• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MELDACyberpunk 2077 - Nová, dlouho očekávaná hra od CD PROJEKT RED
    MELDA
    MELDA --- ---
    MELDA
    MELDA --- ---
    LSDMASACRE: Hlavne je dobry, ze se vlastne tak nejak dozvis neco o historii tech klanu a tak takova vomacka, ktera se cloveku v ramci toho hrani bude hodit pro doplneni atmosfery.
    LSDMASACRE
    LSDMASACRE --- ---
    interaktivní mapa.. - WIP
    třeba se někomu bude hodit... šup s tím na nástěnku :)

    Night City CyberPunk 2077 - Interative Map - NightCity.io
    https://www.nightcity.io/
    LSDMASACRE
    LSDMASACRE --- ---


    jinak kniha svět Cyberpunku super. Jak už bylo psáno ta pevná vazba a křídovej papír tomu dává hodně. Včera sem dal na jeden zátah půlku a dneska dám druhou :) chytlavé čtení
    MELDA
    MELDA --- ---
    JULIAN: Tak za tu moznost bych dal klidne i levou ledvinu :-)
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    MELDA: je to tak, zadna hra nebude, cele to delali jen proto, aby mohli travit cas s Keanu Reevesem pry :D
    MELDA
    MELDA --- ---
    LOPIK: Tak na CP2077 delalo minimalne 5 a vice ruznych vyvojarkych teamu, kdy vlastne kazdej z nich udelal neco a predal to dal a to z duvodu, ze bud mel svou praci hotovou a nebo uz toho mel plny brejle, protoze verim, ze na zacatku dochazelo k plno ruznejm zmenam, predelavkam a podobne, kdy jsi se celkem dlouho musel motat tak trochu v kruhu. Kdy si udelal nejakou vec, stravil si na tom 14 dnu prace, aby ti pak nekdo rekl, ze by bylo dobry, kdy by to vsechno jeste fungovalo jinak.. a takhle to slo porad. Pockej tech jmen co pod tim bude podepsanejch. Dyt jednu dobu jely i spekulace, ze ta hra nikdy nevyjde :-)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LOPIK: Mam za sebou par crunches, ale mimo herni branzi. Teda v dobe, kdy jsem jeste nemel decka.

    Jak jsou moje zazitky porovnatelne s tymy v herni branzi netusim.

    Spal jsem typicky mych ~7 hodin bez budiku, nevyspaly spatne funguji. Leckdy ale mene, sam jsem se vzbudil drive.
    Denni cyklus se mi nahodne otacel, kdyz uz jsem nemohl, sel jsem se prospat.
    Krome spani jidlo, sprcha, jinak prace. Obcas mrknout po netu co je noveho, na coz byl leckdy prostor, kdyz na neco/nekoho cekas. A leckdy taky na tohle prostor nebyl :-)

    Spal jsem mimo kancl (i kdyz uz i to se mi parkrat stalo, typicky opet kdyz vis ze mas "pauzu" na par hodin, to se Ti nevyplati jit na ubytko.
    Ubytko jsem mel od klientu vybavene typicky "za rohem", pro jejich vlastni dobro, abych mel vic casu byt v praci.

    Tohle 6 dni v tydnu. Vetsinu soboty jsem pak prospal :-)) V nedeli zpet do prace. Vice mi vyhovovaly ty "volne soboty", v nedeli byl v kanclu vetsi klid.

    Ideal by byl mit "volnou" treba stredu, jenze bohuzel, bylo potreba byt v kanclu kazdy pracovni den, kvuli ostatnim (realne spise ne, ale bylo to typicky vyzadovano). Zajimave, ze se neresilo ze jsem treba pres ~"pracovni dobu spal", prisel ve 14 hod a pak delal do rana. Tzn v ramci tech dnu byla vetsinou mozna "flexibilni" pracovni doba.

    Vykazovani prescasu se na vyjimky nesmelo, vsude se psalo 5*8=40hod tydne. Ale hodinova sazba byla zajimava, takze se to vyplatilo i tak.

    S koncentraci atp nebyl problem, ukoly nastesti zajimave a samotneho me to bavilo. Kdyby nebavilo, nemel bych asi sanci to vydrzet.

    Motivace to podstoupit tez nebyla problem, bylo to dobre zaplacene a ja shanel finance na dum.

    Podle konkretniho projektu, mezi 0-20% tymu to nedalo a odesli, neumim posoudit kolik odeslo samo a kolik bylo odejito, to se malokdy dovim a nepatram po tom.

    Zasadni mi prislo dotahnout si vlastni preferovanou zidli, sluchatka, monitor(y). Samozrejme klavesnici a mys. Sluchatek vice ruznych a stridat, mene se pak otlaci usi.
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    LOPIK: hele to je dalsi vec, ta efektivita se proste nezveda umerne pridanemu casu. rozhodne ne kdyz se to dela dlouhodobe, ale proste to je pak problem toho vedeni, nestiha se, tak se crunchuje a jak je videt na cyberpunku, tak to proste vysledky nedava, stejne se musi posouvat. Kdyby si lidi nelhali do kapsy a rovnou si rekli, ze to nestihaj, tak mohli delat 8 hodin denne a dost pravdepodobne by to vyslo ve stejne kvalite, mozna lepsi, ve stejnem terminu toho 10.12.
    Pak ale se zas dostavas k tomu, ze kdyz das nekomu ukol a das mu na to tyden, tak je to hotove za tyden a den. kdyz mu das dva tydny, tak je to hotove za dva tydny a den. Proto je zvykem davat spis podhodnocene terminy, ale to taky prestane fungovat, kdyz uz to potreti posunujes. Lidi na to pak serou, vzdyt je to stejne jedno, posunulo se dvakrat, posune se potreti...
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    K těmhle crunchům - jak to vůbec fyzicky může fungovat? Vždyť takováhle činnost se snad ani nedá dělat nějakou delší dobu v kuse - mozek nefunguje, musí dělat hrozný chyby. I těch osm hodin v kuse se bez pauzy asi ani nedá něco vymýšlet, natož týdny.. Nebo jen mechanicky něco přepisujou/upravujou?
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    SINHIRIELL: Crunch se dá vydržet čtvrt roku, pak už je to na sebevraždu. Vím, o čem mluvím, můj spacák byl použitý víckrát v kanclu, než na čundru. A když tě ještě každé ráno v 8 (když makáš do 4 do rána) budí dementní nadřízený, který si tam chodí pokecat na kafe a sepsat jeden task denně do JIRY, mindset se hodně změní.
    SINHIRIELL
    SINHIRIELL --- ---
    D1RABBIT: Tak shodou okolnosti mám docela insider vhled, když ve vývojovém studiu pracuju (i když ne her) a ty vypálený trosky k nám dávaj pořád přihlášky protože chtěj utéct. Taky hodně záleží na jaké pozici jsi. Pokud jsem ten super důležitej senior, tak žiješ jinej život než tamhle zakopanej junior developer se kterým se vytírá, protože je nahraditelnej.

    MIKEE: Přesně, hodně lidí jde do game designu/dev protože "je jejich sen dělat game design/dev", tak se jim snem taky platí. Tohle co teď dlá CDPR, ty odložený releasy, to pravděpodobně znamená že většinu toho času jedou teď v crunchi. Work-life balance úplně mimo rovnováhu a rodiny se rozpadaj, atd.
    MIKEE
    MIKEE --- ---
    D1RABBIT: Tak asi nedostavaj zaplaceno jako prodavacka v supermarketu, to je pravda, ovsem jsou taky vyrazne vic kvalifikovany a taky si odpracujou vyrazne vic hodin ;) Nicmene co se tyce platu, tak je herni prumysl spis podhodnocenej, protoze se castecne plati v "nadseni" a zaroven je pouzivany jako paka. To te samozrejme jako zakaznika vubec nemusi zajimat, ale kdyz uz se dostanem k ohrnovanim nosu nad fnukajicima vyvojarema, tak bych to rad vybalancoval.
    SINHIRIELL
    SINHIRIELL --- ---
    MIKEE:
    LSDMASACRE: Na toto téma měl perfektní přednášku Martin Sahlin s názvem "Anger is a gift", o tom jak je herně vývojová mašinerie dohnala všechny na pokraj kompletního osobního krachu, a proč taky když se z toho léčili vyrobili Unravel.

    Blood diamonds není až tak mimo přirovnání. Jak to tak bývá, ta těžba peněz nejde úplně tak do kapsy samotným umělcům.
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    co to je za pohadku?

    Novinkový souhrn: Unikl Cyberpunk 2077, vývoj PS5 začal před 5 lety a erotický horor proti cenzuře
    http://www.youtube.com/watch?v=8LmX7K-5vgg


    LOJZEE
    LOJZEE --- ---
    Cyberpunk 2077 — Behind the Scenes: Keanu Reeves
    https://www.youtube.com/watch?v=wXHWeHxLDcs
    LOJZEE
    LOJZEE --- ---
    LSDMASACRE
    LSDMASACRE --- ---

    uniklo prvních 20 minut hry za nomáda... jen sem to zběžně proklikal a i když je to z PS4, vizuál je luxusní. Co s hrou teprve udělá PC verze a ještě k tomu RT ultra nastavení bude asi hodně velkej mazec a trochu si troufám říct že v celkových ohledech CP hravě nakope Geraltovi prdel, ale taky se můžu mýlit... :)


    https://ipfs.sloppyta.co/...epnykv3y2nnyspq/CYBERPUNK%202077%20GAMEPLAY%20HIGH%20%21-QWOybECO1ks.mp4

    LSDMASACRE
    LSDMASACRE --- ---
    FRIZER: hele přiznám se, že jsem Witchera 3 taky upirátil ale potom koupil, takže sem hral jakési demo :)
    LSDMASACRE
    LSDMASACRE --- ---
    LOPIK: každá koruna dobrá... i kdyby měli tržby 15 miliard...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam