz ditko nebavi sedet.

    Co se "ucpanych ulic" tyce... to si klidne pripis na seznam selhani ajtaku u Piratu. Obecnym problemem dopravy v Praze je bodove rizeni dopravy, kdy si defacto kazda krizovatka zije svym vlastnim zivotem - kdy jako bonus nejaky "pravidelny" program narusuji vzruchy typu preference MHD. No a Hrib v tom samozrejme pokracuje. Vysledkem toho je samozrejme stav, kdy se popojizdi od cervene k cervene - protoze to "neumime" ridit jako propojeny liniovy system. Tem tzv. dopravnim "inzenyrum" bych doporucil exkurzi treba do takoveho nemeckeho Wurzburgu. Najdes tam vsechno - dobre fungujici MHD, rozumnou infrastrukturu pro kola... ale taky treba tu "zelenou vlnu" - kdy ti promenne znaceni mj. signalizuje doporucenou rychlost, aby to vychazelo. Vtipny je, ze ty nase "bodovy preference" MHD ve finale casto vytvari stavy, kdy jedna linka MHD vyblokuje druhou - protoze holt o ty druhy ta krizovatka jeste ani nevi (a ten autobus ti pak stoji v kolone aut, ktere ta "pseudochytra" krizovatka nepousti). Na Patockove se k tomu holt jeste pridava regulace na vjezdu do tunelu - ale to s tou neschopnosti ridit dopravu liniove take souvisi. Neco z toho jsou "produkty" strategie to tem ridicum aut zneprijemnit, ale dvacet let tohohle experimentovani akorat prokazaly, ze tahle teze nefunguje :-) Mimoto Patockova by sla zahloubit... jen to holt stoji prachy. Kazdopadne mesto jako celek i nejake ty radialni komunikace potrebuje - tak to bylo, je a bude... nemuzes ve velkomeste ocekavat klid samoty u lesa... :-) Auto mozna primo v tvem zivote neni, ale urcite v nejake casti i tve osobni logistiky auta proste figuruji... aneb to, ze ty tu "posledni mili" odpalis na cargo-kole neznamena, ze ti tu antenu do Prahy ti dovezl nejaky nadseny biker buhviodkud ;-) Samozrejme se k tomu pridava life-style... kdy ti lidi sice reknou, jak auto jakoze nepotrebuji... ale vzapeti si naklikaji obed na damejidlo & spol :D Aneb vsechno si nechavaji kuryrem vozit az pod rypak...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: tak hlavně přilákej PULNOC diskutovat sem :) v zácpě jsi v prdeli časově, i pokud ti to nevrčí a nesmrdí.

    Já nevím jak ti to vysvětlit. Velkou část svého života pokládám za promarněnou a i moje cestování bylo takové letem světem, taková nějaká hezká panoramata a vyfotit náměstí a možná prolézt největší turistické atrakce... ale jestli nějaké minuty a hodiny byly FAKT promarněné, tak to byl čas strávený v dopravních zácpách. Téměř jsem dospěl k postoji, že pokud nějaká věc v životě vyžadovala, abych seděl v autě v dopravní zácpě, tak ta věc téměř určitě nestála za to. (jasně, lidi tak jezdí do práce a živí rodiny a to asi stojí za to... ale já tím rodinu neživil a tak jsem to prostě škrtnul, protože bez toho to smysl nedává).

    Prostě mám to štěstí, že dokážu nějak přežívat bez auta. Zítra třeba naložím náhradní anténu do cargokola a jedu s ní na servis a výměnu asi 3 km. Není to pro každého, ne každý si takový luxus může dovolit, ale prostě jsem po dvaceti letech toho, jak to dělám, dospěl k tomu, že tohle je právě ten způsob, jak to chci dělat.

    Vlaky na dovolenou znám, nejvíc směrem do Alp, tam už jsem jel několikrát, můj oblíbený spoj přes Budějovice a Linec do Alp vyráží z Hlaváku po šesté ráno a když si vyberu správné přestupy, ve dvě odpoledne už stoupám do hor a teď po dalším napřímení tratě to možná bude ještě lepší. Ale taky mi fascinuje letenka Pardubice - Girona, která šla vloni s trochou štěstí koupit i za 12€ ...

    S autama je to složitý. Těžko můžu moralizovat, když sám si můžu některé z mnoha aut v širší rodině nebo ve firmě půjčit skoro kdykoliv, kdybych fakt potřeboval (akorát si můžu dovolit ten luxus a nedělat to, což nemá každý). A i pokud si je nepůjčím, nabídky spolujízdy přicházejí skoro pořád. Ale i tady před tím z nějakého důvodu utíkám, například na běžky jsem letos jel autobusem, trochu natruc, v minulých letech několikrát párkrat taky, nově uvažuju i o středisku v Alpách v dosahu vlaku... prostě nějak mám naježděno autem dost a nebaví mi to, ve vlaku se kdykoliv projdu a protáhnu, dojdu si na záchod, najím se, nejsem skrčený, stísněný.... adrenalin z toho, že sám řídím, si zase užiju na kole.

    Přímý vliv na tu nechuť mají dopravní zácpy v mojí čtvrti, které se vytvořily po otevření Blanky. Prostě je u nás najednou stejně aut, jako předtím bylo ve východních čtvrtích prachy. Ten provoz se k nám přelil těmi tunely a zhoustl a já k těm autům úplně ztratil jakýkoliv respekt. Na elektrokole předjedu běžně celou zácpu v Patočkově, nebo i Holečkovu do kopce (to pravda jen kvůli uzavírce a zúžení se střídavým semaforem, který je tam už neuvěřitelně dlouho...). Když jsem nucený tyhle úseky odřídit v autě, tak se můžu vzteknout, i když fakticky jde o pár minut.

    Jde o to, že některé věci jsem si prostě rozhodl nepustit do života... a ono to jde. Je spousta lidí, co se rozhodli nepustit si do života určité věci, a i když mě se to zdaleka nedaří se vším, o čem se domnívám, že by bez toho život byl v podstatě lepší, tak nějak všechny ty lidi začínám chápat. Samozřejmě nejde lidi přimět, nějakými zákazy, aby toho všichni nechali... část opravdu nemůže, nemá jinou možnost. Jde spíš o to, aby ta možnost některé věci nedělat zůstala zachována. Příští taková věc bude nejspíš digitalizace.... už dnes jsou smartphony všudypřítomnější, než kdy byl automobilismus a já sám sice jsou okouzlen tou důvěrou, kterou mi systém projevuje u automatických pokladen nebo třeba i když samoobslužně platím na festivalech QR kódem (letos už na dvou různých), ale přesto... vzniknou určitě situace, jako dopravní nehody u těch aut, do kterých se prostě nebude příjemné dostávat....
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    Tak jo - pro zaznam... XCHAOS neprimo priznava, ze by sam sobe dle "svych" metrik vlastne mel dat ban 😂 Ale na to koule asi nema...

    K tem zacpam... mam to vetsi, rychlejsi a lesklejsi auto taky. 2,5L benzin, kdyz to fakt zaslapnes, tak je to fakt zabava... :) Ale soucasne hybrid, takze v te zacpe v prdeli nejsem... naopak, pak se bezne s tim formalne "nenazranym" motorem dostavam na spotreby pod 5L/100km.... a pres pul cesty odjedu z baterky / rekuperace. A proc radsi jedu tim autem? Porad je to 3x rychlejsi, nez ekvivalentni cesta v MHD a to ji ve velke casti kopiruju (jenom "chalupoidni" planovaci maji obcas touhu ji kamsi vybocit).... protoze holt ani "dedecek hribecek" aka soucasny namestek pro dopravu v Praze nepochopil, ze ne vsechny cesty vedou z periferie metropole do centra... a potencialne tangencialni linku zkurvil... jasne, z pohledu pozice jeho vilky to dava smysl, ze to jede "jinudy" :D Aneb neni v zajmu Hriba, aby S61 jela v puvodne planovane trase... pac ta by jela dal od jeho pozemku :D

    Dnesni doba je v tomhle smeru paradoxni.... o vikendu jsem vyrazil z Prahy k Baltu... radeji vlakem, protoze to bylo pohodlnejsi, nez se tam crcat autem. A smutny bylo pozorovat, ze i populacne polovicni/tretinove populace kolem Gdansku ma jako celek ve finale lip fungujici system verejne nez ma Praha. V relaci Gdyna-Gdansk (coz je neco srovnatelneho ala Ricany-Praha) ta nabidka spoju byla proste....v hustejsim intervalu.

    Plus ti Polaci zvladaj jednu u nas dnes uz neprilis vidanou vec - u dalkovych spoju spojovat soupravy. Aneb u nas brecime nad malou kapacitou drahy, ale pak ti jede par "malovozovejch" souprav stejnym smerem... co se treba jakoze nekde dal od Prahy (Trebova, Olomouc, Prerov) ve svem smerovani rozdeli.... touhle "blbosti: ale ziskavaji kapacitu trati pro ty lokalni spoje.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: naivko... 🤣 pevna ruka uz vladne... muzete si jit hodit masli 😁
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: největší smysl by asi dával uživatelský podnět na snížení kvóra na něco rozumného (třeba odvodit ho od počtu hlasujících členů, ne všech členů...)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: tak proces je stejny jako ten "tvuj" - odklidit nepohodlne veci nekam, kde nejsou tolik videt... 😁 A pak k tomu staci mlcet... bo podpora je pry beztak v kontextu novych quor nedostacujici 🤣
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: nevím, v jaké fázi to potlačování je...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: pointa je, ze i na vas doslo... :) Ocividne stejna metoda, "nekdo" se snazi o lepsi jmeno Piratu... tim, ze potlacuje (jemu) nepohodlne nazory :D
    Takze vlastne jses jak ta Hribova klika... muzes si s nim podat packu :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ale to, že někdo cenzuruje tebe neznamená, že cenzuruje každého na potkání ;-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    Chlapeckove ochutnali vlastniho chlebika... LOL 😂 No akorat psat po NYXech moc smysl nedava... uz jste to poslali do medii? ;-) Nebo to s tou ochotou byt vyhozen zas tak horky neni? 😆
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Já se ostatně domnívám, že DANYSEK parazituje na myšlence okružní trasy metra :-) ale fajn, že NYX má klub pro infrastrukturní nerdy.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KRAMERIUS: i po plysakovi ty plany byly... :-) Ono realne, kdyz si udelas retrospektivu, tak se neco stavelo i potom..... vic se to zaseklo to s Krndou a od ty doby se v tom placame...
    Jasne, pomaleji - ale Zlicin se oteviral v '94, Cernak v '98, Hloubetin '99, Kolbenova '01, Ladvi '04, Hostivar '06, Letnany '08, Motol '15.... dal? Nic :D

    KRAMERIUS
    KRAMERIUS --- ---
    DANYSEK: A jaké jsme už mohli mít hezké metro nebejt plyšáku. :-D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAWERICK: jojo.... ted to teda spis slouzi jako odklonova trasa za rozkopany Smichov...
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    DANYSEK: Vida
    .. To neznám. Ale to vypadá že jede po už existujících kolejích ne?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAWERICK: pravda, to mas z ruky... no, ale S71 taky jeste nemate 😄

    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    DANYSEK: To me jakožto obyvatele "prilehle" Prahy 4 minulo:)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAWERICK: zhruba tak dlouho se mluvi i o rychlodraze na letiste 😆 Jeste jsem se nezeptal, jestli mate vlak na letiste..... mate vlak na letiste? A mohl bych ho videt? 😂
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam