• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUHOKlimaticka zmena / Thank you so much for ruining my day


    "Given the sheer enormity of climate change, it’s okay to be depressed, to grieve. But please, don’t stay there too long. Join me in pure, unadulterated, righteous anger."


    "I don’t want your hope. I don’t want you to be hopeful. I want you to panic. I want you to feel the fear I feel every day. And then I want you to act. Once you start to act, the hope is everywhere."

    "Our best scientists tell us insistently that a calamity is unfolding, that the life-support systems of the Earth are being damaged in ways that threaten our survival. Yet in the face of these facts we carry on as usual."

    “We’ve got to stop burning fossil fuels. So many aspects of life depend on fossil fuels, except for music and love and education and happiness. These things, which hardly use fossil fuels, are what we must focus on.”

    A nejde o to, že na to nemáme dostatečné technologie, ty by na řešení použít šly, ale chybí nám vůle a představivost je využít. Zůstáváme při zemi, přemýšlíme až moc rezervovaně. Technologický pokrok to sám o sobě nevyřeší. Problém jsme my, ne technologické nástroje.

    Rostouci hladiny oceanu, zmena atmosferickeho proudeni, zmeny v distribuci srazek a sucha. Zmeny karbonoveho, fosforoveho a dusikoveho cyklu, okyselovani oceanu. Jake jsou bezpecnostni rizika a jake potencialni klady dramatickych zmen fungovani zemskeho systemu?
    Ale take jak funguji masove dezinformacni kampane ropneho prumyslu a boj o verejne mineni na prahu noveho klimatickeho rezimu post-holocenu.
    rozbalit záhlaví
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    SEJDA: omg, posledni vetou jsi to zabil. Tomu se rika obchod. V nerudnych surovinach jsem pracoval a kdo skoupil dobyvak ten ma. Kdo nema breci. Otevrit novy loziska je problem kvuli ekologii zp, krerou vsichni hajime. Zasoby jsou, nejsou loziska. Neni v tom mafie, ne u nas. Je to cesky vepro knedli zelo.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    PALEONTOLOG: https://www.globalcitizen.org/de/content/world-fastest-growing-cities/

    Mne to, ciste akademicky, vychazi takto: mejme metropoli s 5 mil. obyvatel (nejblizssi je asi Mnichov, Viden nebo Varsava, tedy jejich metropolitni oblasti) s prirustkem obyvatel dynamickeho mesta, tj. 2 % za rok. Kazdy jeden rok, se do metropolitni oblasti pristehuje na 100 000 lidi za jediny rok. To je srovnatelne s vybudovanim ekvivalentu Hradce kralove nebo Pardubic za rok, znova. Kdyz by byl rust 5 % tak uz se bavime o 250 000 lidi za rok.
    No a kdyz uz mas takovyto potencial na prusery, rok za rokem, tak se to ve stredni Evrope, jak si myslis, obejde bez mafianskych praktik.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    TADEAS: takhle se ale bude efekt multiplikovat.

    a pevne verim, ze agrofertum apod. porad o jidlo jde, da se zpenezit.

    s pudou si iluze nedelam

    kdyz ale zacnes dotovat koncept "regenerace", pak je vlastne nejjednodussi nechat pudu lezet ladem a prodavat odpustky korporacim

    tohle by mely bejt spis zakony jak nakladat s pudou a bejt nakym zpusobem kompenzovany, ale pri kontrole kvality. ne bez kontroly a dotovany korporaci, ktera pak nema uz vubec zadnou motivaci bejt uhlikove neutralni, kdyz se akorat vykoupi.. efekt by byl spis presne opacnej
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    SHEFIK: "farmari budou bohatnout na kreditech. o pudu a jidlo na ni vypestovanym jim pujde az v druhy rade"

    vitej (v evrope jiz existujicim rezimu)
    JINDRICH
    JINDRICH --- ---
    Towards a new socio-ecological contract

    Event by European Trade Union Institute - ETUI

    3. 2. v 13:00 UTC+01 až 5. 2. v 13:00 UTC+01

    ➡️ etui.org/Z4Z

    The need to effectively tackle global warming puts under pressure the existing industrial relations models in Europe. A new logic of sustainability needs to be incorporated into the social contracts in order to (re)build harmonious labour relations. A viable world of labour requires a new sustainability paradigm, which encompasses all three of its dimensions: economic, social and environmental.

    Achieving economic sustainability (within the planetary boundaries) has become more challenging. Actual economic growth has come at a critically high cost in terms of inequality of opportunities and outcomes, planetary resources, biodiversity and environmental degradation, thus undermining both social and environmental sustainability. Social sustainability is also likely to come under increasing pressure from the impending fourth industrial revolution. In turn, widening inequality and climate change are forcing us to question the way we measure prosperity and wellbeing.
    The magnitude of the required paradigm shift to ensure economic, social and environmental sustainability implies large-scale economic and societal change and serious deliberation. All workers need to be actively involved in a just transition and nobody should be left behind. Massive societal coalitions will have to be built for a shared vision to emerge and for the just transition, with fairly distributed costs, to be supported. But this is also an opportunity to redefine what we consider to be our societal goals and how they relate to the current focus on (green) growth.
    The next ETUI-ETUC conference will pursue different lines of inquiry and discussion, seeking to understand not only the challenges before us but also to identify what we can do today and tomorrow in order to establish a new social, economic and environmental contract. What targets or objectives should be set, and how might they be reached? How can we create a sustainable European growth model? How can we reverse the trend towards growing inequalities? What kind of Green New Deal is a realistic and feasible prospect for Europe? What elements of justice, solidarity and equity constitute a fair and sustainable social foundation? What are the roles of the market, the state, industry and civil society? And what role can trade unions play to build a sustainable future that addresses all of these dimensions?
    The conference will be online. In order to receive the instructions on how to join please register.
    Follow the conference via social media at #SEC2021
    ➡️ etui.org/Z4Z
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    SHEFIK: jeste to poopravim. z par farmaru se stane horni trida. jinak na tom pohadkove zbohatnou americky agroferty apod.

    a zemedelska puda bude neskutecne zdrazovat
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    YMLADRIS: jeden velkej experiment s nejistym vysledkem

    ale chapu to tak, ze samotnej experiment by ani nevadil, spis je problem to, ze to "neovereny" ukladani uhliku bez moznosti dlouhodoby kontroly kolik se uklada, jak hluboko a na jak dlouho se bude automaticky penezit v kreditech, ktery se budou prodavat firmam, co co2 vypoustej.

    to by byl krasne regulaci pokrivenej trh. velky firmy si budou kupovat odpustky, aby nemusely nic menit a farmari budou bohatnout na kreditech. o pudu a jidlo na ni vypestovanym jim pujde az v druhy rade :) ...doplnej to vetrnou elektrarnou a solarem a z farmaru se stane horni trida. zbytek sveta bude jist konzervy ze sklepa

    uzasny, co lidi vymysli pro zachranu sveta.

    a pak jeden z asi nejdulezitejsich odstavcu zaverem:

    A final reason to slow down the carbon farming train is that any carbon captured in the soil would be released back into the atmosphere if the soil were subsequently disturbed. This is important, because the vast majority of farmers who currently practice no-till farming still plow up their soils at least every few years. Craig Cox from the Environmental Working Group has thus asked the key question: “If the practices disappear are the credits refunded?”
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    #pochyby

    In May 2020, the World Resources Institute concluded that regenerative methods overall were good for soil health, but the “limited scientific understanding of what keeps soil carbon sequestered” results in “uncertainty about whether regenerative practices actually sequester extra carbon.”

    President Biden, Please Don't Get Into Carbon Farming
    President Biden, Please Don't Get Into Carbon Farming | WIRED
    https://www.wired.com/story/president-biden-please-dont-get-into-carbon-farming/

    namitka v kostce je ze to nefunguje a bude to jen tunel pro Big Ag spolecnosti
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    SEJDA: sam ses pohrebiste, twl vem si prasek.
    Neznam zadnej solidni produkt ve stavebnictvi, kterej by se prezentoval stylem, ze je nekde mafie. Tohle proste na zadnym prospektu nezminis a veletrhu neuvidis, pokud se nechces posunout ze stredu na uplnej okraj.
    Ja jak te pozoruju, a mnohe dalsi, s komercni sferou nemate zadny zkusenosti, jste nejspis akademici a nechapete, jak funguje kapitalismus. Ochrana investic a porcovani bussinesu je vyssi divci, na to ubreceny levicaci nestaci a ruda revoluce neni cesta.
    Nicmene kapitalismus a kriminalita jsou dve ruzny veci.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMNIHASH: ve skutečnosti se za ta léta vynořila čísla, která jsem před 10 lety neměl, a která potvrdila, že jsem měl pravdu :-) ale tady je to offtopic, více u mě v [ Solární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL) ] ... i když poslední dobou nemám moc čas tyhle myšlenky rozvíjet a vymýšlím spíš nákladní tramvaje do města, na základě reálné zkušenosti s prací cyklokurýra...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    XCHAOS: koukám, že ti redguy už dlouho nepřepočítal rovnice !
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SHEFIK: já to počítal, a i pro dnešní kapacity baterií se s 1/3 hmotnosti v bateriích dostaneš tak do 7000m a nad touhle hranicí zase jsi zaručeně nad hranicí mraků a můžeš už pokračovat na Slunce.... trik je nedimenzovat to na celonoční výdrž a dobíjení na letu (na rozdíl od těch komunikačních pseudosatelitů, u kterých je to hlavní požadavek)

    v tomhle klubu je to offtopic, ale myšlenka mj. je, že solárně-elektrický systém s elektromotorem je řádově jednodušší a levnější stroj, než proudový letoun... tedy bude jich v provozu více, ale uvezou méně lidí najednou. Nebudou vyžadovat tak obří letiště jako proudová letadla, apod. ... ústup od proudových dopravních letadel by nemusel být žádný návrat do 18.století, stačila by určitá změna životního styly.. cesty by byly o něco pomalejší, srovnatelné s rychlovlakem, ale zato bez jetlagu...
    PER2
    PER2 --- ---
    TADEAS: "stores 3x the enegy of powerwall" ... he heheheh heh:

    "Batteries store and release energy with minimal losses; for every kilowatt-hour your rooftop array generates and sticks into a battery, you'll get back more than 90 percent of it. But the process of generating hydrogen by electrolysis using a proton exchange membrane is only about 80 percent efficient, so you lose 20 percent straight away. And at the other end, you'll lose somewhere around half of what you've got stored in the process of converting the hydrogen back into energy through a fuel cell."

    taky by me celkem zajimala maintenance price nebo ta membrana uvniotr vydrzi tech 30 let?

    - Mechanical degradation is usually the cause of early failures of the membrane due to the formation of cracks,tears or pinholes.
    - Chemical degradation can be defined as ionomer damage and loss in PEM functionality and integrity resulting from a chemical attack initiated by the active oxygen species.
    - Thermal degradation can be defined as the change in the membrane characteristics due to thermal variations. Events such as high temperature, subfreezing tempera-tures and temperature cycling are harmful to the membrane. - tohle v dome snad nebude tak horky
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    XCHAOS: mozna jako taxi/vtol ve meste na kratky vzdalenosti si to umim predstavit a rika se, ze je potreba 400kwh/kg, ale myslim ze vaha baterek X energie dostat se do stratosfery a to jeste v rozumnym case pro pasazera na zaoceanskym letu bude nejspis o necem jinym... ale uvidime, treba ty kapacity baterek opravdu porostou rychle

    imho mezitim spis dojde k vyrobe leteckejch paliv z co2, na to staci jen prebytek energie. linky nedavno probehly..

    repka mi taky moc smysl nedava, spis sem chtel nasdilet, ze uz i trumup chranenec meni smer :)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Jair Bolsonaro could face charges in The Hague over Amazon rainforest | Jair Bolsonaro | The Guardian
    https://www.theguardian.com/...jair-bolsonaro-could-face-charges-in-the-hague-over-amazon-rainforest

    jen nevím na základě čeho by mu mohli zakázat to vykácet třeba celý
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SHEFIK: jak by se to vyvinulo... vyhrajou solární stratosférická letadla, protože stačí relativně mírné zlepšení existujících technologií, aby to bylo reálné :-) Ta výhoda toho, že provoz bude celkově bezpalivový, naprosto převáží nějakou debatu paliva vs. biopaliva....

    A to je podle mě případ, jak by ta transformace měla celkově proběhnout: nejde jen o to konzumovat něco jiného a hypoteticky méně škodlivého - jde o to vytvářet obecně post-konzumní technologie, obecně nepostavené na spotřebě paliv či jiných pracovních látek, s velkým počtem cyklů znovupoužití a nízkou mírou opotřebení.

    Jinak ale popravdě, biopaliva mají samy o sobě spoustu negativních externalit a letadla na řepku mi nijak extra neimponují. Vodíková letadla, pokud vůbec budou, budou podle mě sdílet část infrastruktury elektrických a bateriových letadel. Ale osobně sázím na to, že ta solární se rozvinou zhruba současně s vodíkovými.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Oil Industry’s Public Climate Denial Campaign Dates Back to at Least 1980, Nearly a Decade Earlier Than Previously Thought | DeSmog
    https://www.desmogblog.com/...n-petroleum-institute-oil-industry-public-climate-denial-campaign-1980
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    #kecy

    "Jeden den lockdownu nás stojí asi miliardu korun." (Plevka z MU)

    skoda, ze proste neni v lidskych silach tu dekarbonizaci poresit, protoze by se z toho zhroutila ekonomika ...
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    tak uz i boeing se zacina probouzet s Bidenem

    Boeing says it will deliver 100% biofuel planes by 2030 - Electrek
    https://electrek.co/.../22/boeing-says-it-will-deliver-100-percent-commercial-biofuel-fleet-by-2030/

    Boeing today announced that it will begin to deliver commercial airplanes capable of flying using 100% biofuel, or sustainable aviation fuel, by 2030.

    Airbus se vydal vodikovou cestou (2050), bude zajmavy sledovat jak se to vyvine
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Twitter Bots Are a Major Source of Climate Disinformation - Slashdot
    https://tech.slashdot.org/...01/22/2338201/twitter-bots-are-a-major-source-of-climate-disinformation
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    World-first home hydrogen battery stores 3x the energy of a Powerwall 2
    https://newatlas.com/energy/lavo-home-hydrogen-battery-storage/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam