MINER: to jde myslim jen do urcite miry, ten motor je naprogramovanej i na pocet zubu vepredu i v zadu .. a stejne je to max. donuti radit misto naposledni dva na posledni tri .. kazete to prodlouzi zivotnost jen trochu, driv nebo pozdejs si je sjedou stejne..
Docela se mi libi pristup napr. americkýho Treku, kterej jsme tam jednou meli na servisu a kterej mel vzadu kazetu tusim SRAM EX1 s 8 pastorkama .. ty pastorky jsou oproti 12 kovym podstatně tlustší (stejně tak i články řetězu) a maj víc "masa", takže výdrž by měla být větší..
Ona defacto 12ková kazeta u silných střeďáků postrádá smysl a naopak začíná bejt spíš kontraproduktivní, protože valná část uživatelů drahých ebiků jsou promiňtemitenvýraz "cyklistický vemena", který si koupí fulla se 160mm zdvihama kvůli pohodlíčku, vrazí do něj deblokační čip a kazetu prakticky nevyužívaj, páč maximální terén je pro ně stejně lesní cesta, rozbitá polňačka ev. kamenitá cesta v Alpách a v kopcích tam stejně vrazí SPORT nebo TURBO, protože 625Wh baterka, že..
SRAM EX1 Review: 8-gear drivetrain for E-MTBs | E-MOUNTAINBIKE Magazinehttps://ebike-mtb.com/en/sram-ex1-review-8-gear-drivetrain-e-mtbs/Doplním aktuální postřeh - letos jsme e-fullu s cenovkou pres 100k prodali snad nejvíc za celou naší historii. (a to ještě sezóna ani pořádně nezačala) ..Coz podle me potvrzuje aktuální vývoj u e-biků, že původně se začínalo na e-krosech, pak zjistili, ze kupovat e-kross je blbost, páč je na lesní cestě nepohodlnej a méně bezpečnej, takže dneska si i běženej cykloneumětel (když na to má) koupí e-fulla se zdvihem 120-130, ale i 170/170mm, ale bohužel ne kvůli zdolávání výzev v trailcentrech (kde je povětšinou nechtějí) nebo v náročným enduro terénu, ale kvůli pohodlíčku na rozbitých cestách na Šumavě, Jizerkách nebo na Třeboňsku..
A jelikož to jsou pořád vesměs klasický turistický buřti, tak na toho hustokrutopřísnýho fulla 170/170, co má vepředu FOX 38 a vzadu pružinu s expanskou, chtěj : STOJÁNEK, BLATNÍKY, ROHY a nezřídka NOSIČ na brašny..
Asi si to začnu fotit, jak jsou občas schopny toho jinak docela pěknýho fulla (děláme KTM a CANNONDALE) schopný vizálně dokurvit.. :-(