• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEEElektrokola
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    MOTASH: jedinej parametr, který bych zvažoval je větší váha elektrokola, což je ta samá věc pokud bys byl tlusťoch :)
    ADAM
    ADAM --- ---
    MOTASH: rejon je dobrej na sucho. Prý Nedrží v mokru, bahno už vůbec ne.

    Odolnost pláště je nepřímo úměrná jeho lepivosti, tj. Jak drží.
    U maxisse můžeš dát dual (nejtvrdší) dozadu. Ale dopředu to chce určitě mekcci, u maxxisu maxxterra (ne úplně nejmekkci)


    Já doporucuju kontinentální der kaiser. Úplně ideálně dozadu. Ale mám ho teď I vpředu a taky to jde.
    Vydrží mega moc a zároveň docela dobře drží.
    Jen nevím, jaké mají rozměry, já pouzivam jen 2.4. Teď na něm mám 4tis km, pořád vzorek ujde a neměl jsem jediný defekt.
    MOTASH
    MOTASH --- ---
    začíná se mi již znatelně sjíždět plášť na zadním kole, tak pomalu začínám vybírat.

    původní tam byl tenhle: https://www.spoke.cz/maxxis-rekon-exo-tr/?v=10824-12620 (27,5 x 2,6)
    moc plášťů jsem nevystřídal, tak nemám moc srovnání, ale jezdilo se mi na něm dobře, akorát bych rád něco trvanlivějšího. jestli něco takovýho je:)

    má smysl koukat po pláštích určených na elektro (což předpokládám by mělo značit zvýšenou odolnost) nebo je to jen marketing?

    máte někdo nějakej tip na osvědčenej typ?

    mě se na netu líbí třeba tenhle, ale fakt se v tom moc neorientuju
    Schwalbe Eddy Current Rear Evolution Addix Soft Super Gravity
    https://www.spoke.cz/schwalbe-eddy-current-rear-evolution-addix-soft-super-gravity/?v=10824-12620

    samozřejmě bych chtěl to, co asi neexistuje - univerzál.
    Jezdim tak půl trasy po asfaltu a zpevněnejch cestách, pak z kopce po neudržovanejch lesních cestách -hlína, kamení, listí, jehličí, kořeny - prostě všechno na čem to ustřeluje ... vyloženej down nebo enduro ale ne.
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    Ahoj, budu si kupovat BT500 a kdyby se našli další 3 budeme mít velkou slevu:

    https://www.alza.cz/sport/bluetouch-bt500-d5484841.htm?o=1
    VINC
    VINC --- ---
    primárně mi vlastně nešlo o to postavit si elektrokolo, ale motoro pro domácí trenažer/generátor. Ale pokud by se to dalo použít i na moje kolo bylo by to samo plus. Takže pak bych měl preference: zadní kolo, abych mohl měnit mezi normálním kolem a elektrickým kolem. výkon nemusí být moc 250W-300W, potřeboval bych zvýšit můj dojezd, teoreticky by stačila docela malá výpomoc. Navíc pokud bych to chtěl použít jako generátor, tak by asi větší výkon nepřicházel v úvahu???
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    VINC: Bafang, JB
    250, 750,1000 W si můžeš vybrat..
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    SN0008102070570: presne ..
    A proto sem tohle auditko taky zaradil do urovne poloodborná - abychom si tady vymenovali svoje znalosti a uhly pohledu lidi, který s nima maj co do činění - prodejci, stavěči, uživatelé a ne jen totálně neplodný hejty od lidi, ktery ekola serou už jen proto, že existujou.. Na to tady máme např. bike-forum aspol...

    btw: dneska, když sem jel po svým oblíbeným trailu (na klasickým trailovým fullu bez baterky) a cumel pres riditka na od motorky-krosky rozrytej singtrail, taxem si v duchu říkal, že za každýho terenního motorkáře, kterej přejde z těhle laďákama a výkonem přebuzenejch ropáckejch sviní na e-fulla, rád zapálím virtuální svíčku, ať se jim daří...

    Chápu, že spoustu klasických bikerů serou na trailech e-bikeři, ale všichni se asi shodnem, že e-full je mnohem menší zlo než uřvaná benzínová mašina s drapákama a xnásobně vyšším výkonem a krouťákem..
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    SN0008102070570: když myslíš, vyvracet ti to nebudu .. já jen vím, že:
    - získat BOSCH motor je i pro velkovýrobce v ČR trochu problém, protože BOSCH ho nedává každýmu (v ČR by si "vyrobce" ekol s BOSCHEM spočítal na prstech jedný ruky)
    - každej BOSCH motor je z výroby přidruženej k přesnýmu rámu, velikosti kol a převodům danýho kola.. Motor od BOSCHe jsem párkrát reklamoval a pokaždý chtěli v BOSCHI v Německu znát výrobce, model, číslo rámu, velikost kol, počet převodů a rozsah zubů jak na převodníku, tak na kazetě..
    - navíc pro BOSCHe (a další střeďáky typu SHIMANO STePs, YAMAHA PW/PWX, BAFANG MAXDRIVE atd) musíš mít přímo udělanej rám - tj. dole místo klasickýho šlapáku mít kapličku pro uchycení danýho motoru (i když nepochybuju, že číńan ti dneska takovej rám svaří a pošle, resp. nenastříkanej rám nějaký BOSCH powered značky v noci hodí přes plot a pošle zadax do Evropy :)

    Toliko na okraj, obrázek ať si každej sestaví sám.. Každopádně kdyby někdo postavil vlastní dyi BOSCH ebike, tak má u mě flašku kvalitního rumu, kterou mu osobně přivezu a v pokleku ho nazvu Velkým Vezírem.. :D

    Shrnuto - ty ekola bastlíš, já prodávám hotový .. a každej víme svý
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    SN0008102070570: " poohlížet se po středových motorech Bafang, Bosh atd." .. to jako jen motor nebo celý kolo od nějakýho výrobce, co dělá kola s Boschem?
    Mám pocit (kterej hraničí s jistotou), že samotnej Bosch ti nikdo neprodá..
    VINC
    VINC --- ---
    SN0008102070570: něco málo jsem našel na aliexpresu, ale nevim jak moc se tomu dá věřit. našel jsem i hezký motory s baterií, co se ovládá bezdrátově, ale to se asi dělá jen do předního kola. Asi nezbejvá než to risknout a pak to nějak zbastlit :)
    VINC
    VINC --- ---
    shánim motor do zadního kola za rozumné peníze. Poradíte, kde koupit? Chci si doma postavit kolo/generátor :) Klidně bych koupil i bazarovej, ale zase tolik tomu nerozumim a nevim na co si dávat bacha...
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    SN0008102070570: Jak dlouho ti trvá než proclíš díly nad 20EUR? Nebo máš na to nějaký jiný řešení? Já bych taky potřeboval pár dílů , v evropě téměř nic na 20x4" nekoupíš..
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    SN0008102070570: jsi spis mensina, ale jako mainstreamovy prodejce nerikam ze tuhle cestu nechapu..
    A pripadna zaruka/reklamace na motor - cinan funguje rychle a flexibilne?
    ADAM
    ADAM --- ---
    MAESTRO_007:
    MOTASH:
    prave to byla ta myslenka. vim, ze silny motor nevyuziju. staci malicka pomoc. nejvic by se mi libilo nejake Kenevo SL (s malym motorem), ale to (zatim) neexistuje...

    kde budu jezdit?
    1. teleport na hvizdenec (mam cca 30km od baraku. => rychleji se tam dostat, vickart vyjet nahoru)
    2. budu nekolikrat za rok ve Finale ligure. shuttly nahoru jsou otrava (musis se domlouvat, cekat, platit). takze pekne v klidu nahoru "za svy" na ebajku mi dava mnohem vetsi smysl.
    3. rodice bydli v jesenikach, takze kouty kdyz nejezdi lanovka, serak, ten smrk co jsi mi vedle nedavno radil...

    kenevo je bozi, ale motor zbytecne silnej, 2x waty by mi rozhodne stacilo. asi si fakt pockam na neco jako (treba) bude Kenevo SL.
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    ADAM: sice jsem radil sjezdaka, ale kdyz nad tim premyslim tak ja bych ho nechtel a koupil bych si to lehke enduro :-) viz. MOTASH. je to proste jiny level jezdeni, ovladatelnosti atd.

    navic kdyz nejezdis na lanovku tak kde na tom sjezdakovi budes teda jezdit? vyuzijes ho?
    ?
    BATY
    BATY --- ---
    MINER: Ale jak je to kolo lehký, tak si ani nevšimneš, že se ti to vypnulo. Vytáhne tě to na tu 30ku a pak to přestane pomáhat, ale udržet někde na asfaltu na rovině tuhle rychlost už je pohoda. Poslal jsem manželku rozrážet vítr dopředu. Koukám, že už jedeme asi 33, tak si najedu vedle ní a říkám jí: "Víš, že už ti to teď nepomáhá..." A ona: "Aha...". Ani si toho nevšimneš, když ten motor vypne. Na horáku s boschem, co jsem měl na chvilku půjčený od kamaráda, který s tím právě tahá ty vozejky, tak tam, když se ti ta pomoc vypne, tak to je pocit, jak když si začal brzdit :)
    BATY
    BATY --- ---
    MINER: Snaží se to být co nejlehčí a prostě to dává na maximální přípomoc 2x tolik wattů, co dáváš ty. Asi to není kolo na tahání 30kg vozíků s 2 dětma :) Ale je to přesně to, co jsme chtěli...
    MINER
    MINER --- ---
    BATY: jak se to chová s porovnáním s Bosch? Je to podobnej koncept, který ti umožní valit co nejrychleji nebo je to spíš asistence nebo je to spíš jako https://www.focus-bikes.com/gb_en/bikes/e-road/paralane2 který se snaží být co nejlehčí a jen lehce asistovat do kopců?
    MOTASH
    MOTASH --- ---
    ADAM: No, já si na jaře pořídil tohle https://www.kursport.cz/giant-full-e-1-5-pro-2018-black-blue-l , s tema tvejma asi neni uplne porovnatelny, ale jeden postreh po pár mesících ježdění: vybíral jsem neco s co nejsilnějším motorem - a na takový to lítání je to super. Ale když už teď jezdím pravidelněji, zjistil jsem, že ty dva (z pěti) nejvyšší stupně přípomoci skoro nepotřebuju.
    Jezdim cca 20 km do kopce (převýšení asi 800m) ze začátku po rovině a mírný kopec bez přípomoci a pod kopcem dám eco a s tím vyjedu až nahoru. Tam jsem dost utahanej, tak přepnu o trochu vějš a pojezdím si nahoře abych si odpočinul a pak lesem dolů. Vracím se s cca 60% baterky.
    Takže teď bych už vybíral radši něco slabšího a lehčího.
    BATY
    BATY --- ---
    BATY: Světla jsou napájená z baterie pro pohon, což je fajn, že člověk nemusí řešit baterky. Tohle Vado SL bez E jako Equipment - blatníky nosiče atd. má to zadní světlo vzadu na sedle. Zajímalo by mě, jak mají to napájení vyřešený. Nevidím žádný kabel...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam