• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUHOKlimaticka zmena / Thank you so much for ruining my day
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Cattle Are Part of the Climate Solution - Rodale Institute
    https://rodaleinstitute.org/blog/cattle-are-part-of-the-climate-solution/

    Rodale Institute interviews Savory science advisor Dr. Richard Teague:
    “Prior to starting our regenerative grazing studies in 1999, we worked with the NRCS who did all the soil mapping around the nation. We asked them to introduce us to farmers and ranchers who had the highest soil carbon levels. Without a single exception, they were all following Holistic Management, or a couple of variations around that.”
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Fakt je, že prostě nevím, proč musíme pálit nejvíc uhlí na osobu v EU
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    URZA
    URZA --- ---
    Stopping a 1,074 Day Fire with a Nuclear Bomb
    http://www.youtube.com/watch?v=QlVmo_jvBQE
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Six Portuguese youth file 'unprecedented' climate lawsuit against 33 countries
    https://www.climatechangenews.com/...rtuguese-youth-file-unprecedented-climate-lawsuit-33-countries/

    Six Portuguese young people have filed a legal action accusing 33 countries of violating their right to life by not doing their fair share to tackle the climate crisis.

    This is the first climate change case to be filed with the European Court of Human Rights (ECHR) in Strasbourg, France. If admissible, it could set an important precedent, showing the way for other climate lawsuits based on human rights arguments.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Klimatické závazky ČR – Klimatická žaloba ČR
    https://www.klimazaloba.cz/klimaticke-zavazky-cr/


    Úvodní stránka – Klimatická žaloba ČR
    https://www.klimazaloba.cz/

    Klimatická žaloba ČR je žaloba na české státní orgány odpovědné za snižování emisí a adaptační opatření na změnu klimatu, která bude podána k českým soudům. Žaloba, jejíž znění připravuje advokátní kancelář Frank Bold Advokáti, bude podána spolkem českých občanů, kteří se cítí být ohroženi nečinností státních orgánů v předcházení změně klimatu. Cílem žaloby je soudní výrok stanovující, že české státní orgány nechrání dostatečně práva českých občanů zaručená Ústavou a neplní své mezinárodní závazky ve vztahu ke změně klimatu.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    SHEFIK: odkud to je? pokud chce nekdo porovnavat baterky s palivem, tak by bylo fer zapocist ucinnost motoru a generatoru. proste porovnavat elektrinu s elektrinou a ne hrusky s jabkama.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    oregon mi pripomnel fotku co jsem v zime davala k australii...





    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    SHEFIK: uz jsem density dohledal na wiki, na objem opravu nic moc, ale oproti li-on bateriim je to porad o mile napred :)

    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    XCHAOS: mohl bys svoje tvrzeni nejak podlozit? protoze je to opak toho, co ctu...

    co se tyka platiny, to je o technologii
    https://phys.org/news/2020-05-platinum-free-catalysts-cheaper-hydrogen-fuel.html

    co se tyka objemu, ja nechci v patek v noci delat chemickou resersi, ale kdyz mas sportaka na 1600km ve vodiku, kterej jezdi 355km
    https://evcentral.com.au/hyperion-xp-1-355km-h-1600km-hydrogen-hypercar-revealed/

    a o chlup vetsi teslu na baterky s dojezdem 500km a omezovacem rychlosti, protoze by se baterie vyjela za 100km na plnej plyn, tak to neco vypovida o hustote energie a jejim skladovani.

    je potreba si uvedomit, ze jsme sice vodik pouzivali uz pred 100 lety, ale tehda nebyl internet (vic hlav vzdycky vic vi), startup incubatory, klimaticka krize, levna ropa a tak obrovskej objem investic do alternativ. u vodiku jsme teprve na zacatku cesty...

    taky se nesmis fixovat jen na elektrolyzu, ale treba vodik misto skladkovani:
    https://www.solidwastemag.com/blog/hydrogen-from-garbage/

    ...a i elektrolyza pujde dopredu
    https://cordis.europa.eu/article/id/421850-making-green-hydrogen-more-affordable

    The CHANNEL (Development of the most Cost-efficient Hydrogen production unit based on AnioN exchange membrane ELectrolysis) project will run until December 2022. It aims to develop a low-cost and efficient electrolyser unit utilising “non-PGM electrocatalysts, porous transport layers, current collectors, bi-polar plates, state-of-the-art anion exchange membranes and ionomers,” as noted on the project website. “This will enable the development of an electrolyser technology at a capital cost (CAPEX) equal or below classical alkaline electrolysis. However, in contrast to the alkaline technology, the CHANNEL AEM electrolyser will have an efficiency and current density operation close to the one of proton exchange membrane electrolyser (PEMWE).” The project website also states: “The CHANNEL stack will not only result in decreased electrolyser part count, but it will also be able to operate at differential pressure, as well as under dynamic operation, optimal for producing high quality, low cost hydrogen from renewable energy sources.”

    https://energycentral.com/c/pip/breakthrough-enable-100-renewables
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    "tento tyden v klimatu" by Radek Kubala (Denik Referendum) - moznost odberu newsletteru

    Ecomail.cz - správa a rozesílání newsletterů
    https://denikreferendum.ecomailapp.cz/public/form/6-3fdfd544852ed7431aa64f3b9481afb9
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    citizen assembly v UK vyprodukovalo 500p dokument, carbon brief to sumarizuje: zdanit frequent flyers, omezit nove plynove kotle a pozadovat carbon labelling

    coz nezni moc radikalne. nekdo to pls nastudujte a dejte vedet :)

    Q&A: How the ‘climate assembly’ says the UK should reach net-zero
    https://www.carbonbrief.org/qa-how-the-climate-assembly-says-the-uk-should-reach-net-zero

    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---

    The science of orange wildfire skies
    Another year of record wildfires in the western United States has turned the skies orange over cities such as San Francisco, California. The effect is down to more than just smoke blocking the Sun. Trapped by a layer of fog that lingers over the cool ocean, soot particles from the fires refract different wavelengths of light from clear air. With red and orange wavelengths dominating the view — no more blue skies.

    Forbes | 3 min read

    The Science Behind Mysterious Orange Skies In California
    https://www.forbes.com/...pherd/2020/09/10/the-science-behind-mysterious-orange-skies-in-california/
    PER2
    PER2 --- ---
    XCHAOS: uhm a neni problem i samotne skladovani vodiku? :)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Huge decline in abundance of life on Earth
    Wildlife populations plunged by 68% between 1970 and 2016, and only 25% of the planet can still be considered ‘wilderness’. The grim numbers come from a report by wildlife charity WWF and the Zoological Society of London (ZSL), based on global data on 20,811 populations of 4,392 vertebrate species. Worst hit is Latin America and the Caribbean, where the animal population dropped by an average of 94% during that period. Food production is the biggest driver of nature loss, says the report, with about half of the world’s habitable land area already used for agriculture. “We are wrecking our world — the one place we call home — risking our health, security and survival here on Earth,” says WWF chief executive Tanya Steele.

    BBC | 5 min read
    Reference: WWF and ZSL Living Planet Report

    Wildlife in 'catastrophic decline' due to human destruction, scientists warn - BBC News
    https://www.bbc.com/news/science-environment-54091048
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Arctic fires emit record CO2
    Wildfires that incinerated tundra along the Arctic Circle this summer released a record 244 megatonnes of carbon dioxide — 35% more than last year, which was also a record breaker. Scientists think the fires are so bad in part because they’re torching peatlands, which have accumulated carbon over many millennia, making them the most carbon-dense ecosystem on Earth. The fires are part of a vicious cycle: their emissions fuel global heating, leading to ever-worse fires, which release yet more carbon. Recent research shows that northern peatlands could eventually shift from being a net sink for carbon to a net source of carbon — and, say scientists, the transformation is already under way.

    Nature | 5 min read
    Reference: PNAS paper

    https://www.nature.com/articles/d41586-020-02568-y
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SHEFIK: jenže má obrovský objem, resp je špatně skladovatelný, a ta celková účinnost všech těch přeměn je prostě mizerná... je to staletá technologie, o pohon vzducholodí přebytečným unikajícím vodíkem usilovali už Němci mezi válkami - a marně. Spalovací motory na vodík jsou prostě dodnes příliš složité a neúčinné, takže palivové články. Ale platina je vzácná a vlastně ta účinnost není nic moc.

    Jediné, co mi připadá přijatelné, je to průmyslové měřítko - tedy nějaké natolik velké tlakové nádrže, že objem roustoucí s třetí mocninou rozměrů je podstatný oproti povrchu, rostoucímu jen s druhou mocninou rozměrů. Využití odpadního tepla těch palivových článků. Apod. Ale jinak do dopravních prostředků by se to mohlo dávat desítky let, ale není to praktické.. .dokonce i u raket je to praktické a ekonomické jen v horních stupních a to už je co říct - protože kosmonautika měla vždy ropočet prakticky neomezený, proti čemukoliv pozemskému.

    Praštěné je, že zatím nedokáže zelený vodík konkurovat ani výrobě vodíku ze zemního plynu, podle všeho - tedy, zatím podle všeho neuspokojujeme ani poptávku po vodíku jako takovém, obnovitelně - natož aby se dal využít pro skladování přebytklů. Jako další problém (spíš politický) vidím, aby pak výroba vodíku jela fakt jen z přebytků OZE - a ne prostě z jakékoliv elektřiny v síti. (toto částečně řeší ten zákaz uhlí v nadpisu diskuze).

    Skutečně konkurenceschopná technologie jsou dnes baterie. Třeba hybridní vlaky, které se dobijí z trolejí a pak mohou jet i mimo trakční vedení, na baterie místo na diesel. A rekuperovat při brždění do baterií, protože dokonce ani tam, kde troleje jsou, se to všude nesmí (kudpodivu! rekuperace je snadná jen v oblastech hustého provozu, např. v tramvajové síti). Vodík má výhodu v situacích, kdy nepootřebuješ supervelký výkon v poměru k celkové akumulované energii - u baterií vybíjecí proudy velmi zhruba dosahují 1C, tedy plným vybíjecím proudem se vybijí i za hodinu. To se hodí i v těch dopravních prostředcích. Vodík má výhodu tam, kde bys chtěl nějaký výkon čerpat dny, týdny, měsíce - ale ten výkon vzhledem k té kapacitě bude malý.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PAD: uloziska su podla mna pomerne novy problem, hasici na to urcite maju cvicenie ako sa to riesi, ale zrejme takych pripadov este vela nebolo, vacsina "poziarov FVE" su statisticky chyby v elektroinstalacii a nie baterie
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam