• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSPiráti.cz (unofficial) - troll mého protitrolla je mým, ehm, spolutrollem
    Obecně plkací, otevřená a nemoderovaná alternativa k diskuzi "Česká Pirátská Strana". Stávající klub [ Česká Pirátská Strana ] slouží spíše k prezentaci aktuálního dění ve straně a oficiálních názorů strany a jejích členů, případně k debatám s příznívci... a samozřejmě přitahuje pozornost během předvolebních kampaní. No a rozmohli se nám tam odpůrci a trollové, kteří samozřejmě s napětím očekávají moment, kdy začnou být jejich příspěvky mazány, případně kdy dostanou ban. A právě v tenhle moment vzniká potřeba obecného kecacího prostoru, pro různé Pirate-related flamewars, které by v oficiálním moderovaném klubu mátly příznívce a potenciální voliče a vůbec obecně zabíraly prostor.
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: no, já nejsem stavař, já jsem nepochopil, co vlastně při opravě druhé části mostu udělali jinak. Použili větší množství kvalitnějšího betonu, ok. Ten se jim ale nepřilepil zespodu na starý most. Dodrželi vůbec původní technologický postup, nebo to chtěli "vylepšit"? A jako můžeš nějak doložit, že jim to poradil Hřib osobně?

    Ať je jakýkoliv, asi z něj nejde dělat univerzální příčinu čehokoliv, jako to dělá Trump z Bidena (dokonce je teď z Bidena token, který takto vyhodnocují AI :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: mame mj. institut predbeznych trznich konzultaci... ty oracule :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: jenže jaké oraculum vyhodnotí nabídku jako "podezřele nízkou", hmm? Tady jsou problémy systémové, ne osobnostní.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: no vsak se nemusi soutezit jen na cenu... to jednak a druhak... podezrele nizke nabidky muzes zrovnatak vyloucit. A tak nejen ten most, treba i DSR ukazalo, ze verejne zakazky nejsou silnou strankou Piratu :D To neni systemovy problem, to je obycejna neschopnost...

    Ve finale ani to opensource Piratum moc nejde - informatiku jen v Praze mate pod palce uz asi sedmym rokem - predtim to mel pod palcem Hrib, ted Mazur... a ten opensource nejak nikde :D Presneji receno, obcas se najdou jen nejake bezvyznamne paberky, aby se nereklo. Tak hlavne ze podepisujes petice... ;-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: no jo, to je spíš systémový problém soutěží, kdy nejlevnější nabídka prostě jde pod náklady zakázky. Piráti měli spadeno spíš na pseudozakázky, ale tenhle problém je nesouvisející a úplně jiný.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: myslis to, ze to ve vysledku stalo 2x tolik... plus tam jsou takovy sedy mista, jakoze treba na casti dodaneho betonu vysoutezeny zhotovitel nezodpovida, pac se to kvuli limitum u zakazek uz nevlezlo? :D A jelo se hezky "bokem" na JRBU...
    Oprava Barrandovského mostu se nebezpečně prodražuje. Beton i horolezci se už musejí platit zvlášť - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/oprava-barrandovskeho-mostu-se-nebezpecne-prodrazuje-beton-i-horolezci-se-uz-musi-platit-zvlast-214429/

    Do budoucna pekna past... az budes resit, kdo za co vlastne drzi zaruku, kdyz bude nejaky problem :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PULNOC: eh, no naráží na to, že prosadil zahájení opravy Barandovského dálničního mostu na Jižní spojce, které se všichni kvůli dopravním omezením bály jak čert kříže, aby se to opravilo dřív, než to spadne. Ale formulace je samozřejmě hloupá a demagogická. Holt Hřib. Ale má pravdu, že nepopulárních oprav se nebojí. A všichni víme, že potřeba jsou, nechceme už žít to věčné postapo, že jo...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PULNOC: spis je zazrak, ze nespadnul Libenak... :D Stav mnoha mostu v Praze je holt dlouhodobe tristni... to se vi. Akorat zrovna u toho Libenaku ten "aktivismus" (ve kterem maji i Pirati prsty) jen oddalil reseni... a ve vysledku se stejne fakticky zboura a postavi novej. Jen o "par" let pozdejc.

    Vtipnejsi jsou spis komentare jinde...
    Lidovky.cz - zprávy, analýzy, rozhovory
    https://www.lidovky.cz/nazory/piratska-strana-zdenek-hrib-ivan-bartos-petr-fiala-volebni-kampan-volby.A250530_193834_ln_nazory_lgs
    PULNOC
    PULNOC --- ---
    Zdeněk Hřib | Pane Babiši, vaše ANO v Praze nepostavilo vůbec nic. Naopak vám spadla Trojská lávka. 👎 #Pirati | Instagram
    https://www.instagram.com/reel/DJXGQLZMuyV/?

    "za vas padla trojska lavka"

    no, za Hriba asi padl Hrib, na hlavu. mysli si snad ze kdyz se snizi na uroven suterenniho diskurzu, zavdeci se tim nekomu? kdo presne jsou ti volici co nahani? IMO neexistuji.

    jaka je sance ze Hriba vykopnete a date tam zpatky Bartose pred volbama? to bychom chteli
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: myslis toho reditele, ktery se tam dosadil v dobach, kdy on sam byl primatorem? ;-) Nebo toho, kteryho jmenovali ted v unoru?
    Mas pravdu v tom, ze ten z korupce podezrely (nikdy neobvineny) reditel vzesel z tzv. "aktivistickeho" zastupitelstva, kdy vetsinu meli partaje, co moc nechteli byt spojovany s temi "tradicnimi" - ktere radi kritizovali.

    XCHAOS: ne, to je vase vlastni profilace :-) Jenom teda ono se obcas "uklizi", tak to clovek musi lovit po archivech... z toho "vaseho more" se ve finale taky spis stal tak trosku zatuchly rybnil :-)

    Vetsina verejne dopravy funguje v objednavkovem rezimu v ramci zajisteni zakladni obsluznosti - soutezi to kraje, nebo stat. A take se u toho proplaci prokazatelna ztrata. Ale ani u toho, kde si to erar soutezi to spojovani souprav proste nefunguje. Mas v tom trosku neporadek, CD jsou jen jednim z tech dopravcu, co se soutezi ucastni (a jsou mista, kde uz je i ve vetsim nahradil jiny dopravce). Nesoutezene a nedotovane (komercne provozovane) jsou jen nektere spoje. A jen tak mimochodem - ku tvemu uzasu - ono se daji spojovat i soupravy ruznych dopravcu :) To je o tom, jak to zorganizujes. Ostatne bezne tu jezdi i soupravy castecne slozene z madarskych, polskych ci slovenskych a castecne z ceskych vagonu. A dokonce s tim pocita zakon o drahach - toliko k tomu, jestli to neni starost politiku - ano, starosti politiku by melo byt krome vymysleni zakonu take tlak na jejich aplikaci v praxi. A ne jak tomu jsme svedky treba u nizkoemisnich zon v centru, kdy se vsichni politici akorat vymlouvaj, zeano :D

    Vypada to, ze Pirati v tobe maji experta, co nam bude hledat duvody, proc neco nejde :-) Nebo tam na to u Piratu mate cely expertni tym? :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: "ajťácká partaj" je spíš projekce veřejnosti, která od "ajťáků" čeká nějaké zázraky.

    V zásadě, dopravci dnes soutěží zakázky na nějaké dopravní výkony, politici by do toho mohli kecat nejvýše tak PID, a snad nějak ovlivňovat ČD, ale jinak jen skrz formulaci těch zakázek. Teoreticky někdo, kdo vysoutěží Západní expres, by kromě toho,co nasmlouvá, mohl druhou půlku vlaku, než jede do Klatov, posílat i do Chebu. Nevím, co navrhuješ, ale dopravní obslužnost na tratích objednávají kraje. Navrhuješ tedy, aby např. kraj rovnou objednával spoje, které se v krajském městě rozdělí a zahnou do všech okresních měst? Jako proč ne...

    Jinak když mluvíš o místenkách, ty budou asi povinné ve VRT. U VRT se počítá s odbočkama z hlavní tratě na stávající tratě a s obsluhou všech minimálně krajských měst, možná po tom odbočení z hlavní tratě i dalších stanic. To rozpojování souprav by samozřejmě jistý smysl dávalo. Je to nic proti ničemu, ale fakt si myslíš, že je to něco, co má někdo prosazovat politickou cestou? Není to spíš tak, že by to měl rozhodnout trh? že třeba RegioJet začne spojovat a rozpojovat soupravy, aby konkuroval Arrivě nebo ČD?

    (a ano, takhle rozpitvávat, která státní instituce vlastně má jakou kompetenci, to mi na prvním Pirátoconu, kde se zjevil, naučil Hřib... proto v jistém smyslu, pokládám Hřiba za kompetentnějšího, než Michálka, což je takový "náš Marek Benda", zdá se...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: já nevm, ale ředitel DPP bere víc než premiér, tak proč k Hřibovi? Ten se ho prý snažil odvolat, ale měl málo hlasů.

    Ty se prostě celou dobu směješ "není vás dost, abyste něco zmohli", a v tom máš jistě pravdu.... problém je, že tu byla zastupitelstva, ve kterých jich bylo dost, a výsledkem bylo to, co bylo...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: jasne, jste vycviceni na 300m... takze 2000m je cajk... bez s tim k Hribovi a dej nam vedet vysledek 😂
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: proste staci vlezt do vagonu spravneho cisla... tak jednoduche to je. Mistenku, co te navede dnes koupis par minut pred odjezdem. Je vtipny, jak jako Pirat z ajtacke partajes vytahujes argumdnty validni naposledy tak mozna pred ctvrtstoletim 🤣

    Tve predstavy jsou komedie. Ano, nekam primo z toho lettiste dojedes... ale nekam proste ne. Ty si jen vypich par bodu... jen u toho prehlizis 98% dalsich, kde tve vize jsou chimerou 🤣
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: my jsme vycvičený, protože většina Břevnováků chodí od tramvaje tak 300m do kopce (50m převýšení) a některý ještě dál a Střešovický taky...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: no, já většinou ve správné půlce vlaku zůstanu, ale rozhodně je to něco, co se musí řešit. Není to žádná novinka, historicky každý vagón jel jinam. Ale ty mluvíš o soupravách....

    Umím si představit, že půlka městského vlaku z letiště by jela na Masaryčku a půlka na Hlavák a klidně dál, třeba až na Zahradní město... obráceně by to ale asi bylo horší, kdyby půlka vlaku jela na letiště a půlka do Kladna, asi by to hodně lidí spěchajících na letiště dost zmátlo :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: v Polsku, Nemecku i Rakousku to zvladaji... takze chces tvrdit, ze Cesi jsou hloupejsi a nedaj to? 🤣
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: jasne, z Vinicek se ti na ten vlak potahne kazdej 2km pesky... 🤣 Akorat ze vubec... a pokud chces tvrdit opak, pak muzeme zrusit pulku tramvajovych zastavek po Brevnove, vsak tam ty dva kilometry pri stejne logice zvladnete take... a ty tramvaje to taky zrychli 😁
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: hele, expert na defragmentaci vlaků fakt nejsem, to je spíš pro šotouše :-) když se ještě vlaky rozpojovaly, měl jsem vždycky nervy, abych nezůstal sedět v tý špatný půlce. Princip chápu, ale spíš by měli lidi nasednout zaručeně do správnýho vlaku a soupravy by se spojily až po cestě, aby se ušetřila kapacita tratě a lidi to nemátlo, ne? :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: Radotín je v podstatě vesnice s návsí, jezdím tam často, tam není velký problém dojít na nádraží (je tam nově podchod). Letňany je metro které končí na poli, to je ovšem známé :) Hele, já se chci bavit o dopravě po Praze, případně z přilehlých měst... ne o dopravě na pole. Tam má jezdit traktor...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam