• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUHOKlimaticka zmena / Thank you so much for ruining my day
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    PAD: existuje, v elektrickem poli muzes ocel vyrobit z zeleza bez uhli. Neni to "bezuhlikova" varianta, ale varianta "bez uhli".
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SHEFIK: Kolik uhlíku se uvolní z železobetonu, když hoří? :-)
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    YMLADRIS: Ano, koukal, to máš pravdu. V extrémním případě to platí. Ale evakuovala jsi někdy z věžáku? A kolik věžáků se po požáru muselo zbourat, protože se železobeton roztekl? Tohle jsou prostě teorie, které nemají nic společného s realitou.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SHEFIK: Jste tu v Klimatu (a Aktuálně.cz taky) 100 let za vopicema. Na Zdopravy.cz je to už skoro týden a vesele se o tom diskutuje. A ten link je spíš na vlákno Nekvalitní novinářská práce, protože žádná berlínská organizace zatím nikomu nic nenabídne, je to jen návrh nějaké neziskovky.
    Každopádně aniž by se mi chtělo hrabat v těch několika stovkách disk.příspěvků na Zdopravy, tak selským rozumem:
    Jedná se o cca 3 eura denně. Kdo si chce vozit prdel v autě, tak si ji bude vozit dál, nějaké 3 eura ho nerozhází. Kdo má barák (a těch je v Berlíně víc než dost) a má tedy kde parkovat na svém, tak si něchá vyplatit prachy a auto přepíše na příbuzného z venkova. Kdo bydlí někde, kde není "modrá zóna" nebo má garážové stání v paneláku, tak dtto. Ano, efekt může být u lidí, co stejně jezdí MHD a auto využívají na víkendové cesty, pokud si spočítají, že se jim vyplatí si na pár víkendů auto půjčit. Ale o tom to asi není, tam nějaký vliv na snížení provozu nebude. Takže akorát levicový nápad, který bude daňového poplatníka stát peníze a efekt přinese minimální.
    P.S.: To píšu jako člověk, který žije ve dvou velkoměstech a v jednom jezdí jen autem a ve druhém jen MHD :-)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    GLOBETROTTER:
    Tak me to zajmalo, protoze sem cet, ze novy drevo konstrukce pro vetrniky maj lepsi parametry nez soucasny kovovy. Tady neco z googlu

    Az 120 min na evakuaci https://www.woodproducts.fi/content/fire-safety-wood-structures

    Tady az 3 hod 6 min
    Fire Safety in Wood Frame Buildings & Structures | Think Wood
    https://www.thinkwood.com/wood-performance-and-design/timber-and-fire-safety
    PAD
    PAD --- ---
    GLOBETROTTER: Muzes to prosim dolozit? Ja mam za to, ze realna bezuhlikova alternativa k vyrobe oceli zatim neexistuje. Co si pamatuju ze skoly, tak u vyrobi oceli nejde jen o teplo, je to chemicka reakce uhliku (koksu), zelezne rudy a snad i vapence ...
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    SHEFIK: koukal jsi na to video? Ty drevene panely pri pozaru zmeni charakter a tri hodiny doutnaji (nebo jak si to mam vysvetlit), tim davaji cas na evakuaci a pak po pozaru se vymeni. oproti zelezobetonove konstrukci, ktera se roztece a musi se zbourat. Jako jasne TED ed je jenom TED ed, ale prijde mi to zajimave
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    GLOBETROTTER: nejspise budes mit pravdu, v dnesni realite, kdy v mixu mame vysokou produkci CO2, by nepomohlo ani kdyby dum stavelela akumulatorova tezka technika.
    Nicmene drevo jde zase do mody, tak se tesme az to shori (GLOBETROTTER).
    Vzdy v historii bylo mozne stavet domy z hliny, kameni nebo dreva. Vzdy bylo jeom otazkou mody, moznai ceny, jaky material, kdo preferoval.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SHEFIK: A až ten barák shoří, tak to bude o dost víc pozitivní, než když shoří železobetonovej :-)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    GLOBETROTTER: dobre tak nastuduj tohle, pojem vysoka pec jsem hodila jen tak od boku

    Here’s a question you should ask about every climate change plan | Bill Gates
    https://www.gatesnotes.com/Energy/A-question-to-ask-about-every-climate-plan
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    GLOBETROTTER: rust dreva je uhlikove negativni kupodivu .)
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    YMLADRIS: Tak právě vysoká pec je něco, co můžeš solárem pohánět bez problému. Potřebuješ k tomu míň baterií než na spoustu jiných věcí.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    GLOBETROTTER: rozumim tomu jen trochu. ze beton a ocel, stavebnictvi, je vazny problem, rozebira treba Gates. totiz vytapeni muzes nahradit solarem, ale ty vysoke pece nebo jak se to dela, nemuzes nahradit solarem, nebo jenom nejakym totalne experimentalnim. zaroven kazdy mesic se postavi tolik novych budov ze by to zabralo Manhattan a dale to akceleruje (hlavne Asie). je to problem, nevi se jak to resit

    Ze by to slo resit tim lepenym drevem uvadi napr. Schellnhuber, sef institutu v postupimi, coz je pro me autorita

    Dohledavat to nebudu, ber nebo nech byt
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    YMLADRIS: Takže jsme přesně tam, co jsme byli při zavádění biopaliv 1.generace. Kdy si jaksi asi nikdo neuvědomil, že vypěstování té řepky atd.bude stát nějakou tu energii a uhlík. Ve 4.minutě je zmíněno, že dřevo je uhlíkově neutrální. Je uhlíkově neutrální i jeho vypěstování a zpracování? Asi těžko. Pak je tam jakýsi graf s přímkami, takže ta uhlíková neutralita je záhy popřena. A 30 podlaží je ve spoustě měst dnes málo. A ono to dřevo po zpracování je potřeba také dovézt, ne všude jsou k dispozici lesy. Ano, písek a cement je taky potřeba dovézt, ale voda je obvykle lokální.
    A ano, písek brzy dojde, ale to není předmětem toho videa.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    SHEFIK: #redukce
    poslal mi muž tuhlevá o tom povídku, on to interpretuje tak, že autor zesměšňuje ekohnutí, ale v mým doomismu mi to osobně nepřišlo zase tak fantasmagorický, případně checkuj zde

    the green new deal – Zero HP Lovecraft
    https://zerohplovecraft.wordpress.com/2019/09/28/the-green-new-deal/
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PER2: ono to zní děsivě, než i člověk uvědomí, že existuje i slaměná protipožární stěna...
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Kdo zaplatí zelený bruselský balík? Hostem Rozstřelu bude analytik Tomáš Jungwirth
    https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/tomas-jungwirth-rozstrel-eu-fit-for-55-zeleny-program.A210715_130412_ekonomika_ven

    Žádné spalovací motory, žádné uhlí, více zelené energie, ekologičtější budovy. Evropská komise představila nové směrnice, jež mají do konce tohoto desetiletí zajistit snížení emisí o 55 procent oproti roku 1990. Jak je cíl reálný, kdo ho zaplatí a proč je podobný tlak vůbec potřebný vysvětlí v pořadu Rozstřel analytik Asociace pro mezinárodní otázky Tomáš Jungwirth. Sledujte přímý přenos v pondělí od 11:00.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    já bych ocenil na produktech ten emisní semafor, že by tam bylo číslo g CO2-eq / kcal a podbarvený zeleně, oranžově, nebo červeně podle té úrovně
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam