• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUHOKlimaticka zmena / Thank you so much for ruining my day
    PER2
    PER2 --- ---
    SHEFIK: "Priroda bude muset bud lidstvo zredukovat" .. uz na tom pracuje, neboj ;)
    TADEAS: nemaj podobny problem i na jihu spanelska, obri skleniky, co ve velkym pumpujou podzemni vodu na zavlazovani a vsechno tam kolem pomalu vysycha?
    OMNIHASH: tak ohne bych se zas tak nebal, normy jsou normy .. spis bych mel respekt z vody/vlhkosti, soused te vytopi, pulka bytu ti nabobtna?(prehanim samozrejme), kdyz to bude novy asi to takovy issue nebude .. az to bude nekde stat dvacet let v provozu, tak uvidime, ted je nejaky testovaci barak v kanade tusim...
    rozhodne verim, ze se lip zije v drevenym nez betonovym baraku
    YMLADRIS: kolik dreva budeme potrebovat, jestli chceme nahradit beton a ocel? kde ho vezmeme? (to ze ma uhlikovou stopu mensi, nerozporuji)
    GLOBETROTTER: zas tak easy to taky neni, hlavne kdyz vyrabis cement tak kolem poloviny co2 mas z toho chemickyho procesu a je jedno jakou energii pouzivas
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: já myslel, že takoví blbci jsme jen mi v Turecku a oni Poláci taky :-D
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    marketingove vytezovani planetarity / regenerace /regenerativni kultury

    Regeneration Rising: Sustainability Futures - Wunderman Thompson Intelligence
    https://intelligence.wundermanthompson.com/trend-reports/regeneration-rising-sustainability-futures/
    TUHO
    TUHO --- ---
    Evropská komise představila balíček opatření k dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050, jedním z nejzásadnějších kroků je zákaz prodeje aut na benzin či naftu od roku 2035. „Je to logický důsledek, automobilky s tím počítaly,“ komentoval změny analytik Tomáš Jungwirth v pondělním Rozstřelu. Přesto unijní země podle něj čeká dlouhý a bolestivý legislativní proces.

    https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/tomas-jungwirth-rozstrel-eu-fit-for-55-zeleny-program.A210715_130412_ekonomika_ven?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak to je for, v tom pripade staci inovovat vsetky uhelne elektrarny a dol Turow bude musiet zavriet, lebo nebude mat odbyt

    „Blok není přizpůsoben kvalitě uhlí z dolu Turów. Kvalita suroviny je pro nový blok příliš špatná,” dodal zdroj.

    https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/elektrarna-turow-ma-poruchu-neni-stavena-na-uhli-z-vlastniho-dolu-40366573
    PAD
    PAD --- ---
    SEJDA: A jak je to drahe? Ja jsem jen o tom vzdy (spis povrchne) cetl, ze tyto alternativy naprosto nejsou (zatim) konkurenceschopne ..
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    GLOBETROTTER: kolik budov rocne postavis (jako mozne carbon storage), vs. kolik jich rocne shori.

    Opet prosim nazhavit premysleni.

    --
    Jsem si vedom, ze uz jsou na ceste jine reseni, napr.
    Full Page Reload
    https://spectrum.ieee.org/energywise/energy/fossil-fuels/carbon-capture-power-plant-co2-concrete
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    GLOBETROTTER: chapu co pises, ale to nebyla moje pointa. Tou pointou bylo, kam efektivne investovat penize z uhlikovy dane. Kdyz je alokujes na verejnou dopravu, kterou zmodernizujes/zelektrifikujes/zvetsis kapacity, dostupnosti, casy atd., tak zvysis jeji pridanou hodnotu = nalakas vic lidi, tzn. ta carbon tax pak ma multiplikacni efekt na klima (oproti varianty napr. uhlikovy dividendy)

    Trochu mene ega, vic premysleni prosim
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    YMLADRIS: u betonu je problém, že pálením cementu- doufám tedy že se to nazývá stejně jako u vápna "pálení". Tak zahřátím cementu dojde k jeho chemické změně a uvolňuje se z něj co2. Jenže zatím co vápno jej při zrání znovu do sebe absorbuje že vzduchu, cement už to neudělá. Tím má dost vysoké emise co2
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    GLOBETROTTER: gratuluju k objevu novýho auditka, ale chce to trochu víc studovat a míň trepat cypoviny. Jestli máš pocit, že se moderní baráky (ne mc mansiony) stavěj z masivu, tak ho máš špatně. Pokud stavíš v souladu s normama, tak ti dřevěněj barák nehoří o moc líp, než cihlovej/betonovej.


    DTDS KRONOSPAN FIREBOARD B1 2800/2070/16 | Démos trade, a.s.
    https://www.demos-trade.cz/dtd-surova-kronospan-fireboard-b1-2800-2070-16/
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    GLOBETROTTER: shori uhlik ulozeny po miliony let ve vapenci. zatimco kdyz hori dreveny dum, hori uhlik z mnohem kratsiho cyklu.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    PAD: Bral jsem jen to teplo, OK, máš pravdu.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    PAD: existuje, v elektrickem poli muzes ocel vyrobit z zeleza bez uhli. Neni to "bezuhlikova" varianta, ale varianta "bez uhli".
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SHEFIK: Kolik uhlíku se uvolní z železobetonu, když hoří? :-)
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    YMLADRIS: Ano, koukal, to máš pravdu. V extrémním případě to platí. Ale evakuovala jsi někdy z věžáku? A kolik věžáků se po požáru muselo zbourat, protože se železobeton roztekl? Tohle jsou prostě teorie, které nemají nic společného s realitou.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SHEFIK: Jste tu v Klimatu (a Aktuálně.cz taky) 100 let za vopicema. Na Zdopravy.cz je to už skoro týden a vesele se o tom diskutuje. A ten link je spíš na vlákno Nekvalitní novinářská práce, protože žádná berlínská organizace zatím nikomu nic nenabídne, je to jen návrh nějaké neziskovky.
    Každopádně aniž by se mi chtělo hrabat v těch několika stovkách disk.příspěvků na Zdopravy, tak selským rozumem:
    Jedná se o cca 3 eura denně. Kdo si chce vozit prdel v autě, tak si ji bude vozit dál, nějaké 3 eura ho nerozhází. Kdo má barák (a těch je v Berlíně víc než dost) a má tedy kde parkovat na svém, tak si něchá vyplatit prachy a auto přepíše na příbuzného z venkova. Kdo bydlí někde, kde není "modrá zóna" nebo má garážové stání v paneláku, tak dtto. Ano, efekt může být u lidí, co stejně jezdí MHD a auto využívají na víkendové cesty, pokud si spočítají, že se jim vyplatí si na pár víkendů auto půjčit. Ale o tom to asi není, tam nějaký vliv na snížení provozu nebude. Takže akorát levicový nápad, který bude daňového poplatníka stát peníze a efekt přinese minimální.
    P.S.: To píšu jako člověk, který žije ve dvou velkoměstech a v jednom jezdí jen autem a ve druhém jen MHD :-)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    GLOBETROTTER:
    Tak me to zajmalo, protoze sem cet, ze novy drevo konstrukce pro vetrniky maj lepsi parametry nez soucasny kovovy. Tady neco z googlu

    Az 120 min na evakuaci https://www.woodproducts.fi/content/fire-safety-wood-structures

    Tady az 3 hod 6 min
    Fire Safety in Wood Frame Buildings & Structures | Think Wood
    https://www.thinkwood.com/wood-performance-and-design/timber-and-fire-safety
    PAD
    PAD --- ---
    GLOBETROTTER: Muzes to prosim dolozit? Ja mam za to, ze realna bezuhlikova alternativa k vyrobe oceli zatim neexistuje. Co si pamatuju ze skoly, tak u vyrobi oceli nejde jen o teplo, je to chemicka reakce uhliku (koksu), zelezne rudy a snad i vapence ...
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    SHEFIK: koukal jsi na to video? Ty drevene panely pri pozaru zmeni charakter a tri hodiny doutnaji (nebo jak si to mam vysvetlit), tim davaji cas na evakuaci a pak po pozaru se vymeni. oproti zelezobetonove konstrukci, ktera se roztece a musi se zbourat. Jako jasne TED ed je jenom TED ed, ale prijde mi to zajimave
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    GLOBETROTTER: nejspise budes mit pravdu, v dnesni realite, kdy v mixu mame vysokou produkci CO2, by nepomohlo ani kdyby dum stavelela akumulatorova tezka technika.
    Nicmene drevo jde zase do mody, tak se tesme az to shori (GLOBETROTTER).
    Vzdy v historii bylo mozne stavet domy z hliny, kameni nebo dreva. Vzdy bylo jeom otazkou mody, moznai ceny, jaky material, kdo preferoval.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam