DNF: jezdím na kole hodně, bavím se o amortizaci elektrokola, které je těžší a tedy víc ničí pneumatiky a svojí vlastní baterku a brzdové destičky... samozřejmě, mám ještě ojetého horáka, který po 20 letech v podstatě po výměně základních komponent je už nezničitelný, ale taky je nezničený proto, že nam po Praze téměř nejezdím...
tím sociálním statusem jsem nemyslel, že by hned všichni chtěli létat soukromými tryskáči a tak. Jde prostě o to, že každý Evropan si vlastní kariéru představuje tak, že se zaměstná někde v kanclu a bude dělat chytrýho. Fakticky ale ty baterky by někdo musel vykupovat, namlet, separovat z nich kobalt. Takhle si svojí kariéru nikdo z těch, kteří vědí o co jde, nepředstavuje. A obrovský množství našich spoluobčanů je fakt reálně blbých - ne jen lehce blbých, typu jak se jim smějou, že jsou "dezoláti" protože neuměj správně napsat tvrdý y/i. Jsou blbý z hlediska nedostatku kreativity. Volný trh funguje tak, že kreativní menšina je odsáta do existujícíh profesí, do kterých se někdo rozhodl hekticky investovat (často v minulosti a pak ho někdo slepě napodobil, protože to "funguje"). Když se většina populace dostane k penězům, koupí si nejspíš leda tak investiční nemovitost. Chytřejší část populace se naučila čerpat dotace, ale ty jsou často vypsané relativně na blbosti.
V současnosti by pravděpodobně investice do separace vzácných prvků z použitých lithiových baterií byla naprosto strategická, ale u nás to nefunguje jako v Asii, kde je populace pragmatická a učenlivá a skutečně se do toho v každém větším městě nejspíš někdo pustí doma na dvorku. U nás si každý představuje, že to musí být obří fabrika, kterou mu nejlépe zadotuje EU. Podnikavost v tomhle směru je u nás na nule, protože u nás se pod slovem podnikatel rozumí někdo, kdo si koupí benzínovou pumpu a prodává vedle ní knedlíky s omáčkou...