• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MELDACyberpunk 2077 - Nová, dlouho očekávaná hra od CD PROJEKT RED
    P_T
    P_T --- ---
    Ja uz se v tom trochu ztracim. Kdyz odhlidnu od vykriku typu "pc hraci tu lzou a kradou", co je teda ta takehome message? Ze jsou konzolisti zklamanejsi nez pc hraci, ale rozhodne za to nemuze sest let starej hardware, pac na nem bezi takovy legendarni mrdy jako Yakuza? Vzdyt na tom, ze to vydani na konzole byl kolosalni epic fail se tu vsichni od zacatku shodneme ne? Stejne jako na poslednim odstavci od Virika: VIRIK:

    Nemuzu si pomoct, pro me ma ta nasledna diskuse silnou pachut trapnyho butthurtu, kterej spustila zminka o tom, ze ta hra nekoho vlastne strasne bavi a prijde mu skvela i pres ty nedostatky. To zrejme mistni gang babyrageru a PJSalteru neprenese pres srdce. Tak jako ok: na konzolich je to totalni sracka a hrajte radsi RDR a Yakuzu. Kazdej koho to na pc bavi by mel na kolenou odprosit konzolisty, pac oni chytli ten shit a pritom jenom diky nim je ta hra tak levna (jinak by stala minimalne 10K €)!
    Je to takhle dobry, kluci?
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    kromě počtu mnoha unikátních budov, mnoha unikátních NPC s vlastním životem i dabingem, je tam například povrch kterej reaguje na fungující model počasí, včetně toho, že po dešti je tam bláto, který zůstává na botách, případně na šatech, když se v něm vyválíte, kaluže s pěkně udělanou vodou. Nad tím lítaj i ptáci, obecně jsou tam zvířátka. Z druhý strany je pěkné velké a živé nákladní nádraží, s krásnými modely lokomotiv a za ním přístav.
    NIkdo tam nezmizí, když se jen otočíte, ani se mu nezmění oděv. A je tam funkční policie :D
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    chybějící screenshot u RDR2 si nahraďte libovolným větším pohledem na Saint Denis, že
    /na XOX nativně ve 4k/

    Saint Denis | Red Dead Wiki | Fandom
    https://reddead.fandom.com/wiki/Saint_Denis
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    NAGASAWA: jo, četl jsem, že prý tady je pár ulic a tam jich je tisíc... nojo, jenže těch tisíc se v tý scéně najednou nevykresluje, žejo, ani nepočítá na pozadí, to se v CP 2077 neděje. Taky jsi tam jen v jedný takový lokaci.

    (to dělá WD Legion, kde na pozadí ti běžej "simíci", máš 50 operátorů v grupě, 50 operátorů propuštěnejch a ti všichni ti choděj a žijou v Londýně, každej má nějaký sestry, kamarády, rodiče a ti taky choděj, taky maj cykly, potkáváš je, vidíš je, můžeš na ně i mávnout. Někteří můžou i umřít, někde se může objevit novej kolega z práce).

    Velmi pokročilou A.I. jsi měl i ve Watch Dogs 2, to byl open world, kde se postavy hádali, volali na sebe policii, někdy hádka vzrostla tak, že jedna postava vzala pálku a rozbila s ní auto toho druhýho, měl jsi tam hromady zajímavejch situací a spouštěli se třeba i jen tím, že jedna postava druhé šlápla na nohu :)

    Co všechno počítá takovej Fallout 4 ani připomínat nebudu.

    V té době žádné Pročko ani Xko ještě nebylo.

    prostě je to tak, jak jsme se vlastně i ve většině shodli, včetně i Meldy, ta hra je prostě nedodělaná a potřebuje tak rok (což je přiznáno nepřímo v tom, že verze pro nové konzole bude vlastně až za rok, sice psali listopad, ale už je teď velký zpoždění, takže spíš rok). Společně s tím určitě vyjdou i optimalizace na PC a i tam lidi najednou uviděj, jak to umí běžet skutečně hodně slušně i na obyčejným PC.
    A jo, potom podle mne i jiných bude CP 2077 opravdu geniální počin, ale holt si musíme počkat, tak to je. Řízení projektu selhalo, ale ti lidi co na tom dělají jsou podle mne hodně talentovaní a určitě by byla škoda toho nechat.
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    VIRIK: Presne tak. U Yakuzy je fajn, ze kdyz zatahnes fight treba do obchodu, tak tam je veskery vystaveny zbozi aktivni a kdyz navic obchod majiteli rozsekas a vytluces mu vylohy, tak ti navic vynada, vyhodi te a dalsi tri dny ma zavreno s ceduli pred obchodem, ze maji obchod kvuli vytrznostem v rekonstrukci. Venku jsou tisice objektu od kol, motorek, pres svetelny bannery az ruzny bezny nesmysly, ktery muzes pouzit. To stejny je v kancelarich, kavarnach a spol., kde muzes roztriskat a pouzit, co ti padne pod ruku a to vsechno na zakladni PS4 a navic z roku 2016 a to jsem tak nejak ocekaval v zakladu i od Cyberpunku. Samozrejme nekdo muze argumentovat, ze je Kamurocho v Tokyu par ulic, ale to stejny se ted deje v poslednim sedmem dile v Yokohame, ktera je 4x vetsi a to nemluvim o tom, ze z lidi nemas zacyklenej pocit, protoze je tam x skriptu, kde se ty lidi chovaji porad jinak a prirozene a diky tomu mas pocit, ze to mesto je zivy a nejsou to akorat kulisy z papundeklu.

    YAKUZA 6 - Breaking the convenience store
    https://youtu.be/0Tpe-fSuqqs
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    a abych nezapoměl, ten RDR2 má taky online, taky jede na konzolích a jsou tam i třeba zcela funkční zrcadla i customizace postav a koní a i nějaká ta destrukce.... je záhadou, kde ty konzole na to berou výkon, no možná ho posílaj ze sony poštou....
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    RDR2 rozhodně není placatá hra. Je super, že někteří už vědí, co je to drawcall, něktří i co je to mesh, ale placatá hra to není ani omylem, je prostě jen chytře designovaná a optimalizovaná, oni tam v Rockstaru jsou na to právem hrdí. Vtipný pak i bylo srovnání grafiky na PC a Xbox One X, kdy XOX (kde to nativně běží na 4k) dosahoval kvality high endu na PC, rozdíl tam byl ve framerate a lepších stínech do větší vzdálenosti, PC tak za cenu mnohem vyšší spotřeby a x-násobného výkonu přineslo tyto bonusy, které ale vlastně nejsou zase tolik. A to to navíc na PC musí běžet na vulkanu nebo DX12, aby se neuvařila.

    Vlastně RDR2 je pěkný příklad rozdílu, kolik chce na nějakou scénu ve 4k výkon na optimalizovaném hardware (konzole) a kolik potřebuje PC (navíc výkon NVIDIE, kterej je větší než u AMD) a je tam vidět, jak je tohle srovnávání PC trosek mimo. Protože ta jejich srovnání ve výkonu zde vůbec neplatí, je to jen argumentační faul. Zejména jsem se vždy bavil u srovnání u XOX vs PC, protože XOX je zajímavej projekt i v tom, jakou plnohodnotnou grafiku má (není to osekání PC karty, jak si mylně mnoho lidí představuje, ale velice pokročilá inženýrská řešení. Zajímavá už byla původní PS4, pak když udělali PS4pro a nakonec AMD s MS když postavilo XOX).
    XSX, XSS a PS5 už jsou opět o hodně dál a jsou to zatraceně zajímavá řešení, reaguje na to i NVIDIA a mnohé novinky co obsahují konzole se najednou objevují i na moderním PC hardware.

    CD projekt na konzole staré generace jen něco portli a horkou jehlou to šijí doteď, to má Melda pravdu. Je to i vidět u verze 1.2, kdy řeší "optimalizaci" jednoduše tak, že ve scéně vypínají světla, lidi ale nechávají zatím spoustu věcí, které žerou a jinak se obvykle řeší jako první.

    U PC verzí rozhodně nepanuje taková slast, jako se někteří tváří a současně přiznávají, jak silné NVIDIA karty na to musí použít, aby jim to jelo pěkně - to vůbec neodpovídá tomu, co se často ve scéně děje. Pokud chcete srovnání, tak zapomeňte na svůj odpor vůči Ubisoftu a laskavě se koukněte jak jede i na konzolích Watch Dogs Legion, nebo Valhalla. Všimněme si, že díky kovidu mají podobný nedodělky jako CD Red, nicméně zde vidíte moc pěkně jak probíhá optimalizační proces, jak hra vypadá na jednotlivých PC sestavách i verzí konzolí (a to u Legionu včetně PS5 či XSX a XSS verzí s raytracingem na AMD hardware, na PC s různejma kartama a generacema od NVIDIA, včetně jejich raytracingu). U Legionu navíc i konzole nemají problém s A.I. u NPCček, kde nesmíte jezdit po Londýně jako piče, prootže jinak můžete přejet a zabít své operátory, jejich manžele/lky, milence, přátele a to se vám promítne do oblíbenost. Navíc se ve hře generují doslova simícké sociální vazby (já jsem i sledoval jak si NPC jdou z práce, přejedou londýn, počkaj na svoji kamarádku, jdou na trh, pak jedou do jiné čtvrti, tam si ještě udělají procházku v parku a pak jdou domů. Sedí to i s CV, který maj vygenerovaný.
    Případně se koukněte, jak jede na konzolích YAkuza, kde poslední díly mají ve scéně spousty aktivních předmětů. Nebo Divize dvojka, která je navíc online.
    A to všechno jsou hry vyvinuté na ten váš "oldgen".
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    CP77 je náročnej jak na grafiku tak procesor, tím spíš pokud se použije u RTX nutný DLSS 2.0. To pak i osmijádro klidně vyskočí i na 80 %
    MONKEYFIGHTER
    MONKEYFIGHTER --- ---
    TRAGED: A tohle mas pocit ze se tam deje? To ti rekne maximalne nekdo ma zdrojaky, nebo se v tom stoural fakt hodne hluboko, ale ja si teda nemyslim ze to je ten problem. Vizualne to je mnohem rozmanitejsi nez rnr kde je vsechno ze dreva kdyz to prezenu, tady je tech materialu mnohem vic i kdyz to bude udelany dobre, kazda druha blbost sviti, leskne se, hologramy, picoviny. to vsechno proste generuje nasobne vic drawcallu at to optimalizujes jak chces(cimz netvrdim ze to maj nejlip jak to jde) a mimo to je RDR oproti CP v podstate placata hra...


    TRAGED: mno kdyby ty npcs nebyly uplne tupy, ale chovali se tak jak se puvodne ocekavalo(tzn kazdej jeden clovek v night city ma svoje daily routines etc) tak byto CPU paplo celkem dost, takhle ze dostane nejvic pokourit GPU.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    RATTKIN:A co jako? Myslis ze je to kldovi jak narocna hra na CPU? Tak to vubec. Drtiva vetsina zateze jde za GPU, takze co presne si tim chtel rict?

    A jsme u toho, zatim to totiz vypada tak, ze az do zari 2020 se nikdo na zadne konzoli CP ani nepokusil poradne spustit. Takze potom co jaks taks sesili PC verzi, tak narychlo uplacali porty na konzole.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    MONKEYFIGHTER: Neni design jako design :-] To, o cem je rec, je optimalizce nekolikanasobnym uzitim objektu a textur v ramci sceny. Kdyz ti ale bude kazdej barak delat jiny clovek, ci jine studio a to jeste bez rozumneho manualu, tak mas ve hre najednou prilis mnoho ruznych textur a objektu a jinych assetu, ktere ti pak prehlcuji uplne vse a v tu chvili so v haji, protoze bez kompletnijho predelani uplne vseho nezoptimalizujes vubec nic.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    na 5 let starým pc s narychlo přišroubovanou rtx 3080 to jede super ve 4k a s framerate kolem 50 na maximální detaily
    (je třeba nastavit rtx lightning na psycho, které není ani v ultra presetu)

    CDPR chvíli zdržovali vydání s tím, že hru optimalizují na stávající konzole, možná doufali že vyjde nová generace.. kdyby old-gen konzole byly nahrazeny před rokem tak asi půl problémů tady nemusíme řešit. jasně, na konzolích je většina hráčů, ale next-gen hra na tý old-gen konzolový konfiguraci nemůže existovat.. na to nemá ani ramku, nemluvě o výkonu
    MONKEYFIGHTER
    MONKEYFIGHTER --- ---
    MELDA: Tak bejt nastvanej ze si dostal za 1800 to co jsi dostal mas plny pravo ktery nemuze nikdo rozporovat. O tom ze by se to dalo urcit zoptimalizovat lip se s tebou nikdo prit nebude ackoliv srovnani s RDR2 je fakt trochu lichy... na starejch konzolich tohle jako rdr nikdy vypadat nebude i kdyby na tom ztravili zivot.
    Stejne tak se neda nesouhlasit s tim ze to neni dodelany a ocekavani ktery to naprosto cilene vyvolalo to nesplnilo.

    Jenom myslim ze z niceho z toho se neda vyvestit co se jim s tou situaci podari nebo nepodari udelat behem nasledujiciho roku. Myslim ze je jim celkem jasny ze ted je to trochu do or die, a jestli tenhle bordel nedaj do kupy tak uz se jim na dalsi velkolepej projekt kazdej vysere.

    TRAGED: Tezko muzes rict ze neco co je jeden z hlavnich znaku hry je chyba v designu. Je to jenom design rozhodnuti ktery je dobre nebo spatne pouze v kontextu toho na kterou platformu / hw to chces vydavat a jak to marketujes.
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    MELDA: ale ja nerikam, ze je grafika RDR spatna - naopak, taky se mi velmi zamlouva - nicmene ve valny vetsine hry si vystaci s daleko mensim mnozstvim textur etc, valna vetsina hry se odehrava v urovni zemskyho povrchu etc - to jsou vsechno faktory, ktery ovlivnujou narocnost


    TRAGED: jo i ne - osobne si myslim, ze si sami na sebe upletli bic, protoze nadesignovat komplexni urban scenu, tak aby splnovala nejaky optimalizacni pozadavky a pritom vypadala pekne, musi bejt peklo
    MELDA
    MELDA --- ---
    Ja pevne doufam a preji si, uz kuliva sobe, aby se nextgen patch povedl a hra byla na PS5 a Xboxech kulervouci a dokonala. Ale proste nejak me ten muj prvopocatecni optimismus a obhajoba CDP opousti.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    GANDHI: Coz je ovsem problem designu, kdy se nemysli dopredu na optimalizaci z hlediska vykonu.
    MELDA
    MELDA --- ---
    GANDHI: Ja ti nevim.... asi to je u kazdeho individualni, ale z grafiky u RDR2 jsem proste na slupky kdykoliv to zapnu a je to proste neco neuveritelnyho, detailne propracovanyho, plnyho zivota, pohybu, vseho... Jako jasny...chapu, jak to myslis, ale teda ja bohuzel v CP2077 mam mesto dost vylidnene, po patchi 1.2 hodne moc vylidnene, naskryptovane postavy chodi porad po stejnejch trasach, takze zadna hitparada, auta sledovany z dalky..tak to je fakt jak ze hry z roku 2005.
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    MELDA: to srovnani s RDR2 imho docela kulha - malokde najdes v rdr tak komplexni sceny jako v CP s takovym kvantem tak variabilnich materialu. Bohuzel prave ta pestrost a komplexnost si vybira vcelku nehezkou dan
    MELDA
    MELDA --- ---
    Jinak to, ze hra stale neni vracena na store a myslim si, ze ani na GoGu nebo Steamu se neda stale koupit, tak to o leccems vypovida navzdory tomu, at si tvrdi kdo chce co chce. Proste ta hra neni ready.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam