• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEEElektrokola
    THOR_CALYSTERN
    THOR_CALYSTERN --- ---
    PSYSBEE:
    TOMBRIDER: mrknu na to, díky...
    ZOIDBERG
    ZOIDBERG --- ---
    Mezi 50-60 000 se dá něco nenáročného najít. Známá spokojeně třetím rokem jezdí na e-biku MRX, tehdy cca za 50, dnes bohužel víc. Spolehlivé kolo, teď měnila první řetěz po více než 3000 kilometrech. Osobně mě mrzí slabé brzdy, těžká ne moc funkční vidlice a absence pevných os, jenže právě takové laciné komponenty najdeš i na kole o 20 000 dražším. Smutný.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    THOR_CALYSTERN: Mám starší Apache Manitou s 16Ah baterií a motorem v náboji kola. Mám to primárně jako přibližovadlo do práce. A spokojenost, všechno pořád funguje na jedničku.
    Otec má crussis se středovým motorem Bafang. A taky prostě jen jezdí.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    THOR_CALYSTERN: klidne sem, od toho auditko je..
    Za me bych doporucil neco s Bafangem M400 a geometrii ramu, kterou delal nekdo od kol a ne konstrukter sekacek.. ;-)
    THOR_CALYSTERN
    THOR_CALYSTERN --- ---
    Zdravím vás z pozice klasického neelektro cyklisty.

    Hledám radu ohledně koupě nového elektrokola - třeba ho někdo zdejší používá podobně, jak ho chci využívat já.

    Tj.:
    - primárně na dojíždění z/do práce v kopcovitém terénu
    (do 25km denně)
    - občas vyjížďky po Jizerkách
    - odpružená přední vidlice
    - nosnost do 120kg
    - cena primárně nerozhoduje, ale asi tak max do 50k
    (za levnější variantu se zlobit nebudu, ale zase nechci kupovat to nejlevnější na trhu, o cenách přehled moc nemám)
    - dobíjení doma v bytě

    Případně do pošty, děkuji.
    BATY
    BATY --- ---
    BANKMACK: Ahoj, máme ho od 08/2020: [BATY @ Elektrokola] a zatím jsme nic řešit nemuseli. Ptal jsem se, jestli je potřeba to nějak dávat na servis nebo něco ten motor a prý ne, tak nevim :) Ale s manželky nájezdem 500 km ročně je to asi na věky...
    BANKMACK
    BANKMACK --- ---
    EXCITE: Právě, že jezdím spíše asfal - cyklostezky apod. Asi by mi nevadilo mít městské kolo, jen nemám zkušenost s elektronikou od Spešla.
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    BANKMACK: https://www.kola-radotin.cz/mestske-elektrokolo-specialized-vado-sl-40-smokeblack-reflective
    tady píšou,že ten Spešl je městské kolo, možná proto je subtilní..kde jezdíš?
    BANKMACK
    BANKMACK --- ---
    Zdravím. Vyzkoušel jsem Specialized Vado SL a byl jsem příjemně překvapen z lehkosti a ladnosti tohoto kola. Trochu o tom uvažuju. Mám Trek powerfly 4 a ten je proti tomu jako motorka.
    Chci se zeptat na zkušenosti s motory / servisem a bateriemi této řady SL a obecně od Spešlu. Poruchové? Nespolehlivé?? Vubec nevím co případně čekat. Na bosch nedám dopustit, ale jak je na to Spešl??

    Děkuji
    RANO
    RANO --- ---
    GANBOY: bych v týhle debatě potřeboval vyjasnit jednu věc, totiž stažení na 25km/h přece neznamená, že nemůžeš jet víc, ne?

    se ptám vážně, jediný elektro na kterým mám najeto xx tis je cargo se středovým boschem a omezovač fakt neznamená strop, sice vypne příšlap, ale rozdupat můžeš víc, takže takový ty dorovnávání rychlosti s provozem jsou na pohodu a je mi divný, že debata tady působí, jako by to prostě víc nejelo?
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Jedinne co doufam, ze blbci se uklidni rychleji, nez umre cely trh. Upgrade za 10k pro vetsinu lidi uz je dneska nelegalni. Kdyz bude populismus pokracovat, tak brzo budou legalni jenom (Sh)ityBike. Nebo Bosch co zvladnou kopce, ktere nezvladne osobak.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    MAESTRO_007: Tohle je presne ukazka toho jak degradujeme. Limity existovali pred lety a stale budou.
    Nejsem ani proti zakonum ... ani proti zodpovednosti. Potrebujeme oboje a ceske zakony nebyly daleko od toho co potrebujeme.

    Ja mluvim o tom, ze lide reknou tohle MAESTRO_007, ale nedojde jim jak divne to je? Ze kolo co ma byt odpovedne a odolne vuci blbcum dokaze vic, nez motor co ma 1500W?

    To ze napriklad na zacatku jsme meli hub motory, ktere lze limitovat fyzicky. Ty jsem zakazali a dali clo, aby nekdo jiny mohl vybudovat trh na SW zamku na EU bike?

    Cely tohle je nekonecna diskuze, protoze lide co fandi jednomu utoci na druhe. Kolik lidi potkam, kteri si mysli ze elektromotory jsou vyborne na tah a tak vaha na kole nezalezi.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    GANBOY: No to miniauto taky jede max 25 🤷‍♂️😅
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    PSYCHO: takže v Holandsku na cyklostezkách potkáš miniauto a ze mě nathunderu tu koloplášťům praská Žilka když okolo nich projedu na eko 30…
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    GANBOY: 2 typy skutru -
    modra spz - muzou na vetsinu cyklostezek i na silnici, omezovac na 25 km/h
    Zluta spz - bez omezovace, muzou pouze na specificke cyklostezky (vetsinou vicepruhove/sirsi, podel hlavnich tahu, kde se casto tvori kolony), na stezce musi max 25 km/h

    Ty si nejspis videl tu druhou skupinu.
    Mmch to same plati pro “mini-auta”.

    GANBOY
    GANBOY --- ---
    PSYCHO: já tam viděl skůtry co jeli po cyklostezce těch 25 a pak dojeli k silnici na kterou se napojili a pokračovali standartní rychlostí… 🤷🏻‍♂️ což mohl bejt life hack místních- ale pointa je v tom že i skůtr může na cyklostezce fungovat s ostatníma…
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    GANBOY: V Nizozemsku na stezky smi (v 90% pripadu) pouze skutry s omezenim max rychlosti na 25 km/h (modra spz).
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    MCKIDNEY: s prvním odstavcem souhlasím. Já jsem všema deseti pro osobní odpovědnost bez limitů.

    ALE. Vidíme to u aut. Všechno co tady řešíme je už dávno "vyřešeno" u aut :-) ..teď už jenom záleží jak se to naroubuje na elektrokola a klasické kola taky.
    Budou na cyklostezkach radary a policejní hlídky? Budou muset mít všichni povinné ručení, SPZ atd? Jak to budou řešit pojišťovny?. Nehod na kolech/elektrokolech přibývá. I oni budou hybatelem těchto omezení, penalizace chipovani, rychlé jízdy atd. Vysoké pokuty, osobní finanční zodpovednost. Věřím že se tímto již dávno podrobné zabývají "tam nahoře"

    Vždyť ta osobní odpovědnost bez limitů byla ještě nedávno u klasických kol. Rychlost nikdo neřeší, řidičák nepotřebuješ, alkohol se nerešil, osvětlení před x lety taky ne. Povinná výbava atd.

    Doba se mění a limity a zákony jsou všude. Je naivní si myslet že tady nebudou.
    Jak by sis představoval řešení těch blbců? Vždyť to je známé od pradávna, že většina omezení je kvůli blbcum a doplatí na ně hlavně slušní lidé a blbci zůstanou dal blbcem .)
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    MCKIDNEY: ono totiž jde hlavně o tu informovanost…
    Ono totiž podle mě dost lidí co maj kolo, nebo jenom chodí na procházky po cyklostezce netuší že je to samostatnej typ komunikace, že je tam nějaká maximálka, nebo nedej bože že tam má chodec nějaký povinnosti vůči těm na kole radši ani nezmiňuju… tohle se jinak než osvětou nevyřeší… pak se můžeme dostat do toho kýženýho výsledku že na cyklostezce pojede skůtr a fakt pojede těch 25 co má povolený.
    S tím ostatním je to stejný… osobně jsem zvědavej jako moc bude letos mikromobilita v Praze narůstat, protože evidentně dokud tu lidi nezačnou končit pod kolama aut tak nikdo neudělá nic.
    A já pod kolama skončit nehodlám.
    A jelikož jezdím do práce přes magistrálu tak mám stroj co dokáže s autama ve městě držet krok a podle mě by se takhle měla dělat většina mikroelektrovozidel protože pak to bude technologie která ve městě opravdu nahradí auta.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    GANBOY: Ale je to uz jina debata. Uprimne takova, ktera me nezajima. To protoze je toxicka - na jedne strane mas lidi co bojuji za osobni zodpovednost a druhou co bojuji za limity. Obe strany se kousou a vznikaji jenom vic nasrany lide. Nikdy se nic nevyresi, protoze ani jedna strana neresi ty blbce. (Kvuli kterym ta debata existuje)

    Vidis i tady, kde lidi jsou celkem rozumni.

    Pak se kouknes na realitu a zjistis, ze hub motory jsou optimalizovane pro jizdu na rovine a 36-48Km/h. Takovy 500W motor s lehkou posadkou by opravdu mel chtit papiry. Pak se kouknes na 3000W motor co vypada zvenku prakticky stejne, ale jeho optimalni rychlost je stejna. Ten je ale zakazanej prestoze rychlosti se nelisi a porusuji ji oba. Prece dava smysl, kdyz 500W je 6x mensi (Rekl blbec).

    Pak se kouknes na legalni stredove motory s 4x vetsim tahem nez ten 500W hub motor, ktere jsou uz legalni, protoze duverujeme Bosch. Prestoze dokazou vystrelit 150Kg delo za 10s.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam