MONKEYFIGHTER: Usuzují jen z gameplay a komentářů: A pardon za Wall post.
Viděl jsem i nějaké porovnání se Starfieldem a až asi na 2-4 položky jsou tak nějak souhlasil a těm 2-4 položkám jsem přesně nerozuměl co vlastně hodnotí.
Pokud vezmu ovládání hry tak to mi přeci jen Starfield přijde příjemnější i když bojoval jsem tam s klávesovými přehmaty a hodněkrát stiskl klávesu co jsem nechtěl. Ale pořád je to jen Falout 4 říznutý Skyrimem, a ještě celkově ta hra klasicky po technické stránce i gameplay totálně nezvládnutá.
Star Citizen mi složitostí ovládání asi přijde na stejno jako X4 možná o něco lehčí? A to jsem hrál všechny série. Ale X4 mi přišla žalostně jako takové mrtvé prostředí. Nicméně rád bych ovládáni nějak jednodušší, ale jako tohle vyhandlovat je náročné. A pokud se nepletu SC počítá i s možností využívání VR, uváděl to už tehdy v jejich KS kampani. A to by mohlo poskytnout v budoucnu opravdu luxusní zážitek a jako, že bych si to VR pořídil až budou ty helmy v nějaké použitelné formě a dostupné za rozumný peníz. To co zatím je pro běžné hráče je za mě ještě nedostačující pro opravdový zážitek co by tahle hra až bude více ready mohla nabídnout.
Jako určitě Star Citizenu fandím a po nějaké technologické stránce a technickému zpracování grafiky je to za mě ten styl co se mi hodně moc líbí. Proto jsem dal tu přirovnávací 17 let starou ukázku co dělali Maďaři? u Nexuse. Ale už to není kecnutí si na zadek, protože některé grafické vizuálnosti jsem viděl před 17 lety sice v tiny měřítku oproti SC, ale také na mnohem slabším HW a v realtime renderu. A kdy mi to přišlo že z toho HW výkonu tehdy vyždímali opravdu hodně. A když vezmu svůj první herní pokus kam až se mému programátorovi povedlo v Unity posunout optimalizace a hra je hratelná i na NTB 10 let starých. Takže zhruba docela přesnou obecnou představu co je možné mám. Naposledy jsem si sednul z technologického dema Unreal Engine 5.0. Ale vůbec si nejsem jist jestli by v UE5 bylo dostatečně proveditelné vytvořit hru kalibru SC. Jako podboné ano, ale stejné si moc jist tedy nejsem.
U takového to žánru her, kde hodlám pracovat i s nějakou reálnou fyzikou si nejsem jist jestli by fakt plnohodnotně v UE5 to šlo. A jako chápu pokud se vytvoří vlastní engine pro takovýhle typ hry tak se bavíme o min 5-7 letech vývoje. A nějak hratelný stav s omezenými funkcemi bych viděl tak na min 2-3 roky. Takže z hlediska ceny těch 61M USD je fakt málo a bavíme se o stovkách zaměstnanců. A kdy bude potřeba několik schopných podmanažerů řídící jednotlivé sekce týmu. Takže pokud vezmu takový asi řekněme odhadovaný průměr platů a co jsem teď vyhledal tak SC má přes 400 zaměstnaců. Tak to máme zhruba cca 1,2M? USD jen v nákladech na platy zaměstnanců měsíčně.
Ale i tak na nějakou hodně alpha to prostě vypadá opravdu pěkně.
----------------------------------
NFT já se hodně bojím, protože vím co je to za ksindlárnu. A z ohlasů bych řekl že je to nová byznys modla pro většinu vývojářů. Asi tak jako crypto.
IAP bohužel netuším co je.
P2W - u této hry bych se asi také neobával, pokud nějak nedomrší v pozdějším vývoji a ponechají možnost hráči voleb a hracím stylem co každému bude vyhovovat a nebudou je někam tlačit.
Jo to že se betě apod. nastaví jednodušší parametry je řekl bych běžné. Otázka zní jak moc se pak budou snažit protahovat uměle gameplay aby co nejvíce ždímaly. Třeba u mobilních her je to neskutečné mega peklo.
A jako barevný skin lodě za 3USD? Co jsem zahlédl v obchodě mi přijde dost greedy. Ale jestli se to povede nakonec zase vyhypovat a jakože ten potenciál u téhle hry i přes všechny ty problémy vidím minimálně za sebe a ze svého pohledu a zkušeností hodně silný. Přitom nějaké to přebarvení atd. Co jsem kdy viděl různé možnosti u různých her tak není nic tak složitého, pokud s tím počítáš už při vývoji a práci s modely.
------------------------------------
SQ42 mi trochu brnkal na notu WC, ale beru jej jako takové psychologické šidítko ke zmírnění nespokojenosti a kritiky ze strany publika. A podle přijetí se jim to vůbec nepovedlo. I když co jsem viděl nějaké gameplay tak mi to zase nepřišlo úplně špatné a jako že bych si to zahrál.
I když tedy Mark Hamill, John Rhys-Davies v CGI a ne jako filmové cutscény, ale jako jo. :) Jen tedy nevím ten příhěh. Ale Kilrathy jako mimozemská rasa by byla fajn vidět ji i v SC. :)
Takže SQ42 ještě není venku? Jako plnohodnotně hratelná nebo je? Jakožto milovník WC už od dob z Amigy a kdy mám plnohodnotnou krabicovou verzi 3 i s plánky stíhaček na tuším A3? na 6 CD bych si to asi moc rád zahrál. A snad to ještě zvládnu hrát. Přeci jen z akčních jsem dost vypadl a stal se ne zrovna šikovný něco trefit. :)
No jinak u SQ42 si myslím, že to bude spíše tak trochu tuneling a zaplacení hereckých hvězd bude pěkně mastné. Když si vzpomenu kolik přišlo česká verze Mafie 2, kde jsem stříhal vedlejší dialogy a museli se zkracovat, protože nesměli být delší než anglické, jinak hra spadla. A kdy jsem dostal málem padáka za pravdu a pak omluvu a prosíka.
A nějak se mi nikde nepovedlo ani najít kolik stál vývoj SQ42. Ale dle toho co jsem viděl bych odhadoval někde mezi 40-60M USD? A těžko říct jestli s marketingem nebo bez. A když vím že u těch tzv AAA je schopen marketing sebrat klidně i více jak 60% z celkové nákladové částky udávané pro vývoj.