• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEEElektrokola
    Klub na výměnu zkušeností či (konstruktivních) názorů o tomhle čím dál rychleji se rozvíjejícícm odvětví cykloprůmyslu.

    VZHLEDEM K SITUACI VEDLE V KLUBU SLUŠNÉ HEJTY POVOLENY, CO BUDE ZA ČAROU SMÁZNU
    rozbalit záhlaví
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    GANBOY: však elektrokolo co jezdí 40km/h s dopomoci si taky můžeš legálně koupit, akorát na to musíš mít SPZ atd jak na to auto :)


    MCKIDNEY: nerozumím tomu jak limit dopomoci do 25km/h souvisí stím jestli někdo váží 50 nebo 150kg. Výkon má motor pořád stejný.
    Větu o výpomoci na cyklostezkách jsem taky nepochopil :-)
    Ale ano blbce najdeš všude.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Muj problem s timto je, ze blokace rychlosti neni to co delaji. Napriklad blokuji vykon a vypomoc znici pro lidi co maji 100Kg a vic.

    Protoze legislativa nic neresi, tak lide tlacit vic na pilu a pak zakazuji vic a vic. Staci se podivat na blbce i mezi cyklisty a jak reaguji na vypomoc na cyklostezkach a podobne.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    O to víc pak člověka naserou nobrain kamikaze v integralach na premotorovanych ekolobezkach, co mezi lidma vali 50-70 i vic a tech se bohuzel zatim zadne restrikce netýkají... Tam ja osobne vidím jeste velkej prostor k praci legislativcu...
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    MAESTRO_007: osobně jsem jezdil nejaky cas do prace na odblokovanem Bafangu - dobre ovladatelna 29er XC . Ja imho slusny jezdec, co umi ovládat bike, ma mozek a predvida..
    Trasa do hokny ca. 8 km, většina cesty po malo frekventovanych ulicích a cyklostezkach po okraji mesta, silnice spis jen krizuju po přechodech, posledni 3 km pak v lete pres den hodne frekventovany stezce podél Vltavy..
    Kdyz sem jel rano do kolbenky na 7, tak sem ji mohl plus minus furt hnat kolem 35kmh (nad 40 uz Bafangu dochazel dech a kolu převody) protože lidi naprosty minimum. Odpoledne z práce pak samozrejme stezka plna cykloidu, bruslařů, cyklorodinek s detma, pejskaru s coklama na špagátu.. Clovek pouzije mozek a rychlost prizpusobis.. A kdyz je volno, tak zas full throttle.
    Diky moznosti na volnych usecich jet plnej knedlik, jsem mel dojezdovy cas prakticky stejny jako když si vezu prdel a vzduch v aute. (Na klasickým kole to je plus 5 min navíc)

    Osobne bych tedy lehke zvyseni - napr. na zmiňovanou US normu - nezatracoval a naopak privital . Imho by zadnej doomsday nenastal..
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    GANBOY: tvoje koloběžka jezdí 100km/h, takze mě to nepřekvapuje :-)

    bavíme se o kolech s dopomoci pro šlapání. Tam je to v pořádku. Vyzkoušej si jet 30km/h na obyčejném kole po cyklostezce mezi lidma a pochopíš. Pokud to teda vůbec takovou rychlost udrzis dýl než minutu .)
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    MAESTRO_007: vidíš, pro mě je zase limit 25km/h úplně největší blbost jaká může bejt…
    A třeba v pražským provozu ji považuju vyloženě za nebezpečnou…
    Proto sem třeba po měsíci prodal 350w koloběžku a radši pořídil 2000w a potom 6400w
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    Ad ten limit, co rikate na Vanmoof V? Pres geofencing 50km/h mimo mesta a 25km/h ve mestech.

    VanMoof V | VanMoof
    https://www.vanmoof.com/en-NL/vanmoof-v

    Ja nad Vanmoofem S5 nebo V premyslim uz dlouho, jenze mne tam hrozne nesedi posez (citybike) a S5 nema odpruzenou anai predni vidlici, coz proste obvzlaste v centru je poznat. V jsem jeste nemel moznost zkusit.

    Kazdopadne co mne k nim nejvic laka je provazanost s apple systemem a sledovani pres appli “Find my device”.
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    MAESTRO_007: + Bosch samozřejmě pracuje na lehkém málem motoru s menší baterkou pro endura a lehké kola .)
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    FREERIDER: jak psal Psysbee tvůj pohled dyi elektrikáře chápu, což je naprosto promile uživatelů elektrokol, ale jinak je to přesně naopak než píšeš.
    Jediné s čím by se dalo souhlasit je hlučnost, ale na tu si stěžuje tak 1% uživatelů Bosche a věřím že časem tohle Bosch vylepší, navíc je to podle mě daň za bezkonkurenční funkčnost a spolehlivost.

    Uzavřenost systému je přesně ta největší výhoda pro běžného uživatele kterých je 90%. Díky tomu to funguje tak jak to funguje (skoro perfektně).
    Kam až to Bosch žene? Je rok 2023 ty vole. ABS pro lidi co neumí brzdit je super věc a takových lidí mezi uživateli elektrokol je naprostá většina opět, navíc to zatím na téměř žádných kolech není.

    GPS tracker je super věc, lidí platí tisíce za pojištění svých kol, které mají ceny 100tisic+. Je to super funkce pro ochranu a jejich pocit.

    Mraky chujovin v aplikacích, vubec netuším ocem mluvíš. Naopak nejnovější Smart Bosch ti dovoluje neřešit vůbec nic, nepotřebuješ displej ani přepínat domoci. Jenom jezdit, vychytané režimy co přidávají domoc díky čídlum tlaku do pedálů, rychlosti atd. Pro obyčejného člověka super. A kdo si stím chce hrát tomu nabízí aplikace flow možnosti úpravy aktualizaci a dalších funkcí. Kdo nechce nemusí to mít ani nainstalované a jenom jezdí.

    Čekací doba na servis dlouhá? Těžítko doma? Cože? To co je na Boschi hned druhá největší výhoda je servis. Za prvé vůbec žádný není potřeba :D a pokud jo okamžitě mění kus za kus. Zákazník naprosto spokojený.

    Předražené? 99% lidí si velice rádo připlatit že servis a podporu co tu bude i za 50let a ano Bosch tu bude .) Narozdíl od ostatních.

    Měřil jsem baterky od Bosche staré 8 let. Žádná neměla míň než 80% kapacity. To nemají ani některé nové od konkurence :D ze stovek baterek sem viděl dve nefunkční. Ale to byla chybná řada výrobní která za covidu použila jiné/nekvalitní články než jsou standartní. Bosch výměník kus za kus do týdne i po záruce.

    Motory s nájezdem 20 000km naprosto bez problémů a funkční. Jediné co je potřeba tak vyměnit ložiska a ano můžou být hlučnější. Ale na tom motoru budou jezdit ještě "naše" děti.

    Všechno tohle už dávno můžeš vidět na autech. Jejich vývoj je o několik kroků v před. Vše pozitivní i negativní jde v těchto krocích. Propojení mobilu s autem, propojení s uživatelem, automatické funkce, upozornění atd. Je rok 2023. Taky si myslím, že dřív bylo všechno lepší a jednodušší, hlavně když elektrokola nebyly :D :D

    A LIMIT 25km/h.
    No já se ktomu stejně vyjádříme :D
    Bůh nás ochraňuj před navýšením totoho limitu. Naprosto zásadní a důležitá věc. Díky Bosch že chipovani netoleruje. Elektrokolo je dopomoc ke šlapání, není to skútr nebo sportovní nástroj pro rychlou jízdu. Nebo počkat pro tebe vlastně je? Tak si tam dej spezetku, zaplať povinné ručení a jezdí klidně 40km/h s motorem.
    Pro normálního člověka nesmysl, chce elektrokolo tak ať mu to pomůže do kopců nebo v terénu, tam ta rychlost nehraje vůbec roli a na cyklostezkách ať jezdí prostě 25 nebo šlape za svoje.
    Jezdím denně 40km po cyklostezce do práce na silničce, rychlost 28km/h. A jsem nejrychlejší, kolo umím ovládat a jezdím opatrně. Ty vole 35m/h lidí na elektrokole co váží 25kg a borec na tom dalších 100kg. To je černá můra když si představím že takhle budou jezdit všichni.

    A znova, chápu, že pro tebe a spoustu dalších je Bosch nesmysl, ale jste naprostá minorita .)
    FREERIDER
    FREERIDER --- ---
    PSYSBEE: Souhlas krivku maj u Bosche vyladenou ,kdyz defakto zacali s celkovou integraci motoru do ramu maj leta zkusenosti z vyvojem. Nic mene technicky problemy se jim taky nevyhejbaj ,cekaci doba na servis je dlouha a mezi tim ma doma clovek pekne drahy tezitko . Ten limit by mel bejt nekde u 35km/h vic po rovince na asfaltu netreba horak je stejne limitovanej prevodama a sirkou pláštu . Ja sem na ten limit narazel v tom smyslu ze Bosch se chvastal ze bude mit neprolomitelnej FW coz se jim zatim nepodarilo. Integrace je pekna vec ,ale jen do ty doby co je pro dannej motor/baterku nejakej support. Pri soucasny rychlosti vyvoje je ebike po 5ti letech pri poruse skoro odsouzenej k sesrotovani vzhledem k totalne premrstenejm cenam motoru a baterek . Prestavba mi dovoli zrecyklovat starsi bajk a pri poruse mam porad moznost volby opravy/vymeny nebo zpetny prestavby na analog.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    FREERIDER: GPS tracker možno už teď :
    eBike Alarm a ConnectModule - Bosch eBike Systems
    https://www.bosch-ebike.com/cz/produkty/ebike-alarm-a-connect-module

    Hele já Bosche obhajovat nijak zvlášť nebudu - je drahej a netoužím po něm. A tvůj pohled člověka z elektro-dyi scény chápu.
    Ale prodávám je a tak mám i srovnání např. jízdního projevu s levnějším systémem např. od Bafangu M520. A ten průběh krouťáku a celkovej jízdní projev je u Bosche prostě někde jinde.

    btw: "a nevypíná mi motor pri 25km/h coz považuju za kokotinu" - jen pro pořádek - za tuhle kokotinu nemůže BOSCH, ale zákon a ten hovoří jasně.. Bohužel je škoda, že EU nepřijala limit pro pedelec z US, kde to je 20 mph - tedy ca. 32 kmph.. A to by už mohlo stačit většině lidí..
    Ale to už se tu probíralo v historii..
    FREERIDER
    FREERIDER --- ---
    PSYSBEE: Problem Bosche je prave ten uzavrenej systém .Baterka a vsecko okolo motoru musi bejt od Bosche clovek za to platí dardu a pritom to zdaleka nema takovou cenu .Me zaráží kam az to Bosch zene nejdriv abs a nebude trvat dlouho a bude tam i gps tracker.Vsecko totálně zablokovaný nemoznost úprav... Mraky chujovin v aplikacích který vůbec nepotrebujes jen to zere cas (jediný na co je fakt dobrej mobil jsou mapy) .Mam i starý Brose ted uz ma skoro 10k a neni to zdaleka tak hlučný jako novej Bosch limit 25km/h odblokujes za pomocí jednoduchy apky neni to zadnej zazrak ale funguje to zatim bez chyby uz 6let. Pro me je momentálně top novy TQ hpr50 a jako přestavba jednoznačně vede CYC Photon . Hlavně u prestavby pouzijes baterku dle vlastní volby .Tzn když se na trhu objeví novej druh baterek muzu ji použít .Z brandovanym ebikem musim platit jak mourovatej za novou baterku pokud je vůbec k dostání. Jako dobrej priklad beru svoje jedničkový levo kde si účtují za novou baterku 25tis coz je za baterku ke kolu z roku 2017 darda .Na postavený kolo mi staci koupit baterku za zhruba desetinu ceny .Oni ty stavby z alika maj neco do sebe když se daj opravit na koleni a nevypíná mi motor pri 25km/h coz považuju za kokotinu.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    ADAM: jestli mas kolo levnejsi nez auto, potrebujes lepsi kolo. ;-)
    ADAM
    ADAM --- ---
    PSYSBEE: Já ho jako top neberu. Je to moc hlučný
    Top je pro ně tq a Fazua. Jsem na hraně objednat transition relay s fazuou. Ale ty vole 12tis eur, to snad nestojí ani moje auto...
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    FREERIDER: hele Bosch je špička a je to úplně jiná liga, než to co se tady teď řeší (stavby z Alíka apod), byť to sem samozřejmě taky patří a já sem rád, že tohle auditko využíváte ..

    BOSCH je třeba brát třeba jako takovej Apple mezi elektromotorama - je uzavřenej ekosystém s vlastním systémem, o poznání dražší než ostatní, no a přesto ho lidi na střední a vyšší třídě chtěj a berou ho jako TOP.. (tj. i nad Yamahou nebo Brosem, co je ve Spešlech)

    Mě osobně dává smysl třeba 17kg těžky enduro s Fazuou s malou baterkou, kde motor používáš výhradně jako přípomoc do kopce... Co tu máme na krámě např. e-endura od Cannondale nebo KTM na ZEBech a pružinovejch tlumákách, zdvihy 170/170, tak to jsou strašný obludy, těžky je to jak prase, mě už to moc smysl nedává..
    FREERIDER
    FREERIDER --- ---
    PSYSBEE: Analogovej bike bude za chvilku neco jako F40 mezi autama lol .Cim vic picovinek tím víc problémů za me Bosh never...
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    Meanwhile, in Germany...
    Propojená elektrocyklistika: Chytrý Systém s aplikací eBike Flow - Bosch eBike Systems
    https://www.bosch-ebike.com/cz/produkty/chytry-system
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    MAESTRO_007: tvl, esence pekla.. ⸸⛧
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    MCKIDNEY: to se hodí, to je pravda 😆
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Sedet jedna vec, hlavne nezapomnout vlezt do lcd a nastavit rucne cut off voltage :)
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    MCKIDNEY: já tak zhruba nějak vím jak elektromotory fungujou…
    Sice nemám elektrokola, ale alekteokolobězky mám uz čtvrtým rokem a teď mám 60v 6400w miláčka ;)

    Ale jako snad bude sedět ta jednotka k těm co sem našel na recenzích na jutub, tam přímo maj možnost volby napětí 48, 52, 60v tak uvidíme… v nejhorším pořidim jednotku a motory od Hugobike a bude 😆
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam