• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUHOKlimaticka zmena / Thank you so much for ruining my day
    PAD
    PAD --- ---
    Climate Change AI | Tackling Climate Change with Machine Learning
    https://www.climatechange.ai/
    PAD
    PAD --- ---
    Regiony, kde končí těžba uhlí, volají o pomoc. Babiš místo toho hází vinu za jejich problémy na Brusel – Deník N
    https://denikn.cz/...volaji-o-pomoc-babis-misto-toho-hazi-vinu-za-jejich-problemy-na-brusel/?ref=tit
    DNF
    DNF --- ---
    XCHAOS: Cely dobry, ale nakonec teda nevim jak rozumnet tomuhle: "Stejně tak sexismus v reklamě měl prostý důvod, že ženy jsou sociální skupina s obrovskou kupní silou a v reklamě co na ně cílí se točí peníze, tak si můžou taky diktovat."

    ... sexismus v reklame je neeticky proto, ze zneuziva muzu, mechanizmem sexualniho vizualu a podvedomych reakci, a neeticky zneuziva zenske telo, k upevneni podrizeneho postaveni zen ve spolecnosti, v tomhle konkretnim pripade jako sexualni objekt urceny k okukovani. Znova si to srovnej s tema cigarama, tam je to jednodussi.

    Za rozteklym autem nevidim etiku vubec zadnou, to je to co jsem chtel rict. Ze ty srovnani mas proste nesrovnany.
    DRSH
    DRSH --- ---
    Online debatní série A2+Alarm: Evropský Green Deal jako šance na restart ekonomiky?
    https://soundcloud.com/...-debatni-serie-a2alarm-evropsky-green-deal-jako-sance-na-restart-ekonomiky
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DNF: No ale to je právě to: už tu svobodu slova podmiňuješ vnucováním etiky. Ona reklama hodně souvisí s normalizací nějaké formy spotřeby: lidé přímo nedají přednost nějaké značce nebo nezahájí konzum něčeho, na co nejsou zvyklí, jen kvůli reklamně - ale pokud už to dělají, tak je podle mě reklama utvrzuje v tom, že je to normální běžná věc a netřeba na tom cokoliv měnit (tady bych navíc tu reaklamu viděl jako jev až na úrovni neurolingvistického naprogramování mozku - může se stát, že fungují jen ty reklamy, které mozek odfiltruje už na podprahové úrovni, takže je prostě nevnímáme, takže třeba kuřáci ani reklamy na cigarety nevnímali a my ostatní nevnímáme reklamy na XY, protože prostě daný konzum je pro nás norma)

    Ano, auta jsou v Evropě víc jak v USA vnímána jako statusový symbol. V USA paradoxně auta jsou užitkový objekt, přirovnal bych to k něčemu, jako u nás tramvaj nebo výtah... je běžné si nějaké půjčit (resp. bylo před 20 lety když jsem tam bybl a dnes je to asi ještě běžnější), mají výrazně jednodušší ovládání (automatickou převodovkou to jen začíná, dnes jsou už u "autopilota"), mají menší odpor k inovacím (dnes elektromobily). V USA, navzdory vší kritice jejich životního stylu, je to tak, že ten životní styl prostě sám sebe vnucuje i těm, kteří ho nechtějí a formuje celou ekonomiku... v něčem je to blbé, ale když ten životní styl změní plošně (např. jen zimní vytápění reverzníma klimatizacema, tzn. tepelnýma čerpadlama vzduch-vzduch, které teď zaslechl jsem tlačí Elon Musk, který na to narazil právě kvůli vytápění Tesly, může v amerických předměstských čtvrtích překližkokých domků znamenat revoluci... )

    V Evropě jsou auta nejen statusový symbol, ale taky hlavní exportní artikl do okolního světa (snad kromě zbraní) a i když životní styl na nich není tolik závislý (ve městě většinu času prostě jen parkují a překáží - to by v USA bylo nemyslitelné, tam by třeba v pracovní době byly obytné ulice měst od zaparkovaných aut vyluxované, což u nás naštěstí fyzicky nejde - nemají všechna najednou kam dojet) tak o to víc je to fetiš a hnací síla ekonomiky (ostatně, viz trochu Dycky Most!)

    Ovšem tohle může být docela dobře forma virální reklamy samo o sobě: možná si ten zákaz reklamy vylobovali, protože jinak by po ní štěkl pes :-) Ale jako, podle mě převáží snahy prostě reklamu, která by propagovala klimaticky ohleduplnou spotřebu zcenzurovat, zvlášť, pokud upozorní na klimatickou změnu přímo. "Etiku" reklamy deklarují ti, kdo v ní mají svoje peníze, a v reklamě na auta je těch peněz celkově strašně moc. Snaha cenzurovat reklamu na kouření mohla velmi dobře být daná prostě lobbyingem pojišťoven nabízejících životní pojištění, protože prostě snížení očekávaného věku dožití jim kazí kšeft (naopak, důchodové fondy potřebují prodloužení aktivního věku, což nemoci kazí - pokud se posouvá, nevadí jim růst očekávaného věku dožití, pokud se neposouvá, je to blbé). Stejně tak sexismus v reklamě měl prostý důvod, že ženy jsou sociální skupina s obrovskou kupní silou a v reklamě co na ně cílí se točí peníze, tak si můžou taky diktovat.

    Cílová skupina, která by chtěla reklamu na klimaticky šetrný konzum, je zatím strašně malá a ekonomicky slabá, takže je docela možné, že ta sdělení budou podobným způsobem cenzurována.
    DNF
    DNF --- ---
    XCHAOS: pozor na ty prsaty modelky, tam nejde ani tak o zakaz reklamy ale ma to mnohem hlubsi zaklady, zkus to nahradit zakazem reklamy na cigara treba... Oboji je vynucena etika pro segment, ktery vlastni etiku nema zadnou, a nekolikrat to prokazal.

    Zakazat roztekajici se auto muze byt taky otazka takove te autofilie, kdy auto je stred sveta, nikdo se ti o nej nesmi oprit, nedej boze znecistit, a i slovni utok proti autu je bran jako osobni urazka. Takovych lidi je hodne, treba ve Francii sedi v televizni rade rovnou dva takovi pacienti.

    Ale spis to vypada jako modelovani verejneho mineni.

    Navic se asi nic nestalo, krome toho, ze VanMoof ma reklamu k nezaplaceni, a jeste se s nima muze soudit, takze na dlouho. Bohuzel to asi moc nepresahne zajmove okruhy, meli by podobne slapnout na kuri oko nejakemu vetsimu molochu.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Stromy volají o pomoc. Porostou u nás palmy? Jak bude vypadat český les za 100 let? | Hradec Králové
    https://hradec.rozhlas.cz/...omoc-porostou-u-nas-palmy-jak-bude-vypadat-cesky-les-za-100-let-7596263
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DNF: hele, prostě tady je vidět, že svoboda slova je hodnota sama o sobě. Samozřejmě nerozumím ani dnešnímu vývojij v USA, kde Fox News vs. CNN vytvořily v podstatě dva zcela nekompatibilní obrazy reality, které působí dojmem, že mezi nima musí nutně vypuknout občanská válka (pokud se to už nestalo). Ale jinak tohle je smutný případ toho, že s cenzurou reklamy začneme u příliiš prsatých modelek, sexisticky propagujících něco, co s prsama vůbec nic nemáme společného... a skončíme u zákazy reklamy, která kola propaguje skrz poměrně podložený fakt, že auta se v důsledku globálního oteoplování roztečou (což není až tak fikce: viz fotky rozteklého hlíníku z auta při požárech v Austrálii...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TADEAS: komous budovatel by to tu najradsej cele zalil do betonu, jadrove bloky a povodia odnevidim donevidim, vyzera to ze vobec nechape, preco tu to sucho je
    DNF
    DNF --- ---
    XCHAOS: no cyve to jsou prizdisraci, ze se snad nedivim, ze to je ve Francii.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Francie zakázala TV reklamu na elektrokola VanMoof | — Kolotipy.cz
    https://www.kolotipy.cz/2020/06/30/francie-zakazala-tv-reklamu-na-elektrokola-vanmoof/
    The truth hurts | How VanMoof got banned from French TV - VanMoof Blog - English
    https://www.vanmoof.com/blog/en/the-truth-hurts-how-vanmoof-got-banned-from-french-tv

    Kdo koho cenzuruje...
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    A Democrat-led US government committee charged with coming up with a detailed climate plan has released its recommendations for saving the world. One of the report’s overall targets is net-zero carbon-dioxide emissions in the United States before 2050. To get there, the report offers 12 ‘pillars’, including investing in green-technology industries and strengthening support for climate-science research. “I am very heartened to see the detail and ambition that the committee has put forward,” says energy-policy researcher Leah Stokes, who kindly broke down the 500+-page report in a Twitter thread. How much of the plan will be implemented comes down to the outcome of the imminent US elections in November.

    Climate change: What AOC and House Democrats actually want to do about it - Vox
    https://www.vox.com/...2020/6/30/21305891/aoc-climate-change-house-democrats-select-committee-report

    https://twitter.com/leahstokes/status/1278067643358969856

    https://climatecrisis.house.gov/sites/climatecrisis.house.gov/files/SCCC%20summary.pdf
    MRTVEJ
    MRTVEJ --- ---
    Fotky: Tak to vypadá, když taje půda, která nikdy neměla roztát - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/...k/fotky-tak-to-vypada-kdyz-taje-puda-ktera-nikdy-nemela-roztat-111073
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    Nějaká doporučená, čitelným stylem podána knížka o změně klimatu? Nemyslím nic od Klause a v češtině pochopitelně...

    Co ta od Thunbergove?
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Facebook creates fact-checking exemption for climate deniers
    https://popular.info/p/facebook-creates-fact-checking-exemption

    Facebook is "aiding and abetting the spread of climate misinformation,” said Robert Brulle, an environmental sociologist at Drexel University. “They have become the vehicle for climate misinformation, and thus should be held partially responsible for a lack of action on climate change.”

    Brulle was reacting to Facebook's recent decision, made at the request of climate science deniers, to create a giant loophole in its fact-checking program. Last year, Facebook partnered with an organization, Science Feedback, that would bring in teams of Ph.D. climate scientists to evaluate the accuracy of viral content. It was an important expansion of the company's third-party fact-checking program.

    But now Facebook has reportedly decided to allow its staffers to overrule the climate scientists and make any climate disinformation ineligible for fact-checking by deeming it "opinion."

    The organization that requested the change, the CO2 Coalition, is celebrating, E&E news reported on Monday. The group, which has close ties to the fossil fuel industry, says its views on climate change are increasingly ignored by the mainstream media. Now it plans to use Facebook to aggressively push climate misinformation on the public — without having to worry about fact checks from climate scientists.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Vojtěch Filip: V Temelíně by měli stavět společně Westinghouse a Rosatom - Radek Kubala
    https://denikreferendum.cz/...ojtech-filip-v-temeline-by-meli-stavet-spolecne-westinghouse-a-rosatom

    předsedou KSČM Vojtěchem Filipem jsme mluvili v rámci seriálu rozhovorů s předsedy politických stran o změnách klimatu. Jaký má názor na evropskou Zelenou dohodu a proč podporuje jadernou energii a výstavbu přehrad?

    ...

    Kubala: Spíše jsem se chtěl zeptat na debatu o snižování emisí do roku 2030. V současnosti je cíl stanoven na čtyřicet procent oproti roku 1990. Evropská komise navrhuje jeho zvýšení na padesát až pětapadesát procent, ekologické organizace jako Greenpeace pětašedesát procent, některé i víc. Česká vláda o zvyšování ambicí nechce ani slyšet. Kde stojíte vy?

    Když si dám nějaký procentuální cíl, tak je to zase rozhodování seshora. Myslím si, že je potřeba hledat projekty, které povedou k lokalizaci. Můžeme se dostat tímto způsobem mnohem dál než v případě nějakého ambiciózního cíle daného shora, který propojuje nepropojitelné. Důraz na tu lokalizaci, kterou prosazují i naši kolegové ze severských levicových stran, je mnohem efektivnější než bruselské rozhodování.

    ...

    my pracujeme v jaderné komisi, abychom co nejdříve postavili nové bloky atomových elektráren. Co se týče zdrojů jako slunce, vítr, biomasa nebo bioplyn, tak i když jsme jich v minulosti postavili hodně, tak v současnosti dávají jenom nějakých devět procent energie. O vodě už jsme mluvili, o té nejde moc uvažovat. Pro energetickou soběstačnost můžeme udělat jenom to, že postavíme jaderné elektrárny.

    ...

    můžeme uhlí odstavit až budeme mít náhradu. Před rokem 2040 o tom není možné ani uvažovat

    ...

    Uvědomujeme si, že všechna voda od nás odtéká, jsme na evropském rozvodí. Právě proto potřebujeme mít ten průtok pod kontrolou, ale takovým způsobem, abychom si neznepřátelili sousední státy. Chceme propojit vodárenské soustavy, například Povodí Vltavy a Moravy přes Vysočinu. Aby například v době, kdy na Vysočině nebo jihu Moravy bude větší sucho se dala použít i voda z Vltavy. Jednáme i se sousedními státy například o propojení Vltavy a Dunaje.

    ...

    Jaká je tedy podle vás podstata problému klimatu?
    Musíme se na to dívat z pohledu těch jednotlivých složek životního prostředí. Zejména z pohledu už zmíněné lokalizace, abychom poměry v jednotlivých místech byli schopní co nejefektivněji chránit. Buď na národní nebo lokální úrovni. Klidně i přes hranice států. Raději bych viděl přeshraniční dohodu, například o propojení Vltavy a Dunaje, kterou jsem již zmiňoval. Hledání centrálního kompromisu na úrovni Evropy mi nedává smysl. Jít zespoda je podstatnější než seshora nařizovat.

    ...

    Budeme tlačit na to, aby součástí naší politiky byla podpora výstavby nových bloků jaderné elektrárny Temelín. Stejně tak budeme usilovat o propojování povodí. Tyhlety věci jsou pro nás důležité a chceme, aby dostaly prioritu i v rozpočtech krajů.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    TADEAS: debunking industrial agriculture, uncovering the agro-petro-chemical disinformation campaigns, agro-petro-washing ... :))
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    SHEFIK: navysovani org. hmoty prodluzuje sezonu stabilizaci dostupnosti vody, praktiky ktere k tomu vedou minimalizujou erozi, minimalizujou druhotny problemy z toho vznikajici, praktiky ktery k tomu vedou rovnez zvysujou kvalitu produkovanejch potravin, coz minimalizuje problemy vznikajici z jejich nizky kvality, atd. neni to uchopitelny jako udrzitelnost vs. vynos, ale debunking techle konceptu podle me neni tak pokrocilej jako v otazkach klimatu. ... chtelo by to web typu sceptical hyperpredator :D
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    TADEAS: tak ono je to porad imho jen diskuze o kompromisech mezi udrzitelnosti a vynosem, stejne tak nutnym pro nase preziti

    ja se do tematu nechci moc poustet, pac vim minimum, jen mi to prislo zajmavy

    kazdopadne carbon cowboys mi otevreli oci, ze bez skotu zelena planeta udrzitelna neni.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam