• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEEElektrokola
    Klub na výměnu zkušeností či (konstruktivních) názorů o tomhle čím dál rychleji se rozvíjejícícm odvětví cykloprůmyslu.

    VZHLEDEM K SITUACI VEDLE V KLUBU SLUŠNÉ HEJTY POVOLENY, CO BUDE ZA ČAROU SMÁZNU
    rozbalit záhlaví
    ADAM
    ADAM --- ---
    MAESTRO_007: Šlapat můžu, ale těch 2000 výškových metrů je tak nějak minimální denní nájezd. A k tomu buď těch 900 v rámu nebo náhradní baterka v batohu...

    Me se nejvíc líbí ten Relay, ale je o 100tis drazsi a k tomu bych se asi bez druhé baterky v batohu neobesel
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    ADAM: tank je to pěkný. Na mě moc velký zdvih a zbytečně velká a těžká baterka. Líbí sei nějaký Rotwild třeba s menší baterkou. To si dokážu představit líp má všech trailech i nejakych hladších

    Ale jestli to máš do Alp na těžké traily a nechceš šlapat tak ok
    ADAM
    ADAM --- ---
    U CF 9ky s 900wh píšou 24.6 ale samozřejmě netuším jestli kecaji.
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    ADAM: 25kg v malé velikosti a s mensi baterkou, bez pedálů atd.
    ADAM
    ADAM --- ---
    MAESTRO_007: Já to mám právě do Alp. A udávají váhu cca 25.
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    ADAM: děsí mě, že to bude vážit 30kg a nevím kde bych s tím v ČR jezdil. Na důchod do Alp ok :-)
    ADAM
    ADAM --- ---
    Co si myslíte o canyon torqueON CF? Já ho už asi konečně koupím s 900wh baterkou.

    Původně jsem chtěl transition relay, ale je to asi zbytečné moc drahý a navíc bych tam potřeboval koupit ještě druhou baterku.

    Napadá vás jiný tip na enduro se zdvihy kolem 180mm a 29 koly (aspoň vepředu)?
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    PEPAZZ: Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! US $846.03 8% Off | 150mm Dropout QS205 50H V3 48-72v 5000W Brushless Hub Motor Electric Fat Bike Kit Ebike Conversion Kit fit Super73 Sabvoton UKC1
    https://a.aliexpress.com/_mLW1UsS

    Link lepší než fotka;)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Uka foto! :)
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    Hlášení- 1500w jednotka nepřežila zkušební výjezd to terénu.
    Je fakt že kopce Vítkova s asfaltem pro ni byly jen tak tak, ale terény už sou moc.
    Čest její památce.
    Po krátké poradě se známým co dělá elektro kola (takový ty choper a cruisery retro) sem obědnal novou jednotku Sabvoton 100a v kitu s 5kw motorem.
    Zatím tam nahodím 52v baterku co mám doma a až bude víc peněz, nebo prodám Thunder koloběžku, tak pořídím novou 72v baterku…

    +nový brzdy, pneu, odpružení… no, zmoriginálu tam zůstane rám, řídítka a světla 😂
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    SCHWA: viz MARASAN anebo to mám já u svýho traila - pevné osy vepředu i vzadu, vzadu na ose nasazená odnímací páčka s imbusem. Tj. tou páčkou mohu vyšroubovat přední i zadní osu. Inteligentní řešení, dělá to myslím i DT Swiss..
    Vypadá to TAKHLE
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    Čistě náhodou- nějaká zkušenost s motorem cca 5000w a dobrou jednotkou co má volitelný napětí 52-72v tu někdo nemá?
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    + když to vezmeme do detailu tak osu na imbus dotáhneš na přesnou sílu pomocí momentového klíče. Je pak ideální "sevření" vidlice a zadní stavby pro ideální chod pružení :-)

    Jinak rychloupínák není nic hrozného, pevná osa lepší (hlavně u odpružení), ale použitelný je bez problémů .)
    ZOIDBERG
    ZOIDBERG --- ---
    MARASAN: Za mě už je ta packa na zvážení, je to přeci jen něco, co přečuhuje a můžu to teoreticky urazit nebo se tím o něco chytit. Imbus v kapsičce s lepením a multiklíčem tuhle nevýhodu nemá.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    SCHWA: jsou osy, ktery nepotrebuji imbus, maji proste packu, za kterou dotahujes/povolujes.

    ZOIDBERG
    ZOIDBERG --- ---
    SCHWA: No, já jezdil ještě na kolech, které rychloupínáky neměly, a povolovaly se klíčem, to la teprve soda. Ještě první treking měl kola upevněná matkama. Důvodem bylo samozřejmě výrobcem ušetřených tehdy asi 50 korun. Stejně je důvodem, proč ještě nejsou pevné osy standard, akorát lakota výrobců.
    Pevná osa nemá žádné nevýhody, jen výhody - povolím páčkou či imbusem, vytáhnu, pak vrátím, žádný bordel se skřípajícími kotoučovými brzdami, žádné obavy zda jsem to dost přitáhnul… Typický e-bike se vahou a silami, které na něj působí, víc blíží mopedu, než kolu, a moped nemá rychloupínáky. A všimni si, že cyklistika se velkým zpožděním jen kopíruje trendy od výrobců motocyklů, odpružení, kotoučové brzdy, pevný osy, materiály…
    BATY
    BATY --- ---
    PSYSBEE: Přesně, pod to bych se klidně elektronicky podepsal!
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    ZOIDBERG: Btw v cem jsou rychloupinaky blbe? Vzdy jsem jezdil na levnych kolech, ktere je mely. Ted mam drazsi e-bike a ‘stve’ me, ze s sebou musim tahat imbusy…
    Vlastne jsem to resil jen jednou a spravny imbus mel v tasce, takze OK. Jen mi to vrta hlavou :)
    ZOIDBERG
    ZOIDBERG --- ---
    PSYSBEE: Zrovna Crussise one-guerra si pořídila kamarádka. Neměla moc na výběr, má 145 centimetrů a najít kolo, u které by ji seděla velikost rámu a geometrie, to je problém. No nic, kolo dobrý, pohon a akumulátor v pohodě, jízdu se svým manželem-sportovcem si zase užívá, protože se nemusí hnát, ale… Je tam stejný problém jako u všech levných kol pro necyklisty - mizerná vidlice, základní brzdy, těžké ráfky a široké pneumatiky s až absurdně terénním vzorkem a rychloupínáky - takže na zpevněné suché cestě to jede docela komfortně, ale rozbitější polní nebo lesní cesta čí bláto už představuje problém, kolo je nervózní, až nebezpečné… Zkusíme vyměnit pláště za kevlarové s jemnějším vzorkem, to by mohlo trochu pomoci.
    THOR_CALYSTERN
    THOR_CALYSTERN --- ---
    PSYSBEE: po tvé "intervenci" se mi to ještě rozleželo v hlavě a dnes budu obvolávat pár půjčoven, co jsem si našel. Pak sem napíšu, jak to celkově dopadlo.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    THOR_CALYSTERN: no me spis šlo o to, jestli si to projedeš aspon trochu kolem krámu, aby sis vyzkoušel správnou velikost kola + vyzkoušel geometrii Crussise, jak ti sedne..
    Obecně - tyhle kola jsou dělaný pro báby a dědky, Crussis je značka která cílí na mainstream a ta supermarketová geometrie podle toho vypadá.. Bude to asi pohodlný a jestli si nenáročnej cyklista, pro kterýho spojení naročnější terén představuje malinko rozbitější lesní cestu, tak by ti asi mohlo vyhovovat..

    Obecně nechci tyhle značky typu Crussis nebo MTF uplně hanět, ale co si budeme povídat - ty kola sou dělaný pro lidi, který klasický kolo přeskočili z auta rovnou na elektro.. O nějakým vývoji geometrie podle současných trendů apod se u nich mluvit moc nedá, o kolotočářských barevných kreacích nemluvě..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam