DANYSEK: "ajťácká partaj" je spíš projekce veřejnosti, která od "ajťáků" čeká nějaké zázraky.
V zásadě, dopravci dnes soutěží zakázky na nějaké dopravní výkony, politici by do toho mohli kecat nejvýše tak PID, a snad nějak ovlivňovat ČD, ale jinak jen skrz formulaci těch zakázek. Teoreticky někdo, kdo vysoutěží Západní expres, by kromě toho,co nasmlouvá, mohl druhou půlku vlaku, než jede do Klatov, posílat i do Chebu. Nevím, co navrhuješ, ale dopravní obslužnost na tratích objednávají kraje. Navrhuješ tedy, aby např. kraj rovnou objednával spoje, které se v krajském městě rozdělí a zahnou do všech okresních měst? Jako proč ne...
Jinak když mluvíš o místenkách, ty budou asi povinné ve VRT. U VRT se počítá s odbočkama z hlavní tratě na stávající tratě a s obsluhou všech minimálně krajských měst, možná po tom odbočení z hlavní tratě i dalších stanic. To rozpojování souprav by samozřejmě jistý smysl dávalo. Je to nic proti ničemu, ale fakt si myslíš, že je to něco, co má někdo prosazovat politickou cestou? Není to spíš tak, že by to měl rozhodnout trh? že třeba RegioJet začne spojovat a rozpojovat soupravy, aby konkuroval Arrivě nebo ČD?
(a ano, takhle rozpitvávat, která státní instituce vlastně má jakou kompetenci, to mi na prvním Pirátoconu, kde se zjevil, naučil Hřib... proto v jistém smyslu, pokládám Hřiba za kompetentnějšího, než Michálka, což je takový "náš Marek Benda", zdá se...)