FREERIDER: jak psal Psysbee tvůj pohled dyi elektrikáře chápu, což je naprosto promile uživatelů elektrokol, ale jinak je to přesně naopak než píšeš.
Jediné s čím by se dalo souhlasit je hlučnost, ale na tu si stěžuje tak 1% uživatelů Bosche a věřím že časem tohle Bosch vylepší, navíc je to podle mě daň za bezkonkurenční funkčnost a spolehlivost.
Uzavřenost systému je přesně ta největší výhoda pro běžného uživatele kterých je 90%. Díky tomu to funguje tak jak to funguje (skoro perfektně).
Kam až to Bosch žene? Je rok 2023 ty vole. ABS pro lidi co neumí brzdit je super věc a takových lidí mezi uživateli elektrokol je naprostá většina opět, navíc to zatím na téměř žádných kolech není.
GPS tracker je super věc, lidí platí tisíce za pojištění svých kol, které mají ceny 100tisic+. Je to super funkce pro ochranu a jejich pocit.
Mraky chujovin v aplikacích, vubec netuším ocem mluvíš. Naopak nejnovější Smart Bosch ti dovoluje neřešit vůbec nic, nepotřebuješ displej ani přepínat domoci. Jenom jezdit, vychytané režimy co přidávají domoc díky čídlum tlaku do pedálů, rychlosti atd. Pro obyčejného člověka super. A kdo si stím chce hrát tomu nabízí aplikace flow možnosti úpravy aktualizaci a dalších funkcí. Kdo nechce nemusí to mít ani nainstalované a jenom jezdí.
Čekací doba na servis dlouhá? Těžítko doma? Cože? To co je na Boschi hned druhá největší výhoda je servis. Za prvé vůbec žádný není potřeba :D a pokud jo okamžitě mění kus za kus. Zákazník naprosto spokojený.
Předražené? 99% lidí si velice rádo připlatit že servis a podporu co tu bude i za 50let a ano Bosch tu bude .) Narozdíl od ostatních.
Měřil jsem baterky od Bosche staré 8 let. Žádná neměla míň než 80% kapacity. To nemají ani některé nové od konkurence :D ze stovek baterek sem viděl dve nefunkční. Ale to byla chybná řada výrobní která za covidu použila jiné/nekvalitní články než jsou standartní. Bosch výměník kus za kus do týdne i po záruce.
Motory s nájezdem 20 000km naprosto bez problémů a funkční. Jediné co je potřeba tak vyměnit ložiska a ano můžou být hlučnější. Ale na tom motoru budou jezdit ještě "naše" děti.
Všechno tohle už dávno můžeš vidět na autech. Jejich vývoj je o několik kroků v před. Vše pozitivní i negativní jde v těchto krocích. Propojení mobilu s autem, propojení s uživatelem, automatické funkce, upozornění atd. Je rok 2023. Taky si myslím, že dřív bylo všechno lepší a jednodušší, hlavně když elektrokola nebyly :D :D
A LIMIT 25km/h.
No já se ktomu stejně vyjádříme :D
Bůh nás ochraňuj před navýšením totoho limitu. Naprosto zásadní a důležitá věc. Díky Bosch že chipovani netoleruje. Elektrokolo je dopomoc ke šlapání, není to skútr nebo sportovní nástroj pro rychlou jízdu. Nebo počkat pro tebe vlastně je? Tak si tam dej spezetku, zaplať povinné ručení a jezdí klidně 40km/h s motorem.
Pro normálního člověka nesmysl, chce elektrokolo tak ať mu to pomůže do kopců nebo v terénu, tam ta rychlost nehraje vůbec roli a na cyklostezkách ať jezdí prostě 25 nebo šlape za svoje.
Jezdím denně 40km po cyklostezce do práce na silničce, rychlost 28km/h. A jsem nejrychlejší, kolo umím ovládat a jezdím opatrně. Ty vole 35m/h lidí na elektrokole co váží 25kg a borec na tom dalších 100kg. To je černá můra když si představím že takhle budou jezdit všichni.
A znova, chápu, že pro tebe a spoustu dalších je Bosch nesmysl, ale jste naprostá minorita .)