• témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUHOKlimaticka zmena / If the fracturing of our once stable climate doesn’t terrify you, then you don’t fully understand it

"Given the sheer enormity of climate change, it’s okay to be depressed, to grieve. But please, don’t stay there too long. Join me in pure, unadulterated, righteous anger."

"I don’t want your hope. I don’t want you to be hopeful. I want you to panic. I want you to feel the fear I feel every day. And then I want you to act. Once you start to act, the hope is everywhere."

"Our best scientists tell us insistently that a calamity is unfolding, that the life-support systems of the Earth are being damaged in ways that threaten our survival. Yet in the face of these facts we carry on as usual."

“We’ve got to stop burning fossil fuels. So many aspects of life depend on fossil fuels, except for music and love and education and happiness. These things, which hardly use fossil fuels, are what we must focus on.”

A nejde o to, že na to nemáme dostatečné technologie, ty by na řešení použít šly, ale chybí nám vůle a představivost je využít. Zůstáváme při zemi, přemýšlíme až moc rezervovaně. Technologický pokrok to sám o sobě nevyřeší. Problém jsme my, ne technologické nástroje.

Rostouci hladiny oceanu, zmena atmosferickeho proudeni, zmeny v distribuci srazek a sucha. Zmeny karbonoveho, fosforoveho a dusikoveho cyklu, okyselovani oceanu. Jake jsou bezpecnostni rizika a jake potencialni klady dramatickych zmen fungovani zemskeho systemu?
    Ale take jak funguji masove dezinformacni kampane ropneho prumyslu a boj o verejne mineni na prahu noveho klimatickeho rezimu post-holocenu.
    rozbalit záhlaví
    DNF
    DNF --- ---
    TADEAS:Mam pocit, ze se koukas moc do budoucnosti, ktera vubec nemusi nastat. Jezte vic masa, delejte si z veganu legraci, je to posun spravnym smerem! Tak urcite. Je to zachovavani soucaneho statusu "zivocisne vyroby". Gratulki, well played!
    TUHO
    TUHO --- ---
    TADEAS: Ja to chapu, ale myslim, ze pro vsechny bude prinosnejsi, kdyz to explicitne kontextualizujes jako tedka :) Me to naivni veganstvi leze na nervy taky (castecne proto, ze jsem ho dlouhodobe praktikoval :D)... Nicmene nevim, jestli tyhle bocni ustepacny podjeby jsou cesta vpred .))
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    TUHO: potrebuju se vyrovnavat s emocionalnima apelama na to, ze rostlinne zemedelstvi spasi svet a delam to i pasivne agresivnim trolenim. obecne me sere povsechny ekosystemovy ignoranstvi, ktery se v tomhle havu vydava za neco lepsiho. mam si na to zridit separatni klubik? .]
    TUHO
    TUHO --- ---
    TADEAS: No ja vim a potrebujes se s tim nejak jeste vyrovnat nebo proc ty pravidelny pasivne agresivni vypady timhle smerem?
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    O tom byl prý jeden díl South Park, že Cartman byl nasranej na módní veganství, protože má rád old-school McFast-food. Ale poté, co zjistil, že ty veganský produkty jsou stejnej junk, tak to vzal na milost a taky si to oblíbil :-))
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    TUHO: a jinak pochopitelne nosim merino ovce, ty at uz rostlimny mebonzivocisny materialy je neco co lze regenerativne produkovat a nemas problem s mikroplasty
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    TUHO: byl jsem 4 roky vegan ,)

trolim, vadi? vege agitka je silna a bhzl jde na ruku agropetrochemickejm molochum :)
    TUHO
    TUHO --- ---
    TADEAS: tobe nejaky vegani rozbili plot nebo proc tenhle kolovratek? :)) (plastova bavlna, plastovej len, plastovy konopi…
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    DZODZO: to není chyba Ryanairu, ale systémová chyba...
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    ‘More people is the last thing this planet needs’: the men getting vasectomies to save the world | Parents and parenting | The Guardian
    https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2022/jan/12/more-people-is-the-last-thing-this-planet-needs-the-men-getting-vasectomies-to-save-the-world
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    TADEAS: TADEAS:

The existential panic in "Don't Look Up" is real. I see it in my clients | Salon.com
    https://www.salon.com/2022/01/08/dont-look-up-ecotherapy/

I will say that in general, as a climate-aware therapist, there is a deafening silence on the issue of climate change amongst adults in the therapy room. While I've been contacted by clients coming into therapy with climate anxiety as their main issue, the bulk come in for other reasons: life transitions, family, work or school, relationships or pandemic stress. If anyone brings up the subject of climate change, 8 out of 10 times it's a teenager.

Still, the topic of climate change seems to be affecting our mental health collectively on a deep level. More than 2/3 of Americans (67%) are somewhat or extremely anxious about the impact of climate change. A 2021 international study of young people ages 16-25 indicates that 84% are at least moderately worried about climate change.

From a climate psychology perspective, this is a story of defense mechanisms: there's President Orlean's (Meryl Streep) disavowal of the topic of the impending comet strike. There's Peter Isherwell (Mark Rylance playing a tech robber-baron amalgam), whose magical thinking and opportunism reveals itself as vapid denialism. Then, there's the public itself, who are depicted as distracted, polarized, and easily herded. These are but a sample of the psychological complexity that we are up against in real life when we try to discuss existential crises like climate change.

Our best hope is multi-pronged: global-political determination, a new model of regeneration and a committed social movement. Hope lies in the power of the collective, of more voices chiming in, of civic action, forcing political, capitalist, and industry reckonings — only then the "Great Turning," as Joanna Macy calls it, will come. Filmmaking, storytelling, art, and music, are powerful forms of creative expression — inviting and reminding us to look up.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    KEB: a plastovy [= vegansky] obleceni ktery se tam susi ne?
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    SEJDA: v dobe komodifikovane pozornosti, kdy se obchoduje sentiment. .) righteous indignation dollar, a great dollar
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    TADEAS: myslis v dobe odklonenych jachet? :)
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    YMLADRIS: a neni to v dnesni dobe jedno? .)
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    OMNIHASH: treba ho to nenapadlo
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    INK_FLO: ty das Ryanairu euro na pokryvanie CO2 stopy a oni potom lietaju prazdnymi lietadlami, aby neprisli o nejake sloty na letiskach, by som sa citil podvedeny :)))
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Dailymail? really? kámoš ho pozval na jachtu, která není jeho.
    PER2
    PER2 --- ---
    INK_FLO: to je neco jako desatek cirkvi ne? nekoho zabiju, ale kdyz jim zaplatim, tak mi bude odpusteno a vsechno dobry :)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    TUHO: Souhlasim ze potrebujeme systemove reseni.
    S tim ze mi neprijde ze je pokrytec. S jeho majetkem bych se venoval propagaci a zavadeni vsech moznych systemovych reseni, ale jachtu bych mel asi taky.
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    Však jo, mě to jen přišlo vtipný...já taky létám letadlem, ale pokaždé tam za nějakou stovku navíc zaškrtnu možnost desátku/odpustku "pokrýt CO2 stopu" (Ryanair za ty peníze zachraňuje pralesy nebo něco takovýho). Žižek tomu říká konzum 2.0, kdy si člověk u konzumu může připadat i eticky (např, když si ve Starbucks připlatí 2kč za kelímek a ty peníze jsou posílány farmářům).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam