• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEEElektrokola
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Uka foto! :)
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    Hlášení- 1500w jednotka nepřežila zkušební výjezd to terénu.
    Je fakt že kopce Vítkova s asfaltem pro ni byly jen tak tak, ale terény už sou moc.
    Čest její památce.
    Po krátké poradě se známým co dělá elektro kola (takový ty choper a cruisery retro) sem obědnal novou jednotku Sabvoton 100a v kitu s 5kw motorem.
    Zatím tam nahodím 52v baterku co mám doma a až bude víc peněz, nebo prodám Thunder koloběžku, tak pořídím novou 72v baterku…

    +nový brzdy, pneu, odpružení… no, zmoriginálu tam zůstane rám, řídítka a světla 😂
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    SCHWA: viz MARASAN anebo to mám já u svýho traila - pevné osy vepředu i vzadu, vzadu na ose nasazená odnímací páčka s imbusem. Tj. tou páčkou mohu vyšroubovat přední i zadní osu. Inteligentní řešení, dělá to myslím i DT Swiss..
    Vypadá to TAKHLE
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    Čistě náhodou- nějaká zkušenost s motorem cca 5000w a dobrou jednotkou co má volitelný napětí 52-72v tu někdo nemá?
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    + když to vezmeme do detailu tak osu na imbus dotáhneš na přesnou sílu pomocí momentového klíče. Je pak ideální "sevření" vidlice a zadní stavby pro ideální chod pružení :-)

    Jinak rychloupínák není nic hrozného, pevná osa lepší (hlavně u odpružení), ale použitelný je bez problémů .)
    ZOIDBERG
    ZOIDBERG --- ---
    MARASAN: Za mě už je ta packa na zvážení, je to přeci jen něco, co přečuhuje a můžu to teoreticky urazit nebo se tím o něco chytit. Imbus v kapsičce s lepením a multiklíčem tuhle nevýhodu nemá.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    SCHWA: jsou osy, ktery nepotrebuji imbus, maji proste packu, za kterou dotahujes/povolujes.

    ZOIDBERG
    ZOIDBERG --- ---
    SCHWA: No, já jezdil ještě na kolech, které rychloupínáky neměly, a povolovaly se klíčem, to la teprve soda. Ještě první treking měl kola upevněná matkama. Důvodem bylo samozřejmě výrobcem ušetřených tehdy asi 50 korun. Stejně je důvodem, proč ještě nejsou pevné osy standard, akorát lakota výrobců.
    Pevná osa nemá žádné nevýhody, jen výhody - povolím páčkou či imbusem, vytáhnu, pak vrátím, žádný bordel se skřípajícími kotoučovými brzdami, žádné obavy zda jsem to dost přitáhnul… Typický e-bike se vahou a silami, které na něj působí, víc blíží mopedu, než kolu, a moped nemá rychloupínáky. A všimni si, že cyklistika se velkým zpožděním jen kopíruje trendy od výrobců motocyklů, odpružení, kotoučové brzdy, pevný osy, materiály…
    BATY
    BATY --- ---
    PSYSBEE: Přesně, pod to bych se klidně elektronicky podepsal!
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    ZOIDBERG: Btw v cem jsou rychloupinaky blbe? Vzdy jsem jezdil na levnych kolech, ktere je mely. Ted mam drazsi e-bike a ‘stve’ me, ze s sebou musim tahat imbusy…
    Vlastne jsem to resil jen jednou a spravny imbus mel v tasce, takze OK. Jen mi to vrta hlavou :)
    ZOIDBERG
    ZOIDBERG --- ---
    PSYSBEE: Zrovna Crussise one-guerra si pořídila kamarádka. Neměla moc na výběr, má 145 centimetrů a najít kolo, u které by ji seděla velikost rámu a geometrie, to je problém. No nic, kolo dobrý, pohon a akumulátor v pohodě, jízdu se svým manželem-sportovcem si zase užívá, protože se nemusí hnát, ale… Je tam stejný problém jako u všech levných kol pro necyklisty - mizerná vidlice, základní brzdy, těžké ráfky a široké pneumatiky s až absurdně terénním vzorkem a rychloupínáky - takže na zpevněné suché cestě to jede docela komfortně, ale rozbitější polní nebo lesní cesta čí bláto už představuje problém, kolo je nervózní, až nebezpečné… Zkusíme vyměnit pláště za kevlarové s jemnějším vzorkem, to by mohlo trochu pomoci.
    THOR_CALYSTERN
    THOR_CALYSTERN --- ---
    PSYSBEE: po tvé "intervenci" se mi to ještě rozleželo v hlavě a dnes budu obvolávat pár půjčoven, co jsem si našel. Pak sem napíšu, jak to celkově dopadlo.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    THOR_CALYSTERN: no me spis šlo o to, jestli si to projedeš aspon trochu kolem krámu, aby sis vyzkoušel správnou velikost kola + vyzkoušel geometrii Crussise, jak ti sedne..
    Obecně - tyhle kola jsou dělaný pro báby a dědky, Crussis je značka která cílí na mainstream a ta supermarketová geometrie podle toho vypadá.. Bude to asi pohodlný a jestli si nenáročnej cyklista, pro kterýho spojení naročnější terén představuje malinko rozbitější lesní cestu, tak by ti asi mohlo vyhovovat..

    Obecně nechci tyhle značky typu Crussis nebo MTF uplně hanět, ale co si budeme povídat - ty kola sou dělaný pro lidi, který klasický kolo přeskočili z auta rovnou na elektro.. O nějakým vývoji geometrie podle současných trendů apod se u nich mluvit moc nedá, o kolotočářských barevných kreacích nemluvě..
    THOR_CALYSTERN
    THOR_CALYSTERN --- ---
    PSYSBEE: už začínám být krapet nedočkavý, to je pravda...
    Ale vyzkoušet by to bylo jednoznačně lepší.

    Možnost půjčovny například Urban Sport v Liberci kola jiné značky s podobnými parametry
    je na týden ale docela pálka (5k bych dal radši do vybavení).

    Ještě se poptám na tenhle model v dalších půjčovnách, co mi to vyplivne z Google hledání.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    THOR_CALYSTERN: budes zkouset nebo koupis na blind bez vyzkoušení?
    THOR_CALYSTERN
    THOR_CALYSTERN --- ---
    Crussis One-Guera 7.7-M 2022 od 38 490 Kč - Heureka.cz
    https://elektrokola.heureka.cz/crussis-one-guera-7_7-m-2022/#specifikace/

    Nakonec pokukuji po tomhle kole (už jsem téměř rozhodlý) – za tu cenu mě zaujal dojezd max 170km na jedno nabití, usb port a podle recenzí i zřejmě dobrý brzdy...

    To by možná mohlo dát na 1 nabití pro jízdu z a do práce celých 5 dní v kuse.
    Počítám s využíváním elektromotoru jen do většího kopce, což by mohlo vycházet
    z celkových 115km za pracovní týden na cca max 50km.

    Má k tomu někdo něco negativního? Popřípadě tuhle nebo podobnou variantu doma?
    FEEX
    FEEX --- ---
    MAESTRO_007: no já nechci jezdit nijak extra rychle, ale na silnici by to trosku chtělo.
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    FEEX: táhne to luxusně. Až tak, že těch 25km/h tam máš během pár sekund a pak si říkáš proč to teda nejede rychleji .) V terénu to rychleji nepotřebuješ a na cyklostezce taky ne ...ikdyz budeš mít pocit že jo :D
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    FEEX:

    Elektrokolo Stereo Hybrid 140 HPC PRO 750 29 2023 swampgrey´n´black - CUBE Store Karlovy Vary
    https://www.cube-store.cz/elektrokolo-stereo-hybrid-140-hpc-pro-750-29-2023-swampgrey--n--black/
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    FEEX: Bosch je nejlepší ať si každý říká co chce .) A Cube je nejlepší poměr cena /výkon.

    Kup si radši stereo hybrid 140 pro. Je to v karbonu a dobře vybavené. Cena jenom o trochu větší. Na běžné ježdění super a pár cm zdvihu navic vůbec nevadi. Ta 120 je taková nijaka a i geometrie je víc pro důchodce :-)

    A co se týče chipovani tak to ti řekne každý něco jiného. Jo jde to v pohodě, ti co to dělají tak řeknou že zadny problém, já jsem odpůrce chipovani a viděl jsem už pár zablokovaných motoru nebo různých chybových hlášek. To je odvrácená strana Bosche :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam