• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUHOKlimaticka zmena / Thank you so much for ruining my day
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    TADEAS: zni to hezky jak to rikas, skoro by se mi i chtelo souhlasit, ale:

    - Opravdu ma nekdo vyssi zodpovednost za planetu nez nekdo jiny? Jak se to v praxi urcuje a aplikuje v dlouhodobem horizontu?

    - je ta zodpovednost ciste na jednotlivci? Je jednotlivec ten kdo klima takhle zmrvil, nebo jsme se tam dostali spolecne nejakymi tichymi akceptacemi jako tradeoff za jine, blizsi, zivot ohrozujici problemy?

    - co vic muzes delat nez dle sveho hodnoceni nejlepsi, co je ve tve sfere vlivu?

    Za me je tohle nejaky kolektivne zpusobeny problem, ktery je treba kolektivne i resit. A stejne jak na projektu, je potreba nejdriv zajistit governance, resources a pak ti vyjde nejaka timeline a impact. Lidi se muzou mezitim chovat destruktivne, pripichovat na kuly a bourat dalnice, ale tim tak akorat protahujou timelinu. Za to, kdyz k problemu budou pristupovat konstruktivne, skrze nejaky konsenzualni reseni, muzem se priblizit k best case scenario a mitigovat maximum rizik...
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    SHEFIK: no v te nejvyssi vrstve mas jakoby systemicky nejvyssi zodpovednost, vliv, ale taky jsi z hlediska osobniho komfortu nejvic oddeleny, to jsem chtel rict :) ... delat "to nejlepsi" je psychologicky komfort poskytujici strategie, pricemz analyticky je ta situace pravdepodobne vysoce rozporuplna a tento typ hodnoceni nevim jestli v ni dava smysl. smysl dava ptat se na realitu toho jednani s ohledem na system planety
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    INK_FLO: all that is left is you stuck on the same planet
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    PER2
    PER2 --- ---
    SHEFIK: s mensim poctem aut budes mit vic letadel, ktery budou moc behem letu sypat nejakej dimming crap do atmosfery a jeste budes na puvonich mistech dalnic past kravy, win win

    jeste bych k tem letadlum poridil vic lodi a zakazal jim snizovat emise

    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    TADEAS: delat neco muzes v jakykoliv vrstve, nekdy je to snazsi, nekdy tezsi. Ale chapu kam miris. Ne kazdej ma stejnou vychozi pozici, nebo stejny vyhlidky.

    Jenze to je obecne problem zivota jako takoveho, klima tak maximalne nektere problemy umocni, ale nemuze za to, ze zivot neni fer, nebo ze se nekomu nechce tu vychozi pozici menit.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    SHEFIK: to jo, ale jde o ten rámec. když jsi v nejbohatší vrstvě, máš největší šanci být v pohodě i když systém je v nepohodě, protože tě civilizační infrastruktura izoluje v pohodlí, které na druhé straně generuje velkou nestabilitu. wicked problem

    ale tak psychologicky je to samozřejmě funkční strategie. ekosystémově, planetárně? tam už to chce jiná vodítka. a ty vodítka vedou do psychologácky příliš diskomfortních oblastí
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    INK_FLO: jakožto cynika tě to naopak perverzně uspokojuje? :))
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    FACEO: jak ti demontovani dalnice zachrání klima?
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    SHEFIK: já řekl, že mě to znepokojuje? :-)...u pána, který se v krizi zachoval tak, že začal vyhrožovat, že kvůli windfall tax přehlásí své firmy mimo ČR, nepochybuju o významu frází typu "nejrozumnějším a nejzodpovědnějším způsobem"
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Climate change could trigger gigantic deadly tsunamis from Antarctica, new study warns | Space
    https://www.space.com/climate-change-could-trigger-gigantic-deadly-tsunamis-from-antarctica
    FACEO
    FACEO --- ---
    SHEFIK: tak v nemecku celkem leggit argument

    Systém dálnic v Německu (německy Autobahn) patří k nejhustším dálničním sítím na světě a je svými 12 044 km délky (2007) čtvrtým nejdelším dálničním národním systémem – po Interstate Highway System v USA (77 017 km); National Trunk Highway System v Číně (45 400 km) a dálničním systémem ve Francii (12 956 km).
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    TADEAS: imho nejlepsi strategie vzdycky byla delat to nejlepsi v ramci svych moznosti a sve sfery vlivu.

    Kdyz si ale pak k tomu vezmu napriklad plan demontovani dalnic... hm

    ... jestli tohle pak naopak v aktualnim celospolecenskym konsenzu nepodkopava tu propagaci zameru a zdravy rozum vyzyvatelu.
    PER2
    PER2 --- ---
    SCHWEPZ:
    Salt Water Solar Desalination - ZERO Energy
    https://youtu.be/dIPSqszu8qg
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    SHEFIK: ono je jedno, jaky si das cil, vysledek bude totiz totozny :] takovýto jak jednou podceníš svou agency (efektivita dezinfo kampaní v letech kdy s tím šlo dobře něco dělat) a pak když už je hra rozehraná si hraješ že se tě to netýká, příp. že s tím něco uděláš (přeceňování agency)... a teď babo raď .)
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    'Largest wind farm in Baltic states' | Nordex wins 255MW order in Estonia | Recharge
    https://www.rechargenews.com/wind/largest-wind-farm-in-baltic-states-nordex-wins-255mw-order-in-estonia/2-1-1390108

    Nordex has won an order to supply turbines to Enefit Green’s 255MW Sopi-Tootsi wind project in Estonia – the largest wind farm in the Baltic states when up and running in 2024.

    The German OEM according to an over €200m ($217m) contract signed today will deliver 38 of its 6.8MW machines to the project in Põhja-Pärnumaa municipality, which is slated to meet more than 8% of Estonia’s electricity consumption, according to the developer.


    https://investinestonia.com/

    Recently, a would-be tender was announced that has already attracted interest from 30 companies planning to build offshore wind farms, and the government adopted a decision that by 2030, 100% of the electricity consumed in Estonia must come from renewable resources. To simplify the development process, Prime Minister Kaja Kallas has stated that Estonia is adopting an integrated planning permit for offshore wind farms. To meet all of the goals, the government is simplifying permit granting processes and shortening deadlines – projects of societal importance should be completed within three years. Integrated planning permits give the developers an opportunity to launch their project more quickly. Estonia has a grand goal of becoming the largest producer of wind energy per capita in the world.
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    FUTURE !?

    V zemi, která bývala dříve pověstná vysokou kvalitou pitné vody, teď navíc nárůst výdajů za balenou vodu dopadá na ty nejchudší.
    Síť městských poliklinik tak začala těm obzvlášť rizikovým pacientům vydávat jakési „recepty“ na balenou vodu - kupony, za které si mohou u obchodníků vyzvednout lahev balené vody.
    „Já ten svůj ještě nepoužila,“ říká Sosaová. „Pomohla jsem své osmdesátileté sousedce vyzvednout vodu na ten její. Ale teď už musím, už ho taky potřebuju,“ dodává.

    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    Uruguaycům už nezbývá než se modlit. V přehradě, která zásobuje pitnou vodou hlavní město země Montevideo, zbývají zásoby už jen na pár dní.
    V Uruguayi panuje vinou historického sucha nejhorší nedostatek vody za posledních 74 let.

    Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/uruguay-suho-voda-zasoby-more.A230529_120927_eko-zahranicni_ven

    Uruguayans pray for rain as reservoir left with 10 days of water | WION Climate Tracker
    https://www.youtube.com/watch?v=jUFLK8FHqO8
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Neberu reflex jako kvalitni medium, ale to shrnuti nerustu pobavilo

    Nerůst je šílený cíl Poslední generace. Výsledkem bude chudoba a totalita. Čeští politici dělají, že se nás to netýká | Reflex.cz
    https://www.reflex.cz/clanek/komentare/119073/nerust-je-sileny-cil-posledni-generace-vysledkem-bude-chudoba-a-totalita-cesti-politici-delaji-ze-se-nas-to-netyka.html

    Plán zkázy

    Z 66 bodů mě asi nejvíce zaskočilo to, že nyní, v době, kdy se bojuje na hranici EU, někdo prohlásí, že je nutná masivní redukce armády. K tomu snad není nutný komentář.

    Z ekonomických bodů aktivisté požadují např. příděl benzinu a nafty na 500 litrů na osobu za rok s tím, že za pět let poklesne příděl na nulu. To je podle mě jen důsledek toho, že západní Německo už dlouho nezažilo přídělový systém a ti, kteří ho chtějí, vždy žili v blahobytu, a proto si ho neváží.

    Do stejné kolonky zákazů patří požadavek na to, aby jednotlivec směl letět jen jednou za rok a za pět let pouze jednou za tři roky. Svoboda cestovat tím končí.

    Nicméně i kdyby toto neplatilo, tak by lidé neměli kam létat, protože většina letišť má být podle plánu uzavřena.

    Do kategorie „mějme se všichni stejně špatně“ patří požadavek, aby byly vysoké majetkové daně a aby nejvyšší příjem mohl činit jen desetinásobek minimální mzdy.

    Plán aktivistů na demontáž silnic a dálnic považuji jen za snahu vyšroubovat požadavky na maximum, aby bylo z čeho ustupovat. Toto nemůže nikdo racionální myslet vážně. Podobně šíleně zní i požadavek na v podstatě zákaz všech nových stavebních činností.

    Aktivisté chtějí dále omezit výrobu aut. To by byla pro Německo pohroma a pro ČR ještě větší, protože u nás jen jedna jediná automobilka dokáže generovat skoro desetinu exportu. Naše ekonomika je na autech založena a bez nich nebudeme mít z čeho žít. To je třeba říct hodně nahlas, aby o tom žádný aktivista nepochyboval.

    Tak jako každá levice, tak i zde je velký odpor k práci. Aktivisté chtějí pracovat jen 25 hodin týdně. To by přineslo ohromný pokles ekonomiky a zchudnutí. To je ostatně pro komunismus typické.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam