Neco z dneška :
- v práci sem si vzal na otestování letošní novinku značky APACHE a to jejich model HUPAHU MX1 v konfiguraci : motor BAFANG M510 (špičkový výkon 750W, kroutak 95Mm) napájený originál BAFANG baterií s kapacitou 855Wh, to vše nově na 48V. Dal sem s tím asi 45km kolem komína, od asfaltu po rozbité kamenito-korenové lesní cesty a stezky - a to jak dolu, tak i nahoru a nekolikrát i velmi ostře nahoru..
A dojmy?
- ta M510 jede jak debil .. podřadíš, dáš tam plnej a vyrubeš i věci, který by si normálně ani nezkoušel.. O nedostatku výkonu se už tady asi nedá mluvit, spíš kolikrát ho bylo spíš až moc - tady vidím zatím asi největší slabinu Mkových BAFANGU proti Boschům - postrádají alternativu k boscháckému eMTB módu - tj. dynamické dávkování-přizpůsobování výkonu v náročnějších technických pasážích. Jen při ostřejším stoupání, kdy motor šel naplno, vydával lehce "kvílivé" zvuky - tj. vychvalovaná tichost nižších řad M4xx zde uplně není přítomna, ale zas nic co by vyloženě oběžovalo..
- kolo jako takové taky lepší průměr - zhýčkán ze svého trail HT s reachem autobusu, funkčním MZ Z2 150mm zdvihem, podkopnutou vidlí s 65 HA a 2.6 baloonem vzadu (coz mi dohromady dává pocit sucha a bezpečí, který mají mazlíčci rádi :-) jsem se nejdřív musel popasovat s lehce jiným, ve finále však dostatečně pohodlným posedem. A když se člověk s kolem po pár km sžil, tak nakonec musím i pochválit slušnou ovladatelnost kola jako celku. Jen vzhledem k určení kola jako XC e-bike - tj. menšímu zdvihu a základní vzduchovce SR XCR32 - se musí v rámci této kategorie kol logicky počítat méně jistým chováním ve sjezdu na hodně rozbitých cestách. Což ale není typický terén, kde se bude cílovka tohohle kola pohybovat..
- osobně bych pro zvýšení pohodlí a i jistoty tedy volil malinko širší obutí 2.4" gumou, vzorek bych klidně nechal - tj. továrně nazuté WTB Rangery jinak fungovaly bez výhrad, odvaluji a přiměření podrží na nezpevněnkách (krom nezvykle vyšší akustického hluku, což ale zase úspěšně nahrazovalo zvonek, lidi o mě věděli dost s předstihem :-)
- brzdy funkční, dobře dávkovatelné a předvídatelné, 11s řazení DEORE bez výhrad, teleskop v základu potěšil.
Shrnuto :
- jak jsem se k rudokožci tvářil na začátku poměrně skepticky, tak nakonec mi Apáčo zprostředkoval příjemnou projížďku hezkou krajinou kolem řeky Malše a bonusem, že za něco málo přes dvě hodiny bylo hotovo a to byl i dnešní cíl..
Takže pro běžného rekreačního cyklistu, který chce slušně vybavené kolo se silným motorem a obří baterkou, ale nechce už dávat 15k navíc za podobně vybaveného BOSCHe, imho slušná a funkční alternativa..