• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEEElektrokola
    BADHORSE
    BADHORSE --- ---
    PSYSBEE: kdyz mam svuj vykon nohou vice jak 300w musim se taky registrovat? :-)
    MINER
    MINER --- ---
    PSYSBEE: a víš, co to má za motor? To už nevypadá Boschsky. Žeby Fauza?
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    MINER: neco z kolekce KTM na rok 2019, fotka je z prezentacky KTM co byla minulej týden v jejich centrále v Rakousku.. má to odblokování rychlosti do 45kmh.

    ad legislativa - postavit ebiky na roven motorek to imho neklapne nikdy, protoze porad u ekol bude nutné šlapat - motor je přípomoc, ne hlavní zdroj hnací síly, coz je zasadne odlisuje od mopedu a motorek.
    Nicméně vzniknou nové kategorie pro silná ekola (tj. s výkonem nad 250w), rychlá kola s přípomocí nad 25kmh atp..
    Ta legislativa se uz pripravuje, v Německu u to myslím platí, u nás to zacne uz brzy, uz ted muzes kolo odblokovaný kolo přihlásit na STK - tj. vybavit ho blinkry, předním a zadním světlem + brzdovým světlem a požádat o techničák... (viz. Miner)

    MINER
    MINER --- ---
    SMOKY: Už to tam je. Jakmile motor asistuje i nad 25 km/h, musíš to registrovat jako moped a máš spz (jen v Evropě, v USA to vůbec neřeší).

    PSYSBEE: Co je to za model?

    Jinak jde to tim směrem. tohle jsou budoucí gravel bikes od Focus.

    Používá to systém Fauza drive, který má komplet 4 kg i s baterkou. Nepomáhá tolik, jako Bosch a ujede jen 50 km. Snaží se dostat na 12 kg.

    Další bude Bianchi a Passo Giau už se prodává.
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    Já myslím, že další logický krok bude, že se ebiky postaví legislativně na úroveň motorek a bude smitec :)
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    btw: e-mtb, e-cross, e-city, e-... i to 24" e-kids zkousnu ale tady se svet fakt posral - imho zcela legitimni munice pro ebike-hatery..
    Na silnicky proste baterky nepatří, úpadek a totální dno .. tahle civilizace si nazaslouží přežít tohle století.. :(

    PETR_TNT
    PETR_TNT --- ---
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    BATY: Tak na téhle fotce to vypadá opravdu široce..
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    MINER: Tak to je hodně dobrej kousek, držet 45kmh je naprosto bezvadný. Něčeho takového chci dosáhnou taky..
    Mám na ekole hladký pláště a je to velký rozdíl oproti offroad vzorku, zvuk, výdrž baterie. Motor má o něco menší práci. Prostě co ušetří energii na klasickém šlapacím kole, ušetří energii i el. motoru..
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    BATY: Já mám tak divný kolo že ho na držák kol ani nedám...
    Hele základ je říct kámošovi ať ti změří průměr trubky tam kde budeš držák chytat tou svěrkou za rám. Přesně jak tušíš, může tam zrovna vadit držák baterie. To záleží jakou máš tu svěrku na kolik se roztáhne. já mám držák kol na kouli Thule, a tohle kolo bych tam asi nandal se sundanou baterií v pohodě.
    BATY
    BATY --- ---
    ADAM: S baterkou má 21 kg, takže bez baterky to bude pod 20.
    BATY
    BATY --- ---
    ADAM: Tohle je nějaký Sko a když tam nebude tam baterka...
    ADAM
    ADAM --- ---
    BATY: ano. muze to byt max 20kg a ebike ma vic.
    BATY
    BATY --- ---
    ADAM: Max hmotnost čeho? Jako co zvládne ten Thule držák?
    BATY
    BATY --- ---
    MADCAT: Na toho scotta jsem kamarádovi kupoval tenhle, ten má jen 15 zubů...
    Connex E-Bike převodník pro Bosch Drive Z15 | Koloshop.cz
    https://www.koloshop.cz/...rockringy-prevodniky-236/Connex-E-Bike-prevodnik-pro-Bosch-Drive-Z15.html
    MINER
    MINER --- ---
    MADCAT: Je to nějak zpřevodovaný. Chová se to jako normální kolo.
    ADAM
    ADAM --- ---
    BATY: jestli to tam dostanes fyzicky, to nevim. imho asi jo. ale pohlidej si max hmotnost.
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    Jak je to s těma malýma převodníkama na některých elektrokolech - dívám se třeba na toto, a ten převodník má takhle na oko snad 22 zubů nebo co, prostě mrňavej, a nedovedu si představit, že by se na tom dalo jezdit víc jak 10 - 15 km/h..? Nebo je to tam nějak zpřevodovaný, že kadence neodpovídá rychlosti otáčení toho převodníku?

    Jiný e-bajky mívají převodníky řekněme normálních velikostí...
    BATY
    BATY --- ---
    Možná mi kamarád půjčí elektrokolo na dovolenou pro manželku, abychom mohli spolu jet nějaký výlet i 80km+ a nemusel jsem řešit profil atd... prostě aby mi stačila. Kolo teď u sebe nemám, ale někdo s tím už bude mít třeba zkušenost. Jde mi to, jestli to kolo narvu na střechu do držáku Thule? I když tu baterii sundám, tak tam stejně asi bude něco překážet, ne? Máte s tím někdo zkušenost?

    Do auto to nedám, tak už jsou děti a další krámy, střecha je jediná možnost...

    Myslím, že je to něco takového: https://www.endorphinrepublic.com/products/19428-bike-e-scale-920/
    MINER
    MINER --- ---
    ADAM: Ono, když chceš valit, tak to je znát. Motor ti sice přidá 300%, ale s nízkym valivym odporem můžeš jet třeba ještě o 5km/h rychleji.
    Na zábavu mám Specialized Stumpjumper FSR s Brainem, takže mi jde opravdu jen o rychlou dopravu po cyklostezkách v Praze.

    Pro ostatní: Chtěl bych elektrokolo optimalizovat na rychlost dopravy na delší vzdálenost ve městě.

    Seděl jsem i na elektrickým horákovi, ale proti tomu je ten KTM Flite rychlejší. Nebudu se spoléhat jen na motor, takže geometrie i kola pomohou. Na 45 km/h to člověk rozjede jako nic a podle mě s tím dá průměr 35 km/h kdekoliv.

    Zajímalo by mě ale, jestli někdo nemá zkušenosti s automatickým řazením NuVinci: Trek Super Commuter+ 9S: člověk si nastaví kadenci a CVT udržuje příslušný převod. Jeslti to funguje, byla by to pohádka. Člověk do toho prostě jen dupe a nic neřeší.

    Městský kolo bych měl rád bezúdržbový a jednoduchý, takže by se mi líbil řemen místo řetězu, takže ta CVT nebo Shimano Alfine DI2. Nemá někdo tipy?
    Díky vám.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam