• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUHOKlimaticka zmena / Thank you so much for ruining my day
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Oil Executives to Face Congress on Climate Disinformation - The New York Times
    https://www.nytimes.com/2021/10/27/climate/oil-congress-climate-disinformation.html

    The heads of Exxon Mobil, Shell, Chevron and BP will testify Thursday in the first congressional inquiry into industry efforts to hinder action on climate change.

    The hearings mark the first time oil executives will be pressed to answer questions, under oath, about whether their companies misled the public about the reality of climate change by obscuring the scientific consensus: that the burning of fossil fuels is raising Earth’s temperature and sea levels with devastating consequences worldwide, including intensifying storms, worsening drought and deadlier wildfires.

    House Democrats compare the inquiry with the historic tobacco hearings of the 1990s, which brought into sharp relief how tobacco companies had lied about the health dangers of smoking, paving the way for tough nicotine regulations.
    PER2
    PER2 --- ---
    fuck you!
    Honest Government Ad | COP26 Climate Summit
    https://youtu.be/QIyKmqEdgR4
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    SHEFIK: myslela jsem to tak proč nový elektrický auto nemůže být levnější než nový benzínový auto. Takže by lidi přestali řešit zákaz spalovacích motorů
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    SHEFIK: neumím zjistit jak se toto týká ČR ale přišlo by mi zvláštní kdyby ne

    YMLADRIS:
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    YMLADRIS: dotace na elektroauta jsou. Jenze dotujes velkym balikem malej pocet jednotek u stredni a vyssi tridy.

    Dotaci na benzin si moc vedomej v cr nejsem, stat si bere temer polovinu z ceny PHM, coz mi jako dotace moc neprijde :)

    Nimene si dovedu si predstavit, ze "dotaci" PHM snizujes ekonomickou zatez obyvatelstva rovnomerne (phm se promita do vsech vyrobku a castecne i sluzeb), tedy vcetne tech nizkoprijmovejch. Nerozeviras tolik nuzky...

    https://www.cappo.cz/cisla-a-fakta/zdaneni-phm-v-cesku-a-dalsich-zemich-eu#:~:text=Je%20obecn%C4%9B%20zdan%C4%9Bna%20sazbou%2028,zdan%C4%9Bny%20DPH%20ve%20v%C3%BD%C5%A1i%2021%20%25.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    DZODZO: světová média to komentují jako přelomovou klimatickou věc opozice si myslí že to žádný dobrý efekt mít nebude no tak se uvidí. Stojí to nějaký miliardy
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    kolko je euro? 25? 26? keby viem ze za 80 korun na den mozem cestovat kamkolvek a cimkolvek po celej republike tak to beriem (vlaky/autobusy)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    KEB: Auto má nějakou životnost. A jak píše kolega JANDOUR, předčasné šrotování není moc ekologické. Btw.v USA (kde je kupní síla někde jinde než v ČR a současně je tam poměr ceny práce (servis) / zboží také jinde než v ČR), bylo loni průměrné stáří osobáku 12,5 roku. Předpokládám, že letos to bude horší, takže dejme tomu 13 let. To jsme na tom v Česku ještě dobře.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Makroekonomie je záhada. Proč nemůžou být místo dotaci na benzín dotace na elektroauta a elektřinu.

    Rakousko teď zavedlo jízdenky na vlak "kamkoliv" za 3 $ (bylo ve feedu, neklikla jsem)

    Spotřebitel není až takovej problém, udělá co bude levný

    Změnit ty agroindustrialni výrobní kolosy asi nikdo neví jak
    KEB
    KEB --- ---
    GLOBETROTTER: no hlavně, že ted si všichni kupují nová auta. A ten 14 let průměrně starý vozový park máme tady v čr proto, protože máme rádi veterány. Přečti si tohle, jo a ty JANDOUR: taky:

    EU chce zakázat prodej spalovacích aut. Proč vám to může být buřt | Finmag.cz
    https://finmag.penize.cz/veda-a-technika/425328-eu-chce-zakazat-prodej-spalovacich-aut-proc-vam-to-muze-byt-burt

    pokud k tomu máte nějaké dotazy řačte se přesunout sem:

    [Elektromobily]

    a můžete se autora doptat...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    GLOBETROTTER:
    JANDOUR: je niekde nejaky zdroj kde sa hovori o zakaze provozu tychto vozidiel? alebo je to zakaz predaja novych fosilnych vozidiel po urcitom roku? lebo neviem odkial sa berie ten narativ, ze tu niekto niekoho tlaci do nakupu elektromobilu, ja ten tlak nepocitujem, stale jazdim v starom fosile a do nejakeho roku 2035 si stale aj fosil budem moct kupit, ale uz teraz viem ze okolo roku 2025 to bude ekonomicky nezmysel a moje dalsie auto bude elektricke uz nie len z ekologickych ale aj racionalnych dovodov
    TUHO
    TUHO --- ---
    GLOBETROTTER: tak jde o to o jaky ekonomice mluvis. pokud chce dal mit ekonomiku, ktera nici klima tak to je stejne spatna moznost jako mit znicenou ekonomiku.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    GLOBETROTTER: vítej do klimaticke zmeny. nechat vse pri starem a udrzet si soucasny zivotni styl neni moznost, ktera by byla skladem. dál.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Detonator of the population explosion | Nature
    https://www.nature.com/articles/22672/

    New photocatalyst produces ammonia from atmospheric nitrogen at room temperature without fossil fuels
    https://phys.org/news/2021-10-photocatalyst-ammonia-atmospheric-nitrogen-room.html
    JANDOUR
    JANDOUR --- ---
    nevim, jestli se to nekde za posledni leta zpresnilo, nebo ne, ale co si pamatuju, tak pri vyrobe auta se vypusti cca tolik co2, co pri jeho celym provozu. takze zhruba receno auta je lepsi co nejvic vyjezdit, nez je vymenit jeste za funkcniho stavu za elektro s tim, ze tim zlepsim co2 bilanci.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SEJDA:
    TUHO:
    "V krajním případě to totiž podle něj může vést například k tomu, že si lidé za pár let nebudou moci dovolit koupit si auto na elektřinu a budou jezdit ve starých ojetinách. „Jejich dopad na životní prostředí bude horší, než tomu je u moderních nových vozů se spalovacími motory,“ připomněl."
    Nemá snad pravdu? Ano, můžeme samozřejmě ty staré herky zakázat. Ten zákaz bude samozřejmě vymahatelnější, než u topení petkama.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    TUHO: Ono ale se zničenou ekonomikou budeš těžko usilovat o nějaká zlepšení klimatu.
    TUHO
    TUHO --- ---
    GLOBETROTTER: haha uz podle nazvu ale autor asi neslysel treba o Parizske dohode a o kumulativnich emisich ,))
    TUHO
    TUHO --- ---
    In this paper, Nicholas Stern argues that the COVID-19 and climate crises, and the weaknesses that produced them, should be tackled together and that the response must be a new sustainable, resilient and inclusive approach to growth and development. The paper explores relevant policies and actions and then turns to the changes to economics necessary to pursue these ideas and imperatives.

    A time for action on climate change and a time for change in economics - Grantham Research Institute on climate change and the environment
    https://www.lse.ac.uk/granthaminstitute/publication/a-time-for-action-on-climate-change-and-a-time-for-change-in-economics/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam