• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEEElektrokola
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    nedokáže někdo identifikovat rozdíl mezi těmito dvěma koly? kromě barvy :-) cena je rozdílná, popis naprosto totožný, pokud jsem správně koukal.

    Elektrokolo Specialized LEVO HT 29 NB STRMGRY/RKTRED
    Elektrokolo Specialized LEVO HT 29 NB STRMGRY/RKTRED
    https://www.velo-centrum.cz/eshop-237853-elektrokolo-specialized-levo-ht-29-nb-strmgryrktred.html

    Elektrokolo Specialized LEVO HT 29 blk
    Elektrokolo Specialized LEVO HT 29 blk
    https://www.velo-centrum.cz/eshop-237292-elektrokolo-specialized-levo-ht-29-blk.html
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    ECHELON: namatkou - https://apache-bike.cz/cs/katalog/produkt/2021-tuwan-mx3

    - na to co pises staci bohate - dostatečně silnej středovej motor MaxDrive, velká baterka, komponenty na nenáročný použití co popisuješ imho dostatečný. No s Bafangem si pohraješ asi víc než s Boschem nebo Shimanem - dá se tam docela i hrabat v servisním menu nastavení motoru, ale osobně bych se na to vykašlal.. :-)

    Otázkou co v tyhle dobe vůbec seženeš, sklady výrobců prázdný, stojany prodejců už dost vybraný.. (a to nás ještě ani neotevřeli)
    BLULAJTA
    BLULAJTA --- ---
    ECHELON: Každej bude mít 100 názorů a rad, já bych šel ovšem určitě do celopéra, pokud lesní cesta...a tam za 50tis. nevím, nevím... IMHO super poměr cena-výkon je tady ta Merida...ale to je větší budget mno...
    https://www.mojekolo.cz/merida-eone-twenty-500-metallic-green-l-19-5/?gclid=CjwKCAjwhMmEBhBwEiwAXwFoEW7fGP39ESlecSrRkJH1kXZpJYCmABpGrOSLQRQxa0x85a688nz0uhoC-o0QAvD_BwE
    ECHELON
    ECHELON --- ---
    Chci si koupit elektrokolo a nevím jaký. Omlouvám se, jestli je to 1001. příspěvek na stejné téma.

    Co od něho chci:
    Abych ze své chatky dojel na místo vzdálené cca 25 km se 700m převýšením a zpátky. Asfaltka + dobře sjízdné polní a lesní cesty.
    Aby se na něm pohodlně sedělo. Nechci trhat žádný rychlostní rekordy.
    Rád si hraju s motory a elektronikou, takže je pro mě velké plus, když bude ze snadno modifikovaných standardních komponent (které se dají eventuálně nahradit za nelegální čínské mody :))

    Kolům vůbec nerozumím, takže ani nevím, jestli má pro mě nějaký smysl utrácet peníze za lepší přehazovačku, lepší diskové brzdy, kolik mám chtít převodů a podobně. A je mi jasné, že jakmile začnu zkoumat parametry kol, tak se upnu k nějakému parameteru, který nakonec bude úplně zbytečný.

    Budget tak 50000 Kč. Máte nějaké tipy? Za jakoukoliv radu bych byl velmi vděčný.
    STILL_PRIMITIVE
    STILL_PRIMITIVE --- ---
    MARASAN: Dík, to jsem zaregistroval, bohužel to teď nemaj a nikde se mi nepodařilo najít cenu :(
    STILL_PRIMITIVE
    STILL_PRIMITIVE --- ---
    Poradíte mi prosimvás? Jak nejlevnějc upgradovat obyč. kolo na elektro kolo? Stačí počítám zaplíct zadní kolo na nějakej Bafang nebo tak něco, koupit baterku a natáhnout nějaký dráty od motoru na řidítka... potřebuju pro manželku upravit kolo co má (trekking 3x8 rychlostí) aby mohla odvízt jedno dítě na sedaččce a druhý táhnout na tyči do kopce, slovy jednoho, od Poštovky na Cibulku... mělo bejt jen pomocná síla a todlecto... není potřeba baterka aby to jelo jako asistent 80km. Hlavně to bude jen na přechodnou dobu, proto nechcem nic extra.

    Nemáte tipy na řešení?

    Díky!
    ENDER
    ENDER --- ---
    Mam takovej problem, sehnal jsem kolo z druhy ruky Wisper 905se nevim kde je problem.
    Chova se to tak, ze kdyz dam baterii na kolo (plne nabitou) a dokud jede bez zateze, motor se roztoci. Jakmile si na kolo sednu a chci se rozjet, citim jak na chvilicku zabere a pak vse zhasne. Baterie se jevi jako prazdna (po stisku tlacitka, ktere zobrazuje nabiti se nic nerozsviti), kdyz dam baterii z kola ven po stisku tlacitka se zobrazenim dobiti se ukaze 100%. Pokud to rozjedu se zapojenou nabijeckou do baterie, kolo naprazdno bez zateze jede (nabijecka dava 42V 3A).

    Kdyz jsem na balancovacim kabelu meril jednotlivy clanky, maji 4.2V az na 2, kdy jeden po nabiti ukazuje 3,74 a druhy 3,9V. Je mozny, ze ty 2 clanky jsou tuhy a jakmile jde motor do zateze, nejakej cut-off odpoji baterii?

    Jde mi o to, jestli je v haji kolo nebo baterie, protoze bych koupil na aliexpressu nejaky clanky za par tisic a spajel to dohromady...
    BATY
    BATY --- ---
    Tak u toho Spešlu to není asi nic složitýho, povolíš tři šrouby, vypadne motor, vytáhneš baterku a je to... Ale, že bych to chtěl dělat na dovolené každý den a nechávat polorozebraný kolo někde v hotelové lyžárně, to asi ne :)
    Každopádně, jak jsem psal, vždycky si beru kolo na pokoj a zatím jsem s tím neměl problém. Vždycky teda šlo o silničku, která je tak maximálně zaprášená, ne nějaký enduro s 15kg bahna na sobě :)
    ZOIDBERG
    ZOIDBERG --- ---
    Bohužel, dělám kamarádce asistenta při nákupu e-biku. Bohužel do toho nechce dát tolik peněz, kolik by bylo vhodné. Říkal jsem ať bere slušného výrobce, vzduchovou vidlici, pevné osy, brzdy solidní střední třídy, řazení totéž, nejraději nová Deore 1x11 nebo 1x12... a co myslíte že si myslí, že ji bude stačit? Leader Fox s Bafangem za cca 40 000. Tak ať si pak stěžuje.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    PANASONIC systém to samý - když chceš vyndat baterku, vyndej rovnou i motor.. :-)

    Jen sem v duchu nevěřícně kroutil hlavou, když mi to maník při mým mystery shoppingu u konkurence vyprávěl.. (mimo jiné v prodejně, kde normálně prodávaj cihly a obklady! 8)
    Resp. na dotaz - "a co když potřebuju vyměnit baterii?" tuším u Kellyse s Panasonicem přišla odpověd - "kolo vemem a pošleme to dodavateli .. jóo pane, takhle to nejspíš časem bude u všech, protože ty baterie se vyndáváním ničí, takže všichni výrobci je časem budou mít napevno.."
    No a po tomhle vpravdě ultimátním argumentu jsem poděkoval a zrychleně vypadnul ven na ulici, abych se mu nezačal smát do xychtu..
    BATY
    BATY --- ---
    KURE: To je pro manželku, ona má asi 52kg, tak aby to na ní nebylo těžký :)
    KURE
    KURE --- ---
    BATY: ok, to je husty :) a teda ta váha je mazec.
    BATY
    BATY --- ---
    KURE: Tak vyndat jde, ale musíš vyndat motor. To asi kvůli každému nabíjení dělat nebudu...

    toto: https://www.specialized.com/.../turbo-vado-sl-5-0/p/154893?color=263667-154893&searchText=93920-3002
    KURE
    KURE --- ---
    BATY: ta baterka nejde vyndat? co to je za kolo?
    BATY
    BATY --- ---
    Ale zatim, co jsem kde byl s kolem, tak jsem ho měl vždy na pokoji vedle postele :)
    BATY
    BATY --- ---
    No u našeho kola by se musel vyndat motor, takže si na pokoj nic brát nejde, leda celé kolo :o)
    Hm, to mě nenapadlo :)
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    MAESTRO_007: bavim se o Boschi a Brose, predpokladam, ze ostatni firmy to maji stejne :)
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    ZOIDBERG: akumulator ma na sobe zezadu uplne stejnou zdirku jako je na ramu, behem par sekund akumulator vydelas z ramu a vezmes ho sebou na pokoj, kde ho nabijes stejnou nabijeckou
    ZOIDBERG
    ZOIDBERG --- ---
    Mám zřejmě stupidní dotaz: nová elektrokola mají skoro bez výjimky akumulátory zabudované v rámu, a nabíjecí zdířka je v rámu pod ním. Jak se to řeší, když není zásuvka v dosahu (typicky někde na dovolené v hotelu, kde kolo zůstane v kolárně a akumulátor se vezme na pokoj nabít)? Dá se k akumulátoru koupit nějaká redukce?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam