• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEEElektrokola
    Klub na výměnu zkušeností či (konstruktivních) názorů o tomhle čím dál rychleji se rozvíjejícícm odvětví cykloprůmyslu.

    VZHLEDEM K SITUACI VEDLE V KLUBU SLUŠNÉ HEJTY POVOLENY, CO BUDE ZA ČAROU SMÁZNU
    rozbalit záhlaví
    ONASYS
    ONASYS --- ---
    PSYSBEE: nene AKUMO začínal jako prodejce a dovozce šicích strojů z Číny, které si brandovali. Epizoda s elektroskutry byli dost provar. btw majitel má přezdívku švadlenka
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    PSYSBEE: taky trochu dělám v oboru tak jsem to prověřil a máš pravdu..Akumo normálně montuje chip (peartune) a říká tomu softwarová úprava :-) nic oficiálního to není a akorát spoléhají že na to Bosch nepřijde a záruku nezruší. Jsou i případy kdy lidí chip měnili třeba 5x protože nefungoval :-)
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    CHEWBACCA: delam v oboru, takze vidim trochu pod poklicku.. Nerikam, ze se nemuzu mylit a ze AKUMO to opravdu dela ciste softwarovou upravou a ze to dela ve spolupráci s BOSCHem, ale osobne mi to neprijde moc pravdepodobne..

    PSYSBEE: jeste doplnim dve veci :

    1) samotná uprava legální stále je a pokud by si s tím jezdil POUZE mimo veřejný komunikace, pak vše OK. Jakmile vjedeš na veřejnou komunikaci, uz to ok není.

    2) tahle uprava ssebou zacla prinaset i dalsi negativni jev - lidi s takhle odblokovanyma kolama prestavaji radit a prakticky pouzivaji jeden, maximalne dva, nejmensi (nejrychlejší) pastorky..
    Takže bězny jevem posledni doby se stava ze po tisici kilometrech se u nas objevi zakaznik s drahym elektrem (zpravidla Boschem CX 4. gen) na servise s tím "ze mu to v zadu preskakuje v tahu" .. a kdyz pak v zapeti mu mechanik oznámí, ze má totalne sjetej nejmensi pastorek, protoze neradi a furt jezdi plnej knedlik na nejtezsí převod a ze nova 12kova kazeta bude za dva litry, tak nasleduje nasrani a zpovykany obvinovani, ze on za to nemuze, ze to neni mozny, ze nic platit nebude a ze je to na reklamaci..

    No vzhledem k tomu, kdo si dneska kupuje elektrokla - tj. ve valny vetsine lidi, co ke klasicky cyklistice nemeli nikdy vztah a co si rovnou koupi drahyho e-bika v plný palbě, páč "na to mám" a rovnou s čipem, at to po ty cyklostezce letí - tak se neni cemu divit a clovek si rika, ze v tomhle se cyklistika trochu v prdel obraci..
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    PSYSBEE: díky za hlubší analýzu.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    MAESTRO_007: bohuzel si to nemyslim .. Pisou sice ze je to softwarově a ze tam je nejaka certifikace CE, ROHS (vysvětlím dále) .. cimz se snazi vzbudit zdání legálnosti a posvecenosti snad i samotným výrobcem?? .. ale dle mého je to prostě montáž hardwarového čipu, kterej softwarově :-) přemostí omezení 25km v řídící jednotce a ty muzes uhanet dvojnasobnou ychlosti..
    Myslím, ze Akumo pouziva (nebo používal) tyhle čipy - https://www.pear-control.com/peartune-mso-bosch
    ..
    AKUMO zacinal jako prodejce elektroskutru (odkud se díky kvalitnímu marketingu a obrovskýmu kapitálovýmu zázemí vypracovali na největší prodejce elektrokol v ČR) ale jsou to porad trochu šíbři, takže bych si o nějakým oficiálním posvěcení ze strany BOSCHe nedelal iluze..

    Oficiální stanovisko BOSCHe je stále stejné - V zemích kde to legislativa umožňuje máš možnost si koupit odblokovanou verzi motoru do 45km (speed pedelec verze), ale to kolo pak má blinkry a malou SPZku a kde to legislativa naplno neumožňuje, tak tam je jediná legální možnost klasickej motor s omezením do 25kmh a jak už jsi sám psal, tak výrobce se pořád snaží aby ty čipy nefungovaly, což u poslední generace se jim už trochu daří, ale myslím, že i tam se to pořád dá tím čipem ojebat.. (byť je to už trochu složitější)
    ---
    Doplnění k začátku:
    Zkratky CE a RoHS jsou defacto jen certifikáty, že ten bazmek co ti tam daj je legislativně a zdravotně v pořádku, ale s nějakým posvěcením výrobcem motoru nemaj absolutně nic společnýho.

    CE - Označení CE dokládá, že výrobek byl posouzen před uvedením na trh Evropského hospodářského prostoru a splňuje legislativní požadavky EU – tzn. že výrobce ověřil/nechal ověřit oznámeným subjektem, že výrobek splňuje všechny příslušné základní požadavky z příslušné směrnice.

    ROHS - RoHS je zkratka, vycházející ze Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/65/EU ze dne 8. června 2011, o omezení používání některých nebezpečných látek v elektrických a elektronických zařízeních.
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    MAESTRO_007: u kola za 100k+ bych ani do neceho neofiko nesel. tohle se mi zda dle popisu seriozni a odborne, lidi se mi ze si to muzes jednom tlacitkem i vypnout a zapnout, to se podle me bude delat pres mobil pres ofiko appku od bosche, tam vidim ze si muzes naatavit jakou chces maximalni rychlost podpory ale je to pro EU zamknuty max na tech 25km/h, bohuzel to dokazou az za ty dva mesice cca mi psali. Nicmene vcera sem dal dalsich 40km a zacinam se s tim kolem zzivat a docela me i bavi ze si clovek nad tech 25km/h zamaka. ALe ta moznost vypnuti a zapnuti je super, bez toho bych do toho nesel, clovek bude mit na vyber.
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    CHEWBACCA: jo aha, tak to jo. Tohle je nejspíš oficial úprava.
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    MAESTRO_007: už jsem to tu jednou dával, je to softwarově a za bosch chtějí 4,5K

    NAVÝŠENÍ RYCHLOSTI ELEKTROKOLA - 55 km/h | AKUMO.cz - Největší prodejce elektrokol
    https://www.akumo.cz/zrychleni-elektrokola-2
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    BATY: taky mi jde nastavit obvod kola a napadlo me jestli to timhle smerem nepujde tak trochu osulit, blbe je ze ti to pak rozhodi statistiky najetych km a rychlosti ne?
    BATY
    BATY --- ---
    PSYSBEE: Asi ano, Mahle...
    BATY
    BATY --- ---
    PSYSBEE: Já myslím, že na tom Vadu je něco jinýho, myslím, že se ta firma jmenuje od M, ale teď si nevzpomenu...
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    BATY: spešl je BROSE, na Boschi to takhle uplne nefunguje..
    BATY
    BATY --- ---
    Na manželky spešlu jde nastavit obvod kola 2000 mm (míň nejde) a pak to pomáhá alespoň do 30 kmh, bez nějakých zásahů...

    To už nám na to naše ježdění stačí ;)
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    CHEWBACCA: máš odkaz? Taky by mě to zajímalo, moc tomu u Bosche nevěřím :-)
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    CHEWBACCA: softwarově? kolik za to chtej?
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    DEVIL: to budu žít radši bez pocitu KINGA :-)
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    MAESTRO_007: psal jsem do firmy a delaji to softwarově co sem pochopil a psali že za dva měsíce cca to dokážou u těchto motorů.
    DEVIL
    DEVIL --- ---
    CHEWBACCA: tak kolo vrat, kup random kolo z bazaru, na aliexpresu bafang kit a vypni omezovac a budes king za 1/4 ceny
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    CHEWBACCA: jinak spousta prodejců do motoru Bosch chipy montuje bez problémů :-) ..takže záleží na tobě
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    CHEWBACCA: teoreticky se ideální chip nevyvine nikdy. Bosch nestále dělá aktualizace softwaru, motoru atd. a na to musí reagovat výrobci chipů. Bosch chipy neschvaluje. Občas to funguje občas se objeví problémy a pak se zdlouhavě řeší problémy když nepomůže chip jenom vymontovat. Toto celé je daň za tu spolehlivost, funkčnost atd. u Bosch motorů
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    MAESTRO_007: ok díky za info. jak dlouho cca trva u tech novych motoru nez se "vyvine" overeny chip? da se to nejak casove vyjadrit? neni to nic na cem byl lpel ted hned ale do budoucna o tom opravdu premyslim.
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    CHEWBACCA: na tenhle nový typ zatím není overeny chip. A ani ten klasický Bosch CX gen.4 nedoporučuju chipovat.
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    PSYSBEE: Bosch Drive Unit Performance CX Generation 4 (85Nm) Cruise (250Watt), Smart System
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam