Koukám, že nám to tu trochu začalo spát :-). Tak jen zpět k té Francii - někde jsem dohledal, že zákaz je formulovaný tak, že děti něsmějí do školy nosit zařízení, která lze připojit na internet. To je myslím velmi dobře definovaný, protože to fakticky zakazuje i chytrý hodinky, tablety... nebo já nevím, s čím dalším se ještě přijde. A zároveň nic nebrání dítěti vzít si do školy starou "cihlu", hloupej telefon, na kterym lze víceméně jen hrát hada a psát smsky. Asi jediný, co se tim nepokryje, je kyberšikana, alespoň teoreticky - i telefonem, kterej nejde připojit na net, může člověk přece jen natočit posměšný video nějakýho spolužáka a pak ho z domova nějak uploadnout. Ale absolutně netuším, jak velký problém tohle mezi dětmi může být.
Jinak co se knih na téma digitální demence a roztěkanosti týče, v českym překladu vyšla letos kniha
Neodolatelné (Irrestible) od Adama Altera, kterou můžu jedině doporučit. Věnuje se ale behaviorální závislosti obecně, a to od hazardu přes počítačové hry až právě po tak aktuální chytré telefony. Za mě to je vesměs povinná četba (navíc se to dobře čte a český překlad je velmi slušný), ale trochu mě zklamalo, že právě "závislostní" design všech různých sociálních sítí či mobilních aplikací tam nedostal větší prostor (naopak obrovskej prostor tam maj právě ty počítačový hry, kterejm jsem já osobně nikdy moc nepropad, takže je možná naivně nevnímám jako takovohou hrozbu). Hlouběji jsou když tak mé pocity shrnuty v odkaze pod příslušnou odrážkou :-).
https://medium.com/...-ve-knih%C3%A1ch-lesk-a-b%C3%ADda-modern%C3%ADch-technologi%C3%AD-ae69852603ba