• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEEElektrokola
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    MAESTRO_007: ok díky. Z výroby byl na pc nastaven obvod kola 2630mm. Já to měřil a vyšlo mi to na 2600 tak jsem to upravil a necham to teda a budu verit cyklocomputeru.
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    CHEWBACCA: nejpřesnější způsob je magnet v kole, měření počtu otáček a správně zadaný obvod kola v cyklocomputeru. Což splňuje tvůj Bosch. Vše přes GPS/staelity je nepřesné, používají to možná tak někde ve formuli a podobných hi-tech, ale to je trochu jiný level GPS zařízení. I Garmin pro lepší přesnost prodává magnet a čidlo do předního kola.
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    zeptam se jakej nejlepsi nastroj, kombinace nastroju je uplne nejpresnejsi na mereni aktualni/avg rychlosti? jestli

    pouzivam stravu, mifit app pres hodinky, slapetto a ten pc na ekole, a vse se tak podobne s rozdilem 0,5km/h shoduje krom stravy, ktera ukazuje cca jak aktual tak avg rychlost o 2 az 3 km mín. Vse jede pres mobil a data takze bych cekal podobne udaje. Vetsina tech apek krome stravy se shoduje i s tim PC na kole, kterej to bere klasicky pres tachometr. Ve forech pry pisou ze i ten bosch motor/pc ukazuje o 2-3 km/h víc nez je skutečnost.

    popripade je nejaky jednoduchy zpusob jak si zmerit rychlost...napr znat nejaky usek napr. 5km a stopnout si to?
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    ONASYS: diky za doplneni :-)
    ONASYS
    ONASYS --- ---
    PSYSBEE: nene AKUMO začínal jako prodejce a dovozce šicích strojů z Číny, které si brandovali. Epizoda s elektroskutry byli dost provar. btw majitel má přezdívku švadlenka
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Čirou náhodou.
    Nemáte někdo návod k nastavení tohohle lcd?
    DEVIL
    DEVIL --- ---
    CHEWBACCA: chapu. vis co, ja ti ten bosch jen zavidim, protoze sem se mel moznost se projet na kole znacky trek u myho kamose a uplne sem se do toho kola s bosch motorem zamiloval. jenze tady prodavaj jeho verzi trek za 6500 dolaru a na to sem moc skoupej vyflaznout takovou ranu za kolo. koupil sem si teda bafang kit a zmutoval moje 14 let stary kolo za 1500 dolaru i s baterkou. ale bafang holt neni bosch no... kdyby se dal ten bosch s vnitrnostma koupit nekde na nakym webu a ne jen objednat pochybnou krabici s motorem z turecka na ebayi....
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    PSYSBEE: a zvonek?

    Ted jeden znamej prohlasil peknou vetu "Jakmile na kolo za sto tisic namontujes zvonek, mas z nej hned kolo jen za padesat."
    BATY
    BATY --- ---
    PSYSBEE: Lidi bez helmy a nebo s rohama na fullu ani nezdravím ;)
    BANKMACK
    BANKMACK --- ---
    PSYSBEE: ano, není nad rohovou brašnu Sport Arsenal na Cannondalu :-D
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    MAESTRO_007: dik za potvrzení .. jinak my se to poslední dobou snažíme lidem i trochu rozmlouvat, ze ta poslední generace motorů se proti tomu uz zacina trochu bránit, že to může mít potenciálně i vliv na uznání ev. reklamace motoru ze strany BOSCHe, páč ta jejich diagnostika se taky vyvíjí a jednou na to očipovaní přijdou a celkově ať neblbnou a naučí s těma 25kph žít.. :-)

    Já osobně bych teda uvítal zvýšení max. rychlosti přípomoci v EU na 30kph jako to maj ve Státech - pivo by chutnalo furt stejně, žádnej hromadnej nárůst sebevražd a vražd na e-bicích vlivem o 5kph vyšší přípomoci imho nenastal a naopak by razantně ubylo těhle pokoutnejch čiptuningů, páč 30kmh už se "celkem dá".. :-)
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    MINER: to jde myslim jen do urcite miry, ten motor je naprogramovanej i na pocet zubu vepredu i v zadu .. a stejne je to max. donuti radit misto naposledni dva na posledni tri .. kazete to prodlouzi zivotnost jen trochu, driv nebo pozdejs si je sjedou stejne..

    Docela se mi libi pristup napr. americkýho Treku, kterej jsme tam jednou meli na servisu a kterej mel vzadu kazetu tusim SRAM EX1 s 8 pastorkama .. ty pastorky jsou oproti 12 kovym podstatně tlustší (stejně tak i články řetězu) a maj víc "masa", takže výdrž by měla být větší..
    Ona defacto 12ková kazeta u silných střeďáků postrádá smysl a naopak začíná bejt spíš kontraproduktivní, protože valná část uživatelů drahých ebiků jsou promiňtemitenvýraz "cyklistický vemena", který si koupí fulla se 160mm zdvihama kvůli pohodlíčku, vrazí do něj deblokační čip a kazetu prakticky nevyužívaj, páč maximální terén je pro ně stejně lesní cesta, rozbitá polňačka ev. kamenitá cesta v Alpách a v kopcích tam stejně vrazí SPORT nebo TURBO, protože 625Wh baterka, že..
    SRAM EX1 Review: 8-gear drivetrain for E-MTBs | E-MOUNTAINBIKE Magazine
    https://ebike-mtb.com/en/sram-ex1-review-8-gear-drivetrain-e-mtbs/

    Doplním aktuální postřeh - letos jsme e-fullu s cenovkou pres 100k prodali snad nejvíc za celou naší historii. (a to ještě sezóna ani pořádně nezačala) ..Coz podle me potvrzuje aktuální vývoj u e-biků, že původně se začínalo na e-krosech, pak zjistili, ze kupovat e-kross je blbost, páč je na lesní cestě nepohodlnej a méně bezpečnej, takže dneska si i běženej cykloneumětel (když na to má) koupí e-fulla se zdvihem 120-130, ale i 170/170mm, ale bohužel ne kvůli zdolávání výzev v trailcentrech (kde je povětšinou nechtějí) nebo v náročným enduro terénu, ale kvůli pohodlíčku na rozbitých cestách na Šumavě, Jizerkách nebo na Třeboňsku..
    A jelikož to jsou pořád vesměs klasický turistický buřti, tak na toho hustokrutopřísnýho fulla 170/170, co má vepředu FOX 38 a vzadu pružinu s expanskou, chtěj : STOJÁNEK, BLATNÍKY, ROHY a nezřídka NOSIČ na brašny..

    Asi si to začnu fotit, jak jsou občas schopny toho jinak docela pěknýho fulla (děláme KTM a CANNONDALE) schopný vizálně dokurvit.. :-(
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    PSYSBEE: taky trochu dělám v oboru tak jsem to prověřil a máš pravdu..Akumo normálně montuje chip (peartune) a říká tomu softwarová úprava :-) nic oficiálního to není a akorát spoléhají že na to Bosch nepřijde a záruku nezruší. Jsou i případy kdy lidí chip měnili třeba 5x protože nefungoval :-)
    MINER
    MINER --- ---
    PSYSBEE: těm borcum se sjetými převodníky se dá doporučit, ať vymění přední tác za větší…
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    PSYSBEE: moc díky za hlubší odbornější pohled.
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    PSYSBEE: já tomu uplně taky nevěřim. ted sem se ještě dozvěděl od kámoše co pročítal fora, že ten novej bosch, resp. ten jejich počítač měří o 2-3km/h v průměru vyšší rychlost než je realná, takže budu řešit snížení toho obvodu kola a myslím, že o ty tři km to bude dostačující to nyvýšení rychlosti a na nějaky softwarový zásah se radši vykašlu.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    CHEWBACCA: delam v oboru, takze vidim trochu pod poklicku.. Nerikam, ze se nemuzu mylit a ze AKUMO to opravdu dela ciste softwarovou upravou a ze to dela ve spolupráci s BOSCHem, ale osobne mi to neprijde moc pravdepodobne..

    PSYSBEE: jeste doplnim dve veci :

    1) samotná uprava legální stále je a pokud by si s tím jezdil POUZE mimo veřejný komunikace, pak vše OK. Jakmile vjedeš na veřejnou komunikaci, uz to ok není.

    2) tahle uprava ssebou zacla prinaset i dalsi negativni jev - lidi s takhle odblokovanyma kolama prestavaji radit a prakticky pouzivaji jeden, maximalne dva, nejmensi (nejrychlejší) pastorky..
    Takže bězny jevem posledni doby se stava ze po tisici kilometrech se u nas objevi zakaznik s drahym elektrem (zpravidla Boschem CX 4. gen) na servise s tím "ze mu to v zadu preskakuje v tahu" .. a kdyz pak v zapeti mu mechanik oznámí, ze má totalne sjetej nejmensi pastorek, protoze neradi a furt jezdi plnej knedlik na nejtezsí převod a ze nova 12kova kazeta bude za dva litry, tak nasleduje nasrani a zpovykany obvinovani, ze on za to nemuze, ze to neni mozny, ze nic platit nebude a ze je to na reklamaci..

    No vzhledem k tomu, kdo si dneska kupuje elektrokla - tj. ve valny vetsine lidi, co ke klasicky cyklistice nemeli nikdy vztah a co si rovnou koupi drahyho e-bika v plný palbě, páč "na to mám" a rovnou s čipem, at to po ty cyklostezce letí - tak se neni cemu divit a clovek si rika, ze v tomhle se cyklistika trochu v prdel obraci..
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    PSYSBEE: díky za hlubší analýzu.
    BATY
    BATY --- ---
    CHEWBACCA: To měříme na garminu, ne na kole...
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    MAESTRO_007: bohuzel si to nemyslim .. Pisou sice ze je to softwarově a ze tam je nejaka certifikace CE, ROHS (vysvětlím dále) .. cimz se snazi vzbudit zdání legálnosti a posvecenosti snad i samotným výrobcem?? .. ale dle mého je to prostě montáž hardwarového čipu, kterej softwarově :-) přemostí omezení 25km v řídící jednotce a ty muzes uhanet dvojnasobnou ychlosti..
    Myslím, ze Akumo pouziva (nebo používal) tyhle čipy - https://www.pear-control.com/peartune-mso-bosch
    ..
    AKUMO zacinal jako prodejce elektroskutru (odkud se díky kvalitnímu marketingu a obrovskýmu kapitálovýmu zázemí vypracovali na největší prodejce elektrokol v ČR) ale jsou to porad trochu šíbři, takže bych si o nějakým oficiálním posvěcení ze strany BOSCHe nedelal iluze..

    Oficiální stanovisko BOSCHe je stále stejné - V zemích kde to legislativa umožňuje máš možnost si koupit odblokovanou verzi motoru do 45km (speed pedelec verze), ale to kolo pak má blinkry a malou SPZku a kde to legislativa naplno neumožňuje, tak tam je jediná legální možnost klasickej motor s omezením do 25kmh a jak už jsi sám psal, tak výrobce se pořád snaží aby ty čipy nefungovaly, což u poslední generace se jim už trochu daří, ale myslím, že i tam se to pořád dá tím čipem ojebat.. (byť je to už trochu složitější)
    ---
    Doplnění k začátku:
    Zkratky CE a RoHS jsou defacto jen certifikáty, že ten bazmek co ti tam daj je legislativně a zdravotně v pořádku, ale s nějakým posvěcením výrobcem motoru nemaj absolutně nic společnýho.

    CE - Označení CE dokládá, že výrobek byl posouzen před uvedením na trh Evropského hospodářského prostoru a splňuje legislativní požadavky EU – tzn. že výrobce ověřil/nechal ověřit oznámeným subjektem, že výrobek splňuje všechny příslušné základní požadavky z příslušné směrnice.

    ROHS - RoHS je zkratka, vycházející ze Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/65/EU ze dne 8. června 2011, o omezení používání některých nebezpečných látek v elektrických a elektronických zařízeních.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam