• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MASTER_AStar Citizen
    Diskuze o Roberts Space Industries "STAR CITIZEN" sci-fi vesmírné MMO hře.
    rozbalit záhlaví
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    UNREALONE: Vím, kdybych to vše co jsem chtěl vyjádřit uměl nějak zkráceně a srozumitelně tak bych to samozřejmě udělal. Také nemám rád dlouhé čtení. A i v tom TLDR jsem asi nezmínil vše a mezi přemýšlením nejspíš i na něco zapomněl. Takže jsem to pak rozdělil jako na dva posty. V jednom jen vyznačil tučně asi to nejdůležitejší a zbytek je jen pro toho koho to zajímá. A druhou reakci pak řekněme praktickou? Nebo jak to nazvat.
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    ROLAND: srsly TLDR
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    MONKEYFIGHTER: Aha 17 listopad možnost free vyzkoušení. Tak to bych určitě rád zkusil.
    Ale jak seženu finance tak bych to zkusil ten starter pack za těch 54 s tou levou lodičkou v packu. A snad se mi povede využít i nějaký ten kupon.
    To bych se pak ozval a zkusil se tu domluvit zda by někdo nedal nějaký ten coop.

    Jako se sandboxem nemám problém, pokud se udělá zábavný, což mě zabavit je při mé historii docela obtížné. A přeci jen mi v těch hrách chybí nějaký ten život. A u takovéto hry bych dal přednost hrát s živými hráči.

    I když bych se raději věnoval vývoji a nějakému návrhu vlastní tvorby, tak asi se jen tak k ničemu zase dlouho nedostanu jestli vůbec. A také už chybějí síly. Ten můj první herní pokus mě docela vyždímal už jen že jsem musel fungovat i v pozicích pro které profesně zrovna vhodný tedy nejsem.
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    MONKEYFIGHTER: Usuzují jen z gameplay a komentářů: A pardon za Wall post.

    Viděl jsem i nějaké porovnání se Starfieldem a až asi na 2-4 položky jsou tak nějak souhlasil a těm 2-4 položkám jsem přesně nerozuměl co vlastně hodnotí.

    Pokud vezmu ovládání hry tak to mi přeci jen Starfield přijde příjemnější i když bojoval jsem tam s klávesovými přehmaty a hodněkrát stiskl klávesu co jsem nechtěl. Ale pořád je to jen Falout 4 říznutý Skyrimem, a ještě celkově ta hra klasicky po technické stránce i gameplay totálně nezvládnutá.

    Star Citizen mi složitostí ovládání asi přijde na stejno jako X4 možná o něco lehčí? A to jsem hrál všechny série. Ale X4 mi přišla žalostně jako takové mrtvé prostředí. Nicméně rád bych ovládáni nějak jednodušší, ale jako tohle vyhandlovat je náročné. A pokud se nepletu SC počítá i s možností využívání VR, uváděl to už tehdy v jejich KS kampani. A to by mohlo poskytnout v budoucnu opravdu luxusní zážitek a jako, že bych si to VR pořídil až budou ty helmy v nějaké použitelné formě a dostupné za rozumný peníz. To co zatím je pro běžné hráče je za mě ještě nedostačující pro opravdový zážitek co by tahle hra až bude více ready mohla nabídnout.

    Jako určitě Star Citizenu fandím a po nějaké technologické stránce a technickému zpracování grafiky je to za mě ten styl co se mi hodně moc líbí. Proto jsem dal tu přirovnávací 17 let starou ukázku co dělali Maďaři? u Nexuse. Ale už to není kecnutí si na zadek, protože některé grafické vizuálnosti jsem viděl před 17 lety sice v tiny měřítku oproti SC, ale také na mnohem slabším HW a v realtime renderu. A kdy mi to přišlo že z toho HW výkonu tehdy vyždímali opravdu hodně. A když vezmu svůj první herní pokus kam až se mému programátorovi povedlo v Unity posunout optimalizace a hra je hratelná i na NTB 10 let starých. Takže zhruba docela přesnou obecnou představu co je možné mám. Naposledy jsem si sednul z technologického dema Unreal Engine 5.0. Ale vůbec si nejsem jist jestli by v UE5 bylo dostatečně proveditelné vytvořit hru kalibru SC. Jako podboné ano, ale stejné si moc jist tedy nejsem.

    U takového to žánru her, kde hodlám pracovat i s nějakou reálnou fyzikou si nejsem jist jestli by fakt plnohodnotně v UE5 to šlo. A jako chápu pokud se vytvoří vlastní engine pro takovýhle typ hry tak se bavíme o min 5-7 letech vývoje. A nějak hratelný stav s omezenými funkcemi bych viděl tak na min 2-3 roky. Takže z hlediska ceny těch 61M USD je fakt málo a bavíme se o stovkách zaměstnanců. A kdy bude potřeba několik schopných podmanažerů řídící jednotlivé sekce týmu. Takže pokud vezmu takový asi řekněme odhadovaný průměr platů a co jsem teď vyhledal tak SC má přes 400 zaměstnaců. Tak to máme zhruba cca 1,2M? USD jen v nákladech na platy zaměstnanců měsíčně.

    Ale i tak na nějakou hodně alpha to prostě vypadá opravdu pěkně.
    ----------------------------------
    NFT já se hodně bojím, protože vím co je to za ksindlárnu. A z ohlasů bych řekl že je to nová byznys modla pro většinu vývojářů. Asi tak jako crypto.

    IAP bohužel netuším co je.

    P2W - u této hry bych se asi také neobával, pokud nějak nedomrší v pozdějším vývoji a ponechají možnost hráči voleb a hracím stylem co každému bude vyhovovat a nebudou je někam tlačit.

    Jo to že se betě apod. nastaví jednodušší parametry je řekl bych běžné. Otázka zní jak moc se pak budou snažit protahovat uměle gameplay aby co nejvíce ždímaly. Třeba u mobilních her je to neskutečné mega peklo.

    A jako barevný skin lodě za 3USD? Co jsem zahlédl v obchodě mi přijde dost greedy. Ale jestli se to povede nakonec zase vyhypovat a jakože ten potenciál u téhle hry i přes všechny ty problémy vidím minimálně za sebe a ze svého pohledu a zkušeností hodně silný. Přitom nějaké to přebarvení atd. Co jsem kdy viděl různé možnosti u různých her tak není nic tak složitého, pokud s tím počítáš už při vývoji a práci s modely.

    ------------------------------------
    SQ42 mi trochu brnkal na notu WC, ale beru jej jako takové psychologické šidítko ke zmírnění nespokojenosti a kritiky ze strany publika. A podle přijetí se jim to vůbec nepovedlo. I když co jsem viděl nějaké gameplay tak mi to zase nepřišlo úplně špatné a jako že bych si to zahrál.
    I když tedy Mark Hamill, John Rhys-Davies v CGI a ne jako filmové cutscény, ale jako jo. :) Jen tedy nevím ten příhěh. Ale Kilrathy jako mimozemská rasa by byla fajn vidět ji i v SC. :)

    Takže SQ42 ještě není venku? Jako plnohodnotně hratelná nebo je?
    Jakožto milovník WC už od dob z Amigy a kdy mám plnohodnotnou krabicovou verzi 3 i s plánky stíhaček na tuším A3? na 6 CD bych si to asi moc rád zahrál. A snad to ještě zvládnu hrát. Přeci jen z akčních jsem dost vypadl a stal se ne zrovna šikovný něco trefit. :)

    No jinak u SQ42 si myslím, že to bude spíše tak trochu tuneling a zaplacení hereckých hvězd bude pěkně mastné. Když si vzpomenu kolik přišlo česká verze Mafie 2, kde jsem stříhal vedlejší dialogy a museli se zkracovat, protože nesměli být delší než anglické, jinak hra spadla. A kdy jsem dostal málem padáka za pravdu a pak omluvu a prosíka.

    A nějak se mi nikde nepovedlo ani najít kolik stál vývoj SQ42. Ale dle toho co jsem viděl bych odhadoval někde mezi 40-60M USD? A těžko říct jestli s marketingem nebo bez. A když vím že u těch tzv AAA je schopen marketing sebrat klidně i více jak 60% z celkové nákladové částky udávané pro vývoj.
    MONKEYFIGHTER
    MONKEYFIGHTER --- ---
    ROLAND: Ono nejenom graficky, technicky to co je mozny v ty hre delat neni mozny nikde jinde, nejakej starfield a podobne tomu nesaha ani po malicek, "jenom" tomu chybi poradnej gameplay aby sis nemusel hledat jenom nejakou sandbox zabavu a zamozrejme ten technickej stav je proste hodne alpha.

    Nejakyho NFT/IAP p2w bych se naopak teda nebal, pocitam ze v ostrym releasu to bude natazenejsi, ale jinak jakejkoliv patch je to tak ze si za tejden dva vydelas na top lod pro vetsinu gameplay loops co tam jsou, v aktualnim patchi je to teda az moc easy mod kde kdyz vis co tak si vydelas i na tu nejdrazsi lod ve hre behem par hodin. Kazdopadne vsechny lode jsou poriditelne ingame mozna bude nejaka placena nejaka kosmetika ale to je me osobne teda uplne fuk.

    Jinak teda tech 600M se rozpousti na dve hry, vetsinu toho polyka SQ42 a SC je chudej pribuznej, takze uvidme jak s blizicim se vydanim SQ42 bude ci nebude nebude narustat tempo vyvoje SC jak tvrdi CIG.

    Co se tyce toho naskocit/nenaskocit, ja tech 54 babek nelituju, uz ted sem si tam uzil vic zabavy za ten peniz nez se spoustu jinych her co jsem po par dnech odlozil, ale je to vsechno hodne sandbox zabava a pokud to nehrajes s lidma / nezajina te online rozmer tak se to hodne rychle omrzi, navic pokud nechces zazivat veci typu dva tedny se dobre bavim a po tom vyjde patch a nedari se ti ani prihlasit, pripadne jenom to ze ti s patchem wipnou vsechno co jsi vydelal/nakoupil za posledni mesic tak bych jeste cekal.

    17 zacina IAE a je freeflight asi dva tydny nebo jak dlouho, to je docela dobra moznost vyzkouset zadarmo jestli to v soucasnym stavu pro tebe nebo ne:)
    Star Citizen: IAE 2953 - Experience a Universe of Possibilities
    https://www.youtube.com/watch?v=Mj5dMa8XaVc
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    MONKEYFIGHTER: Aj tak to je hodně nepříjemné.
    Jako stejně mi přijde že management vývoje nemají vůbec zvládnutý. Už na začátku mi to přišlo šíleně chaotické, když ukazovali sice různé pěkné vychytávky, ale neměli ještě ani pořádně hotový nějaký základ a plege dosáhlo tuším okolo 61M USD tak jsem to přestal sledovat, protože jen sliby, návnady a prakticky, žádný hmatatelný pokrok a začali se objevovat nějaké ty různé kauzy. A dnes nebo včera jsem v nějakém videu slyšel částku přes 600M USD? To je šílená suma.

    Tak trochu mi to připomíná figurku Dereka Smarta, jen v trochu jiném kalibru a přeci jen oproti němu dnes už je i něco hmatatelného i vidět, ale co jsem koukal na ty různé gameplaye, tak mi to přijde strašně málo. A registrovaných účtů je přes 4,6M.

    Ale jako graficky to jsou docela orgie z toho co jsem měl možnost vidět.
    I když Grafické orgie jsem viděl už dříve a u trochu jiného vesmírného žánru.
    Nexus 2: The Gods Awaken - First Tech Demo (ORIGINAL)
    https://youtu.be/BhZQEvg1V0Y?si=lgqrgcqZd20h7cbk.
    MONKEYFIGHTER
    MONKEYFIGHTER --- ---
    ROLAND: 30k je server crash, donedavna pokud jsi delal treba cargo tak si nekde nakpupil za 2 mega matros s tim ze ho jinde prodas za 3m po ceste si crashnul, po loadu se obevil na stanici bez lode takze o 2 mega kratsi. Obecne moment kdy se 20 min priparvujes na misi a v pulce ti to crashne a zacinas od znovu byl pro me vetsinou ten moment kdy sem to uz nechtel znovu zapinat...
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    MONKEYFIGHTER: Co je prosím to 30k recovery?
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    Ovšem krvácení z nosu tak trochu dává tušit možné další plány. Jen nevím jestli to za těch 54USD zkusit do toho naskočit a nebo dál ještě čekat? Jako milovník serie WC jsem zvědavý kdy se to dostane do nějakého smysluplnějšího hratelného stádia? Jen mám obavy zda se z toho nestane nechutné NFT. Jako 3USD za to že si dám jiný skin lodi? A zatím nejdražší startovací balíček za asi 1100USD? To mě děsí.
    Ale po shlédnutí toho tech dema mi to přijde, že se to snaží do budoucna dostat do jiné reality hraní. Myslím jako ve smyslu absloutní útěk hráčů z reality a odtržení se do ní.
    Ale ty lodě a vehikly jsou fakt asi zatím to nejpropracovanější co jsem kdy viděl v nějaké veřejně hratelné podobě.
    MONKEYFIGHTER
    MONKEYFIGHTER --- ---
    UNREALONE: Imho dokud nezahlasej aspon betu tak se to uplne nezmeni, oni toho spoustu pofixujou, ale pak tam nahodej kupu novejch features a jsi zase tam kde jsi byl. Buildy jdou z PTU ven s known issues ktery zustavaj x dalsich patchu. Standard toho co je good enough pro PU se nijak zasadne nemeni.

    Nicmene treba 3.21 za me byl super smooth patch nez se tam po tejdnu zacali valit lidi a pak uz to zacalo bejt trochu slabsi diky nestihajicim serverum. Tam je teda lehci nadeje ze az jednou pujde ven server meshing tak aspon tenhle druh problemu ktery se projevujou dost random zmizi.

    Abych nebyl uplne skarohlid teda tak hezky zacalo fungovat 30k recovery, jednak sem uz dlouho o nic nerpisel diky 30k a druhak dost casto naloaduju hru presne tam kde jsem zkoncil coz je velkej upgrade. Nevim jestli pamatuju patch kdy bych treba tejden hrani drzel s jednou instanci lode kterou sem neztratil diky 30k nebo nejakymu random bugu.. Od 3.19 nebo kdy to pridali PES zatim nejlepsi patch imho.
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    Ale jako je to moc pěkné a některé ty lodě se mi i dost líbí, až tedy na občasné cukání v koutu oka, když přemýšlím nad nějakým řekněme konstrukčním realismem některých prvků. Ale tak jistě štíty řeší vše. ;)
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    Jako tohle se mi líbí. SC se asi zatím myšlenkově v představách blíží tomu co jsem si už někdy kolem roku 2k představoval, že bych chtěl udělat. Jen trochu jinak a ne tak velké a kdy si nejsem jist jestli to vůbec kdy dokončí.
    Hudební doprovod za mě moc fajn tedy s tím vokálem.
    Star Engine Tech Demo (Star Citizen 4.0) No Commentary CitizenCon 2953 4K
    https://youtu.be/jfLxMvDp1Lo?si=58TJfBcsObvITzjq
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    Všechny ty videa z toho conu jsou pěkný. Ještě jsem neviděl zmínku o tom kdy spraví ty základní věci co už dlouho nefungují, ale jinak velkej respekt. Bylo by fajn kdyby se to někdy i dalo normálně hrát.
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    CitizenCon 2953: Living On The Edge
    https://youtu.be/i1C2nKbf6nU
    CZTIBA
    CZTIBA --- ---
    Squadron 42: I Held The Line
    https://youtu.be/IDtjzLzs7V8?t=1291
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    'Squadron 42 is now feature-complete and has entered its polish phase', says Chris Roberts | PC Gamer
    https://www.pcgamer.com/squadron-42-is-now-feature-complete-and-has-entered-its-polish-phase-says-chris-roberts/

    Dávám Robertsovi rok... maximálně 2 :⁠-⁠D
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    ale abych to zas jen nehejtil, tak se mi objevil v inventáři Drake Corsair, tak ho jdu vyzkoušet

    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    mmm nová verze, tak zkusím lognout
    trvá dlouho než se vůbec objeví okno aplikace, ale budiž...
    potvrzuju postavu, načítá se hra...mmm vypadá to že to běží svižněji...i když teda trochu to zalaguje při vstávání z postele...ale OK
    doběhnu k metru na spaceport a čekám až přijede...
    přijde mi zpráva...jdu ji ukázat přítelkyni do vedlejší místnosti...
    vracím se něco se změnilo - aha umřel jsem...nice :D

    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    UNREALONE: Nejprve je potreba zajistit, ze prikryvka na posteli nekde v nejake loznici se bude realisticky krcit a mit realisticke ohyby. Pak teprve zakladni vaci jako funkcni hvezdnou navigaci nebo zoom. To da rozum.
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    asi na 4tý pokus jsem se dostal z Orisonu na Port Tressler (mezi tím pár errorů, zničená loď, klasika), šel jsem si koupit nějakej oblek/brnění, inventář se tváří že v něm nic není....sigh

    hvězdná navigační mapa v mobiglassu je i po letech stejnej shit
    chci zoomovat, planeta zmizí, chci na něco kliknout, nejde to
    proč kua nedodělaj ty věci který už jsou rozbitý od začátku to fakt nechápu....oh wait :D protože jim lidi sypou prachy za in-game kokotiny

    pořád jim přeju úspěch, je to cool a tak, ale kua hoši...proč tohle už není rock solid? jak je do prdele možný,
    že i po x letech vývoje člověk chcípá na ty samý glitche?

    dám si pauzu a zkusím to zas jindy (facepalm)
    VACA
    VACA --- ---
    UNREALONE: no musim se priznat ze tu jsem upgradnul ze starter pack lti lode, v ramci nejakejch promo akci nebo tak neco.
    No proste jsem v ty dobe asi nejak podlehnul:D
    Takze vygrindil, ale IRL:D Ale bral jsem to jako support zaroven...

    Tak snad z toho nekdy jeste za nasich zivotu neco bude :D


    Ty ostatni nejsou moje, to je z nejakyho nahodnyho setkani nekde...
    jinak me 400i celkem bavila na takovy "hit & run" akce, smuggling, apod. Myslim ze svyho casu patrila k tem z rychlejsich lodi, ale mam trochu obavy co s tim udela ten novej system...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam