• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEEElektrokola
    Klub na výměnu zkušeností či (konstruktivních) názorů o tomhle čím dál rychleji se rozvíjejícícm odvětví cykloprůmyslu.

    VZHLEDEM K SITUACI VEDLE V KLUBU SLUŠNÉ HEJTY POVOLENY, CO BUDE ZA ČAROU SMÁZNU
    rozbalit záhlaví
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    MAESTRO_007: dik za potvrzení .. jinak my se to poslední dobou snažíme lidem i trochu rozmlouvat, ze ta poslední generace motorů se proti tomu uz zacina trochu bránit, že to může mít potenciálně i vliv na uznání ev. reklamace motoru ze strany BOSCHe, páč ta jejich diagnostika se taky vyvíjí a jednou na to očipovaní přijdou a celkově ať neblbnou a naučí s těma 25kph žít.. :-)

    Já osobně bych teda uvítal zvýšení max. rychlosti přípomoci v EU na 30kph jako to maj ve Státech - pivo by chutnalo furt stejně, žádnej hromadnej nárůst sebevražd a vražd na e-bicích vlivem o 5kph vyšší přípomoci imho nenastal a naopak by razantně ubylo těhle pokoutnejch čiptuningů, páč 30kmh už se "celkem dá".. :-)
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    PSYSBEE: taky trochu dělám v oboru tak jsem to prověřil a máš pravdu..Akumo normálně montuje chip (peartune) a říká tomu softwarová úprava :-) nic oficiálního to není a akorát spoléhají že na to Bosch nepřijde a záruku nezruší. Jsou i případy kdy lidí chip měnili třeba 5x protože nefungoval :-)
    MINER
    MINER --- ---
    PSYSBEE: těm borcum se sjetými převodníky se dá doporučit, ať vymění přední tác za větší…
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    PSYSBEE: moc díky za hlubší odbornější pohled.
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    PSYSBEE: já tomu uplně taky nevěřim. ted sem se ještě dozvěděl od kámoše co pročítal fora, že ten novej bosch, resp. ten jejich počítač měří o 2-3km/h v průměru vyšší rychlost než je realná, takže budu řešit snížení toho obvodu kola a myslím, že o ty tři km to bude dostačující to nyvýšení rychlosti a na nějaky softwarový zásah se radši vykašlu.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    CHEWBACCA: delam v oboru, takze vidim trochu pod poklicku.. Nerikam, ze se nemuzu mylit a ze AKUMO to opravdu dela ciste softwarovou upravou a ze to dela ve spolupráci s BOSCHem, ale osobne mi to neprijde moc pravdepodobne..

    PSYSBEE: jeste doplnim dve veci :

    1) samotná uprava legální stále je a pokud by si s tím jezdil POUZE mimo veřejný komunikace, pak vše OK. Jakmile vjedeš na veřejnou komunikaci, uz to ok není.

    2) tahle uprava ssebou zacla prinaset i dalsi negativni jev - lidi s takhle odblokovanyma kolama prestavaji radit a prakticky pouzivaji jeden, maximalne dva, nejmensi (nejrychlejší) pastorky..
    Takže bězny jevem posledni doby se stava ze po tisici kilometrech se u nas objevi zakaznik s drahym elektrem (zpravidla Boschem CX 4. gen) na servise s tím "ze mu to v zadu preskakuje v tahu" .. a kdyz pak v zapeti mu mechanik oznámí, ze má totalne sjetej nejmensi pastorek, protoze neradi a furt jezdi plnej knedlik na nejtezsí převod a ze nova 12kova kazeta bude za dva litry, tak nasleduje nasrani a zpovykany obvinovani, ze on za to nemuze, ze to neni mozny, ze nic platit nebude a ze je to na reklamaci..

    No vzhledem k tomu, kdo si dneska kupuje elektrokla - tj. ve valny vetsine lidi, co ke klasicky cyklistice nemeli nikdy vztah a co si rovnou koupi drahyho e-bika v plný palbě, páč "na to mám" a rovnou s čipem, at to po ty cyklostezce letí - tak se neni cemu divit a clovek si rika, ze v tomhle se cyklistika trochu v prdel obraci..
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    PSYSBEE: díky za hlubší analýzu.
    BATY
    BATY --- ---
    CHEWBACCA: To měříme na garminu, ne na kole...
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    MAESTRO_007: bohuzel si to nemyslim .. Pisou sice ze je to softwarově a ze tam je nejaka certifikace CE, ROHS (vysvětlím dále) .. cimz se snazi vzbudit zdání legálnosti a posvecenosti snad i samotným výrobcem?? .. ale dle mého je to prostě montáž hardwarového čipu, kterej softwarově :-) přemostí omezení 25km v řídící jednotce a ty muzes uhanet dvojnasobnou ychlosti..
    Myslím, ze Akumo pouziva (nebo používal) tyhle čipy - https://www.pear-control.com/peartune-mso-bosch
    ..
    AKUMO zacinal jako prodejce elektroskutru (odkud se díky kvalitnímu marketingu a obrovskýmu kapitálovýmu zázemí vypracovali na největší prodejce elektrokol v ČR) ale jsou to porad trochu šíbři, takže bych si o nějakým oficiálním posvěcení ze strany BOSCHe nedelal iluze..

    Oficiální stanovisko BOSCHe je stále stejné - V zemích kde to legislativa umožňuje máš možnost si koupit odblokovanou verzi motoru do 45km (speed pedelec verze), ale to kolo pak má blinkry a malou SPZku a kde to legislativa naplno neumožňuje, tak tam je jediná legální možnost klasickej motor s omezením do 25kmh a jak už jsi sám psal, tak výrobce se pořád snaží aby ty čipy nefungovaly, což u poslední generace se jim už trochu daří, ale myslím, že i tam se to pořád dá tím čipem ojebat.. (byť je to už trochu složitější)
    ---
    Doplnění k začátku:
    Zkratky CE a RoHS jsou defacto jen certifikáty, že ten bazmek co ti tam daj je legislativně a zdravotně v pořádku, ale s nějakým posvěcením výrobcem motoru nemaj absolutně nic společnýho.

    CE - Označení CE dokládá, že výrobek byl posouzen před uvedením na trh Evropského hospodářského prostoru a splňuje legislativní požadavky EU – tzn. že výrobce ověřil/nechal ověřit oznámeným subjektem, že výrobek splňuje všechny příslušné základní požadavky z příslušné směrnice.

    ROHS - RoHS je zkratka, vycházející ze Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/65/EU ze dne 8. června 2011, o omezení používání některých nebezpečných látek v elektrických a elektronických zařízeních.
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    MAESTRO_007: u kola za 100k+ bych ani do neceho neofiko nesel. tohle se mi zda dle popisu seriozni a odborne, lidi se mi ze si to muzes jednom tlacitkem i vypnout a zapnout, to se podle me bude delat pres mobil pres ofiko appku od bosche, tam vidim ze si muzes naatavit jakou chces maximalni rychlost podpory ale je to pro EU zamknuty max na tech 25km/h, bohuzel to dokazou az za ty dva mesice cca mi psali. Nicmene vcera sem dal dalsich 40km a zacinam se s tim kolem zzivat a docela me i bavi ze si clovek nad tech 25km/h zamaka. ALe ta moznost vypnuti a zapnuti je super, bez toho bych do toho nesel, clovek bude mit na vyber.
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    CHEWBACCA: jo aha, tak to jo. Tohle je nejspíš oficial úprava.
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    MAESTRO_007: už jsem to tu jednou dával, je to softwarově a za bosch chtějí 4,5K

    NAVÝŠENÍ RYCHLOSTI ELEKTROKOLA - 55 km/h | AKUMO.cz - Největší prodejce elektrokol
    https://www.akumo.cz/zrychleni-elektrokola-2
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    BATY: taky mi jde nastavit obvod kola a napadlo me jestli to timhle smerem nepujde tak trochu osulit, blbe je ze ti to pak rozhodi statistiky najetych km a rychlosti ne?
    BATY
    BATY --- ---
    PSYSBEE: Asi ano, Mahle...
    BATY
    BATY --- ---
    PSYSBEE: Já myslím, že na tom Vadu je něco jinýho, myslím, že se ta firma jmenuje od M, ale teď si nevzpomenu...
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    BATY: spešl je BROSE, na Boschi to takhle uplne nefunguje..
    BATY
    BATY --- ---
    Na manželky spešlu jde nastavit obvod kola 2000 mm (míň nejde) a pak to pomáhá alespoň do 30 kmh, bez nějakých zásahů...

    To už nám na to naše ježdění stačí ;)
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    CHEWBACCA: máš odkaz? Taky by mě to zajímalo, moc tomu u Bosche nevěřím :-)
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    CHEWBACCA: softwarově? kolik za to chtej?
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    DEVIL: to budu žít radši bez pocitu KINGA :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam