• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEEElektrokola
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    Jo a rád bych dodal že největší prase co sem na cyklostezce potkal jelo 44km/h konstantní rychlostí- musel sem si ho dojet abych si změřil kolik jede…

    Jel na silničním závodním KOLE!
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    MCKIDNEY: v Holandsku máš na stezkách skůtry a taky to nikoho nesere…
    a furt sme u toho že ne všude je cyklostezka a ne všude je potřeba se ploužit 25km/h
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Ale muj OP byl o tom, ze dneska mame motorky na stezkach, protoze lide predali mozek big corpo. To ze jsem rad za SW limity, neznamena ze je to dobra vec.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    MAESTRO_007: Protoze Bosch je stredovy motor a tak muze mit doslova 5x vyssi tah, nez muj legalni 750W motor. K tomu pridas prevody a i nekdo jako ja muze jet 50Km/h

    Hub motory umreli prave na to, ze rating roste rychleji nez tah - Jsem rad ze aspon Bosch a velke korpo se dali do boje proti blbcum a delaji ty SW limity legalnima.
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    MCKIDNEY: aha. Přiznám se že tomu nerozumím :-)

    Já akorát znám spokojené 150kg lidi co jezdí na Boschi a pomáhá jim to úplně stejně co 50kg ženské. Akorát ji vydrží baterka dýl.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    jet 60Km/h
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    MAESTRO_007: Blbce najdes vsude a politicky natlak delaji jak blbci, tak angazovany lide. Legislativa co dala clo na hub motory s vykonem, omezovala vykon na 500W nesouvisi s rychlosti, ale s blbcema. Apatie zbytku vede k tomu, ze motor co dokaze pomoct 130Kg cloveku se povazuje za motorku a ten co 60Kg diteti pomuze jet 60Kg je vypomoc.

    Add vykon, neni co vysvetlovat, elektromotory maji tah stejny bez ohledu jak roste pozadavek pro ridice. Bez extra navinuti kolo s 500W hub se uvarim do kopce i kdyz na nem slapu. Nm se SW limitem by me fungovalo, ale to je klasifikace 2000W a nemuzu to mit legalne.

    W je vykon a ne tah. Vyssi navinuti vede k vyssimu rating i kdyz kolo jede stale 40Km/h
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    MAESTRO_007: ač jinak mi mluvíš z duše, tak s tou poslední větou "nebo potřebuje speed pedelec s SPZ" nesouhlasím a nikdy nebudu.. Ale tak to prostě je a bude :-)
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    PSYSBEE: já na elektrokole jezdím jenom na turbo a na asfaltu limitu 25km/h dosáhnu do 10 sekund jízdy, vždycky si hned vzpomenu na všechny kterým to vadí. Chápu to, ale oni nechápou to, že si pořídili kolo s elektrickou dopomoci. A ta dopomoc má své naprosto logické limity. Pokud chce někdo jet rychleji tak buď dopomoc nepotřebuje nebo potřebuje speed pedelec s SPZ :-)
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    GANBOY: však elektrokolo co jezdí 40km/h s dopomoci si taky můžeš legálně koupit, akorát na to musíš mít SPZ atd jak na to auto :)


    MCKIDNEY: nerozumím tomu jak limit dopomoci do 25km/h souvisí stím jestli někdo váží 50 nebo 150kg. Výkon má motor pořád stejný.
    Větu o výpomoci na cyklostezkách jsem taky nepochopil :-)
    Ale ano blbce najdeš všude.
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    MAESTRO_007: to je zvláštní že auta se tak vyrábí s tím že jezdí víc než 130… 🤷🏻‍♂️
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Muj problem s timto je, ze blokace rychlosti neni to co delaji. Napriklad blokuji vykon a vypomoc znici pro lidi co maji 100Kg a vic.

    Protoze legislativa nic neresi, tak lide tlacit vic na pilu a pak zakazuji vic a vic. Staci se podivat na blbce i mezi cyklisty a jak reaguji na vypomoc na cyklostezkach a podobne.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    O to víc pak člověka naserou nobrain kamikaze v integralach na premotorovanych ekolobezkach, co mezi lidma vali 50-70 i vic a tech se bohuzel zatim zadne restrikce netýkají... Tam ja osobne vidím jeste velkej prostor k praci legislativcu...
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    MAESTRO_007: osobně jsem jezdil nejaky cas do prace na odblokovanem Bafangu - dobre ovladatelna 29er XC . Ja imho slusny jezdec, co umi ovládat bike, ma mozek a predvida..
    Trasa do hokny ca. 8 km, většina cesty po malo frekventovanych ulicích a cyklostezkach po okraji mesta, silnice spis jen krizuju po přechodech, posledni 3 km pak v lete pres den hodne frekventovany stezce podél Vltavy..
    Kdyz sem jel rano do kolbenky na 7, tak sem ji mohl plus minus furt hnat kolem 35kmh (nad 40 uz Bafangu dochazel dech a kolu převody) protože lidi naprosty minimum. Odpoledne z práce pak samozrejme stezka plna cykloidu, bruslařů, cyklorodinek s detma, pejskaru s coklama na špagátu.. Clovek pouzije mozek a rychlost prizpusobis.. A kdyz je volno, tak zas full throttle.
    Diky moznosti na volnych usecich jet plnej knedlik, jsem mel dojezdovy cas prakticky stejny jako když si vezu prdel a vzduch v aute. (Na klasickým kole to je plus 5 min navíc)

    Osobne bych tedy lehke zvyseni - napr. na zmiňovanou US normu - nezatracoval a naopak privital . Imho by zadnej doomsday nenastal..
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    GANBOY: tvoje koloběžka jezdí 100km/h, takze mě to nepřekvapuje :-)

    bavíme se o kolech s dopomoci pro šlapání. Tam je to v pořádku. Vyzkoušej si jet 30km/h na obyčejném kole po cyklostezce mezi lidma a pochopíš. Pokud to teda vůbec takovou rychlost udrzis dýl než minutu .)
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    MAESTRO_007: vidíš, pro mě je zase limit 25km/h úplně největší blbost jaká může bejt…
    A třeba v pražským provozu ji považuju vyloženě za nebezpečnou…
    Proto sem třeba po měsíci prodal 350w koloběžku a radši pořídil 2000w a potom 6400w
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    Ad ten limit, co rikate na Vanmoof V? Pres geofencing 50km/h mimo mesta a 25km/h ve mestech.

    VanMoof V | VanMoof
    https://www.vanmoof.com/en-NL/vanmoof-v

    Ja nad Vanmoofem S5 nebo V premyslim uz dlouho, jenze mne tam hrozne nesedi posez (citybike) a S5 nema odpruzenou anai predni vidlici, coz proste obvzlaste v centru je poznat. V jsem jeste nemel moznost zkusit.

    Kazdopadne co mne k nim nejvic laka je provazanost s apple systemem a sledovani pres appli “Find my device”.
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    MAESTRO_007: + Bosch samozřejmě pracuje na lehkém málem motoru s menší baterkou pro endura a lehké kola .)
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    FREERIDER: jak psal Psysbee tvůj pohled dyi elektrikáře chápu, což je naprosto promile uživatelů elektrokol, ale jinak je to přesně naopak než píšeš.
    Jediné s čím by se dalo souhlasit je hlučnost, ale na tu si stěžuje tak 1% uživatelů Bosche a věřím že časem tohle Bosch vylepší, navíc je to podle mě daň za bezkonkurenční funkčnost a spolehlivost.

    Uzavřenost systému je přesně ta největší výhoda pro běžného uživatele kterých je 90%. Díky tomu to funguje tak jak to funguje (skoro perfektně).
    Kam až to Bosch žene? Je rok 2023 ty vole. ABS pro lidi co neumí brzdit je super věc a takových lidí mezi uživateli elektrokol je naprostá většina opět, navíc to zatím na téměř žádných kolech není.

    GPS tracker je super věc, lidí platí tisíce za pojištění svých kol, které mají ceny 100tisic+. Je to super funkce pro ochranu a jejich pocit.

    Mraky chujovin v aplikacích, vubec netuším ocem mluvíš. Naopak nejnovější Smart Bosch ti dovoluje neřešit vůbec nic, nepotřebuješ displej ani přepínat domoci. Jenom jezdit, vychytané režimy co přidávají domoc díky čídlum tlaku do pedálů, rychlosti atd. Pro obyčejného člověka super. A kdo si stím chce hrát tomu nabízí aplikace flow možnosti úpravy aktualizaci a dalších funkcí. Kdo nechce nemusí to mít ani nainstalované a jenom jezdí.

    Čekací doba na servis dlouhá? Těžítko doma? Cože? To co je na Boschi hned druhá největší výhoda je servis. Za prvé vůbec žádný není potřeba :D a pokud jo okamžitě mění kus za kus. Zákazník naprosto spokojený.

    Předražené? 99% lidí si velice rádo připlatit že servis a podporu co tu bude i za 50let a ano Bosch tu bude .) Narozdíl od ostatních.

    Měřil jsem baterky od Bosche staré 8 let. Žádná neměla míň než 80% kapacity. To nemají ani některé nové od konkurence :D ze stovek baterek sem viděl dve nefunkční. Ale to byla chybná řada výrobní která za covidu použila jiné/nekvalitní články než jsou standartní. Bosch výměník kus za kus do týdne i po záruce.

    Motory s nájezdem 20 000km naprosto bez problémů a funkční. Jediné co je potřeba tak vyměnit ložiska a ano můžou být hlučnější. Ale na tom motoru budou jezdit ještě "naše" děti.

    Všechno tohle už dávno můžeš vidět na autech. Jejich vývoj je o několik kroků v před. Vše pozitivní i negativní jde v těchto krocích. Propojení mobilu s autem, propojení s uživatelem, automatické funkce, upozornění atd. Je rok 2023. Taky si myslím, že dřív bylo všechno lepší a jednodušší, hlavně když elektrokola nebyly :D :D

    A LIMIT 25km/h.
    No já se ktomu stejně vyjádříme :D
    Bůh nás ochraňuj před navýšením totoho limitu. Naprosto zásadní a důležitá věc. Díky Bosch že chipovani netoleruje. Elektrokolo je dopomoc ke šlapání, není to skútr nebo sportovní nástroj pro rychlou jízdu. Nebo počkat pro tebe vlastně je? Tak si tam dej spezetku, zaplať povinné ručení a jezdí klidně 40km/h s motorem.
    Pro normálního člověka nesmysl, chce elektrokolo tak ať mu to pomůže do kopců nebo v terénu, tam ta rychlost nehraje vůbec roli a na cyklostezkách ať jezdí prostě 25 nebo šlape za svoje.
    Jezdím denně 40km po cyklostezce do práce na silničce, rychlost 28km/h. A jsem nejrychlejší, kolo umím ovládat a jezdím opatrně. Ty vole 35m/h lidí na elektrokole co váží 25kg a borec na tom dalších 100kg. To je černá můra když si představím že takhle budou jezdit všichni.

    A znova, chápu, že pro tebe a spoustu dalších je Bosch nesmysl, ale jste naprostá minorita .)
    FREERIDER
    FREERIDER --- ---
    PSYSBEE: Souhlas krivku maj u Bosche vyladenou ,kdyz defakto zacali s celkovou integraci motoru do ramu maj leta zkusenosti z vyvojem. Nic mene technicky problemy se jim taky nevyhejbaj ,cekaci doba na servis je dlouha a mezi tim ma doma clovek pekne drahy tezitko . Ten limit by mel bejt nekde u 35km/h vic po rovince na asfaltu netreba horak je stejne limitovanej prevodama a sirkou pláštu . Ja sem na ten limit narazel v tom smyslu ze Bosch se chvastal ze bude mit neprolomitelnej FW coz se jim zatim nepodarilo. Integrace je pekna vec ,ale jen do ty doby co je pro dannej motor/baterku nejakej support. Pri soucasny rychlosti vyvoje je ebike po 5ti letech pri poruse skoro odsouzenej k sesrotovani vzhledem k totalne premrstenejm cenam motoru a baterek . Prestavba mi dovoli zrecyklovat starsi bajk a pri poruse mam porad moznost volby opravy/vymeny nebo zpetny prestavby na analog.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam