• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEEElektrokola
    Klub na výměnu zkušeností či (konstruktivních) názorů o tomhle čím dál rychleji se rozvíjejícícm odvětví cykloprůmyslu.

    VZHLEDEM K SITUACI VEDLE V KLUBU SLUŠNÉ HEJTY POVOLENY, CO BUDE ZA ČAROU SMÁZNU
    rozbalit záhlaví
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    SCHWA: viz MARASAN anebo to mám já u svýho traila - pevné osy vepředu i vzadu, vzadu na ose nasazená odnímací páčka s imbusem. Tj. tou páčkou mohu vyšroubovat přední i zadní osu. Inteligentní řešení, dělá to myslím i DT Swiss..
    Vypadá to TAKHLE
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    SCHWA: jsou osy, ktery nepotrebuji imbus, maji proste packu, za kterou dotahujes/povolujes.

    ZOIDBERG
    ZOIDBERG --- ---
    SCHWA: No, já jezdil ještě na kolech, které rychloupínáky neměly, a povolovaly se klíčem, to la teprve soda. Ještě první treking měl kola upevněná matkama. Důvodem bylo samozřejmě výrobcem ušetřených tehdy asi 50 korun. Stejně je důvodem, proč ještě nejsou pevné osy standard, akorát lakota výrobců.
    Pevná osa nemá žádné nevýhody, jen výhody - povolím páčkou či imbusem, vytáhnu, pak vrátím, žádný bordel se skřípajícími kotoučovými brzdami, žádné obavy zda jsem to dost přitáhnul… Typický e-bike se vahou a silami, které na něj působí, víc blíží mopedu, než kolu, a moped nemá rychloupínáky. A všimni si, že cyklistika se velkým zpožděním jen kopíruje trendy od výrobců motocyklů, odpružení, kotoučové brzdy, pevný osy, materiály…
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    ZOIDBERG: Btw v cem jsou rychloupinaky blbe? Vzdy jsem jezdil na levnych kolech, ktere je mely. Ted mam drazsi e-bike a ‘stve’ me, ze s sebou musim tahat imbusy…
    Vlastne jsem to resil jen jednou a spravny imbus mel v tasce, takze OK. Jen mi to vrta hlavou :)
    ZOIDBERG
    ZOIDBERG --- ---
    PSYSBEE: Zrovna Crussise one-guerra si pořídila kamarádka. Neměla moc na výběr, má 145 centimetrů a najít kolo, u které by ji seděla velikost rámu a geometrie, to je problém. No nic, kolo dobrý, pohon a akumulátor v pohodě, jízdu se svým manželem-sportovcem si zase užívá, protože se nemusí hnát, ale… Je tam stejný problém jako u všech levných kol pro necyklisty - mizerná vidlice, základní brzdy, těžké ráfky a široké pneumatiky s až absurdně terénním vzorkem a rychloupínáky - takže na zpevněné suché cestě to jede docela komfortně, ale rozbitější polní nebo lesní cesta čí bláto už představuje problém, kolo je nervózní, až nebezpečné… Zkusíme vyměnit pláště za kevlarové s jemnějším vzorkem, to by mohlo trochu pomoci.
    THOR_CALYSTERN
    THOR_CALYSTERN --- ---
    PSYSBEE: po tvé "intervenci" se mi to ještě rozleželo v hlavě a dnes budu obvolávat pár půjčoven, co jsem si našel. Pak sem napíšu, jak to celkově dopadlo.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    THOR_CALYSTERN: no me spis šlo o to, jestli si to projedeš aspon trochu kolem krámu, aby sis vyzkoušel správnou velikost kola + vyzkoušel geometrii Crussise, jak ti sedne..
    Obecně - tyhle kola jsou dělaný pro báby a dědky, Crussis je značka která cílí na mainstream a ta supermarketová geometrie podle toho vypadá.. Bude to asi pohodlný a jestli si nenáročnej cyklista, pro kterýho spojení naročnější terén představuje malinko rozbitější lesní cestu, tak by ti asi mohlo vyhovovat..

    Obecně nechci tyhle značky typu Crussis nebo MTF uplně hanět, ale co si budeme povídat - ty kola sou dělaný pro lidi, který klasický kolo přeskočili z auta rovnou na elektro.. O nějakým vývoji geometrie podle současných trendů apod se u nich mluvit moc nedá, o kolotočářských barevných kreacích nemluvě..
    THOR_CALYSTERN
    THOR_CALYSTERN --- ---
    PSYSBEE: už začínám být krapet nedočkavý, to je pravda...
    Ale vyzkoušet by to bylo jednoznačně lepší.

    Možnost půjčovny například Urban Sport v Liberci kola jiné značky s podobnými parametry
    je na týden ale docela pálka (5k bych dal radši do vybavení).

    Ještě se poptám na tenhle model v dalších půjčovnách, co mi to vyplivne z Google hledání.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    THOR_CALYSTERN: budes zkouset nebo koupis na blind bez vyzkoušení?
    THOR_CALYSTERN
    THOR_CALYSTERN --- ---
    Crussis One-Guera 7.7-M 2022 od 38 490 Kč - Heureka.cz
    https://elektrokola.heureka.cz/crussis-one-guera-7_7-m-2022/#specifikace/

    Nakonec pokukuji po tomhle kole (už jsem téměř rozhodlý) – za tu cenu mě zaujal dojezd max 170km na jedno nabití, usb port a podle recenzí i zřejmě dobrý brzdy...

    To by možná mohlo dát na 1 nabití pro jízdu z a do práce celých 5 dní v kuse.
    Počítám s využíváním elektromotoru jen do většího kopce, což by mohlo vycházet
    z celkových 115km za pracovní týden na cca max 50km.

    Má k tomu někdo něco negativního? Popřípadě tuhle nebo podobnou variantu doma?
    FEEX
    FEEX --- ---
    MAESTRO_007: no já nechci jezdit nijak extra rychle, ale na silnici by to trosku chtělo.
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    FEEX: táhne to luxusně. Až tak, že těch 25km/h tam máš během pár sekund a pak si říkáš proč to teda nejede rychleji .) V terénu to rychleji nepotřebuješ a na cyklostezce taky ne ...ikdyz budeš mít pocit že jo :D
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    FEEX:

    Elektrokolo Stereo Hybrid 140 HPC PRO 750 29 2023 swampgrey´n´black - CUBE Store Karlovy Vary
    https://www.cube-store.cz/elektrokolo-stereo-hybrid-140-hpc-pro-750-29-2023-swampgrey--n--black/
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    FEEX: Bosch je nejlepší ať si každý říká co chce .) A Cube je nejlepší poměr cena /výkon.

    Kup si radši stereo hybrid 140 pro. Je to v karbonu a dobře vybavené. Cena jenom o trochu větší. Na běžné ježdění super a pár cm zdvihu navic vůbec nevadi. Ta 120 je taková nijaka a i geometrie je víc pro důchodce :-)

    A co se týče chipovani tak to ti řekne každý něco jiného. Jo jde to v pohodě, ti co to dělají tak řeknou že zadny problém, já jsem odpůrce chipovani a viděl jsem už pár zablokovaných motoru nebo různých chybových hlášek. To je odvrácená strana Bosche :-)
    FEEX
    FEEX --- ---
    Btw. Jde u toho boshe zvednou rychlost na 30km?
    Nejel jsem nikdy na 250w tam nevím jak to “táhne”
    FEEX
    FEEX --- ---
    Ahoj, mám spis jako skutrik mate x, ale rad bych si pořídil naky normalnejsi kolo, na výlety , ježdění s detma atd. přemýšlím o https://www.cube-store.cz/elektrokolo-stereo-hybrid-120-pro-750-29-2023-flashgrey--n--orange/
    Nemate nekdo zkusenost? Případně něco k těm bush motorům?
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    No snažej se kluci šikmovoký, chtěj být "like a bosch.." .. V prémiový kategorii středových motorů už maj připravenej vlastní ekvivalent BOSCH SMART systému (včetně diagnostiky mobilem), nový verze ovládacích prvků na ridla, vlastní minimotor ala BOSCH SX, FAZUA, TQ a spol.. Pro střední a východní Evropu maj nově headquarters v polský Wroclavi, kde se bavíš anglicky s polákem Konrádem.. :-)
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    MAESTRO_007: hele je - jedná se o v EU povolenou odchylku +- 10% z limitu - tj. 2,5kmh a nová diagnostika BAFANGU (BESST PRO) umožňuje tohle prodejci nastavit.. Na prezentaci v továrně v Rumunsku nám číňani ukazovali full verzi diagnostiky a tam to šlo nastavit neomezeně (čímž našeho šéfa namlsali), ale v tý dealer verzi co jsme finálně dostali je tahle fičura snížená na právě těch 27kph..
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    PSYSBEE: ta úprava asi není legální pro provoz? A proč teda vlastně "jenom" 27?
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    PSYSBEE: ještě doplním :
    - kolo mělo softwarově posunutou hranici omezovače na 27km/h – je to lepší než obligátních 25km/h, ale zejména u vyšších stupňů přípomoci – konkrétně 4 a 5 (ovládání má 5 stupňů) – stejně dochází k častějším zásahům omezovače a ač k lineárním, tak přesto k citelným poklesu výkonu motoru na 0 W (než rychlost klesne pod 27kmh, kdy motor začne zase přidávat..) Proto se mi osvědčilo šlapat spíš na 3 stupeň, který na rovině dostatečně pomáhal při standartní frekvenci šlapání lehce pod těch 27 kmh a nedocházelo proto tak často k odpojování motoru..
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    Neco z dneška :
    - v práci sem si vzal na otestování letošní novinku značky APACHE a to jejich model HUPAHU MX1 v konfiguraci : motor BAFANG M510 (špičkový výkon 750W, kroutak 95Mm) napájený originál BAFANG baterií s kapacitou 855Wh, to vše nově na 48V. Dal sem s tím asi 45km kolem komína, od asfaltu po rozbité kamenito-korenové lesní cesty a stezky - a to jak dolu, tak i nahoru a nekolikrát i velmi ostře nahoru..

    A dojmy?
    - ta M510 jede jak debil .. podřadíš, dáš tam plnej a vyrubeš i věci, který by si normálně ani nezkoušel.. O nedostatku výkonu se už tady asi nedá mluvit, spíš kolikrát ho bylo spíš až moc - tady vidím zatím asi největší slabinu Mkových BAFANGU proti Boschům - postrádají alternativu k boscháckému eMTB módu - tj. dynamické dávkování-přizpůsobování výkonu v náročnějších technických pasážích. Jen při ostřejším stoupání, kdy motor šel naplno, vydával lehce "kvílivé" zvuky - tj. vychvalovaná tichost nižších řad M4xx zde uplně není přítomna, ale zas nic co by vyloženě oběžovalo..

    - kolo jako takové taky lepší průměr - zhýčkán ze svého trail HT s reachem autobusu, funkčním MZ Z2 150mm zdvihem, podkopnutou vidlí s 65 HA a 2.6 baloonem vzadu (coz mi dohromady dává pocit sucha a bezpečí, který mají mazlíčci rádi :-) jsem se nejdřív musel popasovat s lehce jiným, ve finále však dostatečně pohodlným posedem. A když se člověk s kolem po pár km sžil, tak nakonec musím i pochválit slušnou ovladatelnost kola jako celku. Jen vzhledem k určení kola jako XC e-bike - tj. menšímu zdvihu a základní vzduchovce SR XCR32 - se musí v rámci této kategorie kol logicky počítat méně jistým chováním ve sjezdu na hodně rozbitých cestách. Což ale není typický terén, kde se bude cílovka tohohle kola pohybovat..
    - osobně bych pro zvýšení pohodlí a i jistoty tedy volil malinko širší obutí 2.4" gumou, vzorek bych klidně nechal - tj. továrně nazuté WTB Rangery jinak fungovaly bez výhrad, odvaluji a přiměření podrží na nezpevněnkách (krom nezvykle vyšší akustického hluku, což ale zase úspěšně nahrazovalo zvonek, lidi o mě věděli dost s předstihem :-)
    - brzdy funkční, dobře dávkovatelné a předvídatelné, 11s řazení DEORE bez výhrad, teleskop v základu potěšil.

    Shrnuto :
    - jak jsem se k rudokožci tvářil na začátku poměrně skepticky, tak nakonec mi Apáčo zprostředkoval příjemnou projížďku hezkou krajinou kolem řeky Malše a bonusem, že za něco málo přes dvě hodiny bylo hotovo a to byl i dnešní cíl..
    Takže pro běžného rekreačního cyklistu, který chce slušně vybavené kolo se silným motorem a obří baterkou, ale nechce už dávat 15k navíc za podobně vybaveného BOSCHe, imho slušná a funkční alternativa..

    CHESUS
    CHESUS --- ---
    PEPAZZ: kruty !!!
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Tak vyřešeno.
    Poduval jsem se dovnitř a zjistil že nejde napětí z pojistky. I když pojistka byla v pořádku.
    A on ji nějakej makak vrazil do pouzdra mimo kontakt který byl tím padem na jedné straně v pojistkovém pouzdru odehnutý.
    To že kolo takhle jezdilo rok. Je mi záhadou...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam